Python. Wprowadzenie. Wydanie IV Mark Lutz
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Mark Lutz
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.5/6 Opinie: 75
- Stron:
- 1184
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Sprawdź nowe wydanie
Python. Wprowadzenie. Wydanie V
Mark Lutz
Python jest wieloparadygmatowym, wszechstronnym językiem programowania, zoptymalizowanym pod kątem efektywności pracy, czytelności kodu i jakości oprogramowania. Jego popularność rośnie, co wynika z wielości i różnorodności zastosowań oraz z tego, że jest darmowy i łatwo przenośny, można się go szybko nauczyć, a tworzenie kodu Pythona sprawia sporo przyjemności. Wszystkie te cechy dają zespołom deweloperskim strategiczną przewagę w dużych i małych projektach. Aby wykorzystać zalety Python...
Opis
książki
:
Python. Wprowadzenie. Wydanie IV
Poznaj język, który wykorzystuje Google i YouTube!
- Jak tworzyć i przetwarzać obiekty za pomocą instrukcji Pythona?
- Jak stworzyć strukturę kodu i wykorzystać go ponownie?
- Jak programować obiektowo w Pythonie?
Czy wiesz, dlaczego ponad milion programistów na całym świecie używa właśnie tego języka skryptowego? Jego atuty to niezwykła czytelność, spójność i wydajność — pewnie dlatego także i Ty chcesz opanować słynnego Pythona. Kod napisany w tym języku można z łatwością utrzymywać, przenosić i używać go ponownie. Pozostaje on zrozumiały nawet wówczas, jeśli analizuje go ktoś, kto nie jest jego autorem. Co więcej, taki kod ma rozmiary średnio o dwie trzecie do czterech piątych mniejsze od kodu w językach C++ czy Java, co wielokrotnie zwiększa wydajność pracy używających go programistów. Python obsługuje także zaawansowane mechanizmy pozwalające na ponowne wykorzystanie kodu, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, a programy w nim napisane działają natychmiast, bez konieczności przeprowadzania długiej kompilacji, niezależnie od wykorzystywanej platformy. Jeśli jesteś gotowy na opanowanie tego potężnego języka, mamy doskonały podręcznik dla Ciebie.
Mark Lutz, autor tego podręcznika, jest kultową postacią w środowisku Pythona i znanym na całym świecie instruktorem tego języka, a struktura jego książki powstała w oparciu o słynny, prowadzony przez niego kurs. Naukę rozpoczniesz od najważniejszych wbudowanych typów danych — liczb, list czy słowników. Przyjrzysz się również typom dynamicznym oraz ich interfejsom. Później poznasz instrukcje oraz ogólny model składni Pythona. Poszerzysz wiedzę na temat powiązanych z nim narzędzi, takich jak system PyDoc, a także alternatywnych możliwości tworzenia kodu. Dowiesz się wszystkiego na temat modułów: jak się je tworzy, przeładowuje i jak się ich używa. W końcu poznasz klasy oraz zagadnienia związane z programowaniem zorientowanym obiektowo i nauczysz się obsługiwać wyjątki. Czwarte wydanie tej książki zostało wzbogacone o wiele nowych, ciekawych i bardzo zaawansowanych zagadnień, dzięki czemu stanowi doskonałą lekturę także dla zawodowców, na co dzień piszących kod w tym języku.
Dzięki tej książce:- zapoznasz się z podstawowymi typami wbudowanymi Pythona, takimi jak liczby, listy oraz słowniki
- nauczysz się tworzyć i przetwarzać obiekty za pomocą instrukcji Pythona, a także opanujesz ogólny model składni tego języka
- stworzysz strukturę kodu i wykorzystasz kod ponownie dzięki podstawowym narzędziom proceduralnym Pythona
- dowiesz się wszystkiego o modułach Pythona — pakietach instrukcji i funkcji oraz innych narzędziach zorganizowanych w większe komponenty
- odkryjesz narzędzie programowania zorientowanego obiektowo, umożliwiające strukturyzację kodu
- opanujesz model obsługi wyjątków i narzędzia programistyczne służące do pisania większych programów
- zapoznasz się z zaawansowanymi narzędziami Pythona, w tym dekoratorami, deskryptorami, metaklasami i przetwarzaniem tekstu Unicode
Opanuj Pythona z Markiem Lutzem
— najbardziej znanym ekspertem w tej dziedzinie!
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oprogramowanie jest dziś praktycznie wszędzie, a programiści od dawna należą do najbardziej poszukiwanych specjalistów. Na podstawie napisanego przez nich kodu funkcjonują już nie tylko komputery i smartfony. Oprogramowanie steruje sprzętami domowymi, telewizorem czy lodówką. W ramach tak zwanego internetu rzeczy wiele urządzeń technicznych komunikuje się między sobą bez udziału człowieka. Gwałtownie rozwija się sztuczna inteligencja, wymagająca specjalistycznego oprogramowania. Nie dziwi więc, że jego rozwój ciągle przyspiesza. W obliczu tych faktów odpowiedź na pytanie, jakiego języka programowania warto się nauczyć, jest trudna. Nawet dla osoby, która wie, w jaki sposób zamierza w przyszłości korzystać ze swoich informatycznych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Język programowania ogólnego przeznaczenia Python należy obecnie do najpopularniejszych na świecie. Skąd się bierze jego fenomen? Niewątpliwie kluczowe znaczenie ma tu bardzo czytelna składnia, mocno zbliżona do składni języka naturalnego. Czyni to Pythona dość łatwym do opanowania, także dla początkujących. Osoby bardziej doświadczone doceniają go za wszechstronność. Pythona można używać w różnych dziedzinach, takich jak analiza danych, sztuczna inteligencja, tworzenie stron internetowych, automatyka i automatyzacja, pisanie aplikacji mobilnych i wiele innych. Dodajmy do tego rozbudowany pakiet bibliotek standardowych i oto mamy (niemal) idealny język programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Tę książkę docenią w szczególności analitycy danych. Wyjaśniono w niej potencjał wnioskowania przyczynowego w zakresie szacowania wpływu i efektów w biznesie. Opisano klasyczne metody wnioskowania przyczynowego, w tym testy A/B, regresja liniowa, wskaźnik skłonności, metoda syntetycznej kontroli i metoda różnicy w różnicach, przy czym skoncentrowano się przede wszystkim na praktycznym aspekcie tych technik. Znalazło się tu również omówienie nowoczesnych rozwiązań, takich jak wykorzystanie uczenia maszynowego do szacowania heterogenicznych efektów. Każda metoda została zilustrowana opisem zastosowania w branży technologicznej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Promocja
Tę książkę docenią średnio zaawansowani użytkownicy Pythona, którzy tworzą aplikacje korzystające z osiągnięć nauki o danych. Znajdziesz w niej omówienie możliwości języka, wbudowanych struktur danych Pythona, jak również takich bibliotek jak NumPy, pandas, scikit-learn i matplotlib. Nauczysz się wczytywania danych w różnych formatach, porządkowania, grupowania i agregowana zbiorów danych, a także tworzenia wykresów i map. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami tworzenia rzeczywistych aplikacji, takich jak system obsługi taksówek z wykorzystaniem danych lokalizacyjnych, analiza reguł asocjacyjnych dla danych transakcji czy też uczenie maszynowe modelu przewidującego zmiany kursów akcji. Każdy rozdział zawiera interesujące ćwiczenia, które pozwolą Ci nabrać biegłości w stosowaniu opisanych tu technik.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Internet rozwija się w niesamowitym tempie. Dawniej sieć WWW była prostsza ― projektanci łączyli kod PHP, HTML i zapytania do MySQL w jednym pliku. Z czasem urosła do miliardów stron, co radykalnie zmieniło jej kształt. Zmieniły się też narzędzia i sposób pracy. Dziś idealnym wyborem dewelopera aplikacji WWW jest FastAPI, nowoczesne narzędzie, które wykorzystuje nowe cechy Pythona i z powodzeniem rywalizuje z podobnymi frameworkami języka Golang.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, jak pozyskiwać, analizować i wizualizować dane, a potem używać ich do rozwiązywania problemów biznesowych. Wystarczy, że znasz podstawy Pythona i matematyki na poziomie liceum, aby zacząć stosować naukę o danych w codziennej pracy. Znajdziesz tu szereg praktycznych i zrozumiałych przykładów: od usprawniania działalności wypożyczalni rowerów, poprzez wyodrębnianie danych z witryn internetowych, po budowę systemów rekomendacyjnych. Poznasz rozwiązania oparte na danych, przydatne w podejmowaniu decyzji biznesowych. Nauczysz się korzystać z eksploracyjnej analizy danych, przeprowadzać testy A/B i klasyfikację binarną, a także używać algorytmów uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%)
O autorze książki
Mark Lutz od 30 lat zajmuje się programowaniem. Dziś jest jedną z najważniejszych postaci w świecie Pythona. Napisał kilka popularnych, wielokrotnie wznawianych książek o programowaniu w tym języku. Przeprowadził też kilkaset sesji treningowych poświęconych Pythonowi. Zanim w 1992 roku zainteresował się tym językiem, zajmował się implementacją Prologa i pracował nad kompilatorami, narzędziami programistycznymi, aplikacjami skryptowymi oraz systemami klient-serwer.
