Unity 2022 Character Animation with Mecanim and Mixamo. Bring your in-game 3D characters to life seamlessly with C# and Unity - Second Edition Jamie Dean
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Jamie Dean
- Serie wydawnicze:
- Learn
- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Stron:
- 211
Opis
książki
:
Unity 2022 Character Animation with Mecanim and Mixamo. Bring your in-game 3D characters to life seamlessly with C# and Unity - Second Edition
Creating captivating animations is an essential component of any successful game development project. Unity offers a robust animation toolset, Mecanim that can bring characters to life easily, and this book will be your comprehensive guide to unlocking the full potential of its animation capabilities.
The first part of this book explores Unity's animation toolset, Mecanim and helps you learn how to create and implement animation sequences seamlessly within it. Here, you’ll also import and retarget animated files from popular 3D modeling software like Blender, Maya, and Mixamo, ensuring your characters move with grace and realism. As you progress, you’ll discover the power of Unity State Machines and how to efficiently use them to control and trigger animations in various game scenarios. After being guided through the process of customizing individual joint components to achieve the perfect balance between realism and gameplay dynamics, you'll also unlock the secrets of creating blendshape animations in Maya and Blender and integrate into Unity for a polished final result. Towards the end, you’ll add Mixamo assets to your Unity project effortlessly and retarget animations for different character rigs.
By the end, you'll have a profound understanding of Unity's animation tools to leverage them effectively in your game projects.
The first part of this book explores Unity's animation toolset, Mecanim and helps you learn how to create and implement animation sequences seamlessly within it. Here, you’ll also import and retarget animated files from popular 3D modeling software like Blender, Maya, and Mixamo, ensuring your characters move with grace and realism. As you progress, you’ll discover the power of Unity State Machines and how to efficiently use them to control and trigger animations in various game scenarios. After being guided through the process of customizing individual joint components to achieve the perfect balance between realism and gameplay dynamics, you'll also unlock the secrets of creating blendshape animations in Maya and Blender and integrate into Unity for a polished final result. Towards the end, you’ll add Mixamo assets to your Unity project effortlessly and retarget animations for different character rigs.
By the end, you'll have a profound understanding of Unity's animation tools to leverage them effectively in your game projects.
Wybrane bestsellery
Packt Publishing - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Unity 2022 Character Animation with Mecanim and Mixamo. Bring your in-game 3D characters to life seamlessly with C# and Unity - Second Edition Jamie Dean (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.