C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych Mark J. Price
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Mark J. Price
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 7
- Stron:
- 672
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych
Powszechnie uważa się, że C# jest świetnym językiem ogólnego zastosowania, który nadaje się do tworzenia każdego rodzaju oprogramowania - od serwisów internetowych poprzez aplikacje biznesowe aż po gry. Oprogramowanie takie działa na komputerach biurkowych, serwerach, urządzeniach mobilnych, a także na specjalizowanych systemach do gier. Z kolei .NET Core pozwala na tworzenie rozwiązań serwerowych w chmurze oraz na pracę z urządzeniami wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. To wszystko sprawia, że technologie C# i .NET Core umożliwiają tworzenie nowoczesnych systemów, które będą wydajnie działać na wielu różnych platformach.
Ta książka jest znakomitym, spójnym i bardzo praktycznym podręcznikiem do nauki języka C#. Pokazuje również najlepsze praktyki stosowane na platformie .NET Core. Z publikacji skorzysta każdy, kto pragnie zdobyć dobre przygotowanie do pracy z językiem i platformą. Znalazły się tu przystępnie wyłożone podstawy języka C#, a także sposoby debugowania kodu i zasady programowania obiektowego. Nie zabrakło informacji o najnowszych elementach języka C# 7.1, takich jak domyślne literały, krotki, dopasowywanie wzorców, zmienne typu out i inne. Dokładnie opisano biblioteki klas .NET Standard 2.0. Zaprezentowano najważniejsze rodzaje aplikacji, takie jak witryny i aplikacje internetowe, serwisy sieciowe, aplikacje UWP oraz aplikacje mobilne.
W tej książce między innymi:
- Solidne podstawy C# 7.1 i .NET Core 2.0
- Profesjonalne aplikacje w ASP.NET Core 2.0 i wielozadaniowość
- Stosowanie Entity Framework Core oraz LINQ do pracy nad danymi
- Korzystanie ze środowiska UWP oraz z Xamarin.Forms
- Szyfrowanie, strumienie i serializacja
- Planowane funkcje języka C# w wersji 8
Wieloplatformowa aplikacja - profesjonalny deweloper!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Rozpowszechnienie się sztucznej inteligencji wiele zmienia na rynku usług IT. Dzięki zastosowaniu takich narzędzi jak ChatGPT część zadań, które do tej pory wymagały mozolnej pracy, można teraz zrealizować szybciej, wspomagając się odpowiednio wytrenowaną i poinstruowaną AI. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Jak dołączyć do grona programistów, którzy w postępie technicznym dostrzegli szansę i nauczyli się z niej korzystać?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
C# ma ugruntowaną pozycję jednego z najważniejszych języków programowania. Nowoczesny, wszechstronny i dojrzały, a do tego sukcesywnie rozwijany, zapewnia efektywne tworzenie kodu o wysokiej jakości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby C# stał się Twoim pierwszym językiem programowania i przy okazji pozwolił Ci się świetnie bawić!- Druk
(104,78 zł najniższa cena z 30 dni)
101.40 zł
169.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
WPF (ang. Windows Presentation Foundation) jest frameworkiem przygotowanym przez firmę Microsoft do tworzenia aplikacji desktopowych lub „okienkowych” - to znaczy takich, które są bezpośrednio uruchamiane w systemie operacyjnym komputerów osobistych. Umożliwia on budowanie funkcjonalnych aplikacji także osobom nieposiadającym wysoce specjalistycznej wiedzy - wystarczą podstawy języka C#. Dzięki użyciu dostarczonych narzędzi zaczniesz budować profesjonalne oprogramowanie, zaawansowane zarówno pod względem funkcjonalności, jak i interfejsu.- Druk
(55,18 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Tę praktyczną książkę docenią programiści C#. Zaczniesz od zapoznania się z zasadami działania algorytmów, aby później przejść do różnych struktur danych: tablic, list, stosów, kolejek, słowników i zbiorów. Poszczególne przykłady zostały zilustrowane fragmentami kodu i rysunkami. Opanujesz także sortowanie tablic przy użyciu rozmaitych algorytmów, co solidnie ugruntuje Twoje umiejętności. Następnie poznasz bardziej złożone struktury danych i algorytmy służące do różnych zadań, jak wyznaczanie najkrótszej ścieżki w grafie czy rozwiązywanie łamigłówek. W ten sposób nauczysz się budować w języku C# komponenty algorytmiczne, które bez problemu zastosujesz w rozmaitych aplikacjach, również internetowych i na platformy mobilne.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(55,18 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, starannie zaktualizowanym wydaniem cenionego i lubianego poradnika, dzięki któremu Twoja praca w języku C# stanie się przyjemna i wydajna. Znajdziesz tu liczne przykłady prezentujące nowe elementy .NET 8: aliasy typów i konstruktory podstawowe, zapewniające spójny i czytelny kod. Nauczysz się stosować klauzule ochronne i uproszczoną implementację pamięci podręcznej w ASP.NET Core 8. Poznasz też nową metodę kompilacji AOT, dzięki której publikowane serwisy zajmują mniej pamięci i szybciej się uruchamiają. Na zakończenie zaznajomisz się również z technologią Blazor Full Stack, będącą nowym, zunifikowanym modelem elastycznego projektowania aplikacji sieciowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(110,97 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Promocja
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(110,97 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto praktyczny, przystępnie napisany przewodnik, który stanowi wprowadzenie do pracy z technologią Blazor. Opisuje możliwości modeli Server i WebAssembly, przedstawia także krok po kroku proces powstawania aplikacji internetowej. Dzięki temu płynnie przejdziesz do tworzenia projektów Blazor, nauczysz się składni języka Razor, będziesz też weryfikować zawartość formularzy i budować własne komponenty. W tym wydaniu omówiono również generatory kodu źródłowego i zasady przenoszenia komponentów witryn utworzonych w innych technologiach do platformy Blazor. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć uniwersalne aplikacje za pomocą wersji Blazor Hybrid wraz z platformą .NET MAUI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(42,78 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowalności aplikacji. Przeczytasz też, w jaki sposób ASP.NET Core ułatwia pracę wielu zespołów programistów. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane dokładnie wyjaśnionymi przykładami kodu, a dodatkowe ćwiczenia pozwolą Ci na utrwalenie zdobytych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,90 zł najniższa cena z 30 dni)
47.90 zł
159.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka jest przystępnie napisanym podręcznikiem dla początkujących programistów. Dokładne omówienie koncepcji programistycznych umożliwi zrozumienie zasad pisania kodu C#, działania środowiska .NET Framework czy koncepcji relacyjnych baz danych. Dzięki książce można bardzo szybko zacząć tworzyć atrakcyjne, oparte na zdarzeniach aplikacje zawierające graficzny interfejs użytkownika. Znalazło się tu znakomite wprowadzenie do programowania obiektowego. Wyjaśniono, w jaki sposób należy korzystać z klas dostarczonych wraz z .NET Framework. W zrozumiały sposób pokazano podstawy operacji wejścia-wyjścia, struktur kontrolnych, tablic, list i operacji na plikach, nie zabrakło także omówienia zagadnień dziedziczenia i polimorfizmu. Każde z prezentowanych zagadnień zostało zilustrowane zrozumiałymi i bardzo praktycznymi przykładami działającego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Znajdziesz tu bez mała półtorej setki ćwiczeń, które pozwolą Ci zrozumieć, jak używać zmiennych i operatorów, stosować instrukcje i wprowadzać dane. Zobaczysz, jak deklarować klasy i tablice, zapewniać obsługę wyjątków i błędów, tworzyć obiekty i całe, działające aplikacje — konsolowe i z graficznym interfejsem użytkownika. Możesz to zrobić w sposób całkowicie praktyczny i od razu zobaczyć efekty swoich działań. Sprawdź, jakie cuda da się stworzyć w języku C# i wykorzystaj tę wiedzę w swojej pracy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
O autorze książki
Mark J. Price - specjalizuje się w programowaniu w języku C#. Pracuje w Microsofcie, tworzy rozwiązania dla Microsoft Azure. Zdał ponad 80 egzaminów Microsoftu. Zajmuje się też dydaktyką: przeszkolił wielu przyszłych programistów, od 16-letnich początkujących aż po 70-latków na emeryturze.
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się skutecznie wykrywać cyberataki wymierzone w infrastrukturę opartą na systemie Windows i dowiesz się, jak na nie reagować. Zaczniesz od zapoznania się ze współczesnymi technikami cyberataków, z metodami działania napastników i ich motywacjami. Poznasz szczegóły każdej fazy procesu reagowania — od wykrycia, przez analizę, aż po odzyskiwanie danych — a także niezbędne narzędzia, techniki i strategie. W miarę postępów zgłębisz tajniki odnajdywania cyfrowych śladów na endpointach. Na koniec przeanalizujesz sprawdzone podejścia do wykrywania zagrożeń i poznasz strategie aktywnej detekcji incydentów, jeszcze zanim agresor osiągnie swój cel.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Promocja
Tę książkę docenią specjaliści do spraw cyberbezpieczeństwa, którzy chcą zdobyć umiejętności zabezpieczania systemów AI. Znajdą w niej uporządkowaną prezentację wyników badań i najnowszych standardów branżowych, z uwzględnieniem klasyfikacji: MITRE, NIST i OWASP. W przewodniku omówiono strategię zabezpieczania AI już na etapie projektowania ― z wykorzystaniem modelowania zagrożeń, przy czym skoncentrowano się na integracji MLSecOps i LLMOps z systemami bezpieczeństwa przedsiębiorstwa. Dodatkowo przedstawiono przykłady wdrażania integracji ciągłej, strategii i narzędzi MLOps, a także mechanizmów kontroli bezpieczeństwa. Zaproponowano ponadto bazujący na klasycznych filarach NIST plan wzmacniania bezpieczeństwa AI w przedsiębiorstwie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
W trakcie lektury tej książki przygotujesz własne laboratorium, a następnie przeanalizujesz każdy etap zabójczego łańcucha ataków i zastosujesz nową wiedzę w praktyce. Dowiesz się, jak ominąć wbudowane mechanizmy bezpieczeństwa, między innymi AMSI, AppLocker i Sysmon, przeprowadzać działania rozpoznawcze i wykrywające w środowisku domeny, a także zbierać dane uwierzytelniające w całej domenie. Przeczytasz również, jak poruszać się ruchem bocznym, aby wtopić się w ruch środowiska i pozostać niewykrytym przez radary obrońców, a ponadto jak eskalować uprawnienia wewnątrz domeny i w całym lesie domen czy osiągać stan przetrwania na poziomie domeny i w kontrolerze domeny. W efekcie nauczysz się przeprowadzać ocenę bezpieczeństwa różnych produktów i usług Microsoftu, takich jak Exchange Server, SQL Server i SCCM.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej praktycznej książce poznasz pełnię możliwości Postmana. Znajdziesz tu przystępnie wyjaśnione koncepcje, a także zestaw rzeczywistych przykładów, co ułatwi Ci korzystanie z tego narzędzia do tworzenia doskonale zaprojektowanych, udokumentowanych i przetestowanych interfejsów programowania aplikacji. Za pomocą praktycznych projektów nauczysz się dodawać automatyzację testów do istniejącego API. Poznasz również nowe funkcjonalności Postmana, stanowiące dużą pomoc w unikaniu błędów. W drugim, w pełni zaktualizowanym wydaniu znajdziesz nowe rozdziały dotyczące testowania przepływu pracy, tworzenia i używania serwerów imitacji, testowania bezpieczeństwa API, jak również testowania wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Z tą książką krok po kroku zagłębisz się w metody OSINT, a także powiązane z nim zagadnienia natury prawnej i etycznej. Poznasz sposoby gromadzenia i analizowania informacji z wykorzystaniem wyszukiwarek, portali społecznościowych i innych zasobów internetowych. Zrozumiesz wagę anonimowości i technik gwarantujących bezpieczne poruszanie się po sieci, ułatwiających zarządzanie cyfrowym śladem czy tworzenie fikcyjnych tożsamości internetowych. Zdobędziesz również doświadczenie w korzystaniu z popularnych narzędzi OSINT, takich jak Recon-ng, Maltego, Shodan czy Aircrack-ng. Dowiesz się też, jak ograniczać ryzyko, przewidywać cyberataki, zapobiegać im i na nie reagować — wszystko dzięki technikom opartym na OSINT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Ta książka jest kompleksowym przewodnikiem po ciemnej stronie cyberbezpieczeństwa ― zapewni Ci wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego zwalczania złośliwego oprogramowania. Nauczysz się poruszać wśród zawiłości związanych z tworzeniem złośliwego oprogramowania, a także dobrze poznasz techniki i strategie stosowane przez cyberprzestępców. Zdobędziesz też praktyczne doświadczenie w projektowaniu i implementowaniu popularnych rozwiązań stosowanych w prawdziwych złośliwych aplikacjach, na przykład Carbanak, Carberp, Stuxnet, Conti, Babuk i BlackCat. Nie zabrakło tu zasad etycznego hakingu i tajników budowy złośliwego oprogramowania, jak techniki unikania wykrycia, mechanizmy persystencji i wiele innych, które poznasz dzięki lekturze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Na szczęście dzięki tej książce poradzisz sobie z takimi wyzwaniami! Najpierw zapoznasz się z matematycznymi podstawami algorytmów ML i NLP. Zaznajomisz się również z ogólnymi technikami uczenia maszynowego i dowiesz się, w jakim stopniu dotyczą one dużych modeli językowych. Kolejnym zagadnieniem będzie przetwarzanie danych tekstowych, w tym metody przygotowywania tekstu do analizy, po czym przyswoisz zasady klasyfikowania tekstu. Ponadto poznasz zaawansowane aspekty teorii, projektowania i stosowania LLM, wreszcie ― przyszłe trendy w NLP. Aby zdobyć praktyczne umiejętności, będziesz ćwiczyć na przykładach rzeczywistych zagadnień biznesowych i rozwiązań NLP.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć własne akcje i przepływy pracy wielokrotnego użytku, aby udostępniać bloki konstrukcyjne społeczności lub wewnątrz organizacji. Znajdziesz tu ponad trzydzieści receptur, które sprawią, że nabierzesz biegłości w tworzeniu i debugowaniu przepływów pracy GitHuba za pomocą Visual Studio Code, a także w korzystaniu z narzędzia GitHub Copilot. Zaprezentowane rozwiązania pomogą Ci zrozumieć, jak w praktyce zastosować techniki automatyzacji wdrażania kodu. Obejmują one tworzenie i testowanie oprogramowania i bezpieczne wdrażanie na platformach takich jak Azure, Amazon Web Services czy Google Cloud.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(42,78 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej niezwykle praktycznej książce, napisanej z myślą o inżynierach oprogramowania, a nie administratorach Linuksa, zdobędziesz umiejętności, z których natychmiast skorzystasz w codziennych zadaniach programisty. Informacje teoretyczne ograniczono do niezbędnego minimum pozwalającego zrozumieć zasady pracy z wierszem poleceń. W ten sposób szybko nauczysz się sprawnie i wygodnie działać w środowisku uniksowym. Dowiesz się także, jak można zastosować te umiejętności w różnych kontekstach, takich jak tworzenie obrazów Dockera i praca z nimi, automatyzacja zadań za pomocą skryptów czy rozwiązywanie problemów w środowiskach produkcyjnych. Efekt? Zaoszczędzisz czas i staniesz się mistrzem wiersza poleceń!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(48,98 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Receptury zawarte w tym zbiorze ułatwią Ci budowę szerokiej gamy inteligentnych aplikacji. Zaczniesz od podstaw OpenAI API — konfiguracji, uwierzytelniania i kluczowych parametrów — po czym szybko przejdziesz do nauki korzystania z najważniejszych elementów API. Następnie przyjdzie czas na zaawansowane receptury, dzięki którym poprawisz wrażenia użytkownika i dopracujesz dane wyjściowe. Dowiesz się, jak wdrażać aplikacje i przygotować je do publicznego użytku. Nauczysz się również budowania inteligentnych asystentów opartych na specjalistycznej wiedzy, a także aplikacji multimodalnych dostosowanych do Twoich specyficznych potrzeb.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%)
Ebooka "C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- C# 7.1 and .NET Core 2.0 - Modern Cross-Platform Development
- Tłumaczenie:
- Wojciech Moch
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4450-1, 9788328344501
- Data wydania książki drukowanej :
- 2018-11-22
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4451-8, 9788328344518
- Data wydania ebooka :
-
2018-11-16
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna
z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie.
Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 80534
- Rozmiar pliku Pdf:
- 30.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 36.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 72MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
Dostępność produktu
Produkt nie został jeszcze oceniony pod kątem ułatwień dostępu lub nie podano żadnych informacji o ułatwieniach dostępu lub są one niewystarczające. Prawdopodobnie Wydawca/Dostawca jeszcze nie umożliwił dokonania walidacji produktu lub nie przekazał odpowiednich informacji na temat jego dostępności.
Spis treści książki
- Konfigurowanie środowiska programistycznego 28
- Używanie innych IDE dla języka C# 29
- Instalowanie na wielu platformach 30
- Instalowanie Microsoft Visual Studio 2017 30
- Instalowanie Microsoft Visual Studio Code 33
- Instalowanie Visual Studio for Mac 37
- Poznawanie .NET 38
- Poznawanie .NET Framework 39
- Poznawanie projektów Mono i Xamarin 39
- Poznawanie .NET Core 40
- Poznawanie .NET Standard 42
- Poznawanie .NET Native 43
- Porównanie technologii .NET 43
- Pisanie i kompilowanie kodu przy użyciu narzędzi wiersza poleceń z .NET Core 44
- Pisanie kodu za pomocą prostego edytora tekstu 44
- Tworzenie i kompilowanie aplikacji za pomocą narzędzi wiersza poleceń .NET Core 46
- Naprawianie błędów kompilacji 48
- Poznawanie języka pośredniego 49
- Pisanie i kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio 2017 49
- Pisanie kodu w Visual Studio 2017 50
- Kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio 2017 53
- Poprawianie pomyłek z listy błędów 54
- Dodawanie istniejących projektów do Visual Studio 2017 55
- Automatyczne formatowanie kodu 56
- Eksperymentowanie z interaktywnym C# 57
- Inne przydatne okna 59
- Pisanie i kompilowanie kodu w Visual Studio Code 60
- Pisanie kodu w Visual Studio Code 60
- Kompilowanie kodu w Visual Studio Code 61
- Automatyczne formatowanie kodu 62
- Pisanie i kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio for Mac 62
- Następne kroki 65
- Zarządzanie kodem źródłowym przy użyciu platformy GitHub 65
- Używanie systemu Git w Visual Studio 2017 66
- Używanie systemu Git w Visual Studio Code 68
- Praktyka i ćwiczenia 69
- Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę 69
- Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da 70
- Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura 70
- Podsumowanie 70
- Poznawanie podstaw języka C# 73
- Używanie Visual Studio 2017 74
- Używanie Visual Studio Code w systemach macOS, Linux i Windows 76
- Gramatyka języka C# 78
- Słownictwo języka C# 79
- Pomoc przy pisaniu kodu 81
- Czasowniki jako metody 82
- Rzeczowniki to typy, pola i zmienne 83
- Ujawnienie wielkości słownika języka C# 84
- Deklarowanie zmiennych 86
- Nazywanie zmiennych 87
- Literały 87
- Przechowywanie tekstu 88
- Przechowywanie liczb 88
- Przechowywanie wartości logicznych 93
- Typ object 93
- Typ dynamic 94
- Zmienne lokalne 94
- Zapisywanie wartości null w typach wartości 96
- Poznawanie typów referencyjnych z wartością null 96
- Zapisywanie wielu wartości w tablicy 98
- Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli 99
- Wyświetlanie informacji dla użytkownika 99
- Pobieranie danych od użytkownika 100
- Importowanie przestrzeni nazw 100
- Uproszczone korzystanie z konsoli 101
- Odczytywanie parametrów i praca z tablicami 102
- Działania na zmiennych 106
- Eksperymenty z operatorami jednoargumentowymi 107
- Eksperymentowanie z operatorami arytmetycznymi 108
- Porównania i operatory logiczne 109
- Praktyka i ćwiczenia 109
- Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę 109
- Ćwiczenie 2.2 - poznaj wielkości i zakresy liczb 109
- Ćwiczenie 2.3 - dalsza lektura 110
- Podsumowanie 111
- Instrukcje wyboru 113
- Visual Studio 2017 113
- Visual Studio Code w systemach macOS, Linux i Windows 114
- Instrukcja if 114
- Instrukcja switch 115
- Instrukcje iteracji 118
- Instrukcja while 118
- Instrukcja do 119
- Instrukcja for 119
- Instrukcja foreach 120
- Rzutowanie i konwertowanie między typami 121
- Rzutowanie z liczby na liczbę 121
- Używanie typu Convert 123
- Zaokrąglanie liczb 123
- Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków 124
- Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków 124
- Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem 126
- Obsługa wyjątków podczas konwertowania typów 127
- Instrukcja try 127
- Przechwytywanie wszystkich wyjątków 128
- Przechwytywanie wybranych wyjątków 129
- Wykrywanie przepełnień 130
- Instrukcja checked 130
- Instrukcja unchecked 131
- Gdzie znaleźć pomoc 132
- Microsoft Docs i MSDN 133
- Przejdź do definicji 133
- Stack Overflow 134
- Google 134
- Subskrybowanie blogów 136
- Wzorce projektowe 136
- Praktyka i ćwiczenia 138
- Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę 138
- Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia 138
- Ćwiczenie 3.3 - pętle i operatory 139
- Ćwiczenie 3.4 - obsługa wyjątków 139
- Ćwiczenie 3.5 - dalsza lektura 140
- Podsumowanie 140
- Tworzenie funkcji 141
- Tworzenie funkcji wypisującej sekwencję mnożenia 142
- Pisanie funkcji zwracającej wartość 144
- Pisanie funkcji matematycznych 146
- Debugowanie tworzonego programu 149
- Tworzenie aplikacji z celowym błędem 149
- Tworzenie punktu przerwania 150
- Pasek narzędzi debugowania 151
- Okna debugowania 152
- Krokowe wykonywanie kodu 154
- Dostosowywanie punktów przerwania 155
- Protokołowanie błędów 156
- Używanie typów Debug i Trace 157
- Przełączanie poziomów śledzenia 160
- Testy jednostkowe 162
- Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania w Visual Studio 2017 162
- Tworzenie projektu testów jednostkowych w Visual Studio 2017 163
- Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania w Visual Studio Code 164
- Tworzenie testów jednostkowych 166
- Uruchamianie testów jednostkowych w Visual Studio 2017 167
- Uruchamianie testów jednostkowych w Visual Studio Code 168
- Praktyka i ćwiczenia 170
- Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę 170
- Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych 170
- Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura 171
- Podsumowanie 171
- Rozmowy o programowaniu obiektowym 174
- Tworzenie bibliotek klas 174
- Tworzenie biblioteki klas w Visual Studio 2017 175
- Tworzenie biblioteki klas w Visual Studio Code 175
- Definiowanie klasy 176
- Tworzenie obiektów 177
- Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio Code 180
- Dziedziczenie po System.Object 181
- Przechowywanie danych w polach 182
- Definiowanie pól 182
- Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum 184
- Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji 187
- Tworzenie pól statycznych 188
- Tworzenie stałych pól 189
- Tworzenie pól tylko do odczytu 190
- Inicjowanie pól w konstruktorach 190
- Nadawanie polom domyślnego literału 191
- Tworzenie i wywoływanie metod 193
- Łączenie wielu wartości za pomocą krotki 194
- Sterowanie przekazywaniem parametrów 197
- Przeciążanie metod 198
- Parametry opcjonalne i nazywane 198
- Sposoby przekazywania parametrów 200
- Dzielenie klas na części 202
- Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów 203
- Definiowanie właściwości tylko do odczytu 203
- Definiowanie właściwości z możliwością przypisania 204
- Definiowanie indekserów 205
- Praktyka i ćwiczenia 206
- Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę 206
- Ćwiczenie 5.2 - dalsza lektura 207
- Podsumowanie 207
- Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli 210
- Visual Studio 2017 210
- Visual Studio Code 210
- Definiowanie klas 212
- Upraszczanie metod za pomocą operatorów 213
- Implementowanie działań w metodzie 213
- Implementowanie działań za pomocą operatora 214
- Definiowanie funkcji lokalnych 216
- Wywoływanie i obsługa zdarzeń 217
- Wywoływanie metod za pomocą delegatów 217
- Definiowanie zdarzeń 218
- Implementowanie interfejsów 220
- Typowe interfejsy 220
- Porównywanie obiektów podczas sortowania 221
- Wykorzystywanie typów generycznych 225
- Tworzenie typu generycznego 225
- Tworzenie generycznej metody 227
- Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości 228
- Definiowanie typu kategorii struct 229
- Zwalnianie niezarządzanych zasobów 230
- Wymuszanie wywołania metody Dispose 232
- Dziedziczenie klas 233
- Rozbudowywanie klasy 233
- Ukrywanie elementów 234
- Pokrywanie elementów klasy 235
- Blokowanie dziedziczenia i pokrywania 236
- Polimorfizm 237
- Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia 238
- Rzutowanie niejawne 238
- Rzutowanie jawne 238
- Obsługa wyjątków rzutowania 239
- Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET 240
- Dziedziczenie po wyjątku 240
- Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć 241
- Praktyka i ćwiczenia 244
- Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę 244
- Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia 244
- Ćwiczenie 6.3 - dalsza lektura 244
- Podsumowanie 245
- Zestawy i przestrzenie nazw 249
- Bazowe biblioteki klas i CoreFX 250
- Poznawanie zależnych zestawów 251
- Związki między zestawami i przestrzeniami nazw 252
- Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET 257
- Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard 258
- Tworzenie biblioteki klas .NET Standard 2.0 259
- Pakiety NuGet 260
- Metapakiety 261
- Czym są frameworki? 263
- Stabilizowanie zależności 263
- Publikowanie własnych aplikacji 265
- Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji 265
- Publikowanie za pomocą Visual Studio 2017 w systemie Windows 266
- Publikowanie za pomocą Visual Studio Code w macOS 269
- Przygotowywanie własnych pakietów NuGet 270
- Poznawanie poleceń narzędzia dotnet 270
- Dodawanie odwołania do pakietu 271
- Tworzenie pakietu dla NuGet 273
- Testowanie pakietu 277
- Przenoszenie kodu z .NET Framework do .NET Core 278
- Co można przenieść? 279
- Co należy przenieść? 279
- Różnice między .NET Framework i .NET Core 280
- Korzystanie z programu .NET Portability Analyzer 280
- Używanie bibliotek spoza .NET 280
- Praktyka i ćwiczenia 282
- Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę 282
- Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura 282
- Podsumowanie 283
- Praca z liczbami 285
- Praca z wielkimi liczbami całkowitymi 286
- Praca z liczbami zespolonymi 286
- Praca z tekstem 287
- Odczytywanie długości ciągu znaków 287
- Odczytywanie znaków z ciągu 288
- Dzielenie ciągu znaków 288
- Pobieranie części ciągu znaków 288
- Poszukiwanie tekstu w ciągu 289
- Inne elementy klasy string 289
- Wydajne tworzenie ciągów znaków 290
- Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych 291
- Praca z kolekcjami 293
- Wspólne funkcje wszystkich kolekcji 294
- Poznawanie kolekcji 295
- Praca z listami 297
- Praca ze słownikami 298
- Sortowanie kolekcji 299
- Używanie specjalizowanych kolekcji 300
- Używanie kolekcji niezmiennych 300
- Praca z zasobami sieciowymi 301
- Praca z adresami URI, serwerami DNS i adresami IP 301
- Pingowanie serwera 302
- Praca z typami i atrybutami 303
- Numery wersji zestawów 304
- Odczytywanie metadanych zestawu 304
- Tworzenie własnych atrybutów 306
- Inne możliwości refleksji 308
- Internacjonalizacja kodu 308
- Globalizacja aplikacji 308
- Praktyka i ćwiczenia 310
- Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę 310
- Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne 311
- Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające 311
- Ćwiczenie 8.4 - dalsza lektura 311
- Podsumowanie 312
- Praca z systemem plików 313
- Obsługa środowisk i systemów plików na wielu platformach 314
- Obsługa napędów 316
- Praca z katalogami 318
- Praca z plikami 320
- Praca ze ścieżkami 321
- Odczytywanie informacji o pliku 322
- Zarządzanie plikami 323
- Odczytywanie i zapisywanie w strumieniach 324
- Zapisywanie do strumieni tekstowych i XML 327
- Zwalnianie zasobów plików 329
- Kompresowanie strumieni 331
- Kodowanie tekstu 333
- Kodowanie ciągu znaków jako tablicy bajtów 333
- Kodowanie i dekodowanie tekstu w plikach 336
- Serializacja obiektów 337
- Serializacja do formatu XML 337
- Deserializacja danych z formatu XML 340
- Dostosowywanie formatu XML 340
- Serializowanie do formatu JSON 341
- Serializowanie w innych formatach 342
- Praktyka i ćwiczenia 342
- Ćwiczenie 9.1 - sprawdź swoją wiedzę 342
- Ćwiczenie 9.2 - serializowanie do formatu XML 343
- Ćwiczenie 9.3 - dalsza lektura 344
- Podsumowanie 344
- Poznawanie słownictwa związanego z ochroną 345
- Klucze i wielkości kluczy 346
- Wektor inicjujący i wielkość bloku 347
- Sól 347
- Generowanie kluczy i wektorów inicjujących 348
- Szyfrowanie i rozszyfrowywanie danych 349
- Szyfrowanie symetryczne algorytmem AES 350
- Funkcje skrótu 354
- Obliczanie skrótu za pomocą algorytmu SHA256 356
- Podpisywanie danych 358
- Podpisywanie za pomocą SHA256 i RSA 359
- Testowanie i kontrolowanie podpisów 360
- Generowanie liczb losowych 361
- Generowanie liczb losowych na potrzeby gier 362
- Generowanie liczb losowych dla kryptografii 363
- Testowanie generatora losowego klucza lub wektora inicjującego 363
- Uwierzytelnianie i autoryzacja użytkowników 364
- Implementowanie uwierzytelniania i autoryzacji 366
- Testowanie autoryzacji i uwierzytelniania 367
- Ochrona funkcji aplikacji 369
- Praktyka i ćwiczenia 370
- Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę 370
- Ćwiczenie 10.2 - ochrona danych za pomocą szyfrowania i funkcji skrótu 370
- Ćwiczenie 10.3 - ochrona danych przez rozszyfrowywanie 371
- Ćwiczenie 10.4 - dalsza lektura 371
- Podsumowanie 371
- Nowoczesne bazy danych 373
- Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych 374
- Microsoft SQL Server 375
- SQLite 379
- Konfigurowanie EF Core 383
- Wybieranie dostawcy danych EF Core 383
- Łączenie z bazą danych 384
- Definiowanie modeli EF Core 387
- Konwencje w EF Core 387
- Atrybuty EF Core 387
- Płynne API EF Core 388
- Tworzenie modelu w EF Core 388
- Zapytania do modelu EF Core 393
- Protokołowanie w EF Core 395
- Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like 399
- Definiowanie globalnych filtrów 400
- Wzorce ładowania w EF Core 401
- Manipulowanie danymi w EF Core 404
- Wstawianie encji 404
- Aktualizowanie encji 405
- Usuwanie encji 406
- Grupowanie kontekstów baz danych 407
- Transakcje 407
- Jawne definiowanie transakcji 408
- Praktyka i ćwiczenia 409
- Ćwiczenie 11.1 - sprawdź swoją wiedzę 409
- Ćwiczenie 11.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji 410
- Ćwiczenie 11.3 - przeglądanie dokumentacji EF Core 410
- Podsumowanie 410
- Tworzenie zapytań LINQ 411
- Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych 412
- Filtrowanie encji za pomocą metody Where 412
- Sortowanie encji 417
- Filtrowanie według typu 418
- Praca ze zbiorami 420
- Używanie LINQ z EF Core 421
- Projekcje encji w metodzie Select 422
- Tworzenie modelu danych EF Core 422
- Łączenie i grupowanie 425
- Agregowanie sekwencji 428
- Upiększanie składni 429
- Używanie wielu wątków w równoległych zapytaniach LINQ 430
- Tworzenie własnych metod rozszerzających dla LINQ 433
- Praca z LINQ to XML 436
- Generowanie danych XML za pomocą LINQ to XML 437
- Odczytywanie danych XML za pomocą LINQ to XML 437
- Praktyka i ćwiczenia 438
- Ćwiczenie 12.1 - sprawdź swoją wiedzę 438
- Ćwiczenie 12.2 - zapytania LINQ 439
- Ćwiczenie 12.3 - dalsza lektura 439
- Podsumowanie 440
- Monitorowanie wydajności i wykorzystania zasobów 442
- Ocena wydajności typów 442
- Monitorowanie wydajności i zużycia pamięci 443
- Procesy, wątki i zadania 448
- Asynchroniczne uruchamianie zadań 449
- Synchroniczne uruchamianie wielu operacji 450
- Asynchroniczne uruchamianie wielu operacji z wykorzystaniem zadań 451
- Oczekiwanie na zadania 453
- Kontynuowanie pracy w innym zadaniu 454
- Zadania zagnieżdżone i potomne 455
- Synchronizowanie dostępu do wspólnych zasobów 456
- Używanie wspólnego zasobu w wielu wątkach 457
- Nakładanie na zasoby wzajemnie wykluczającej blokady 459
- Jak działa instrukcja lock 459
- Tworzenie operacji atomowych 461
- Stosowanie innych rodzajów synchronizacji 462
- Słowa kluczowe async i await 462
- Poprawianie reakcji aplikacji konsoli 463
- Poprawianie reakcji aplikacji z interfejsem graficznym 464
- Poprawianie skalowalności aplikacji i serwisów WWW 465
- Często używane typy pozwalające na pracę wielowątkową 465
- Instrukcja await w bloku catch 465
- Praktyka i ćwiczenia 466
- Ćwiczenie 13.1 - sprawdź swoją wiedzę 466
- Ćwiczenie 13.2 - dalsza lektura 466
- Podsumowanie 467
- Tworzenie w sieci WWW 473
- Protokół HTTP 473
- Tworzenie oprogramowania dla sieci WWW po stronie klienta 477
- ASP.NET Core 478
- Klasyczna ASP.NET kontra ASP.NET Core 479
- Tworzenie projektu ASP.NET Core w Visual Studio 2017 480
- Tworzenie projektu ASP.NET Core w Visual Studio Code 480
- Przeglądanie pustego szablonu projektu ASP.NET Core 480
- Testowanie pustej witryny 483
- Włączanie plików statycznych 484
- Włączanie plików domyślnych 487
- Technologia Razor Pages 487
- Włączanie technologii Razor Pages 487
- Definiowanie strony Razor 488
- Używanie wspólnego układu w wielu stronach Razor 489
- Używanie plików code-behind w stronach Razor 492
- Używanie Entity Framework Core z ASP.NET Core 494
- Tworzenie modelu encji dla firmy Northwind 494
- Tworzenie bazy danych Northwind dla witryny 502
- Konfigurowanie Entity Framework Core jako serwisu 502
- Manipulowanie danymi 504
- Praktyka i ćwiczenia 507
- Ćwiczenie 14.1 - tworzenie witryny obsługującej dane 507
- Ćwiczenie 14.2 - dalsza lektura 507
- Podsumowanie 507
- Konfigurowanie witryny ASP.NET Core MVC 509
- Tworzenie witryny ASP.NET Core MVC 510
- Przegląd szablonu projektu ASP.NET Core MVC 513
- Migrowanie bazy danych 515
- Testowanie witryny ASP.NET Core MVC 517
- Mechanizm uwierzytelniania systemu ASP.NET Identity 519
- Poznawanie mechanizmów ASP.NET Core MVC 520
- Rozruch ASP.NET Core 520
- Czym jest domyślna ścieżka 522
- Kontrolery ASP.NET Core MVC 522
- Modele ASP.NET Core MVC 523
- Widoki ASP.NET Core MVC 525
- Przekazywanie parametrów przy użyciu wartości ścieżki 532
- Przekazywanie parametrów za pomocą ciągu znaków zapytania 534
- Praktyka i ćwiczenia 536
- Ćwiczenie 15.1 - poprawianie skalowalności przez poznawanie i implementowanie asynchronicznych metod akcji 536
- Ćwiczenie 15.2 - dalsza lektura 537
- Podsumowanie 538
- Tworzenie serwisów w technologii ASP.NET Core Web API 539
- Kontrolery ASP.NET Core 540
- Tworzenie projektu ASP.NET Core Web API 540
- Tworzenie serwisu internetowego dla bazy danych Northwind 544
- Tworzenie repozytorium danych dla encji 545
- Dokumentowanie i testowanie serwisów przy użyciu narzędzia Swagger 551
- Testowanie żądań GET za pomocą przeglądarki 551
- Testowanie żądań POST, PUT i DELETE w narzędziu Swagger 553
- Instalowanie pakietu Swagger 553
- Testowanie żądań GET w narzędziu Swagger 554
- Testowanie żądań POST za pomocą narzędzia Swagger 557
- Tworzenie aplikacji SPA przy użyciu biblioteki Angular 561
- Szablon projektu Angular 561
- Wywoływanie serwisu Northwind 565
- Testowanie wywołań serwisu z komponentu Angular 568
- Używanie innych szablonów projektów 569
- Instalowanie dodatkowych pakietów z szablonami 570
- Praktyka i ćwiczenia 570
- Ćwiczenie 16.1 - aplikacje React i Redux 571
- Ćwiczenie 16.2 - dalsza lektura 572
- Podsumowanie 573
- Poznawanie nowoczesnej platformy Windows 576
- Universal Windows Platform 576
- System Fluent Design 577
- XAML Standard 1.0 578
- Tworzenie nowoczesnej aplikacji dla Windowsa 579
- Włączanie trybu dewelopera 580
- Tworzenie projektu UWP 580
- Przeglądanie typowych kontrolek i akrylowych pędzli 584
- Oświetlenie ujawniające 586
- Instalowanie dodatkowych kontrolek 589
- Używanie zasobów i szablonów 590
- Współdzielenie zasobów 591
- Zmiana szablonu kontrolki 592
- Wiązanie danych 594
- Wiązanie do elementów 594
- Wiązanie do źródła danych 595
- Tworzenie aplikacji przy użyciu Windows Template Studio 606
- Instalowanie Windows Template Studio 606
- Wybieranie typu projektu, frameworka, stron i funkcji 607
- Poprawianie ustawień projektu 610
- Poprawianie wybranych widoków 610
- Testowanie działania aplikacji 612
- Praktyka i ćwiczenia 613
- Ćwiczenie 17.1 - dalsza lektura 613
- Podsumowanie 614
- Xamarin i Xamarin.Forms 615
- W jaki sposób Xamarin.Forms rozbudowuje platformę Xamarin 616
- Najpierw mobilne, najpierw chmura 616
- Tworzenie aplikacji mobilnej za pomocą Xamarin.Forms 617
- Dodawanie SDK systemu Android 617
- Tworzenie rozwiązania Xamarin.Forms 618
- Tworzenie modelu 620
- Tworzenie interfejsu do wybierania numerów telefonów 624
- Tworzenie widoków listy klientów i szczegółowych danych klienta 627
- Testowanie aplikacji mobilnej w systemie iOS 632
- Dodawanie pakietów NuGet w celu wywołania serwisu REST 637
- Pobieranie listy klientów z serwisu 638
- Praktyka i ćwiczenia 640
- Ćwiczenie 18.1 - dalsza lektura 640
- Podsumowanie 640
- Powodzenia! 641
- Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET Core! 643
- Rozdział 2. Mówimy w C# 644
- Rozdział 3. Sterowanie przepływem i konwertowanie typów 645
- Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji 647
- Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym 648
- Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas 650
- Rozdział 7. Poznawanie typów .NET Standard 651
- Rozdział 8. Używanie typów biblioteki .NET Standard 652
- Rozdział 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją 654
- Rozdział 10. Ochrona danych i aplikacji 655
- Rozdział 11. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core 656
- Rozdział 12. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ 658
- Rozdział 13. Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości 659
O autorze 18
O recenzentach 20
Wstęp 21
Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET Core 27
CZĘŚĆ I. C# 7.1 71
Rozdział 2. Mówimy w C# 73
Rozdział 3. Sterowanie przepływem i konwertowanie typów 113
Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji 141
Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym 173
Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas 209
CZĘŚĆ II. .NET CORE 2.0 I .NET STANDARD 2.0 247
Rozdział 7. Poznawanie typów .NET Standard 249
Rozdział 8. Używanie typów biblioteki .NET Standard 285
Rozdział 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją 313
Rozdział 10. Ochrona danych i aplikacji 345
Rozdział 11. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core 373
Rozdział 12. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ 411
Rozdział 13. Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości 441
CZĘŚĆ III. MODELE APLIKACJI 469
Rozdział 14. Tworzenie witryn WWW przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages 473
Rozdział 15. Tworzenie aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core MVC 509
Rozdział 16. Tworzenie usług i aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core 539
Rozdział 17. Tworzenie aplikacji dla Windowsa przy użyciu XAML i Fluent Design 575
Rozdział 18. Tworzenie aplikacji mobilnych przy użyciu XAML i Xamarin.Forms 615
Podsumowanie 641
Dodatek A. Odpowiedzi na pytania z testów 643
Skorowidz 661
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo, żadna firma nie jest bezpieczna. Pytanie, które należy sobie zadać, nie brzmi: czy zostaniemy zaatakowani? Odpowiedź na nie jest bowiem oczywista: tak, zostaniecie zaatakowani. Właściwe pytania są takie: Skąd będziemy wiedzieć, że zostaliśmy zaatakowani? Co wówczas zrobimy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(63,20 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem klasycznego podręcznika dla doświadczonych programistów, którzy wymagają dokładnego opisu języka Java i jego platformy. Zawiera szczegółowe omówienie wszystkich jego składników, w tym najnowszych ulepszeń dodanych w wersji 21. W poszczególnych rozdziałach znajdują się przykłady kodu, które ilustrują najnowsze składniki obszernej biblioteki Javy ― przystępne i praktyczne, stanowią świetny punkt wyjścia do pisania własnego kodu. W pierwszym tomie podręcznika znalazły się podstawowe zagadnienia związane z programowaniem w Javie, od programowania obiektowego, przez techniki refleksji i obiektów pośrednich, po wyrażenia lambda, adnotacje i system modułów platformy Java.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,20 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce pewnie wkroczysz do fascynującego świata internetu rzeczy! Zaczniesz od podstaw: poznasz usługi internetowe, komunikację LoRa, porty GPIO, a także możliwości najnowszych mikrokontrolerów Raspberry Pi. Dowiesz się też, czym jest ROS i jak stworzyć projekt oparty na rozpoznawaniu obrazów. Krok po kroku będziesz przechodzić do coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań. Nauczysz się integrować aplikacje z usługami sieciowymi i używać technologii LoRa do komunikacji na dużą odległość przy niskim zużyciu energii. Dzięki jasnym instrukcjom i zrozumiałym wyjaśnieniom uzyskasz niezbędne umiejętności, by tworzyć innowacyjne urządzenia IoT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.40 zł
139.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Programowanie PLC to już nie tylko automatyzacja procesu. To dziedzina, która skupia wokół siebie szereg technologii, narzędzi i języków programowania. W nowoczesnych aplikacjach to również bezpośrednia integracja z systemami IT, logowanie danych do informatycznych baz danych - wszystko z uwzględnieniem wytycznych związanych z cyberbezpieczeństwem. Idea stosowania sterowników PLC pozostaje jednak niezmienna: to urządzenia, których zadaniem jest automatyzacja procesu i które ze względu na wysoką elastyczność stosowane są w praktycznie każdej gałęzi przemysłu. Przemysłu, w którym ciągle brakuje specjalistów i osób chętnych do nauki nowych umiejętności. Może właśnie Ty będziesz jednym z nich?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(55,20 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ten obszerny przewodnik pokaże Ci, jak stosować najlepsze praktyki w pracy z LLM. Znajdziesz tu omówienie kluczowych koncepcji, praktyczne techniki i porady ekspertów z zakresu inżynierii danych, dostrajania i oceny modeli, optymalizacji wnioskowania, a także budowania skalowalnych potoków przetwarzania. Krok po kroku prześledzisz, jak zrealizować konkretny produkt, integrując różne aspekty inżynierii LLM i metodologię MLOps. Dowiesz się, jak zbierać i przygotowywać dane, dostrajać modele do specyficznych zastosowań, zwiększać ich wydajność i wdrażać rozwiązania oparte na technice RAG.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria dużych modeli językowych. Podręcznik projektowania, trenowania i wdrażania LLM
Paul Iusztin, Maxime Labonne, Julien Chaumond (Foreword), Hamza Tahir (Foreword)
(77,35 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Odpowiedź na to pytanie brzmi: zbuduj witrynę, a potem ją zoptymalizuj i odpowiednio nią zarządzaj. Jeśli interesuje Cię tematyka związana z SEO, czyli optymalizacją serwisów pod kątem wyszukiwarek internetowych, i chcesz się dowiedzieć, jak robić to skutecznie, koniecznie sięgnij po tę książkę. Za publikacją stoi zespół 54 ekspertek i ekspertów, którzy w poszczególnych rozdziałach dzielą się z Tobą bogatym doświadczeniem i praktyczną wiedzą - zarówno z punktu widzenia ekspertów SEO, jak i właścicieli stron czy agencji reklamowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(116,35 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Żyjemy w epoce potężnej superkonwergencji – momentu, w którym trzy przełomowe rewolucje: genetyczna, biotechnologiczna i sztucznej inteligencji, zaczynają się splatać, napędzając zmiany szybciej, niż kiedykolwiek w dziejach ludzkości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Tę książkę doceni każdy, kto praktykuje architekturę w ramach i na rzecz zespołu. Dzięki niej zrozumiesz wady scentralizowanych praktyk architektury w zdecentralizowanym świecie. Poznasz też kluczowe aspekty zdecentralizowanego podejścia do architektury opartego na informacji zwrotnej i zasady wdrażania takiego podejścia. Znajdziesz tu omówienie czynników wpływających na efektywność decyzji architektonicznych, a także ich społeczny wymiar — dobra architektura bowiem to nie tylko struktura kodu, ale również jakość współpracy. Dzięki opisanym metodom rozwiniesz sposób myślenia, który pozwala każdemu w zespole praktykować architekturę i budować lepsze systemy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,35 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Odkąd w 1982 roku firma Autodesk wypuściła program na rynek, AutoCAD został znacznie rozbudowany i zmodyfikowany. Zyskał przygotowane z myślą o użytkownikach z różnych branż biblioteki, funkcje i specjalistyczne interfejsy, a do angielskiej dołączają kolejne wersje językowe. Pierwsza polska edycja pojawiła się ponad dwadzieścia lat temu ― dziś Autodesk proponuje edycję 2026 PL. W związku z tym swój legendarny już podręcznik do polskojęzycznej wersji AutoCAD-a uaktualnił Andrzej Pikoń.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
W czasach, gdy wiele naszych działań przeniosło się do przestrzeni cyfrowej, tworzymy i agregujemy ogromne ilości danych. Przechowujemy je na dyskach urządzeń, mobilnych nośnikach pamięci, w chmurach, a nawet w formie załączników poczty elektronicznej. Aby uzyskać z nich jak najwięcej informacji, musimy wykonywać odpowiednie procesy analityczno-agregujące, które następnie pozwolą nam na wyciągnięcie właściwych wniosków, a potem podjęcie odpowiednich decyzji. W tym miejscu często pojawia się problem: w jaki sposób pogodzić różne formaty danych, odpowiednio je ze sobą połączyć, wykonać mapowanie i konwertowanie?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(36,58 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych Mark J. Price
(7)-
6
-
5
-
4
-
3
-
2
-
1
4.0(2)
(1)
(1)
(1)
(2)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie