
C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Mark J. Price
- Nowość
- Bestseller #15
- Promocja Przejdź
- Bestseller #15
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.2/6 Opinie: 5
- Stron:
- 912
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Opis
książki
:
C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII
C# jest flagowym dziełem Microsoftu. Podobnie jak wieloplatformowy framework .NET, jest rozwijany i wzbogacany, a z każdą kolejną wersją praca programisty staje się coraz efektywniejsza i bardziej satysfakcjonująca. Dzięki aktualnej wersji C# 11 i .NET 7 bez trudu zbudujesz złożone witryny internetowe czy aplikacje mobilne.
To kolejne, mocno przebudowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu zaczniesz skutecznie programować w języku C#. Nabierzesz wprawy w programowaniu zorientowanym obiektowo, pisaniu, testowaniu i debugowaniu funkcji, implementowaniu interfejsów i zarządzaniu danymi. Zobaczysz, w jaki sposób API środowiska .NET realizuje takie zadania jak monitorowanie wydajności i jej poprawianie, jak również praca z systemem plików i serializacją. Wiedza zawarta w kolejnych rozdziałach pozwoli Ci tworzyć praktyczne aplikacje i serwisy z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, wzorca MVC i technologii Blazor.
Z tą książką nauczysz się:
- tworzyć własne typy w programowaniu zorientowanym obiektowo
- pisać, testować i debugować funkcje
- odczytywać dane i manipulować nimi za pomocą LINQ
- pracować z Entity Framework Core, Microsoft SQL Server i SQLite
- tworzyć usługi sieciowe i interfejsy użytkownika
- projektować aplikacje wieloplatformowe
C# i .NET: najlepsze środowisko do programowania w najlepszym języku!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
PowerShell to zaawansowany interpreter poleceń oparty na środowisku programistycznym .NET Framework. Jest preferowanym narzędziem do kontrolowania i zarządzania środowiskiem Windows i Azure. W przeciwieństwie do większości powłok, które operują na łańcuchach znaków, PowerShell wykorzystuje obiekty. Takie rozwiązanie oferuje zupełnie nowe możliwości i niespotykane dotąd metody automatyzacji. PowerShell korzysta z systemu cmdletów, czyli niewielkich funkcji, które wykonują określone zadania. Cmdlety są łatwe w zapamiętaniu i użyciu, a ponadto można je łączyć w struktury, aby wykonywać bardziej złożone zadania.- Videokurs pkt
PowerShell. Kurs video. Zarządzanie środowiskiem Windows i Azure PowerShell. Kurs video. Zarządzanie środowiskiem Windows i Azure
(59,15 zł najniższa cena z 30 dni)
67.60 zł
169.00 zł (-60%) -
Nowość Promocja
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie VII Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie VII
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz praktyczne znaczenie złożoności dziedziny i behawioralnych aspektów języka dziedzinowego. Poznasz podstawowe zasady DDD i nauczysz się używać takich narzędzi jak EventStorming, Event Sourcing i CQRS. Dowiesz się, jak stosuje się DDD do różnych stylów architektonicznych, takich jak REST, systemy reaktywne i mikrousługi. Nauczysz się pracować we frameworku .NET Core 2.2, aby przetłumaczyć modele dziedzinowe na wykonywalny kod C#, oraz Vue.js, aby zbudować frontend aplikacji. Nie zabrakło tutaj również zagadnień refaktoryzacji kodu, numerowania wersji zdarzeń i migracji. W rezultacie poszczególne zespoły w organizacji będą mogły pracować elastyczniej i efektywniej dzięki ulepszonym usługom i oddzielonym interakcjom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Domain-Driven Design dla .NET Core. Jak rozwiązywać złożone problemy podczas projektowania architektury aplikacji Domain-Driven Design dla .NET Core. Jak rozwiązywać złożone problemy podczas projektowania architektury aplikacji
(29,90 zł najniższa cena z 30 dni)
29.90 zł
99.00 zł (-70%) -
Promocja
Książka Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# to podręcznik metodologii Agile przeznaczony dla twórców oprogramowania korzystających z technologii .NET. Dzięki niemu poznasz podstawowe założenia i postulaty twórców Agile i nauczysz się stosować je w praktyce. Dowiesz się, jak szacować terminy i koszty, dzielić proces wytwarzania na iteracje i testować produkt. Zdobędziesz wiedzę na temat refaktoryzacji, diagramów UML, testów jednostkowych i wzorców projektowych. Przeczytasz także o publikowaniu kolejnych wersji oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Te znakomity praktyczny podręcznik pozwoli Ci przećwiczyć używanie i sposób działania wszystkich elementów C# — różnych typów danych, zmiennych i operatorów, instrukcji i tablic. Zobaczysz, jak korzystać z pętli i jak zachowują się obiekty. Poznasz najróżniejsze rodzaje klas, opanujesz wygodne korzystanie z dziedziczenia i nauczysz się obsługiwać błędy. W dalszej części książki znajdziesz zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego i odkryjesz, jak projektować aplikacje z interfejsem graficznym. Krótko mówiąc, po starannym wykonaniu ćwiczeń będziesz w stanie zaprojektować i zbudować własną aplikację z użyciem języka C#!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Nie trzeba siedzieć po uszy w programowaniu, by zauważyć pewną regułę: lwia część książek poświęconych temu zagadnieniu została napisana w podobny sposób. I nie chodzi o styl, środowisko czy język, lecz o strukturę. Prawidłowość tę zauważył Łukasz Sosna, który do zagadnienia programowania w języku C# i użytkowania środowiska .NET postanowił podejść w odmienny sposób. W najnowszej publikacji swojego autorstwa zatem skupia się na praktycznym wymiarze programowania, czyli używaniu dostępnych w oprogramowaniu Visual Studio 2022 komponentów zwanych kontrolkami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Visual Studio 2022, C# i .NET. Programowanie kontrolek Visual Studio 2022, C# i .NET. Programowanie kontrolek
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka ma pełnić funkcję użytecznej ściągawki zawierającej wszystko, co potrzebne do pracy z C#. Została pomyślana tak, aby maksymalnie ułatwić przeglądanie i odnajdywanie potrzebnych treści — i tym samym wesprzeć pracę każdego, komu zależy na sprawnym pisaniu kodu w języku C#. Jest też nieocenioną pomocą dla osób, które znają już inne języki programowania, takie jak C++ czy Java, i chcą nabrać wprawy w pracy z C#. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w przejrzysty, treściwy i esencjonalny sposób, tak by skoncentrować się na najważniejszych sprawach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
W tym zwięzłym kompendium znajdziesz wszystko, co jest potrzebne do programowania w C#. Książka została wydana jako leksykon, co bardzo ułatwia wyszukiwanie potrzebnych treści. Stanowi nieocenioną pomoc dla osób, które znają C# albo C++ lub Javę i postanowiły nabrać wprawy w pracy z najnowszą wersją C#. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w przejrzysty, treściwy i równocześnie esencjonalny sposób. Wszystkie użyte tu listingi i fragmenty kodu są dostępne w postaci interaktywnych próbek dla platformy LINQPad, która pozwala na błyskawiczne prototypowanie i obserwowanie efektów wszelkich zmian w kodzie. Oto przewodnik, który powinien mieć pod ręką każdy programista C#!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka jest przeznaczona dla doświadczonych programistów C#, którzy chcą nauczyć się technik machine learning, deep learning i sztucznej inteligencji. Opisano tu dostępne narzędzia do uczenia maszynowego, dzięki którym można łatwo budować inteligentne aplikacje .NET wykorzystujące takie rozwiązania jak wykrywanie obrazów lub ruchu, wnioskowanie bayesowskie, głębokie uczenie i głęboka wiara. Omówiono zasady implementacji algorytmów uczenia nadzorowanego i nienadzorowanego oraz ich zastosowanie w budowie modeli predykcji. Przedstawiono różne techniki, od prostej regresji liniowej, przez drzewa decyzyjne i SVM, po zaawansowane rozwiązania, takie jak sztuczne sieci neuronowe, autoenkodery lub uczenie ze wzmocnieniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Uczenie maszynowe w C#. Szybkie, sprytne i solidne aplikacje Uczenie maszynowe w C#. Szybkie, sprytne i solidne aplikacje
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%)
O autorze książki
Mark J. Price specjalizuje się w programowaniu w języku C#. Pracuje w Microsofcie, tworzy rozwiązania dla Microsoft Azure. Zdał ponad 80 egzaminów Microsoftu. Zajmuje się też dydaktyką: prowadzi szkolenia wprowadzające do usług Digital Experience Platform, wiodącego systemu CMS.
Mark J. Price - pozostałe książki
-
Nowość
Whether you’re diving back into C# or starting out, this new edition of our bestselling guide will teach you the fundamentals of object-oriented programming and working with databases using Entity Framework Core. You’ll also learn about website development using ASP.NET Core Razor Pages, the Model-View-Controller pattern, and Blazor for web component user interfaces. This updated edition is equipped with the latest advancements and technologies.-
- PDF + ePub pkt
C# 12 and .NET 8 - Modern Cross-Platform Development Fundamentals. Start building websites and services with ASP.NET Core 8, Blazor, and EF Core 8 - Eight Edition C# 12 and .NET 8 - Modern Cross-Platform Development Fundamentals. Start building websites and services with ASP.NET Core 8, Blazor, and EF Core 8 - Eight Edition
-
-
Nowość Bestseller Promocja
To książka przeznaczona dla programistów zaznajomionych z podstawami języka C# i platformy .NET, chcących zdobyć umiejętność tworzenia rzeczywistych aplikacji i usług. Opisuje wyspecjalizowane biblioteki, które umożliwiają monitorowanie i zwiększanie wydajności aplikacji, zabezpieczanie ich wraz z danymi, a także internacjonalizowanie ich kodu. Zawiera również omówienie najnowszych rozwiązań, bibliotek i technologii w połączeniu z ich praktycznym zastosowaniem ― między innymi Web API, OData, gRPC, GraphQL, SignalR i Azure Functions. Nie zabrakło prezentacji technik pracy z .NET MAUI, programu, który służy do tworzenia aplikacji mobilnych dla systemów iOS i Android, a także stacjonarnych dla systemów Windows i macOS.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Aplikacje i usługi na platformie .NET 7. Tworzenie praktycznych projektów opartych na programach Blazor, .NET MAUI, gRPC, GraphQL i innych zaawansowanych technologiach Aplikacje i usługi na platformie .NET 7. Tworzenie praktycznych projektów opartych na programach Blazor, .NET MAUI, gRPC, GraphQL i innych zaawansowanych technologiach
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
109.85 zł
169.00 zł (-35%) -
Promocja
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowalności aplikacji. Przeczytasz też, w jaki sposób ASP.NET Core ułatwia pracę wielu zespołów programistów. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane dokładnie wyjaśnionymi przykładami kodu, a dodatkowe ćwiczenia pozwolą Ci na utrwalenie zdobytych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(47,90 zł najniższa cena z 30 dni)
47.90 zł
159.00 zł (-70%) -
This book will help .NET developers build on their existing knowledge and learn how to make the most of specialized .NET libraries to improve performance, scalability, security, and the user experience of their apps and services. Covering the most up-to-date topics and developments, this book will provide you with new skills to tackle real-world challenges.
-
- PDF + ePub pkt
Apps and Services with .NET 7. Build practical projects with Blazor, .NET MAUI, gRPC, GraphQL, and other enterprise technologies Apps and Services with .NET 7. Build practical projects with Blazor, .NET MAUI, gRPC, GraphQL, and other enterprise technologies
-
-
Whether you’re diving back into C# or starting out, this new edition of our bestselling guide will teach you the fundamentals of object-oriented programming and working with databases. You’ll also learn about website development using ASP.NET Core Razor Pages, the Model-View-Controller pattern, and Blazor for web component user interfaces. This new edition is updated to feature the latest developments and technologies.
-
- PDF + ePub pkt
C# 11 and .NET 7 - Modern Cross-Platform Development Fundamentals. Start building websites and services with ASP.NET Core 7, Blazor, and EF Core 7 - Seventh Edition C# 11 and .NET 7 - Modern Cross-Platform Development Fundamentals. Start building websites and services with ASP.NET Core 7, Blazor, and EF Core 7 - Seventh Edition
-
-
Whether you’re diving back into C# or starting out, this new edition of our bestselling guide will teach you the fundamentals of object-oriented programming, working with databases, multithreading, and data encryption. You’ll also learn about website development using ASP.NET Core Razor Pages, the Model-View-Controller pattern, and Blazor for web component user interfaces.
-
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 10 and .NET 6 - Modern Cross-Platform Development. Build apps, websites, and services with ASP.NET Core 6, Blazor, and EF Core 6 using Visual Studio 2022 and Visual Studio Code - Sixth Edition C# 10 and .NET 6 - Modern Cross-Platform Development. Build apps, websites, and services with ASP.NET Core 6, Blazor, and EF Core 6 using Visual Studio 2022 and Visual Studio Code - Sixth Edition
-
-
With this new edition of C# 9 and .NET 5 – Modern Cross-Platform Development, you will not only gain an understanding of object oriented programming, working with databases, multithreading, and data encryption, but also learn how to develop websites using ASP.NET Core Razor Pages, the Model-View-Controller (MVC) pattern, and Blazor for web component user interfaces.
-
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 9 and .NET 5 - Modern Cross-Platform Development. Build intelligent apps, websites, and services with Blazor, ASP.NET Core, and Entity Framework Core using Visual Studio Code - Fifth Edition C# 9 and .NET 5 - Modern Cross-Platform Development. Build intelligent apps, websites, and services with Blazor, ASP.NET Core, and Entity Framework Core using Visual Studio Code - Fifth Edition
-
-
The latest edition of this bestselling title is fully updated and expanded with new chapters on Content Management Systems (CMS) and machine learning with ML.NET. It uses Visual Studio Code to teach you to build modern, cross-platform applications for Windows, macOS, Linux, and mobile devices using the latest features.
-
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 8.0 and .NET Core 3.0 - Modern Cross-Platform Development. Build applications with C#, .NET Core, Entity Framework Core, ASP.NET Core, and ML.NET using Visual Studio Code - Fourth Edition C# 8.0 and .NET Core 3.0 - Modern Cross-Platform Development. Build applications with C#, .NET Core, Entity Framework Core, ASP.NET Core, and ML.NET using Visual Studio Code - Fourth Edition
-
-
C# is one of the most widely used programming languages because of its features, such as easy learning curve, versatility, and support for modern paradigms. It is used for a variety of applications, such as desktop apps, background services, web applications, and mobile apps. Also, the .NET Core is open sourced and is compatible with Mac OS and Linux apart from Windows. With this wide versatility, there is no limit to what you can achieve through C# and .NET Core.
-
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 7 and .NET: Designing Modern Cross-platform Applications. The Open Source revolution of .NET Core C# 7 and .NET: Designing Modern Cross-platform Applications. The Open Source revolution of .NET Core
-
-
Ta książka jest znakomitym, spójnym i bardzo praktycznym podręcznikiem do nauki języka C#. Pokazuje również najlepsze praktyki stosowane na platformie .NET Core. Z publikacji skorzysta każdy, kto pragnie zdobyć dobre przygotowanie do pracy z językiem i platformą. Znalazły się tu przystępnie wyłożone podstawy języka C#, a także sposoby debugowania kodu i zasady programowania obiektowego. Nie zabrakło informacji o najnowszych elementach języka C# 7.1, takich jak domyślne literały, krotki, dopasowywanie wzorców, zmienne typu out i inne. Dokładnie opisano biblioteki klas .NET Standard 2.0. Zaprezentowano najważniejsze rodzaje aplikacji, takie jak witryny i aplikacje internetowe, serwisy sieciowe, aplikacje UWP oraz aplikacje mobilne.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych
Niedostępna
Ebooka "C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- C# 11 and .NET 7 - Modern Cross-Platform Development Fundamentals: Start building websites and services with ASP.NET Core 7, Blazor, and EF Core 7, 7th Edition
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-832-2687-3, 9788383226873
- Data wydania książki drukowanej :
- 2023-09-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-832-2688-0, 9788383226880
- Data wydania ebooka :
-
2023-09-26
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 165x235
- Numer z katalogu:
- 204225
- Rozmiar pliku Pdf:
- 54MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 24MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 62.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » .NET - Programowanie
Programowanie » C# - Programowanie
Spis treści książki
- Konfigurowanie środowiska programistycznego
- Wybieranie narzędzia i typu aplikacji właściwych do nauki
- Instalowanie na wielu platformach
- Pobieranie i instalowanie Visual Studio 2022 dla Windows
- Pobieranie i instalowanie Microsoft Visual Studio Code
- Poznawanie .NET
- Poznawanie .NET Framework
- Poznawanie projektów Mono, Xamarin i Unity
- Poznawanie .NET Core
- Droga do jednej platformy .NET
- Plany obsługi platformy .NET
- Co się zmienia w nowoczesnym .NET?
- Poznawanie .NET Standard
- Platformy .NET i narzędzia używane w tym wydaniu
- Poznawanie języka IL
- Porównanie technologii .NET
- Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio 2022
- Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio 2022
- Pisanie kodu za pomocą Visual Studio 2022
- Kompilowanie i uruchamianie kodu w Visual Studio
- Programy najwyższego poziomu
- Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio 2022
- Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio Code
- Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio Code
- Pisanie kodu za pomocą Visual Studio Code
- Kompilowanie i uruchamianie kodu za pomocą polecenia dotnet
- Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio Code
- Badanie kodu w interaktywnych notatnikach .NET
- Używanie interaktywnych notatników .NET do pisania kodu z tej książki
- Przeglądanie folderów i plików projektów
- Wspólne foldery i pliki
- Kod w repozytorium GitHuba
- Wykorzystywanie repozytorium GitHuba w tej książce
- Pobieranie kodu rozwiązań z repozytorium GitHuba
- Używanie systemu Git w Visual Studio Code
- Gdzie znaleźć pomoc?
- Przeglądanie dokumentacji Microsoftu
- Uzyskiwanie pomocy dla narzędzia dotnet
- Przeglądanie definicji typów i ich elementów
- Poszukiwanie odpowiedzi na Stack Overflow
- Poszukiwanie odpowiedzi za pomocą Google
- Subskrybowanie blogów
- Filmy Scotta Hanselmana
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da
- Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura
- Ćwiczenie 1.4 - motywy kolorystyczne w nowoczesnym .NET
- Podsumowanie
- Wprowadzenie do języka C#
- Rozpoznawanie wersji oraz funkcji języka
- Standardy języka C#
- Odczytywanie wersji używanego kompilatora C#
- Poznawanie gramatyki i słownictwa języka C#
- Wyświetlanie numeru wersji kompilatora
- Gramatyka języka C#
- Instrukcje
- Komentarze
- Bloki
- Przykłady instrukcji i bloków
- Słownictwo języka C#
- Porównanie języków programowania do języków ludzkich
- Zmiana schematu kolorów składni języka C#
- Pomoc przy pisaniu kodu
- Importowanie przestrzeni nazw
- Niejawne i globalne importowanie przestrzeni nazw
- Czasowniki jako metody
- Rzeczowniki to typy, pola i zmienne
- Ujawnienie wielkości słownika języka C#
- Praca ze zmiennymi
- Nazywanie zmiennych i przypisanie wartości
- Literały
- Przechowywanie tekstu
- Przechowywanie liczb
- Przechowywanie liczb rzeczywistych
- Przechowywanie wartości logicznych
- Zapisywanie obiektów dowolnego typu
- Przechowywanie typów dynamicznych
- Deklarowanie zmiennych lokalnych
- Odczytywanie i ustalanie domyślnych wartości typów
- Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli
- Wyświetlanie informacji dla użytkownika
- Pobieranie danych od użytkownika
- Uproszczone korzystanie z konsoli
- Odczytywanie naciśnięć klawiszy
- Odczytywanie parametrów aplikacji konsoli
- Ustalanie opcji za pomocą argumentów
- Obsługiwanie platform nieobsługujących wybranych API
- Instrukcje async i await
- Poprawianie reakcji aplikacji konsoli
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 2.2 - sprawdź swoją wiedzę o typach liczbowych
- Ćwiczenie 2.3 - poznaj wielkości i zakresy liczb
- Ćwiczenie 2.4 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Działania na zmiennych
- Operatory jednoargumentowe
- Dwuargumentowe operatory arytmetyczne
- Operatory przypisania
- Operatory logiczne
- Warunkowe operatory logiczne
- Operatory bitowe i operatory przesunięć
- Operatory różne
- Instrukcje wyboru
- Instrukcja if
- Dopasowywanie wzorców z instrukcją if
- Instrukcja switch
- Dopasowywanie wzorców z instrukcją switch
- Upraszczanie instrukcji switch za pomocą wyrażeń switch
- Instrukcje iteracji
- Instrukcja while
- Instrukcja do
- Instrukcja for
- Instrukcja foreach
- Zapisywanie wielu wartości w tablicy
- Praca z tablicami jednowymiarowymi
- Praca z tablicami wielowymiarowymi
- Praca z tablicami poszarpanymi
- Dopasowywanie wzorców list w tablicach
- Podsumowanie tablic
- Rzutowanie i konwertowanie między typami
- Jawne i niejawne rzutowanie liczb
- Używanie typu System.Convert
- Zaokrąglanie liczb
- Kontrolowanie sposobu zaokrąglania
- Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków
- Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków
- Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem
- Obsługa wyjątków
- Instrukcja try
- Wykrywanie przepełnień
- Instrukcja checked
- Instrukcja unchecked
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia
- Ćwiczenie 3.3 - pętle i operatory
- Ćwiczenie 3.4 - obsługa wyjątków
- Ćwiczenie 3.5 - sprawdź swoją wiedzę o operatorach
- Ćwiczenie 3.6 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Tworzenie funkcji
- Programy i funkcje najwyższego poziomu
- Przykład z tabliczką mnożenia
- Dygresja na temat argumentów i parametrów
- Pisanie funkcji zwracającej wartość
- Rekurencyjne obliczanie silni
- Dokumentowanie funkcji za pomocą komentarzy XML
- Używanie wyrażeń lambda w implementacji funkcji
- Debugowanie tworzonego programu
- Używanie zintegrowanego terminala Visual Studio Code podczas debugowania
- Tworzenie aplikacji z celowym błędem
- Tworzenie punktu przerwania
- Pasek narzędzi debugowania
- Okna debugowania
- Krokowe wykonywanie kodu
- Dostosowywanie punktów przerwania
- Przeładowywanie na gorąco w trakcie programowania
- Przeładowywanie na gorąco w Visual Studio 2022
- Przeładowywanie na gorąco w Visual Studio Code i w wierszu poleceń
- Protokołowanie błędów
- Dostępne opcje protokołowania
- Wykorzystywanie typów Debug i Trace
- Konfigurowanie obiektów nasłuchujących
- Przełączanie poziomów śledzenia
- Protokołowanie informacji o kodzie źródłowym
- Testy jednostkowe
- Różne rodzaje testów
- Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania
- Tworzenie testów jednostkowych
- Rzucanie i wychwytywanie wyjątków w funkcjach
- Rozróżnienie błędów użycia i błędów wykonania
- Wyjątki często rzucane w funkcjach
- Czym jest stos wywołań?
- Gdzie należy wychwytywać wyjątki?
- Ponowne rzucanie wyjątku
- Implementowanie wzorca tester-wykonawca
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych
- Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Programowanie obiektowe
- Tworzenie bibliotek klas
- Tworzenie biblioteki klas
- Definiowanie klasy w przestrzeni nazw
- Elementy klasy
- Tworzenie obiektów
- Importowanie przestrzeni nazw
- Poznawanie obiektów
- Przechowywanie danych w polach
- Definiowanie pól
- Modyfikatory dostępu
- Ustalanie i wypisywanie wartości pól
- Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum
- Przechowywanie wielu wartości w typie enum
- Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji
- Kolekcje generyczne
- Tworzenie pól statycznych
- Tworzenie stałych pól
- Tworzenie pól tylko do odczytu
- Inicjowanie pól w konstruktorach
- Tworzenie i wywoływanie metod
- Zwracanie wartości z metody
- Łączenie wielu wartości za pomocą krotki
- Sterowanie przekazywaniem parametrów
- Przeciążanie metod
- Parametry opcjonalne i nazywane
- Sposoby przekazywania parametrów
- Zwracanie wartości ze słowem kluczowym ref
- Dzielenie klas na części
- Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów
- Definiowanie właściwości tylko do odczytu
- Definiowanie właściwości z możliwością przypisania
- Wymaganie podania wartości właściwości przy tworzeniu obiektu
- Definiowanie indekserów
- Więcej informacji o metodach
- Implementowanie działań w metodzie
- Implementowanie działań za pomocą operatora
- Definiowanie funkcji lokalnych
- Dopasowywanie wzorców z obiektami
- Definiowanie listy pasażerów
- Rozszerzenia dopasowywania wzorców w C# 9 i nowszych
- Praca z rekordami
- Właściwości wyłącznie inicjalizowane
- Rekordy
- Pozycyjne elementy danych w rekordach
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 5.2 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli
- Wykorzystywanie typów generycznych
- Praca z typami niegenerycznymi
- Praca z typami generycznymi
- Wywoływanie i obsługa zdarzeń
- Wywoływanie metod za pomocą delegatów
- Definiowanie i obsługa delegatów
- Definiowanie i obsługiwanie zdarzeń
- Implementowanie interfejsów
- Typowe interfejsy
- Porównywanie obiektów podczas sortowania
- Porównywanie obiektów za pomocą osobnej klasy
- Jawne i niejawne implementowanie interfejsów
- Definiowanie interfejsów z domyślnymi implementacjami
- Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości
- Definiowanie typów referencyjnych i typów wartości
- Sposób przechowywania w pamięci typów referencyjnych i typów wartości
- Równość typów
- Definiowanie typu kategorii struct
- Praca z typami record struct
- Zwalnianie niezarządzanych zasobów
- Wymuszanie wywołania metody Dispose
- Praca z wartościami null
- Przekształcanie typu wartości w typ nullowalny
- Inicjalizowanie typów nullowalnych
- Poznawanie nullowalnych typów referencyjnych
- Sterowanie funkcją ostrzeżeń dla typów nullowalnych
- Deklarowanie nienullowalnych zmiennych i parametrów
- Sprawdzanie wartości null
- Kontrolowanie wartości null w parametrach metod
- Dziedziczenie klas
- Rozbudowywanie klasy
- Ukrywanie elementów
- Pokrywanie elementów klasy
- Dziedziczenie po klasach abstrakcyjnych
- Blokowanie dziedziczenia i pokrywania
- Polimorfizm
- Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia
- Rzutowanie niejawne
- Rzutowanie jawne
- Obsługa wyjątków rzutowania
- Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET
- Dziedziczenie po wyjątku
- Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć
- Tworzenie lepszego kodu
- Traktowanie ostrzeżeń jak błędów
- Fale ostrzegawcze
- Stosowanie analizatorów, aby tworzyć lepszy kod
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia
- Ćwiczenie 6.3 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Wprowadzenie do .NET 7
- .NET Core 1.0
- .NET Core 1.1
- .NET Core 2.0
- .NET Core 2.1
- .NET Core 2.2
- .NET Core 3.0
- .NET Core 3.1
- .NET 5.0
- .NET 6.0
- .NET 7.0
- Poprawki wydajności między .NET 5 a nowszymi wersjami
- Sprawdzanie dostępności aktualizacji .NET SDK
- Zestawy i przestrzenie nazw
- Zestawy, pakiety i przestrzenie nazw
- Poznawanie pakietów SDK dla projektów .NET
- Przestrzenie nazw i typy w zestawach
- Pakiety NuGet
- Czym są frameworki?
- Importowanie przestrzeni nazw w celu użycia typu
- Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET
- Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard
- Domyślne ustawienia bibliotek klas w różnych wersjach SDK
- Tworzenie biblioteki klas .NET Standard 2.0
- Kontrolowanie wersji .NET SDK
- Publikowanie własnych aplikacji
- Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji
- Poznawanie polecenia dotnet
- Pobieranie informacji na temat platformy .NET i jej środowiska
- Zarządzanie projektami
- Publikowanie samodzielnej aplikacji
- Publikowanie aplikacji jednoplikowej
- Zmniejszanie wielkości aplikacji
- Dekompilowanie zestawów
- Dekompilowanie za pomocą rozszerzenia ILSpy w Visual Studio 2022
- Przeglądanie oryginalnych źródeł w Visual Studio 2022
- Nie, nie można zablokować możliwości dekompilowania
- Przygotowywanie własnych pakietów NuGet
- Dodawanie odwołania do pakietu
- Tworzenie pakietu dla NuGet
- Przeszukiwanie pakietów NuGet
- Testowanie pakietu
- Przenoszenie kodu z .NET Framework do .NET Core
- Co można przenieść?
- Co należy przenieść?
- Różnice między .NET Framework i nowoczesnym .NET
- Korzystanie z programu .NET Portability Analyzer
- Asystent uaktualniania programu .NET
- Używanie bibliotek spoza .NET
- Praca z proponowanymi funkcjami
- Wymaganie proponowanych funkcji
- Włączanie proponowanych funkcji
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura
- Ćwiczenie 7.3 - PowerShell
- Podsumowanie
- Praca z liczbami
- Praca z wielkimi liczbami całkowitymi
- Praca z liczbami zespolonymi
- Kwaterniony
- Generowanie liczb losowych na potrzeby gier i podobnych aplikacji
- Praca z tekstem
- Odczytywanie długości ciągu znaków
- Odczytywanie znaków z ciągu
- Dzielenie ciągu znaków
- Pobieranie części ciągu znaków
- Poszukiwanie tekstu w ciągu
- Inne elementy klasy string
- Wydajne tworzenie ciągów znaków
- Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych
- Kontrolowanie cyfr wprowadzonych jako tekst
- Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych
- Składnia wyrażenia regularnego
- Przykłady wyrażeń regularnych
- Dzielenie złożonych ciągów znaków rozdzielanych przecinkami
- Włączanie kolorowania składni wyrażeń regularnych
- Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych za pomocą generatorów kodu
- Praca z kolekcjami
- Wspólne funkcje wszystkich kolekcji
- Poprawianie wydajności przez zdefiniowanie pojemności kolekcji
- Poznawanie kolekcji
- Praca z listami
- Praca ze słownikami
- Praca z kolejkami
- Sortowanie kolekcji
- Używanie specjalizowanych kolekcji
- Używanie kolekcji niezmiennych
- Dobre praktyki w pracy z kolekcjami
- Praca z typem Span, indeksami i zakresami
- Wydajne korzystanie z pamięci za pomocą typu Span
- Określanie pozycji za pomocą typu Index
- Definiowanie zakresów za pomocą typu Range
- Używanie indeksów i zakresów
- Praca z zasobami sieciowymi
- Praca z adresami URI, serwerami DNS i adresami IP
- Pingowanie serwera
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne
- Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające
- Ćwiczenie 8.4 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Praca z systemem plików
- Obsługa środowisk i systemów plików na wielu platformach
- Obsługa napędów
- Praca z katalogami
- Praca z plikami
- Praca ze ścieżkami
- Odczytywanie informacji o pliku
- Zarządzanie plikami
- Odczytywanie i zapisywanie w strumieniach
- Strumienie abstrakcyjne i konkretne
- Praca ze strumieniami tekstowymi
- Praca ze strumieniami XML
- Uproszczenie zwalniania zasobów za pomocą instrukcji using
- Strumienie kompresujące
- Praca z archiwami tar
- Kodowanie tekstu
- Kodowanie ciągu znaków jako tablicy bajtów
- Kodowanie i dekodowanie tekstu w plikach
- Odczytywanie i zapisywanie w urządzeniach o dostępie swobodnym
- Serializacja obiektów
- Serializacja do formatu XML
- Generowanie kompaktowej struktury XML
- Deserializacja danych z formatu XML
- Serializowanie do formatu JSON
- Wydajne przetwarzanie danych w formacie JSON
- Kontrolowane przetwarzanie danych JSON
- Nowe metody rozszerzające, które ułatwiają pracę z odpowiedziami HTTP
- Przenoszenie kodu z biblioteki Newtonsoft do nowej biblioteki
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 9.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 9.2 - serializowanie do formatu XML
- Ćwiczenie 9.3 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Nowoczesne bazy danych
- Czym jest Entity Framework?
- Entity Framework Core
- Co znaczy "najpierw baza danych" i "najpierw kod"?
- Usprawnienia wydajności w EF Core 7
- Tworzenie aplikacji konsoli do pracy z EF Core
- Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych
- Używanie SQLite
- Tworzenie przykładowej bazy danych Northwind na serwerze SQLite
- Zarządzanie przykładową bazą danych Northwind za pomocą SQLiteStudio
- Używanie lekkiego dostawcy ADO.NET dla SQLite
- Używanie Microsoft SQL Server w systemie Windows
- Konfigurowanie EF Core
- Wybieranie dostawcy danych EF Core
- Łączenie z bazą danych
- Definiowanie klasy kontekstu bazy danych Northwind
- Definiowanie modeli EF Core
- Konwencje w EF Core
- Atrybuty EF Core
- Płynne API EF Core
- Tworzenie modelu w EF Core
- Dodawanie tabel do klasy kontekstu bazy danych Northwind
- Konfigurowanie narzędzia dotnet-ef
- Tworzenie modeli na podstawie istniejącej bazy danych
- Dostosowywanie szablonów wstecznej inżynierii
- Konfigurowanie konwencji
- Zapytania do modelu EF Core
- Filtrowanie dołączanych encji
- Filtrowanie i sortowanie produktów
- Pobieranie generowanych instrukcji SQL
- Protokołowanie w EF Core
- Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like
- Generowanie liczb losowych w zapytaniach
- Definiowanie globalnych filtrów
- Wzorce ładowania w EF Core
- Chętne ładowanie encji za pomocą metody rozszerzającej Include
- Włączenie leniwego ładowania
- Jawne ładowanie encji za pomocą metody Load
- Manipulowanie danymi w EF Core
- Wstawianie encji
- Aktualizowanie encji
- Usuwanie encji
- Wydajniejsze aktualizowanie i usuwanie
- Grupowanie kontekstów baz danych
- Transakcje
- Sterowanie transakcjami za pomocą poziomów izolacji
- Jawne definiowanie transakcji
- Modele Code First w EF Core
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 10.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji
- Ćwiczenie 10.3 - dalsza lektura
- Ćwiczenie 10.4 - poznawanie baz danych NoSQL
- Podsumowanie
- Dlaczego LINQ?
- Porównanie imperatywnych i deklaratywnych funkcji języka
- Tworzenie wyrażeń LINQ
- Z czego składa się LINQ?
- Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych
- Czym jest opóźnione wykonanie?
- Filtrowanie encji za pomocą metody Where
- Korzystanie z metody nazwanej
- Upraszczanie kodu przez usunięcie jawnego tworzenia delegata
- Korzystanie z wyrażenia lambda
- Sortowanie encji
- Sortowanie według elementów
- Deklarowanie zapytania za pomocą słowa kluczowego var lub określonego typu
- Filtrowanie według typu
- Praca ze zbiorami
- Używanie LINQ z EF Core
- Tworzenie modelu danych EF Core
- Filtrowanie i sortowanie sekwencji
- Projekcje sekwencji na nowe typy
- Łączenie i grupowanie
- Agregowanie sekwencji
- Uważaj na właściwość Count!
- Stronicowanie z LINQ
- Upiększanie składni
- Używanie wielu wątków w równoległych zapytaniach LINQ
- Tworzenie własnych metod rozszerzających dla LINQ
- Próba użycia nowych metod rozszerzających
- Praca z LINQ to XML
- Generowanie danych XML za pomocą LINQ to XML
- Odczytywanie danych XML za pomocą LINQ to XML
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 11.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 11.2 - zapytania LINQ
- Ćwiczenie 11.3 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Czym jest ASP.NET Core?
- Klasyczna ASP.NET kontra ASP.NET Core
- Tworzenie stron WWW za pomocą ASP.NET Core
- Tworzenie serwisów sieciowych
- Nowe funkcje w ASP.NET Core
- ASP.NET Core 1.0
- ASP.NET Core 1.1
- ASP.NET Core 2.0
- ASP.NET Core 2.1
- ASP.NET Core 2.2
- ASP.NET Core 3.0
- ASP.NET Core 3.1
- Blazor WebAssembly 3.2
- ASP.NET Core 5.0
- ASP.NET Core 6.0
- ASP.NET Core 7.0
- Struktury projektów
- Struktura projektów w rozwiązaniu lub przestrzeni roboczej
- Tworzenie modelu danych dla bazy danych Northwind
- Tworzenie biblioteki klas dla modelu encji Northwind
- Tworzenie biblioteki klas modelu encji dla SQL Server
- Testowanie bibliotek klas
- Tworzenie w sieci WWW
- Protokół HTTP
- Używanie Google Chrome do wykonywania żądań HTTP
- Tworzenie oprogramowania dla sieci WWW po stronie klienta
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 12.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 12.2 - znasz te skrótowce?
- Ćwiczenie 12.3 - dalsza lekura
- Podsumowanie
- ASP.NET Core
- Tworzenie pustego projektu ASP.NET Core
- Testowanie i zabezpieczanie witryny
- Kontrola środowiska hostingowego
- Włączanie plików statycznych
- Technologia Razor Pages
- Włączanie technologii Razor Pages
- Definiowanie strony Razor
- Używanie wspólnego układu w wielu stronach Razor
- Używanie plików code-behind w stronach Razor
- Używanie Entity Framework Core z ASP.NET Core
- Konfigurowanie Entity Framework Core jako serwisu
- Manipulowanie danymi na stronach Razor
- Wstrzykiwanie zależnego serwisu na stronę Razor
- Używanie bibliotek klas Razor
- Wyłączanie kompaktowych folderów w Visual Studio Code
- Tworzenie biblioteki klas Razor
- Implementowanie widoku cząstkowego do wyświetlania danych pracownika
- Używanie i testowanie biblioteki klas Razor
- Konfigurowanie serwisów i potoku obsługi żądań HTTP
- Routowanie punktów końcowych
- Konfigurowanie routowania punktów końcowych
- Przeglądanie konfiguracji routowania punktów końcowych w naszym projekcie
- Przygotowywanie potoku obsługi żądań HTTP
- Podsumowanie najważniejszych metod rozszerzających oprogramowania pośredniego
- Wizualizacja potoku HTTP
- Implementowanie oprogramowania pośredniego jako anonimowego delegata
- Włączanie obsługi dekompresji żądań
- Włączanie obsługi HTTP/3
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 13.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 13.2 - tworzenie witryny obsługującej dane
- Ćwiczenie 13.3 - zastępowanie aplikacji konsoli stronami WWW
- Ćwiczenie 13.4 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Konfigurowanie witryny ASP.NET Core MVC
- Tworzenie witryny ASP.NET Core MVC
- Tworzenie bazy danych uwierzytelniania na serwerze SQL Server LocalDB
- Przeglądanie domyślnej witryny ASP.NET Core MVC
- Uruchamianie projektu witryny Mvc
- Rejestrowanie użytkowników
- Przegląd szablonu projektu ASP.NET Core MVC
- Sprawdzanie bazy danych ASP.NET Core Identity
- Poznawanie mechanizmów ASP.NET Core MVC
- Rozruch ASP.NET Core
- Czym jest domyślna ścieżka?
- Kontrolery i akcje
- Konwencja wyszukiwania ścieżek widoku
- Protokołowanie z wykorzystaniem serwisu zależnego
- Modele encji i widoków
- Widoki
- Jak działa cache busting włączany znacznikami pomocniczymi?
- Dostosowywanie witryny ASP.NET Core MVC
- Definiowanie własnych stylów
- Konfigurowanie obrazków dla kategorii
- Składnia i wyrażenia Razor
- Definiowanie typu dla widoku
- Przekazywanie parametrów przy użyciu wartości ścieżki
- Wiązanie modeli
- Sprawdzanie poprawności modelu
- Poznawanie pomocniczych metod widoku
- Definiowanie widoków za pomocą znaczników pomocniczych
- Czym są filtry?
- Zapisywanie danych wyjściowych w pamięci podręcznej
- Odczytywanie danych z bazy i używanie szablonów wyświetlania
- Poprawianie skalowalności za pomocą asynchronicznych zadań
- Przygotowanie asynchronicznych metod akcji kontrolera
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 14.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 14.2 - implementowanie wzorca MVC w tworzonej stronie danych kategorii
- Ćwiczenie 14.3 - poprawianie skalowalności przez poznawanie i implementowanie asynchronicznych metod akcji
- Ćwiczenie 14.4 - testy jednostkowe dla kontrolerów
- Ćwiczenie 14.5 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Tworzenie serwisów w technologii ASP.NET Core Web API
- Skróty stosowane w serwisach sieciowych
- Żądania i odpowiedzi HTTP w Web API
- Tworzenie projektu ASP.NET Core Web API
- Sprawdzanie funkcji serwisu sieciowego
- Tworzenie serwisu internetowego dla bazy danych Northwind
- Tworzenie repozytorium danych dla encji
- Implementowanie kontrolera Web API
- Konfigurowanie repozytorium klientów i kontrolera Web API
- Podawanie szczegółów problemu
- Kontrola nad serializacją XML
- Dokumentowanie i testowanie serwisów
- Testowanie żądań GET za pomocą przeglądarki
- Testowanie żądań HTTP za pomocą rozszerzenia REST Client
- Włączanie narzędzia Swagger
- Testowanie żądań w narzędziu SwaggerUI
- Włączanie protokołowania HTTP
- Obsługa protokołowania dodatkowych nagłówków żądań w systemie W3CLogger
- Używanie serwisu za pomocą klientów HTTP
- Klasa HttpClient
- Konfigurowanie klientów HTTP za pomocą klasy HttpClientFactory
- Pobieranie w kontrolerze listy klientów w formacie JSON
- Uruchamianie wielu projektów
- Uruchamianie projektów serwisu sieciowego i klienta MVC
- Implementowanie zaawansowanych funkcji
- Tworzenie serwisów sieciowych używających minimalnego API
- Testowanie minimalnego serwisu pogodowego
- Dodawanie prognozy pogody do głównej strony witryny Northwind
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 15.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 15.2 - ćwiczenia w tworzeniu i usuwaniu klientów za pomocą HttpClient
- Ćwiczenie 15.3 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Technologia Blazor
- JavaScript i podobne
- Silverlight - C# i .NET w formie wtyczki
- WebAssembly - podstawa technologii Blazor
- Różne modele hostowania komponentów Blazora
- Omówienie komponentów tworzonych za pomocą Blazora
- Czym różnią się Blazor i Razor?
- Porównanie szablonów projektów Blazor
- Przeglądanie szablonu projektu Blazor Server
- Routowanie do komponentów stronicowych Blazora
- Uruchamianie szablonu projektu Blazor Server
- Przeglądanie szablonu projektu Blazor WebAssembly
- Tworzenie komponentów za pomocą Blazor Server
- Definiowanie i testowanie prostego komponentu
- Przekształcanie komponentu w routowalny komponent stronicowy
- Dodawanie encji do komponentu
- Tworzenie abstrakcji serwisu dla komponentu Blazora
- Definiowanie formularzy za pomocą komponentu EditForm
- Tworzenie i używanie komponentu formularza danych klienta
- Tworzenie komponentów do tworzenia, edytowania i usuwania klientów
- Testowanie komponentu formularza danych klienta
- Tworzenie komponentów za pomocą Blazor WebAssembly
- Konfigurowanie serwera dla projektu Blazor WebAssembly
- Konfigurowanie klienta aplikacji Blazor WebAssembly
- Testowanie komponentów i serwisu Blazor WebAssembly
- Usprawnianie aplikacji tworzonych za pomocą Blazor WebAssembly
- Praktyka i ćwiczenia
- Ćwiczenie 16.1 - sprawdź swoją wiedzę
- Ćwiczenie 16.2 - przygotowanie komponentu tabliczki mnożenia
- Ćwiczenie 16.3 - przygotowanie elementu nawigowania według krajów
- Ćwiczenie 16.4 - dalsza lektura
- Podsumowanie
- Następne kroki Twojej podróży w świecie C# i .NET
- Poprawianie swoich umiejętności za pomocą wskazówek projektowych
- Książka uzupełniająca
- Z których książek uczyć się dalej?
- Następne wydanie tej książki
- Powodzenia!
O autorze
O korektorze merytorycznym
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Cześć, C#! Witaj, .NET!
ROZDZIAŁ 2. Mówimy w C#
ROZDZIAŁ 3. Sterowanie przepływem, konwertowanie typów i obsługa wyjątków
ROZDZIAŁ 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji
ROZDZIAŁ 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym
ROZDZIAŁ 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas
ROZDZIAŁ 7. Poznawanie typów .NET
ROZDZIAŁ 8. Używanie typów .NET
ROZDZIAŁ 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją
ROZDZIAŁ 10. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core
ROZDZIAŁ 11. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ
ROZDZIAŁ 12. Wprowadzenie do aplikacji sieciowych w ASP.NET Core
ROZDZIAŁ 13. Tworzenie witryn WWW przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages
ROZDZIAŁ 14. Tworzenie aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core MVC
ROZDZIAŁ 15. Tworzenie i używanie serwisów sieciowych
ROZDZIAŁ 16. Tworzenie interfejsów użytkownika w technologii Blazor
Epilog
DODATEK A. Odpowiedzi na pytania z testów
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Jednym z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej jest sterownik PLC. Zawiera on układ mikroprocesorowy, który umożliwia kierowanie pracą maszyny, linią produkcyjną, oświetleniem hali lub innymi urządzeniami elektrycznymi. Sterowniki PLC mają mnóstwo zalet: są niewielkie, wysoce niezawodne, proste w serwisowaniu, wymagają małej mocy zasilania, a przy tym pozwalają realizować złożone funkcje sterowania i regulacji. Wszystkie ich cechy gwarantują, że urządzenia te zostaną z nami na długo, a wiedzę dotyczącą programowania sterowników PLC opanować powinien każdy absolwent szkoły kształcącej przyszłych mechatroników i automatyków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Język GRAFCET w przykładach. Programowanie sterowników PLC Język GRAFCET w przykładach. Programowanie sterowników PLC
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Z tą książką stopniowo nauczysz się prostego, podstawowego kodu, a potem bardziej złożonych instrukcji AVX. Nabierzesz wprawy w czytaniu kodu asemblera i zaczniesz łączyć go z kodem w językach wyższego poziomu. Co ważniejsze, teorię ograniczono tu do niezbędnego minimum, za to dokładnie opisano dostępne narzędzia, omówiono sposób ich użytkowania i możliwe problemy. Kod natomiast został zaprezentowany w postaci kompletnych programów asemblera, co pozwoli Ci na dowolne testowanie, zmienianie i inne eksperymenty. W ten sposób przygotujesz się do samodzielnego badania różnych obszarów AVX i korzystania z oficjalnych podręczników Intela.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Bestseller Promocja
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej pomocy do nauki Photoshopa. Zawiera setki przydatnych wskazówek, dzięki którym praca z Photoshopem będzie efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Czytelnik dowie się, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć, a także pozna nowe funkcje Photoshopa, takie jak usprawnione narzędzia do tworzenia zaznaczeń, nowe filtry neuronalne i funkcje maskowania dostępne w Adobe Camera Raw. Podręcznik składa się z 15 lekcji, dzięki którym można się nauczyć zarówno podstaw obsługi programu, jak i stosowania wyrafinowanych narzędzi do obróbki obrazu. Każda lekcja obejmuje szczegółowe instrukcje krok po kroku, wyjaśnienia i zestaw pytań sprawdzających.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi wprowadzenie do pracy z funkcjami SI dostępnymi w Power BI; jest skierowana do osób znających to środowisko. Dowiesz się z niej, w jaki sposób sztuczna inteligencja może być używana w Power BI i jakie funkcje są w nim domyślnie dostępne. Nauczysz się też eksplorować i przygotowywać dane do projektów SI. Pokazano tu, jak umieszczać dane z analizy tekstu i widzenia komputerowego w raportach Power BI, co ułatwia korzystanie z zewnętrznej bazy wiedzy. Omówiono również procesy tworzenia i wdrażania modeli AutoML wytrenowanych na platformie Azure ML, a także umieszczania ich w edytorze Power Query. Nie zabrakło kwestii związanych z prywatnością, bezstronnością i odpowiedzialnością w korzystaniu z SI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Power BI i sztuczna inteligencja. Jak w pełni wykorzystać funkcje AI dostępne w Power BI Power BI i sztuczna inteligencja. Jak w pełni wykorzystać funkcje AI dostępne w Power BI
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie popularnego przewodnika dla śledczych. Dzięki niemu sprawnie przygotujesz się do pracy z narzędziami kryminalistycznymi i zapoznasz się ze stosowanymi w informatyce śledczej technikami. Nauczysz się pozyskiwać informacje o podejrzanych i zabezpieczać znajdujące się w sieci dane, które mogą się okazać istotne w wyjaśnieniu sprawy. Zdobędziesz także potrzebną wiedzę o topologiach sieciowych, urządzeniach i niektórych protokołach sieciowych. Bardzo ważnym elementem publikacji jest rozdział poświęcony zasadom tworzenia raportów kryminalistycznych. Cenne informacje i wskazówki zawarte w przewodniku pomogą Ci odnieść sukces w dochodzeniach korporacyjnych lub śledztwach w sprawach karnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Informatyka śledcza. Gromadzenie, analiza i zabezpieczanie dowodów elektronicznych dla początkujących. Wydanie II Informatyka śledcza. Gromadzenie, analiza i zabezpieczanie dowodów elektronicznych dla początkujących. Wydanie II
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II
(103,20 zł najniższa cena z 30 dni)
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Bestseller Promocja
Oto praktyczny przewodnik po nauce o danych w miejscu pracy. Dowiesz się stąd wszystkiego, co ważne na początku Twojej drogi jako danologa: od osobowości, z którymi przyjdzie Ci pracować, przez detale analizy danych, po matematykę stojącą za algorytmami i uczeniem maszynowym. Nauczysz się myśleć krytycznie o danych i otrzymanych wynikach, będziesz też inteligentnie o tym mówić. Jednym zdaniem: zrozumiesz dane i związane z nimi wyzwania na głębszym, profesjonalnym poziomie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana

Proszę czekać...

Oceny i opinie klientów: C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7. Wydanie VII Mark J. Price (5)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(1)
(2)
(0)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii
ukryj opinie