Mark Lutz - pozostałe książki
-
Promocja
To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści. Omówiono tu najnowsze wersje Pythona w liniach 3.X i 2.X, czyli 3.3 i 2.7, i dodano opisy nowych lub rozszerzonych mechanizmów, takich jak obsługa formatu JSON, moduł timeit, pakiet PyPy, metoda os.popen, generatory, rekurencje, słabe referencje, atrybuty i metody __mro__, __iter__, super, __slots__, metaklasy, deskryptory, funkcja random, pakiet Sphinx i wiele innych. W książce znalazło się mnóstwo ćwiczeń, quizów, pomocnych ilustracji oraz przykładów kodu. Jest to kompendium dla każdego, kto chce szybko zacząć programować w Pythonie i tworzyć wydajny kod o wysokiej jakości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
119.40 zł
199.00 zł (-40%) -
Promocja
Jeżeli jednak chcesz mieć zawsze pod ręką sprawdzone źródło informacji, które pozwoli Ci w każdej sytuacji rozwiać wątpliwości, to trafiłeś na doskonałą pozycję. Należy ona do serii Leksykon kieszonkowy i charakteryzuje się niezwykle zwięzłym, przejrzystym układem najważniejszych treści oraz poręczną formą. Znajdziesz tu szczegółowe informacje na temat typów wbudowanych, wyjątków, programowania obiektowego oraz przetwarzania nazw i reguł zasięgu. Kolejne wydanie tej książki zostało ulepszone i zaktualizowane o mnóstwo nowych informacji, takich jak wykorzystanie Python Launcher w systemie Windows czy formalne reguły dziedziczenia. To doskonałe źródło informacji na temat języka Python!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Updated for both Python 3.4 and 2.7, this convenient pocket guide is the perfect on-the-job quick reference. You’ll find concise, need-to-know information on Python types and statements, special method names, built-in functions and exceptions, commonly used standard library modules, and other prominent Python tools. The handy index lets you pinpoin- ePub + Mobi pkt
(46,74 zł najniższa cena z 30 dni)
46.74 zł
54.99 zł (-15%) -
Promocja
Get a comprehensive, in-depth introduction to the core Python language with this hands-on book. Based on author Mark Lutz’s popular training course, this updated fifth edition will help you quickly write efficient, high-quality code with Python. It’s an ideal way to begin, whether you’re new to programming or a professional developer versed in othe- ePub + Mobi pkt
(237,15 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł (-15%) -
Niniejsza książka należy do popularnej serii Leksykon kieszonkowy, dzięki której zawsze i wszędzie możesz przypomnieć sobie wybrane zagadnienia, związane z różną tematyką. Pozycja, którą właśnie trzymasz w rękach, została poświęcona językowi Python. W trakcie jej lektury zapoznasz się z takimi zagadnieniami, jak sterowanie przepływem programu, wykorzystanie pętli, list, słowników oraz operacje na plikach. Ponadto w każdej chwili będziesz mógł sprawdzić składnię oraz sposoby wykorzystania funkcji i wyjątków wbudowanych. Książka stanowi znakomite kompendium wiedzy na temat języka Python. Sprawdzi się ona w rękach początkującego użytkownika - jako przewodnik, a w rękach zaawansowanego programisty - jako pomocnik.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
If you've mastered Python's fundamentals, you're ready to start using it to get real work done. Programming Python will show you how, with in-depth tutorials on the language's primary application domains: system administration, GUIs, and the Web. You'll also explore how Python is used in databases, networking, front-end scripting layers, text proce- ePub + Mobi pkt
(237,15 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł (-15%) -
Promocja
This is the book to reach for when you're coding on the fly and need an answer now. It's an easy-to-use reference to the core language, with descriptions of commonly used modules and toolkits, and a guide to recent changes, new features, and upgraded built-ins -- all updated to cover Python 3.X as well as version 2.6. You'll also quickly find exact- ePub + Mobi pkt
(46,74 zł najniższa cena z 30 dni)
46.74 zł
54.99 zł (-15%) -
Promocja
Portable, powerful, and a breeze to use, Python is ideal for both standalone programs and scripting applications. With this hands-on book, you can master the fundamentals of the core Python language quickly and efficiently, whether you're new to programming or just new to Python. Once you finish, you will know enough about the language to use it in- ePub + Mobi pkt
(118,15 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
139.00 zł (-15%) -
Promocja
Already the industry standard for Python users, ProgrammingPython fromO'Reilly just got even better. This third edition has been updated toreflect current best practices andthe abundance of changes introduced by the latest version of thelanguage, Python 2.5.Whether you're a novice or an advancedpractitioner, you'll find thisrefreshed book more than- ePub + Mobi pkt
(177,65 zł najniższa cena z 30 dni)
177.65 zł
209.00 zł (-15%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka jest wyjątkowo praktycznym przewodnikiem, dzięki któremu przyswoisz ważną umiejętność skutecznego komunikowania wizji, aby uzyskiwać wsparcie dla swojego projektu, a także wkład ze strony zespołów. Dowiesz się, jak przekonująco prezentować zamierzenia i jak unikać nieporozumień, które mogą prowadzić do wzrostu kosztów, niespełnionych wymagań czy innych niż zakładane efektów pracy. Poprzez konstruktywne przykłady i wzorce poradnik uczy umiejętności niezbędnych do jasnego wyrażania swojego przekazu wobec różnych odbiorców, z którymi ma do czynienia niemal każdy programista i architekt.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Funkcjonalność oprogramowania nieustannie się poszerza, a nowoczesny kod jest coraz częściej generowany przez narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. W tych warunkach czystość kodu staje się niezwykle ważna. Niezależnie od tego, czy pracujesz na oprogramowaniu zastrzeżonym, czy otwartym, czysty kod jest najlepszym sposobem na to, aby zachować świeżość projektów i ich gotowość do rozwoju.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,20 zł najniższa cena z 30 dni)
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Promocja
To kolejne, zaktualizowane i starannie uzupełnione wydanie docenionego podręcznika dla początkujących i doświadczonych specjalistów. Znajdziesz tu solidną dawkę podstawowej wiedzy i obszernie przedstawione informacje na temat najnowszych praktyk. Dowiesz się, jakie narzędzia SEO są najlepsze, poznasz również złożone szczegóły techniczne. Nauczysz się audytować i optymalizować witryny internetowe, zgłębisz zagadnienia analizy ROI, a także zapoznasz się z licznymi nowościami, dzięki którym opracujesz kompleksową strategię SEO i sprostasz wyzwaniom teraźniejszości i przyszłości w swoim biznesie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
Wprowadzenie obserwowalności do systemów jest wyzwaniem technicznym i kulturowym. Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz wartość obserwowalnych systemów i nauczysz się praktykować programowanie sterowane obserwowalnością. Przekonasz się, że dzięki jej wdrożeniu zespoły mogą szybko i bez obaw dostarczać kod, identyfikować wartości odstające i nietypowe zachowania, a ponadto lepiej zrozumieją doświadczenia użytkownika. Znajdziesz tu szczegółowe wyjaśnienia, co jest potrzebne do uzyskania wysokiej obserwowalności, a także szereg wskazówek, jak ulepszyć istniejące rozwiązania i pomyślnie dokonać migracji ze starszych narzędzi, takich jak wskaźniki, monitorowanie i zarządzanie dziennikami. Dowiesz się również, jaki wpływ ma obserwowalność systemu na kulturę organizacji ― i odwrotnie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się holistycznego podejścia, które zdecydowanie usprawni współpracę między zespołami. Najpierw zapoznasz się z podstawowymi informacjami o przepływach pracy związanych z uczeniem maszynowym przy użyciu Apache Spark i pakietu PySpark. Nauczysz się też zarządzać cyklem życia eksperymentów dla potrzeb uczenia maszynowego za pomocą biblioteki MLflow. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak od strony technicznej wygląda korzystanie z platformy uczenia maszynowego. W książce znajdziesz również opis wzorców wdrażania, wnioskowania i monitorowania modeli w środowisku produkcyjnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić. Poznasz różne aspekty FP: kompozycję, ekspresyjność, modułowość, wydajność i efektywne manipulowanie danymi. Nauczysz się korzystać z FP w celu zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i łatwiejszego utrzymywania kodu. Te wszystkie cenne umiejętności ułatwią Ci pisanie bardziej zwięzłego, rozsądnego i przyszłościowego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Promocja
To drugie, zaktualizowane wydanie przewodnika po systemie Prometheus. Znajdziesz w nim wyczerpujące wprowadzenie do tego oprogramowania, a także wskazówki dotyczące monitorowania aplikacji i infrastruktury, tworzenia wykresów, przekazywania ostrzeżeń, bezpośredniej instrumentacji kodu i pobierania wskaźników pochodzących z systemów zewnętrznych. Zrozumiesz zasady konfiguracji systemu Prometheus, komponentu Node Exporter i menedżera ostrzeżeń Alertmanager. Zapoznasz się też z nowymi funkcjonalnościami języka PromQL, dostawców mechanizmu odkrywania usług i odbiorców menedżera ostrzeżeń Alertmanager. Dokładnie zaprezentowano tu również zagadnienia bezpieczeństwa po stronie serwera, w tym mechanizm TLS i uwierzytelniania podstawowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka będzie świetnym uzupełnieniem wiedzy o Flutterze i Darcie, sprawdzi się również jako wsparcie podczas rozwiązywania konkretnych problemów. Znalazło się tu ponad sto receptur, dzięki którym poznasz tajniki pisania efektywnego kodu, korzystania z narzędzi udostępnianych przez framework Flutter czy posługiwania się rozwiązaniami dostawców usług chmurowych. Dowiesz się, jak należy pracować z bazami Firebase i platformą Google Cloud. Przy czym poszczególne receptury, poza rozwiązaniami problemów, zawierają również nieco szersze omówienia, co pozwoli Ci lepiej wykorzystać zalety Fluttera i Darta — spójnego rozwiązania do wydajnego budowania aplikacji!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Ebooka "Python. Wprowadzenie. Wydanie IV" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Python. Wprowadzenie. Wydanie IV" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Python. Wprowadzenie. Wydanie IV" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Python. Wprowadzenie. Wydanie IV (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Web Audit - Robert Drózd Robert Drózd, 2014-03-04Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czwarte wydanie najpełniejszego kompendium wiedzy o Pythonie. Mark Lutz opisuje praktycznie wszystko, co jest potrzebne do codziennej pracy z Pythonem: od podstaw języka, po najbardziej zaawansowane mechanizmy. Książka może stanowić zarówno czytany od deski do deski podręcznik dla uczących się języka, jak i pomoc dla tych, którzy jeszcze nie mają całej specyfikacji języka w przysłowiowym małym palcu i muszą się posiłkować dokumentacją. Autor nie zapomina również o tych spośród czytelników, którzy przesiadają się z Pythona 2.6 na wersję trzecią.
Każdy rozdział zakończony jest krótkim quizem, sprawdzającym wiedzę czytelnika, natomiast na końcu każdej z siedmiu części znajduje się obszerniejszy zestaw ćwiczeń. I do quizów, i do ćwiczeń znajdziemy odpowiedzi. Przy okazji warto zwrócić uwagę na to jak dobrze, dzięki swej zwięzłości, kod napisany w Pythonie nadaje się do czytania na niewielkich ekranach czytników.
Cena niestety zapiera dech w piersiach, ale warto rozważyć taką inwestycję, jeżeli myślimy o Pythonie na poważnie. -
Recenzja: Gazeta Młodych 2012-05-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Python to język programowania wykorzystywany przez Google i YouTube! Ponad milion programistów na całym świecie używa właśnie tego języka skryptowego. Jego atuty to niezwykła czytelność, spójność i wydajność. Kod napisany w tym języku można z łatwością utrzymywać, przenosić i używać ponownie. Pozostaje zrozumiały nawet wówczas, gdy analizuje go ktoś, kto nie jest jego autorem. Co więcej, taki kod ma rozmiary średnio o dwie trzecie do czterech piątych mniejsze od kodu w językach C++ czy Java. Python obsługuje także zaawansowane mechanizmy pozwalające na ponowne wykorzystanie kodu, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, a programy w nim napisane działają natychmiast, bez konieczności przeprowadzania długiej kompilacji, niezależnie od wykorzystywanej platformy.
Jak piszą wydawcy tego de facto podręcznika:.Naukę rozpoczniesz od najważniejszych wbudowanych typów danych - liczb, list czy słowników. Przyjrzysz się również typom dynamicznym oraz ich interfejsom. Później poznasz instrukcje oraz ogólny model składni Pythona. Poszerzysz wiedzę na temat powiązanych z nim narzędzi, takich jak system PyDoc, a także alternatywnych możliwości tworzenia kodu. Dowiesz się wszystkiego na temat modułów: jak się je tworzy, przeładowuje i jak się ich używa. W końcu poznasz klasy oraz zagadnienia związane z programowaniem zorientowanym obiektowo i nauczysz się obsługiwać wyjątki".
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- Learning Python: Powerful Object-Oriented Programming, 4th Edition
- Tłumaczenie:
- Anna Trojan, Marek Pętlicki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2694-6, 9788324626946
- Data wydania książki drukowanej :
- 2010-12-30
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4989-1, 9788324649891
- Data wydania ebooka :
- 2012-03-14 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 5722
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Python - Programowanie
Spis treści książki
- Dlaczego ludzie używają Pythona? (49)
- Jakość oprogramowania (50)
- Wydajność programistów (51)
- Czy Python jest językiem skryptowym? (51)
- Jakie są zatem wady Pythona? (53)
- Kto dzisiaj używa Pythona? (53)
- Co mogę zrobić za pomocą Pythona? (55)
- Programowanie systemowe (55)
- Graficzne interfejsy użytkownika (55)
- Skrypty internetowe (56)
- Integracja komponentów (56)
- Programowanie bazodanowe (57)
- Szybkie prototypowanie (57)
- Programowanie numeryczne i naukowe (57)
- Gry, grafika, porty szeregowe, XML, roboty i tym podobne (58)
- Jakie wsparcie techniczne ma Python? (58)
- Jakie są techniczne mocne strony Pythona? (59)
- Jest zorientowany obiektowo (59)
- Jest darmowy (59)
- Jest przenośny (60)
- Ma duże możliwości (61)
- Można go łączyć z innymi językami (62)
- Jest łatwy w użyciu (62)
- Jest łatwy do nauczenia się (62)
- Zawdzięcza swoją nazwę Monty Pythonowi (63)
- Jak Python wygląda na tle innych języków? (63)
- Podsumowanie rozdziału (64)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (65)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (65)
- Wprowadzenie do interpretera Pythona (69)
- Wykonywanie programu (71)
- Z punktu widzenia programisty (71)
- Z punktu widzenia Pythona (72)
- Warianty modeli wykonywania (74)
- Alternatywne implementacje Pythona (75)
- Narzędzia do optymalizacji wykonywania (76)
- Zamrożone pliki binarne (78)
- Inne opcje wykonywania (78)
- Przyszłe możliwości? (79)
- Podsumowanie rozdziału (80)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (80)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (80)
- Interaktywny wiersz poleceń (81)
- Interaktywne wykonywanie kodu (82)
- Do czego służy sesja interaktywna? (83)
- Wykorzystywanie sesji interaktywnej (85)
- Systemowe wiersze poleceń i pliki (87)
- Pierwszy skrypt (87)
- Wykonywanie plików za pomocą wiersza poleceń (88)
- Wykorzystywanie wierszy poleceń i plików (90)
- Skrypty wykonywalne Uniksa (#!) (91)
- Kliknięcie ikony pliku (92)
- Kliknięcie ikony w systemie Windows (93)
- Sztuczka z funkcją input (94)
- Inne ograniczenia klikania ikon (95)
- Importowanie i przeładowywanie modułów (96)
- Więcej o modułach - atrybuty (98)
- Uwagi na temat używania instrukcji import i reload (100)
- Wykorzystywanie exec do wykonywania plików modułów (101)
- Interfejs użytkownika IDLE (102)
- Podstawy IDLE (103)
- Korzystanie z IDLE (105)
- Zaawansowane opcje IDLE (106)
- Inne IDE (107)
- Inne opcje wykonywania kodu (108)
- Osadzanie wywołań (108)
- Zamrożone binarne pliki wykonywalne (109)
- Uruchamianie kodu w edytorze tekstowym (110)
- Jeszcze inne możliwości uruchamiania (110)
- Przyszłe możliwości (110)
- Jaką opcję wybrać? (111)
- Podsumowanie rozdziału (112)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (113)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (113)
- Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części pierwszej (114)
- Po co korzysta się z typów wbudowanych? (120)
- Najważniejsze typy danych w Pythonie (121)
- Liczby (122)
- Łańcuchy znaków (124)
- Operacje na sekwencjach (124)
- Niezmienność (126)
- Metody specyficzne dla typu (126)
- Otrzymanie pomocy (127)
- Inne sposoby kodowania łańcuchów znaków (128)
- Dopasowywanie wzorców (129)
- Listy (130)
- Operacje na sekwencjach (130)
- Operacje specyficzne dla typu (130)
- Sprawdzanie granic (131)
- Zagnieżdżanie (131)
- Listy składane (132)
- Słowniki (133)
- Operacje na odwzorowaniach (134)
- Zagnieżdżanie raz jeszcze (134)
- Sortowanie kluczy - pętle for (136)
- Iteracja i optymalizacja (137)
- Brakujące klucze - testowanie za pomocą if (138)
- Krotki (139)
- Czemu służą krotki? (140)
- Pliki (140)
- Inne narzędzia podobne do plików (142)
- Inne typy podstawowe (142)
- Jak zepsuć elastyczność kodu (143)
- Klasy zdefiniowane przez użytkownika (144)
- I wszystko inne (145)
- Podsumowanie rozdziału (145)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (146)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (146)
- Podstawy typów liczbowych Pythona (149)
- Literały liczbowe (150)
- Wbudowane narzędzia liczbowe (151)
- Operatory wyrażeń Pythona (152)
- Liczby w akcji (156)
- Zmienne i podstawowe wyrażenia (157)
- Formaty wyświetlania liczb (158)
- Porównania - zwykłe i łączone (160)
- Dzielenie - klasyczne, bez reszty i prawdziwe (161)
- Precyzja liczb całkowitych (164)
- Liczby zespolone (165)
- Notacja szesnastkowa, ósemkowa i dwójkowa (165)
- Operacje poziomu bitowego (167)
- Inne wbudowane narzędzia liczbowe (168)
- Inne typy liczbowe (170)
- Typ liczby dziesiętnej (170)
- Typ liczby ułamkowej (172)
- Zbiory (176)
- Wartości Boolean (181)
- Dodatkowe rozszerzenia numeryczne (182)
- Podsumowanie rozdziału (183)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (183)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (184)
- Sprawa brakujących deklaracji typu (185)
- Zmienne, obiekty i referencje (186)
- Typy powiązane są z obiektami, a nie ze zmiennymi (187)
- Obiekty są uwalniane (188)
- Referencje współdzielone (190)
- Referencje współdzielone a modyfikacje w miejscu (191)
- Referencje współdzielone a równość (193)
- Typy dynamiczne są wszędzie (194)
- Podsumowanie rozdziału (194)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (195)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (195)
- Literały łańcuchów znaków (199)
- Łańcuchy znaków w apostrofach i cudzysłowach są tym samym (200)
- Sekwencje ucieczki reprezentują bajty specjalne (200)
- Surowe łańcuchy znaków blokują sekwencje ucieczki (203)
- Potrójne cudzysłowy i apostrofy kodują łańcuchy znaków będące wielowierszowymi blokami (204)
- Łańcuchy znaków w akcji (205)
- Podstawowe operacje (206)
- Indeksowanie i wycinki (207)
- Narzędzia do konwersji łańcuchów znaków (210)
- Modyfikowanie łańcuchów znaków (213)
- Metody łańcuchów znaków (214)
- Przykłady metod łańcuchów znaków - modyfikowanie (215)
- Przykłady metod łańcuchów znaków - analiza składniowa tekstu (218)
- Inne znane metody łańcuchów znaków w akcji (219)
- Oryginalny moduł string (usunięty w 3.0) (220)
- Wyrażenia formatujące łańcuchy znaków (221)
- Zaawansowane wyrażenia formatujące (222)
- Wyrażenia formatujące z użyciem słownika (224)
- Metoda format (225)
- Podstawy (225)
- Użycie kluczy, atrybutów i przesunięć (226)
- Formatowanie specjalizowane (227)
- Porównanie z wyrażeniami formatującymi (229)
- Po co nam kolejny mechanizm formatujący? (232)
- Generalne kategorie typów (235)
- Typy z jednej kategorii współdzielą zbiory operacji (235)
- Typy zmienne można modyfikować w miejscu (236)
- Podsumowanie rozdziału (236)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (236)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (237)
- Listy (239)
- Listy w akcji (241)
- Podstawowe operacje na listach (241)
- Iteracje po listach i składanie list (242)
- Indeksowanie, wycinki i macierze (243)
- Modyfikacja list w miejscu (244)
- Słowniki (248)
- Słowniki w akcji (249)
- Podstawowe operacje na słownikach (250)
- Modyfikacja słowników w miejscu (251)
- Inne metody słowników (252)
- Przykład z tabelą języków programowania (253)
- Uwagi na temat korzystania ze słowników (254)
- Inne sposoby tworzenia słowników (257)
- Zmiany dotyczące słowników w 3.0 (258)
- Podsumowanie rozdziału (264)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (264)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (264)
- Krotki (267)
- Krotki w akcji (268)
- Dlaczego istnieją listy i krotki? (271)
- Pliki (271)
- Otwieranie plików (272)
- Wykorzystywanie plików (273)
- Pliki w akcji (274)
- Inne narzędzia powiązane z plikami (280)
- Raz jeszcze o kategoriach typów (281)
- Elastyczność obiektów (282)
- Referencje a kopie (283)
- Porównania, równość i prawda (285)
- Porównywanie słowników w Pythonie 3.0 (287)
- Znaczenie True i False w Pythonie (288)
- Hierarchie typów Pythona (290)
- Obiekty typów (291)
- Inne typy w Pythonie (291)
- Pułapki typów wbudowanych (292)
- Przypisanie tworzy referencje, nie kopie (292)
- Powtórzenie dodaje jeden poziom zagłębienia (293)
- Uwaga na cykliczne struktury danych (293)
- Typów niezmiennych nie można modyfikować w miejscu (294)
- Podsumowanie rozdziału (294)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (294)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (295)
- Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części drugiej (295)
- Raz jeszcze o strukturze programu Pythona (301)
- Instrukcje Pythona (301)
- Historia dwóch if (303)
- Co dodaje Python (304)
- Co usuwa Python (304)
- Skąd bierze się składnia indentacji? (306)
- Kilka przypadków specjalnych (308)
- Szybki przykład - interaktywne pętle (310)
- Prosta pętla interaktywna (310)
- Wykonywanie obliczeń na danych użytkownika (311)
- Obsługa błędów za pomocą sprawdzania danych wejściowych (312)
- Obsługa błędów za pomocą instrukcji try (313)
- Kod zagnieżdżony na trzy poziomy głębokości (314)
- Podsumowanie rozdziału (315)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (315)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (315)
- Instrukcje przypisania (317)
- Formy instrukcji przypisania (318)
- Przypisanie sekwencji (319)
- Rozszerzona składnia rozpakowania sekwencji w 3.0 (322)
- Przypisanie z wieloma celami (325)
- Przypisania rozszerzone (326)
- Reguły dotyczące nazw zmiennych (329)
- Instrukcje wyrażeń (332)
- Instrukcje wyrażeń i modyfikacje w miejscu (333)
- Polecenia print (334)
- Funkcja print Pythona 3.0 (334)
- Instrukcja print w Pythonie 2.6 (337)
- Przekierowanie strumienia wyjściowego (338)
- Wyświetlanie niezależne od wersji (341)
- Podsumowanie rozdziału (343)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (344)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (344)
- Instrukcje if (345)
- Ogólny format (345)
- Proste przykłady (346)
- Rozgałęzienia kodu (346)
- Reguły składni Pythona (348)
- Ograniczniki bloków - reguły indentacji (349)
- Ograniczniki instrukcji - wiersze i kontynuacje (351)
- Kilka przypadków specjalnych (352)
- Testy prawdziwości (353)
- Wyrażenie trójargumentowe if/else (355)
- Podsumowanie rozdziału (356)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (357)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (358)
- Pętle while (359)
- Ogólny format (360)
- Przykłady (360)
- Instrukcje break, continue, pass oraz else w pętli (361)
- Ogólny format pętli (361)
- Instrukcja pass (361)
- Instrukcja continue (363)
- Instrukcja break (363)
- Instrukcja else (364)
- Pętle for (365)
- Ogólny format (365)
- Przykłady (367)
- Techniki tworzenia pętli (372)
- Pętle liczników - while i range (373)
- Przechodzenie niewyczerpujące - range i wycinki (374)
- Modyfikacja list - range (375)
- Przechodzenie równoległe - zip oraz map (376)
- Generowanie wartości przesunięcia i elementów - enumerate (379)
- Podsumowanie rozdziału (380)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (380)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (380)
- Pierwsze spojrzenie na iteratory (383)
- Protokół iteracyjny, iteratory plików (384)
- Kontrola iteracji - iter i next (386)
- Inne iteratory typów wbudowanych (388)
- Listy składane - wprowadzenie (390)
- Podstawy list składanych (390)
- Wykorzystywanie list składanych w plikach (391)
- Rozszerzona składnia list składanych (392)
- Inne konteksty iteracyjne (393)
- Nowe obiekty iterowane w Pythonie 3.0 (397)
- Iterator range() (397)
- Iteratory map(), zip() i filter() (398)
- Kilka iteratorów na tym samym obiekcie (399)
- Iteratory widoku słownika (400)
- Inne zagadnienia związane z iteratorami (402)
- Podsumowanie rozdziału (402)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (402)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (403)
- Źródła dokumentacji Pythona (405)
- Komentarze ze znakami # (406)
- Funkcja dir (406)
- Łańcuchy znaków dokumentacji - __doc__ (407)
- PyDoc - funkcja help (410)
- PyDoc - raporty HTML (412)
- Zbiór standardowej dokumentacji (415)
- Zasoby internetowe (415)
- Publikowane książki (416)
- Często spotykane problemy programistyczne (417)
- Podsumowanie rozdziału (419)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (419)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (419)
- Ćwiczenia do części trzeciej (420)
- Po co używa się funkcji? (426)
- Tworzenie funkcji (426)
- Instrukcje def (428)
- Instrukcja def uruchamiana jest w czasie wykonania (428)
- Pierwszy przykład - definicje i wywoływanie (429)
- Definicja (429)
- Wywołanie (430)
- Polimorfizm w Pythonie (430)
- Drugi przykład - przecinające się sekwencje (431)
- Definicja (432)
- Wywołania (432)
- Raz jeszcze o polimorfizmie (433)
- Zmienne lokalne (433)
- Podsumowanie rozdziału (434)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (434)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (434)
- Podstawy zakresów w Pythonie (437)
- Reguły dotyczące zakresów (438)
- Rozwiązywanie konfliktów w zakresie nazw - reguła LEGB (440)
- Przykład zakresu (441)
- Zakres wbudowany (442)
- Instrukcja global (443)
- Minimalizowanie stosowania zmiennych globalnych (445)
- Minimalizacja modyfikacji dokonywanych pomiędzy plikami (446)
- Inne metody dostępu do zmiennych globalnych (447)
- Zakresy a funkcje zagnieżdżone (448)
- Szczegóły dotyczące zakresów zagnieżdżonych (449)
- Przykład zakresu zagnieżdżonego (449)
- Instrukcja nonlocal (455)
- Podstawy instrukcji nonlocal (455)
- Instrukcja nonlocal w akcji (456)
- Czemu służą zmienne nielokalne? (458)
- Podsumowanie rozdziału (462)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (462)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (463)
- Podstawy przekazywania argumentów (465)
- Argumenty a współdzielone referencje (466)
- Unikanie modyfikacji zmiennych argumentów (468)
- Symulowanie parametrów wyjścia (469)
- Specjalne tryby dopasowania argumentów (470)
- Podstawy (470)
- Składnia dopasowania (471)
- Dopasowywanie argumentów - szczegóły (472)
- Przykłady ze słowami kluczowymi i wartościami domyślnymi (473)
- Przykład dowolnych argumentów (475)
- Argumenty mogące być tylko słowami kluczowymi z Pythona 3.0 (479)
- Przykład z funkcją obliczającą minimum (482)
- Pełne rozwiązanie (483)
- Dodatkowy bonus (484)
- Puenta (485)
- Uogólnione funkcje działające na zbiorach (485)
- Emulacja funkcji print z Pythona 3.0 (486)
- Wykorzystywanie argumentów mogących być tylko słowami kluczowymi (487)
- Podsumowanie rozdziału (488)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (489)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (490)
- Koncepcje projektowania funkcji (491)
- Funkcje rekurencyjne (493)
- Sumowanie z użyciem rekurencji (493)
- Implementacje alternatywne (494)
- Pętle a rekurencja (495)
- Obsługa dowolnych struktur (496)
- Obiekty funkcji - atrybuty i adnotacje (497)
- Pośrednie wywołania funkcji (497)
- Introspekcja funkcji (498)
- Atrybuty funkcji (499)
- Adnotacje funkcji w Pythonie 3.0 (499)
- Funkcje anonimowe - lambda (501)
- Wyrażenia lambda (501)
- Po co używa się wyrażenia lambda? (503)
- Jak łatwo zaciemnić kod napisany w Pythonie (504)
- Zagnieżdżone wyrażenia lambda a zakresy (505)
- Odwzorowywanie funkcji na sekwencje - map (507)
- Narzędzia programowania funkcyjnego - filter i reduce (508)
- Podsumowanie rozdziału (510)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (510)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (510)
- Listy składane, podejście drugie - narzędzia funkcyjne (513)
- Listy składane kontra map (514)
- Dodajemy warunki i pętle zagnieżdżone - filter (515)
- Listy składane i macierze (517)
- Zrozumieć listy składane (518)
- Iteratorów ciąg dalszy - generatory (520)
- Funkcje generatorów - yield kontra return (520)
- Wyrażenia generatorów - iteratory spotykają złożenia (524)
- Funkcje generatorów kontra wyrażenia generatorów (525)
- Generatory są jednorazowymi iteratorami (526)
- Emulacja funkcji zip i map za pomocą narzędzi iteracyjnych (527)
- Generowanie wyników we wbudowanych typach i klasach (531)
- Podsumowanie obiektów składanych w 3.0 (533)
- Zrozumieć zbiory i słowniki składane (534)
- Rozszerzona składnia zbiorów i słowników składanych (534)
- Pomiary wydajności implementacji iteratorów (535)
- Moduł mytimer (536)
- Skrypt mierzący wydajność (536)
- Pomiary czasu (537)
- Alternatywne moduły mierzące wydajność (539)
- Inne sugestie (543)
- Pułapki związane z funkcjami (544)
- Lokalne nazwy są wykrywane w sposób statyczny (544)
- Wartości domyślne i obiekty mutowalne (546)
- Funkcje niezwracające wyników (548)
- Funkcje zagnieżdżone a zmienne modyfikowane w pętli (548)
- Podsumowanie rozdziału (548)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (549)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (549)
- Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części czwartej (550)
- Po co używa się modułów? (555)
- Architektura programu w Pythonie (556)
- Struktura programu (556)
- Importowanie i atrybuty (557)
- Moduły biblioteki standardowej (558)
- Jak działa importowanie (559)
- 1. Odnalezienie modułu (560)
- 2. (Ewentualne) Kompilowanie (560)
- 3. Wykonanie (561)
- Ścieżka wyszukiwania modułów (561)
- Konfiguracja ścieżki wyszukiwania (563)
- Wariacje ścieżki wyszukiwania modułów (564)
- Lista sys.path (564)
- Wybór pliku modułu (565)
- Zaawansowane zagadnienia związane z wyborem modułów (566)
- Podsumowanie rozdziału (566)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (567)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (568)
- Tworzenie modułów (569)
- Użycie modułów (570)
- Instrukcja import (570)
- Instrukcja from (571)
- Instrukcja from * (571)
- Operacja importowania odbywa się tylko raz (571)
- Instrukcje import oraz from są przypisaniami (572)
- Modyfikacja zmiennych pomiędzy plikami (573)
- Równoważność instrukcji import oraz from (573)
- Potencjalne pułapki związane z użyciem instrukcji from (574)
- Przestrzenie nazw modułów (575)
- Pliki generują przestrzenie nazw (576)
- Kwalifikowanie nazw atrybutów (577)
- Importowanie a zakresy (578)
- Zagnieżdżanie przestrzeni nazw (579)
- Przeładowywanie modułów (580)
- Podstawy przeładowywania modułów (581)
- Przykład przeładowywania z użyciem reload (581)
- Podsumowanie rozdziału (582)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (583)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (584)
- Podstawy importowania pakietów (585)
- Pakiety a ustawienia ścieżki wyszukiwania (586)
- Pliki pakietów __init__.py (586)
- Przykład importowania pakietu (588)
- Instrukcja from a instrukcja import w importowaniu pakietów (589)
- Do czego służy importowanie pakietów? (590)
- Historia trzech systemów (590)
- Względne importowanie pakietów (593)
- Zmiany w Pythonie 3.0 (593)
- Podstawy importów względnych (594)
- Do czego służą importy względne? (595)
- Zakres importów względnych (597)
- Podsumowanie reguł wyszukiwania modułów (598)
- Importy względne w działaniu (598)
- Podsumowanie rozdziału (603)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (604)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (604)
- Ukrywanie danych w modułach (607)
- Minimalizacja niebezpieczeństw użycia from * - _X oraz __all__ (608)
- Włączanie opcji z przyszłych wersji Pythona (608)
- Mieszane tryby użycia - __name__ oraz __main__ (609)
- Testy jednostkowe z wykorzystaniem __name__ (610)
- Użycie argumentów wiersza poleceń z __name__ (611)
- Modyfikacja ścieżki wyszukiwania modułów (613)
- Rozszerzenie as dla instrukcji import oraz from (614)
- Moduły są obiektami - metaprogramy (615)
- Importowanie modułów za pomocą łańcucha znaków nazwy (617)
- Przechodnie przeładowywanie modułów (618)
- Projektowanie modułów (621)
- Pułapki związane z modułami (622)
- W kodzie najwyższego poziomu kolejność instrukcji ma znaczenie (622)
- Instrukcja from kopiuje nazwy, jednak łącza już nie (623)
- Instrukcja from * może zaciemnić znaczenie zmiennych (624)
- Funkcja reload może nie mieć wpływu na obiekty importowane za pomocą from (624)
- Funkcja reload i instrukcja from a testowanie interaktywne (625)
- Rekurencyjne importowanie za pomocą from może nie działać (626)
- Podsumowanie rozdziału (627)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (627)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (628)
- Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części piątej (628)
- Po co używa się klas? (634)
- Programowanie zorientowane obiektowo z dystansu (635)
- Wyszukiwanie dziedziczenia atrybutów (635)
- Klasy a instancje (637)
- Wywołania metod klasy (638)
- Tworzenie drzew klas (638)
- Programowanie zorientowane obiektowo oparte jest na ponownym wykorzystaniu kodu (641)
- Podsumowanie rozdziału (643)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (644)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (644)
- Klasy generują większą liczbę obiektów instancji (647)
- Obiekty klas udostępniają zachowania domyślne (648)
- Obiekty instancji są rzeczywistymi elementami (648)
- Pierwszy przykład (649)
- Klasy dostosowuje się do własnych potrzeb przez dziedziczenie (651)
- Drugi przykład (652)
- Klasy są atrybutami w modułach (653)
- Klasy mogą przechwytywać operatory Pythona (654)
- Trzeci przykład (655)
- Po co przeciąża się operatory? (657)
- Najprostsza klasa Pythona na świecie (658)
- Klasy a słowniki (660)
- Podsumowanie rozdziału (662)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (662)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (663)
- Krok 1. - tworzenie instancji (666)
- Tworzenie konstruktorów (666)
- Testowanie w miarę pracy (667)
- Wykorzystywanie kodu na dwa sposoby (668)
- Krok 2. - dodawanie metod (669)
- Tworzenie kodu metod (671)
- Krok 3. - przeciążanie operatorów (673)
- Udostępnienie wyświetlania (674)
- Krok 4. - dostosowanie zachowania do własnych potrzeb za pomocą klas podrzędnych (675)
- Tworzenie klas podrzędnych (675)
- Rozszerzanie metod - niewłaściwy sposób (676)
- Rozszerzanie metod - właściwy sposób (676)
- Polimorfizm w akcji (678)
- Dziedziczenie, dostosowanie do własnych potrzeb i rozszerzenie (679)
- Programowanie zorientowane obiektowo - idea (680)
- Krok 5. - dostosowanie do własnych potrzeb także konstruktorów (680)
- Programowanie zorientowane obiektowo jest prostsze, niż się wydaje (682)
- Inne sposoby łączenia klas (683)
- Krok 6. - wykorzystywanie narzędzi do introspekcji (684)
- Specjalne atrybuty klas (686)
- Uniwersalne narzędzie do wyświetlania (687)
- Atrybuty instancji a atrybuty klas (688)
- Rozważania na temat nazw w klasach narzędzi (689)
- Ostateczna postać naszych klas (690)
- Krok 7. i ostatni - przechowanie obiektów w bazie danych (691)
- Obiekty pickle i shelve (691)
- Przechowywanie obiektów w bazie danych za pomocą shelve (692)
- Interaktywne badanie obiektów shelve (694)
- Uaktualnianie obiektów w pliku shelve (695)
- Przyszłe kierunki rozwoju (697)
- Podsumowanie rozdziału (699)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (699)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (700)
- Instrukcja class (703)
- Ogólna forma (703)
- Przykład (704)
- Metody (706)
- Przykład metody (707)
- Wywoływanie konstruktorów klas nadrzędnych (708)
- Inne możliwości wywoływania metod (708)
- Dziedziczenie (708)
- Tworzenie drzewa atrybutów (709)
- Specjalizacja odziedziczonych metod (710)
- Techniki interfejsów klas (711)
- Abstrakcyjne klasy nadrzędne (712)
- Abstrakcyjne klasy nadrzędne z Pythona 2.6 oraz 3.0 (713)
- Przestrzenie nazw - cała historia (714)
- Pojedyncze nazwy - globalne, o ile nie przypisane (715)
- Nazwy atrybutów - przestrzenie nazw obiektów (715)
- Zen przestrzeni nazw Pythona - przypisania klasyfikują zmienne (715)
- Słowniki przestrzeni nazw (718)
- Łącza przestrzeni nazw (720)
- Raz jeszcze o łańcuchach znaków dokumentacji (722)
- Klasy a moduły (723)
- Podsumowanie rozdziału (724)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (724)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (724)
- Podstawy (727)
- Konstruktory i wyrażenia - __init__ i __sub__ (728)
- Często spotykane metody przeciążania operatorów (728)
- Indeksowanie i wycinanie - __getitem__ i __setitem__ (730)
- Wycinki (730)
- Iteracja po indeksie - __getitem__ (731)
- Obiekty iteratorów - __iter__ i __next__ (733)
- Iteratory zdefiniowane przez użytkownika (734)
- Wiele iteracji po jednym obiekcie (735)
- Test przynależności - __contains__, __iter__ i __getitem__ (737)
- Metody __getattr__ oraz __setattr__ przechwytują referencje do atrybutów (740)
- Inne narzędzia do zarządzania atrybutami (741)
- Emulowanie prywatności w atrybutach instancji (741)
- Metody __repr__ oraz __str__ zwracają reprezentacje łańcuchów znaków (742)
- Metoda __radd__ obsługuje dodawanie prawostronne i modyfikację w miejscu (745)
- Dodawanie w miejscu (746)
- Metoda __call_ przechwytuje wywołania (747)
- Interfejsy funkcji i kod oparty na wywołaniach zwrotnych (748)
- Porównania - __lt__, __gt__ i inne (750)
- Metoda __cmp__ w 2.6 (usunięta w 3.0) (750)
- Testy logiczne - __bool__ i __len__ (751)
- Destrukcja obiektu - __del__ (752)
- Podsumowanie rozdziału (754)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (755)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (755)
- Python a programowanie zorientowane obiektowo (757)
- Przeciążanie za pomocą sygnatur wywołań (lub bez nich) (758)
- Programowanie zorientowane obiektowo i dziedziczenie - związek "jest" (759)
- Programowanie zorientowane obiektowo i kompozycja - związki typu "ma" (760)
- Raz jeszcze procesor strumienia danych (762)
- Programowanie zorientowane obiektowo a delegacja - obiekty "opakowujące" (765)
- Pseudoprywatne atrybuty klas (767)
- Przegląd zniekształcania nazw zmiennych (767)
- Po co używa się atrybutów pseudoprywatnych? (768)
- Metody są obiektami - z wiązaniem i bez wiązania (770)
- Metody niezwiązane w 3.0 (772)
- Metody związane i inne obiekty wywoływane (773)
- Dziedziczenie wielokrotne - klasy mieszane (775)
- Tworzenie klas mieszanych (776)
- Klasy są obiektami - uniwersalne fabryki obiektów (785)
- Do czego służą fabryki? (787)
- Inne zagadnienia związane z projektowaniem (788)
- Podsumowanie rozdziału (788)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (789)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (789)
- Rozszerzanie typów wbudowanych (791)
- Rozszerzanie typów za pomocą osadzania (792)
- Rozszerzanie typów za pomocą klas podrzędnych (793)
- Klasy w nowym stylu (795)
- Nowości w klasach w nowym stylu (796)
- Zmiany w modelu typów (797)
- Zmiany w dziedziczeniu diamentowym (801)
- Nowości w klasach w nowym stylu (805)
- Sloty (805)
- Właściwości klas (809)
- Przeciążanie nazw - __getattribute__ i deskryptory (811)
- Metaklasy (811)
- Metody statyczne oraz metody klasy (811)
- Do czego potrzebujemy metod specjalnych? (812)
- Metody statyczne w 2.6 i 3.0 (812)
- Alternatywy dla metod statycznych (814)
- Używanie metod statycznych i metod klas (815)
- Zliczanie instancji z użyciem metod statycznych (817)
- Zliczanie instancji z metodami klas (818)
- Dekoratory i metaklasy - część 1. (820)
- Podstawowe informacje o dekoratorach funkcji (820)
- Przykład dekoratora (821)
- Dekoratory klas i metaklasy (822)
- Dalsza lektura (823)
- Pułapki związane z klasami (824)
- Modyfikacja atrybutów klas może mieć efekty uboczne (824)
- Modyfikowanie mutowalnych atrybutów klas również może mieć efekty uboczne (825)
- Dziedziczenie wielokrotne - kolejność ma znaczenie (826)
- Metody, klasy oraz zakresy zagnieżdżone (827)
- Klasy wykorzystujące delegację w 3.0 - __getattr__ i funkcje wbudowane (829)
- Przesadne opakowywanie (829)
- Podsumowanie rozdziału (830)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (830)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (830)
- Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części szóstej (831)
- Po co używa się wyjątków? (841)
- Role wyjątków (842)
- Wyjątki w skrócie (843)
- Domyślny program obsługi wyjątków (843)
- Przechwytywanie wyjątków (844)
- Zgłaszanie wyjątków (845)
- Wyjątki zdefiniowane przez użytkownika (845)
- Działania końcowe (846)
- Podsumowanie rozdziału (847)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (849)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (849)
- Instrukcja try/except/else (851)
- Części instrukcji try (853)
- Część try/else (855)
- Przykład - zachowanie domyślne (856)
- Przykład - przechwytywanie wbudowanych wyjątków (857)
- Instrukcja try/finally (857)
- Przykład - działania kończące kod z użyciem try/finally (858)
- Połączona instrukcja try/except/finally (859)
- Składnia połączonej instrukcji try (860)
- Łączenie finally oraz except za pomocą zagnieżdżania (861)
- Przykład połączonego try (862)
- Instrukcja raise (863)
- Przekazywanie wyjątków za pomocą raise (864)
- Łańcuchy wyjątków w Pythonie 3.0 - raise from (865)
- Instrukcja assert (865)
- Przykład - wyłapywanie ograniczeń (ale nie błędów!) (866)
- Menedżery kontekstu with/as (867)
- Podstawowe zastosowanie (867)
- Protokół zarządzania kontekstem (868)
- Podsumowanie rozdziału (870)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (871)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (871)
- Wyjątki - powrót do przyszłości (874)
- Wyjątki oparte na łańcuchach znaków znikają (874)
- Wyjątki oparte na klasach (875)
- Tworzenie klas wyjątków (875)
- Do czego służą hierarchie wyjątków? (877)
- Wbudowane klasy wyjątków (880)
- Kategorie wbudowanych wyjątków (881)
- Domyślne wyświetlanie oraz stan (882)
- Własne sposoby wyświetlania (883)
- Własne dane oraz zachowania (884)
- Udostępnianie szczegółów wyjątku (884)
- Udostępnianie metod wyjątków (885)
- Podsumowanie rozdziału (886)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (886)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (886)
- Zagnieżdżanie programów obsługi wyjątków (889)
- Przykład - zagnieżdżanie przebiegu sterowania (891)
- Przykład - zagnieżdżanie składniowe (891)
- Zastosowanie wyjątków (893)
- Wyjątki nie zawsze są błędami (893)
- Funkcje mogą sygnalizować warunki za pomocą raise (893)
- Zamykanie plików oraz połączeń z serwerem (894)
- Debugowanie z wykorzystaniem zewnętrznych instrukcji try (895)
- Testowanie kodu wewnątrz tego samego procesu (895)
- Więcej informacji na temat funkcji sys.exc_info (896)
- Wskazówki i pułapki dotyczące projektowania wyjątków (897)
- Co powinniśmy opakować w try (897)
- Jak nie przechwytywać zbyt wiele - unikanie pustych except i wyjątków (898)
- Jak nie przechwytywać zbyt mało - korzystanie z kategorii opartych na klasach (900)
- Podsumowanie jądra języka Python (901)
- Zbiór narzędzi Pythona (901)
- Narzędzia programistyczne przeznaczone do większych projektów (902)
- Podsumowanie rozdziału (906)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (906)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (906)
- Sprawdź swoją wiedzę - ćwiczenia do części siódmej (907)
- Zmiany w łańcuchach znaków w Pythonie 3.0 (912)
- Podstawy łańcuchów znaków (913)
- Kodowanie znaków (913)
- Typy łańcuchów znaków Pythona (915)
- Pliki binarne i tekstowe (916)
- Łańcuchy znaków Pythona 3.0 w akcji (918)
- Literały i podstawowe właściwości (918)
- Konwersje (919)
- Kod łańcuchów znaków Unicode (920)
- Kod tekstu z zakresu ASCII (921)
- Kod tekstu spoza zakresu ASCII (921)
- Kodowanie i dekodowanie tekstu spoza zakresu ASCII (922)
- Inne techniki kodowania łańcuchów Unicode (923)
- Konwersja kodowania (925)
- Łańcuchy znaków Unicode w Pythonie 2.6 (925)
- Deklaracje typu kodowania znaków pliku źródłowego (928)
- Wykorzystywanie obiektów bytes z Pythona 3.0 (929)
- Wywołania metod (929)
- Operacje na sekwencjach (930)
- Inne sposoby tworzenia obiektów bytes (931)
- Mieszanie typów łańcuchów znaków (931)
- Wykorzystywanie obiektów bytearray z Pythona 3.0 (i 2.6) (932)
- Wykorzystywanie plików tekstowych i binarnych (935)
- Podstawy plików tekstowych (935)
- Tryby tekstowy i binarny w Pythonie 3.0 (936)
- Brak dopasowania typu i zawartości (938)
- Wykorzystywanie plików Unicode (939)
- Odczyt i zapis Unicode w Pythonie 3.0 (939)
- Obsługa BOM w Pythonie 3.0 (941)
- Pliki Unicode w Pythonie 2.6 (943)
- Inne zmiany narzędzi łańcuchów znaków w Pythonie 3.0 (944)
- Moduł dopasowywania wzorców re (944)
- Moduł danych binarnych struct (945)
- Moduł serializacji obiektów pickle (947)
- Narzędzia do analizy składniowej XML (948)
- Podsumowanie rozdziału (951)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (952)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (952)
- Po co zarządza się atrybutami? (955)
- Wstawianie kodu wykonywanego w momencie dostępu do atrybutów (956)
- Właściwości (957)
- Podstawy (957)
- Pierwszy przykład (958)
- Obliczanie atrybutów (959)
- Zapisywanie właściwości w kodzie za pomocą dekoratorów (960)
- Deskryptory (961)
- Podstawy (962)
- Pierwszy przykład (964)
- Obliczone atrybuty (966)
- Wykorzystywanie informacji o stanie w deskryptorach (967)
- Powiązania pomiędzy właściwościami a deskryptorami (968)
- Metody __getattr__ oraz __getattribute__ (970)
- Podstawy (971)
- Pierwszy przykład (973)
- Obliczanie atrybutów (974)
- Porównanie metod __getattr__ oraz __getattribute__ (975)
- Porównanie technik zarządzania atrybutami (976)
- Przechwytywanie atrybutów wbudowanych operacji (979)
- Powrót do menedżerów opartych na delegacji (983)
- Przykład - sprawdzanie poprawności atrybutów (986)
- Wykorzystywanie właściwości do sprawdzania poprawności (986)
- Wykorzystywanie deskryptorów do sprawdzania poprawności (988)
- Wykorzystywanie metody __getattr__ do sprawdzania poprawności (990)
- Wykorzystywanie metody __getattribute__ do sprawdzania poprawności (991)
- Podsumowanie rozdziału (992)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (992)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (993)
- Czym jest dekorator? (995)
- Zarządzanie wywołaniami oraz instancjami (996)
- Zarządzanie funkcjami oraz klasami (996)
- Wykorzystywanie i definiowanie dekoratorów (997)
- Do czego służą dekoratory? (997)
- Podstawy (998)
- Dekoratory funkcji (998)
- Dekoratory klas (1002)
- Zagnieżdżanie dekoratorów (1004)
- Argumenty dekoratorów (1006)
- Dekoratory zarządzają także funkcjami oraz klasami (1006)
- Kod dekoratorów funkcji (1007)
- Śledzenie wywołań (1007)
- Możliwości w zakresie zachowania informacji o stanie (1009)
- Uwagi na temat klas I - dekorowanie metod klas (1012)
- Mierzenie czasu wywołania (1017)
- Dodawanie argumentów dekoratora (1019)
- Kod dekoratorów klas (1021)
- Klasy singletona (1021)
- Śledzenie interfejsów obiektów (1023)
- Uwagi na temat klas II - zachowanie większej liczby instancji (1027)
- Dekoratory a funkcje zarządzające (1028)
- Do czego służą dekoratory? (raz jeszcze) (1029)
- Bezpośrednie zarządzanie funkcjami oraz klasami (1031)
- Przykład - atrybuty "prywatne" i "publiczne" (1033)
- Implementacja atrybutów prywatnych (1033)
- Szczegóły implementacji I (1035)
- Uogólnienie kodu pod kątem deklaracji atrybutów jako publicznych (1036)
- Szczegóły implementacji II (1038)
- Znane problemy (1039)
- W Pythonie nie chodzi o kontrolę (1043)
- Przykład: Sprawdzanie poprawności argumentów funkcji (1044)
- Cel (1044)
- Prosty dekorator sprawdzający przedziały dla argumentów pozycyjnych (1045)
- Uogólnienie kodu pod kątem słów kluczowych i wartości domyślnych (1047)
- Szczegóły implementacji (1050)
- Znane problemy (1052)
- Argumenty dekoratora a adnotacje funkcji (1053)
- Inne zastosowania - sprawdzanie typów (skoro nalegamy!) (1054)
- Podsumowanie rozdziału (1055)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (1056)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (1056)
- Tworzyć metaklasy czy tego nie robić? (1061)
- Zwiększające się poziomy magii (1062)
- Wady funkcji pomocniczych (1064)
- Metaklasy a dekoratory klas - runda 1. (1066)
- Model metaklasy (1068)
- Klasy są instancjami obiektu type (1068)
- Metaklasy są klasami podrzędnymi klasy type (1070)
- Protokół instrukcji class (1071)
- Deklarowanie metaklas (1071)
- Tworzenie metaklas (1073)
- Prosta metaklasa (1073)
- Dostosowywanie tworzenia do własnych potrzeb oraz inicjalizacja (1074)
- Pozostałe sposoby tworzenia metaklas (1074)
- Instancje a dziedziczenie (1077)
- Przykład - dodawanie metod do klas (1078)
- Ręczne rozszerzanie (1078)
- Rozszerzanie oparte na metaklasie (1080)
- Metaklasy a dekoratory klas - runda 2. (1081)
- Przykład - zastosowanie dekoratorów do metod (1084)
- Ręczne śledzenie za pomocą dekoracji (1084)
- Śledzenie metaklas oraz dekoratorów (1085)
- Zastosowanie dowolnego dekoratora do metod (1086)
- Metaklasy a dekoratory klas - runda 3. (1088)
- Podsumowanie rozdziału (1091)
- Sprawdź swoją wiedzę - quiz (1092)
- Sprawdź swoją wiedzę - odpowiedzi (1092)
- Instalowanie interpretera Pythona (1095)
- Czy Python jest już zainstalowany? (1095)
- Skąd pobrać Pythona (1096)
- Instalacja Pythona (1097)
- Konfiguracja Pythona (1098)
- Zmienne środowiskowe Pythona (1098)
- Jak ustawić opcje konfiguracyjne? (1100)
- Opcje wiersza poleceń Pythona (1103)
- Uzyskanie pomocy (1104)
- Część I Wprowadzenie (1105)
- Część II Typy i operacje (1107)
- Część III Instrukcja i składnia (1112)
- Część IV Funkcje (1114)
- Część V Moduły (1121)
- Część VI Klasy i programowanie zorientowane obiektowo (1125)
- Część VII Wyjątki oraz narzędzia (1132)
Przedmowa (29)
Część I: Wprowadzenie (47)
1. Pytania i odpowiedzi dotyczące Pythona (49)
2. Jak Python wykonuje programy? (69)
3. Jak wykonuje się programy? (81)
Część II: Typy i operacje (117)
4. Wprowadzenie do typów obiektów Pythona (119)
5. Typy liczbowe (149)
6. Wprowadzenie do typów dynamicznych (185)
7. Łańcuchy znaków (197)
8. Listy oraz słowniki (239)
9. Krotki, pliki i pozostałe (267)
Część III: Instrukcje i składnia (299)
10. Wprowadzenie do instrukcji Pythona (301)
11. Przypisania, wyrażenia i wyświetlanie (317)
12. Testy if i reguły składni (345)
13. Pętle while i for (359)
14. Iteracje i składanie list - część 1. (383)
15. Wprowadzenie do dokumentacji (405)
Część IV: Funkcje (423)
16. Podstawy funkcji (425)
17. Zakresy (437)
18. Argumenty (465)
19. Zaawansowane zagadnienia dotyczące funkcji (491)
20. Iteracje i składanie list - część 2. (513)
Część V: Moduły (553)
21. Moduły - wprowadzenie (555)
22. Podstawy tworzenia modułów (569)
23. Pakiety modułów (585)
24. Zaawansowane zagadnienia związane z modułami (607)
Część VI: Klasy i programowanie zorientowane obiektowo (631)
25. Programowanie zorientowane obiektowo (633)
26. Podstawy tworzenia klas (647)
27. Bardziej realistyczny przykład (665)
28. Szczegóły kodu klas (703)
29. Przeciążanie operatorów (727)
30. Projektowanie z użyciem klas (757)
31. Zaawansowane zagadnienia związane z klasami (791)
Część VII: Wyjątki oraz narzędzia (839)
32. Podstawy wyjątków (841)
33. Szczegółowe informacje dotyczące wyjątków (851)
34. Obiekty wyjątków (873)
35. Projektowanie z wykorzystaniem wyjątków (889)
Część VIII: Zagadnienia zaawansowane (909)
36. Łańcuchy znaków Unicode oraz łańcuchy bajtowe (911)
37. Zarządzane atrybuty (955)
38. Dekoratory (995)
39. Metaklasy (1061)
Dodatki (1093)
Dodatek A: Instalacja i konfiguracja (1095)
Dodatek B: Rozwiązania ćwiczeń podsumowujących poszczególne części książki (1105)
Skorowidz (1139)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Chcesz pracować w branży IT jako tester? W takim razie potrzebujesz solidnych podstaw! Swoją karierę rozpocznij od przygotowania się do uznawanego na całym świecie egzaminu ISTQB® „Certyfikowany tester - poziom podstawowy”. Uzyskany certyfikat otworzy Ci drzwi do wielu firm z branży informatycznej i będzie stanowił gwarancję, że posiadasz wiedzę i umiejętności wymagane od osoby pracującej na stanowisku testera.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz podstawowe koncepcje związane z biblioteką React, takie jak składnia JSX, wzorce zaawansowane, wirtualny model DOM, mechanizm rekoncyliacji Reacta, a także zaawansowane techniki optymalizacji. W rzeczywistości jest to dość złożona biblioteka, jednak tutaj jej tajniki zostały wyjaśnione w wyjątkowo przystępny sposób. A to oznacza, że szybko i dogłębnie zrozumiesz mechanizmy kryjące się za działaniem Reacta, zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie intuicyjnego kodu Reacta, zrozumiesz jego niuanse i koncepcje ― i przejdziesz na zupełnie nowy poziom biegłości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zorientujesz się, że utrzymanie kontroli nad architekturą w dużej mierze zależy od zastosowanego stylu architektonicznego. Zrozumiesz też wady konwencjonalnej architektury warstwowej i zapoznasz się z zaletami stylów koncentrujących się na dziedzinie, takich jak architektura heksagonalna. Dowiesz się także, jak można ją wyrazić w kodzie źródłowym. Poznasz szczegóły różnych strategii mapowania między warstwami architektury heksagonalnej, a ponadto prześledzisz, jak różne elementy architekturalne łączą się w jedną aplikację. Bazując na stylu architektury heksagonalnej, nauczysz się tworzyć intuicyjne w późniejszej obsłudze technicznej aplikacje internetowe. Szybko się przekonasz, że wiedza zdobyta w trakcie lektury pozwoli Ci na tworzenie wysokojakościowych aplikacji, które przetrwają próbę czasu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Wyjątkowość tej książki polega na pragmatyzmie: opisano w niej, jak wyglądają realia pracy projektanta UX i jak bardzo potrafią być zagmatwane. Zapoznasz się z różnymi kontekstami i sytuacjami związanymi z projektowaniem UX, a także z ograniczeniami, jakie temu towarzyszą. To przygotuje Cię do prawdziwych wyzwań związanych z osobami zaangażowanymi w projekty. Poznasz też realia działalności firm i znaczenie aspektów biznesowych i finansowych. Posiądziesz cenną umiejętność godzenia celów komercyjnych ze swoją pracą bez uszczerbku dla empatii i etyki projektowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł (-20%) -
Bestseller Nowość Promocja
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Python. Wprowadzenie. Wydanie IV Mark Lutz (75) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(24)
(23)
(13)
(6)
(2)
(7)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie