CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty
- Autor:
- Steve Bain
- Niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Vademecum profesjonalisty
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.5/6 Opinie: 2
- Stron:
- 712
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty
Nieważne, czy jesteś ilustratorem, projektantem, architektem, inżynierem, w tej książce znajdziesz profesjonalne porady na temat różnych technik ilustratorskich -- oraz inne informacje pozwalające w pełni wykorzystać ten wspaniały program do tworzenia ilustracji. Twórz wspaniałe obrazy, które będą mogły być drukowane lub umieszczane na stronach internetowych. Odkryj nowe i udoskonalone narzędzia pozwalające na tworzenie wspaniałych grafik szybciej niż kiedykolwiek. Ucz się od nagradzanego artysty dzięki samouczkom i poznaj uniwersalne techniki ilustracyjne, które będą przez ciebie używane przez wiele lat.
Naucz się używać narzędzi i funkcji CorelDRAW!
- Poznaj setki wskazówek, trików oraz technik zdradzanych przez mistrza w CorelDRAW.
- Poznaj siłę interaktywnych efektów, takich jak metamorfoza, rzucanie cieni, obrys, obwiednia, przezroczystość, zniekształcenia oraz zestawy ustawień dla tych efektów.
- Przypisuj teksty do ścieżek oraz obiektów, używaj połączonych narzędzi do pisania tekstów oraz obsługi tekstów pisanych w różnych językach.
- Dostosuj interfejs, aby mieć łatwiejszy dostęp do najczęściej używanych narzędzi i opcji.
- Popraw projektowanie stron do druku oraz WWW dzięki profesjonalnym technikom.
- Stosuj i łącz wiele efektów, jak filtry dla obrazów rastrowych, rysunki wektorowe, efekty 3D, zasoby kolorów, i jeszcze więcej.
- Rozszerz swoją kreatywność dotyczącą stron internetowych tworząc animacje w programie Corel R.A.V.E.
Na CD-ROM-ie znajdziesz sześć dodatkowych rozdziałów w formacie PDF, przykładowe pliki oraz testowe wersje programów -- oraz skrypty, szablony, kliparty, pędzle, listy rozpylacza, ramki i animacje GIF, które mogą zostać użyte w przykładach z książki.
Steve Bain jest nagradzanym ilustratorem, pisarzem i nauczycielem. Prowadził wiele warsztatów dotyczących projektowania i rysowania, regularnie pisuje dla magazynów edukacyjnych i stron WWW. Testuje też nowe funkcje programów dla Corela.
Wybrane bestsellery
-
Książka "CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik" to kompendium wiedzy na temat najnowszej wersji tego narzędzia. Zawiera wszystkie informacje dotyczące Corela -- od opisu interfejsu użytkownika, poprzez zasady korzystania z narzędzi rysunkowych, filtrów i efektów, aż do sposobów tworzenia animacji wektorowych i pisania skryptów w VBA.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Poznaj zaawansowane możliwości najnowszej wersji CorelDraw i wykorzystaj je w swojej pracy. CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelD
- Druk pkt
Niedostępna
-
CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelDRAW. Książka "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty" jest pozycją przeznaczoną dla grafik
- Druk pkt
Niedostępna
-
Promocja
Ta książka pokaże Ci, jak łatwo rozpocząć pracę z tym programem. Zobacz, jak używać poleceń, pracować z obiektami, stosować narzędzia takie jak Uderzenie czy rysowanie symetryczne. Naucz się wykorzystywać różne możliwości edytowania i przekształcania obiektów, dodawania tekstu, tworzenia komiksów czy broszur. Sprawdź, jak wykonać precyzyjny rysunek techniczny, co robić, gdy masz do czynienia z bitmapą i do czego mogą posłużyć Ci warstwy. Odkryj nowości, takie jak Puentylizer czy Cień blokowy, naucz się używać fantastycznego PhotoCoctailu i baw się niesamowitymi efektami!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Jeśli chcesz nauczyć się obsługi CorelDRAW albo sprawdzić, jak korzystać z nowości — Puentylizera, trybu rysowania symetrycznego, Cienia blokowego, Uderzenia lub PhotoCocktailu — sięgnij po książkę CorelDRAW 2018 PL. Ćwiczenia praktyczne i wykonaj serię inspirujących, jasno opisanych ćwiczeń, które wprowadzą Cię w świat tego programu. Dzięki nim szybko nauczysz się sprawnie manewrować między poleceniami, posługiwać się obiektami i dodawać do nich różne fantastyczne efekty, a Twoje rysunki nabiorą charakteru i zachwycą odbiorców!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Z grafiką wektorową nie wiążą się wyłącznie proste rysunki złożone z figur geometrycznych, ale też całkiem zaawansowane projekty, nierzadko trójwymiarowe. Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci to propozycja dla osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu obsługi Corela. Dzięki tej książce zobaczysz, na czym- ePub + Mobi pkt
Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci
(45,43 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł (-20%) -
Promocja
Dzięki szkoleniu CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania nauczysz się zmieniać ustawienia dokumentu i automatycznie dodawać do niego spady. Poznasz przydatne skróty klawiaturowe i sposoby tworzenia własnych. Dowiesz się, jak resetować ustawienia programu. Opanujesz szybkie przenoszenie właściwości obiektów. Będziesz pracować z kolorami: nauczysz się zamieniać paletę RGB na CMYK, Pantone i globalnie zmieniać kolory. Przyswoisz triki związane z przesuwaniem i kopiowaniem obiektów, a także te dotyczące tekstu. Wreszcie nadasz dowolny kształt zdjęciu, z którym pracujesz.- Videokurs pkt
CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
(49,00 zł najniższa cena z 30 dni)
-
Promocja
Stworzenie identyfikacji wizualnej firmy? Profesjonalne zaprezentowanie produktów? To umiejętności, bez których nie poradzi sobie żaden dział marketingu. Proponowany przez nas CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy to pierwszy i ostatni krok do ich zdobycia. Czterdzieści siedem lekcji szczegółowo objaśnia, w jaki sposób wykorzystać zaawansowane narzędzia programu (krzywe Béziera, operacje boolowskie, harmonię kolorów, wypełnienia tonalne, style obiektów) oraz jak stworzyć dla swojej firmy pełną prezentację i materiały marketingowe.- Videokurs pkt
CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
(69,00 zł najniższa cena z 30 dni)
-
Promocja
W ramach szkolenia zaprojektujesz swoją wizytówkę i przygotujesz ją do druku. Wykonasz też baner, który zamieścisz w internecie. Ostatnim, największym projektem będzie stworzenie pięknej ulotki o starannej kompozycji — wykonasz ją, wykorzystując możliwość przypisania stylów tekstowych. Użyj mocy grafiki wektorowej w swojej pracy! Twórz wspaniałe projekty designerskie albo rysunki techniczne — wszystko to umożliwi Ci CorelDRAW. Wystarczy po niego sięgnąć, by rozwinąć skrzydła...- Videokurs pkt
CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
(79,00 zł najniższa cena z 30 dni)
-
Ten podręcznik przeznaczony jest dla osób, które chcą nauczyć się projektować w programie CorelDRAW albo zobaczyć, jakie nowości wprowadza jego ostatnia wersja. Znajdziesz tu zarówno dokładne opisy czynności, które trzeba wykonać, by narysować obiekt, zastosować wypełnienie, zmienić kształt czy położenie każdego elementu obrazu, jak i wskazówki dotyczące pracy z bitmapami czy z tekstem. Zrozumiesz, na czym polega precyzyjne rysowanie oraz do czego służą warstwy. Sprawdź, jak piękne projekty możesz bez trudu wykonać w CorelDRAW!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
W nowym wydaniu książki Witolda Wrotka oprócz rzetelnych opisów najważniejszych funkcji i metod pracy z programami do grafiki wektorowej i bitmapowej, a także uaktualnień związanych z wprowadzeniem kolejnej wersji pakietu, CorelDRAW Graphics Suite 7, można znaleźć całą masę konkretnych przykładów zastosowania różnych rozwiązań w praktyce. Dowiesz się stąd, jak rozpocząć pracę z programem i w szybkim tempie przejść do pracy projektowej. W mig nauczysz się rozwiązywać problemy, wybierać najlepsze narzędzia, tworzyć zaawansowane rysunki wektorowe i poprawiać zdjęcia. A gdy już uda Ci się osiągnąć oczekiwane efekty, sam przyznasz, że nie możesz obyć się bez Corela!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W tej książce znajdziesz praktyczne informacje, które pozwolą Ci od razu rozpocząć pracę z programem. Dowiesz się, jakie reguły rządzą obiektami i jak wykorzystać je do swoich celów. Odkryjesz, jak narysować i wstawić kształt geometryczny, wypełnić go kolorem i uzupełnić o tekst. Nauczysz się zmieniać wielkość elementów oraz wygląd czcionek, pracować z tabelami, używać linijki i siatki. Zrozumiesz sens grupowania obiektów i stosowania prowadnic. A wszystko to w serii przemyślanych ćwiczeń, których wykonanie pozwoli Ci mistrzowsko opanować CorelDRAW!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Jeśli chcesz wkroczyć w magiczny świat grafiki komputerowej z pakietem CorelDRAW lub planujesz zastąpić nim dotychczas używany program, sięgnij po książkę CorelDRAW Graphics Suite X6 PL. Krok po kroku przedstawi Ci ona kluczowe narzędzia najnowszej polskiej wersji Corela, pokaże, jak efektywnie tworzyć i edytować grafikę wektorową, oraz zaprezentuje techniki stosowane w obróbce grafiki rastrowej, w tym zdjęć cyfrowych. Poznasz również funkcje tekstowe pakietu, nauczysz się korzystać z efektów 2D i 3D. Dowiesz się, jak przygotowywać graficzne elementy stron WWW oraz animacje, a także odkryjesz tajniki zapisywania, eksportowania i drukowania prac.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Vademecum profesjonalisty
-
Trzymasz w ręku piąte wydanie poradnika dla projektantów WWW, po który twórcy stron sięgają wyjątkowo często. Książka została poprawiona, zaktualizowana o PHP 7 i rozszerzona o prezentację najnowszych możliwości MySQL. Zawiera przejrzysty opis podstaw PHP oraz konfiguracji i pracy z bazą danych MySQL. Przedstawiono w niej zasady poprawnego projektowania, pisania i wdrażania aplikacji. Uwzględniono też zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa i uwierzytelniania użytkowników oraz implementacji takich rozwiązań w rzeczywistych witrynach WWW. Nie zabrakło tu również gruntownego wprowadzenia do zagadnienia integracji części klienckiej i serwerowej aplikacji internetowych za pomocą JavaScriptu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V
Czasowo niedostępna
-
Ta książka to kompletny poradnik poświęcony wykorzystaniu bazy danych MySQL oraz administrowaniu tą bazą. W trakcie lektury dowiesz się, jak najlepiej składować dane w bazie, jak optymalizować zapytania oraz jak pobierać metadane. Ponadto nauczysz się uzyskiwać dostęp do bazy z użyciem języków C, Perl oraz PHP. Niezwykle istotna jest część trzecia niniejszej publikacji. Poświęcona została w całości zagadnieniom związanym z administrowaniem bazą MySQL. Zrozumiesz dzięki niej, w jaki sposób baza przechowuje dane, jak zoptymalizować jej wydajność oraz co musisz zrobić, by zagwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W trakcie lektury poznasz założenia architektoniczne, architekturę adresów internetowych oraz znaczenie i rolę poszczególnych warstw modelu TCP/IP. Dowiesz się, jak korzystać z komunikatów ICMP, rozgłaszać informacje w sieci, kontrolować przeciążenia w protokole TCP oraz korzystać z mechanizmów kryptograficznych. Znajdziesz tu dogłębne i intuicyjne wyjaśnienie wielu meandrów TCP/IP i Internetu, co pozwoli Ci bardziej efektywnie zarządzać swymi sieciami i tworzyć lepsze aplikacje internetowe.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Oto książka stworzona z myślą o programistach stawiających pierwsze kroki w języku Objective-C. Do wykorzystania zawartej tu wiedzy nie jest potrzebna znajomość języka C ani żadnego innego obiektowego języka programowania. Podstawą do nauki są dziesiątki ciekawych przykładów i ćwiczeń, ilustrujących użycie poszczególnych cech i ułatwiających zrozumienie poznawanych zagadnień. Książkę podzielono na trzy części. Pierwsza zawiera podstawowe wiadomości na temat języka Objective-C 2.0, a w drugiej znajdziesz opis klas dostępnych w bibliotece Foundation. Część trzecia poświęcona została niezwykle ważnym bibliotekom Cocoa i Cocoa Touch. Na końcu książki zamieszczono kurs pisania programów dla systemu iOS przy użyciu Software Development Kit iOS oraz biblioteki UIKit. Poznaj Objective-C i czerp z tego korzyści!
- Druk
Objective-C. Vademecum profesjonalisty. Wydanie III Objective-C. Vademecum profesjonalisty. Wydanie III
Niedostępna
-
Do tej pory 32-bitowy rendering i animacja dostępne były na drogim sprzęcie wymagającym równie drogiego oprogramowania. MAX 2 otwiera drzwi do profesjonalnej animacji i renderingu, prowadzonych pod kontrolą zapewniającego wysoki komfort pracy systemu operacyjnego Windows NT. Nowoczesny, okienkowy interfejs użytkownika oraz niska cena czynią ten pro
- Druk pkt
Niedostępna
-
Jest to znacznie rozszerzona edycja książki HTML 4 - prawdziwa biblia twórcy serwisów WWW. I Ty możesz poznać tajniki języka HTML. Książka ta poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie niezbędne do opanowania sztuki projektowania WWW - poczynając od budowy prostych stron a skończywszy na konstrukcji rozbudowanych i skomplikowanych serwisów WWW. P
- Druk pkt
Niedostępna
-
Niniejsza książka przeznaczona jest dla doświadczonych programistów Delphi i Pascala. Stanowi ona doskonałe wprowadzenie w zagadnienie tworzenia aplikacji baz danych w oparciu o interfejs graficzny Windows 95/NT. Napisana przez programistów dla programistów odsłania szczegóły tego fascynującego świata - w oparciu o sterowniki .OCX, wykorzystanie me
- Druk pkt
Niedostępna
-
Koniecznie zapoznaj się z suplementem do tej książki: Delphi 5 - vademecum profesjonalisty (suplement) OLE, COM, ActiveX MIDAS WebBroker ISAPI, NSAPI, HTML Książka adresowana jest do szerokiego grona programistów tworzących swe aplikacje przy użyciu Delphi 4. Napisana przez współautorów Delphi zawiera wiele cennych wskazówek dotyczących efektywne
- Druk pkt
Niedostępna
-
Ostatnim wcieleniem 3D Studio jest 3D Studio MAX. Nie powinieneś traktować go jak kolejnej wersji starego programu. MAX jest zupełnie nowym programem który dziedziczy po swoim poprzedniku w zasadzie tylko nazwę. Podobnie jak 3D Studio, MAX również jest produktem przełomowym. Do tej pory 32-bitowy rendering i animacja dostępne były na drogim sprzęci
- Druk pkt
Niedostępna
-
Windows 98 - Vademecum profesjonalisty wprowadza w środowisko Microsoft Windows 98 i umożliwia bardzo dobre opanowanie jego funkcji. Książka jest wyczerpującym źródłem najświeższych informacji, dzięki którym z całą pewnością przyswoisz sobie nowe umiejętności i będziesz w stanie swobodnie poruszać się w środowisku nowego systemu. Książka omawia naj
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Computer Arts 11/2001Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Jest jedyną autoryzowaną pozycją dotyczącą pakietu CorelDRAW 10"
Na początku warto wspomnieć, że opisywana tutaj książka jest jedyną autoryzowaną pozycją dotyczącą pakietu CorelDraw 10.
Nieważne czy jesteś grafikiem, projektantem, architektem czy inżynierem, w tej książce znajdziesz profesjonalne porady na temat technik ilustratorskich oraz wiele przydatnych informacji pozwalających w pełni wykorzystać ten wspaniały pakiet. Nie tylko poznasz nowe i udoskonalone narzędzia, które pozwolą Ci jeszcze szybciej i wygodniej tworzyć grafiki ale autor zdradzi Ci szereg uniwersalnych tajników, sekretów i technik ilustracyjnych, których będziesz używał przez wiele lat.
Do książki dołączony jest CD-ROM, na którym znajdziesz sześć dodatkowych rozdziałów w formacie PDF, przykładowe pliki oraz testowe wersje programów. Są jeszcze skrypty, szablony, kliparty, pędzle, ramki animacje GIF, które, pomocne będą do zilustrowania zawartych w książce przykładów. Teraz łatwiej Ci będzie poznać potęgę wszystkich narzędzi nowej wersji CorelDRAW 10.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- CorelDRAW 10. The Official Guide
- Tłumaczenie:
- Zenon Zabłocki, Oskar Ostrowski, Piotr Ducher, Rafał Jońca, Patrycja Domagała
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7489-2, 8371974892
- Data wydania książki drukowanej :
- 2001-10-10
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1662
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Corel
- Serie wydawnicze: Vademecum profesjonalisty
Spis treści książki
- O Autorze (21)
- Przedmowa (23)
- Wprowadzenie (25)
Część I Szybki start (31)
Rozdział 1. Instalowanie programu CorelDRAW i korzystanie z systemu pomocy (33)
- Zanim rozpoczniesz instalację (33)
- Wymagania systemowe (34)
- Rejestrowanie oprogramowania (35)
- Płyta z oprogramowaniem (35)
- Instalacja typowa (37)
- Instalacja dla użytkownika indywidualnego (37)
- Wybieranie narzędzi (38)
- Instalowanie rozszerzeń filtrów do map bitowych (38)
- Wybieranie czcionek (39)
- Wybieranie narzędzi dodatkowych (39)
- Dodawanie i usuwanie komponentów (39)
- Odświeżanie instalacji CorelDRAW 10 (40)
- Korzystanie z samouczka (41)
- Uruchamianie samouczka (41)
- Korzystanie z pomocy (41)
- Uaktywnianie wskazówek (41)
- Polecenie What's This? (41)
- Korzystanie z pomocy kontekstowej (42)
- Korzystanie z pomocy CorelDRAW (42)
- Uzyskiwanie pomocy technicznej (43)
- Korzystanie z usługi Corel's IVAN Faxback (44)
- Korzystanie z polecenia About CorelDRAW (44)
- Korzystanie z podpowiedzi (45)
- Uzyskiwanie pomocy w Internecie (45)
- Przeglądanie stron poświęconych Corelowi (45)
- Uzyskiwanie internetowej pomocy technicznej (46)
- O serwerze FTP Corela (46)
- Grupy dyskusyjne Corela (46)
Rozdział 2. Nowości w wersji 10. programu CorelDRAW (47)
- Wygląd interfejsu i ogólna koncepcja (47)
- Produktywność i wydajność (49)
- Rozszerzone możliwości edycji tekstu (52)
- Zarządzanie obiektami (54)
- Narzędzia (56)
- Właściwości internetowe (58)
- Drukowanie i PDF (60)
Rozdział 3. Przewodnik po interfejsie CorelDRAW 10 (63)
- Anatomia okna (63)
- Okno aplikacji CorelDRAW 10 (63)
- Anatomia okna dokumentu (64)
- Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (66)
- Praca z dokerami (70)
- Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (70)
- Dokery zagnieżdżone (72)
- Korzystanie z przybornika (73)
- Praca z paskami narzędziowymi (74)
- Korzystanie z palety kolorów (75)
- Przeglądanie palety kolorów (75)
- Zmienianie opcji palety kolorów (77)
Rozdział 4. Otwieranie i zapisywanie plików (79)
- Ekran powitalny programu CorelDRAW 10 (79)
- Otwieranie pierwszego dokumentu (80)
- Otwieranie plików dokumentów (82)
- Otwieranie plików innych aplikacji (83)
- Komunikaty ostrzegawcze (83)
- Zamykanie i zapisywanie dokumentów (84)
- Zamykanie dokumentu (84)
- Zapisywanie pierwszego dokumentu (84)
- Korzystanie z opcji zapisu (86)
- Polecenie Save As (87)
- Zaawansowane opcje zapisu (88)
- Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (90)
- Praca z szablonami (91)
- Otwieranie szablonów (91)
- Otwieranie i zapisywanie szablonów (92)
- Polecenia schowka (93)
- Kopiowanie a wycinanie (93)
- Wklejanie a wklejanie specjalne (94)
- Cofanie i ponawianie operacji (95)
- Podstawowe polecenia cofania (95)
- Korzystanie z dokera historii (96)
- Korzystanie z teczki podręcznej (97)
Część II Poznawanie programu CorelDRAW 10 (101)
Rozdział 5. Kontrolowanie dokumentów i stron (103)
- Szacowanie potrzeb dokumentu (103)
- Ustawianie stron dokumentu (104)
- Funkcje wyświetlania strony (104)
- Ustalanie rozmiarów i orientacji strony (106)
- Ustalanie koloru tła strony (107)
- Korzystanie z publikacji i etykiet (109)
- Nazywanie stron (112)
- Korzystanie z polecenia Rename Page (113)
- Korzystanie z dokera Object Properties (113)
- Korzystanie z dokera Object Manager (114)
- Polecenia strony (115)
- Wstawianie stron i definiowanie ustawień (115)
- Usuwanie stron (116)
- Korzystanie z podglądu Page Sorter (117)
- Zbieranie informacji o rysunkach i obiektach (119)
Rozdział 6. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (121)
- Korzystanie z linijki (121)
- Co mierzą linijki? (121)
- Ustawianie punktu zerowego linijki (123)
- Ustawianie jednostek miary (124)
- Ustawianie opcji linijki (125)
- Edycja skali rysowania (126)
- Kalibrowanie linijek (127)
- Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (128)
- Kontrolowanie właściwości siatki (129)
- Opcje wyświetlania, stylu wyświetlania i przyciągania (131)
- Korzystanie z poleceń przyciągania (131)
- Praca z prowadnicami (133)
- Tworzenie prowadnic (134)
- Definiowanie właściwości prowadnic (135)
- Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie prowadnic (135)
- Definiowanie koloru prowadnic (136)
- Blokowanie i odblokowywanie prowadnic (137)
- Kontrolowanie warstwy prowadnic (137)
- Przekształcanie obiektów w prowadnice (139)
- Korzystanie z predefiniowanych prowadnic (139)
Rozdział 7. Powiększanie i tryby podglądu (143)
- Ustawianie trybów podglądu (143)
- Tryby podglądu szkieletowego i uproszczonego (144)
- Tryb podglądu poglądowego (144)
- Tryb podglądu normalnego (145)
- Tryb podglądu dokładnego (146)
- Powiększanie i przewijanie stron (146)
- Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (146)
- Definiowanie własnych skrótów klawiaturowych kontrolujących widoki (149)
- Korzystanie z narzędzia Hand (150)
- Kontrolowanie działania narzędzi Zoom oraz Hand (151)
- Specjalizowane tryby podglądu (152)
- Podgląd sortera stron (152)
- Podgląd pełnoekranowy (153)
- Podgląd bieżących zaznaczeń (154)
- Korzystanie z nawigatora podglądu (154)
- Korzystanie z dokera View Manager (155)
- Polecenia dokera View Manager (156)
- Korzystanie z opcji zmiany widoku z uwzględnieniem strony i skali powiększenia (157)
Rozdział 8. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (159)
- Zaznaczanie obiektów (159)
- Zaznaczanie narzędziem Pick (wskaźnik) (160)
- Techniki zaznaczania obiektów (161)
- Narzędzie Pick (wskaźnik) jako narzędzie Shape (kształt) (162)
- Zaznaczanie obiektów ze względu na typ (163)
- Przemieszczanie obiektów (165)
- Korzystanie z narzędzia Pick (165)
- Korzystanie z klawiszy przesuwania (165)
- Transformowanie obiektów (166)
- Interaktywne transformowanie obiektów (166)
- Transformowanie swobodne (168)
- Przypisywanie transformacji precyzyjnych (169)
- Korzystanie z dokera Transformation (170)
- Wspólne opcje transformowania (173)
- Określanie kolejności obiektów (174)
Cześć III Poznawanie narzędzi tworzenia obiektów (177)
Rozdział 9. Tworzenie kształtów podstawowych (179)
- Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (179)
- Rysowanie prostokąta (180)
- Zaokrąglanie narożników prostokąta (180)
- Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (182)
- Rysowanie elipsy (182)
- Kontrolowanie trybów elipsy (183)
- Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (184)
- Rysowanie wieloboku (184)
- Rysowanie wieloboków i gwiazd (185)
- Tworzenie wieloboków jako gwiazd (186)
- Kształtowanie wieloboków i gwiazd (187)
- Korzystanie z narzędzia Spiral (187)
- Korzystanie z narzędzia Graph Paper (189)
- Zastosowanie narzędzi Perfect Shape (191)
- Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (192)
- Edytowanie węzłów typu glyph (193)
- Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (196)
Rozdział 10. Rysowanie linii (197)
- Narzędzia z grupy Line Tools (197)
- Wypełnianie krzywych otwartych (198)
- Korzystanie z narzędzia Artistic Media (199)
- Rysowanie w trybie wzorców predefiniowanych (200)
- Rysowanie w trybie pędzla (201)
- Rysowanie w trybie rozpylacza (203)
- Rysowanie w trybach: kaligrafowania i czułym na nacisk (205)
- Zapisywanie pociągnięć pędzlem oraz wzorów rozpylania (206)
- Rysowanie narzędziem Freehand (207)
- Rysowanie narzędziem Bézier (208)
- Anatomia krzywych Béziera (209)
- Tworzenie krzywej Béziera (211)
- Korzystanie z ukrytych możliwości autotrasowania (217)
- Znajdowanie narzędzia Autotrace (217)
- Obsługa narzędzi Autotrace, Freehand i Bézier (218)
- Krzywe złożone (219)
- Scalanie krzywych (220)
- Rozdzielanie krzywych (221)
- Konwertowanie obiektów na krzywe (221)
- Korzystanie z narzędzia Dimension (222)
- Tryby narzędzia Dimension (223)
- Narzędzie Dimension i pasek właściwości (225)
- Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (226)
- Edytowanie łamanych linii łączących (228)
Rozdział 11. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (231)
- Sposoby kształtowania obiektów (231)
- Przycinanie, spawanie i część wspólna (232)
- Korzystanie z dokera Shaping (232)
- Polecenia kształtowania i pasek właściwości (234)
- Korzystanie z funkcji Leave Original (235)
- Zastosowanie poleceń kształtowania (235)
- Ścieżki otwarte jako kształty przycinające (236)
- Przykładowe strategie kształtowania (237)
- Korzystanie z narzędzia Knife (239)
- Cięcie obiektów narzędziem Knife (239)
- Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (240)
- Korzystanie z narzędzia Eraser (241)
- Operowanie narzędziem Eraser (242)
- Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (244)
Rozdział 12. Zarządzanie obiektami (247)
- Przeglądanie i zmienianie właściwości obiektów (247)
- Koncepcja warstw (249)
- Doker Object Manager (249)
- Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (250)
- Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (253)
- Definiowanie właściwości warstw (254)
- Praca z warstwami strony głównej (256)
- Znajdowanie i zastępowanie właściwości obiektów (258)
- Wyszukiwanie obiektów o określonych właściwościach (259)
- Zastępowanie właściwości obiektów (261)
- Stosowanie stylów graficznych (262)
- Korzystanie z poleceń stylów graficznych (263)
- Korzystanie z dokera Graphic and Text (264)
- Korzystanie z opcji dokera Graphic and Text (267)
- Korzystanie z dokera Object Data (269)
Rozdział 13. Sposoby organizowania obiektów (273)
- Grupowanie i rozgrupowanie zaznaczeń (273)
- Polecenia grupowania (273)
- Polecenie rozgrupowania (274)
- Edycja obiektów zgrupowanych (275)
- Blokowanie i odblokowywanie obiektów (276)
- Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (278)
- Szybkie tworzenie kopii obiektów (278)
- Korzystanie z polecenia Duplicate (279)
- Klonowanie obiektów (280)
- Korzystanie z polecenia Repeat (283)
- Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (284)
- Skróty klawiaturowe wyrównywania (285)
- Zastosowanie poleceń wyrównywania (285)
- Korzystanie z poleceń rozmieszczania (288)
- Skróty klawiaturowe rozmieszczania (289)
Część IV Efekty specjalne (291)
Rozdział 14. Deformowanie obiektów (293)
- Tworzenie efektów obwiedni (294)
- Wykorzystanie narzędzia interakcyjnej obwiedni (Interactive Envelope) oraz paska właściwości (294)
- Doker Envelope (296)
- Kursor narzędzia Envelope (297)
- Tryby działania obwiedni (298)
- Predefiniowane obwiednie (299)
- Zapisywanie i wczytywanie predefiniowanych obwiedni (300)
- Opcje mapowania obwiedni (301)
- Rozbijanie dynamicznego dowiązania obwiedni (304)
- Ograniczanie działania obwiedni (304)
- Symetryczna deformacja dwóch boków (w przeciwnych kierunkach) (304)
- Równoległa deformacja dwóch boków (305)
- Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (306)
- Kopiowanie właściwości obwiedni (306)
- Tworzenie obwiedni z obiektu (307)
- Namierzanie obiektów dla nowych obwiedni (307)
- Usuwanie obwiedni (308)
- Efekty zniekształcenia (308)
- Narzędzie interakcyjnego zniekształcenia (Interactive Distortion) a pasek właściwości (309)
- Tryby zniekształcania (309)
- Zniekształcenie Push and Pull (310)
- Zniekształcenie Zipper (310)
- Zniekształcenie Twister (313)
- Korzystanie z węzłów kontrolnych zniekształcenia (314)
- Predefiniowane zniekształcenia (316)
- Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (317)
Rozdział 15. Metamorfoza i obrys (319)
- Czym różni się metamorfoza od obrysu? (319)
- Metamorfoza w Corelu (319)
- Przykłady metamorfozy (320)
- Narzędzie Interactive Blend a pasek właściwości (321)
- Tworzenie typowej metamorfozy (322)
- Anatomia metamorfozy (322)
- Edycja efektu metamorfozy (324)
- Opcje metamorfozy (324)
- Zaawansowane efekty metamorfozy (329)
- Przypisanie ścieżki metamorfozie (332)
- Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (336)
- Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (337)
- Doker Blend (338)
- Na czym polega efekt obrysu? (339)
- Zastosowania efektu obrysu (340)
- Narzędzie Interactive Contour a pasek właściwości (341)
- Wprowadzanie obrysu (342)
- Interakcyjna edycja obrysów (343)
- Wybór kierunku tworzenia obrysu (344)
- Kolory obrysu (346)
- Efekty gładkiego obrysu (347)
- Wprowadzanie przyspieszenia obrysu (348)
- Predefiniowane obrysy (349)
- Doker Contour (350)
Rozdział 16. Soczewki i efekty przezroczystości (353)
- Jak działa soczewka? (353)
- Doker Lens (354)
- Efekt soczewki (355)
- Soczewka Brighten (355)
- Soczewka Color Add (356)
- Soczewka Color Limit Lens (356)
- Soczewka Custom Color Map (356)
- Soczewka Fish Eye (358)
- Soczewka Heat Map (358)
- Soczewka Invert (359)
- Soczewka Magnify (360)
- Soczewka Tinted Grayscale (360)
- Soczewka Transparency Lens (360)
- Soczewka Wireframe (361)
- Opcje soczewki (362)
- Zamrażanie soczewki - opcja Frozen (362)
- Pole widzenia - opcja Viewpoint (363)
- Opcja Remove Face (364)
- Przezroczystość w Corelu (365)
- Narzędzie Interactive Transparency a pasek właściwości (365)
- Właściwości efektu przezroczystości (367)
- Typy przezroczystości (367)
- Tryby scalania efektu przezroczystości (370)
- Zamrażanie efektu przezroczystości (373)
- Kopiowanie efektu przezroczystości (373)
Rozdział 17. Cienie, czyli jak oderwać obiekt od strony (375)
- Cienie w Corelu (375)
- Narzędzie Interactive Drop Shadow a pasek właściwości (376)
- Anatomia cienia (377)
- Opcje płaskich cieni (378)
- Kopiowanie i klonowanie cieni (379)
- Kierunek rozmycia - opcje Feathering Direction (379)
- Typ rozmycia - opcje Feathering Edges (381)
- Usuwanie i rozdzielanie efektów cienia (382)
- Cienie perspektywiczne (383)
- Tryb koloru i rozdzielczość bitmapy cienia (385)
- Predefiniowane cienie (386)
- Triki związane z rzucaniem cieni (387)
- Efekt żarzenia, czyli przekształcenie cienia w poświatę (387)
- Jak uniknąć nakładania się cieni? (388)
Rozdział 18. Szybkie kadrowanie (389)
- Szybkie kadrowanie w Corelu (389)
- Umieszczanie obiektu w kadrze (390)
- Automatyczne centrowanie zawartości kadru (392)
- Edycja zawartości kadru (393)
- Włączanie trybu edycji (393)
- Praca na różnych poziomach (394)
- Opcje blokowania (395)
- Ograniczenia szybkiego kadrowania (396)
- Przykłady szybkiego kadrowania (396)
Część V Praca w trzech wymiarach (399)
Rozdział 19. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (401)
- Jak działa efekt perspektywy? (401)
- Tworzenie efektu głębi perspektywy (401)
- Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (402)
- Zastosowanie perspektywy (403)
- Edycja efektu perspektywy (405)
- Włączenie trybu edycji efektu perspektywy (405)
- Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (405)
- Ograniczenie ruchu punktów zbiegu (407)
- Wzmocnienie efektu perspektywy (408)
- Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (409)
- Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (410)
Rozdział 20. Głębia wektorowa (413)
- Jak działa efekt głębi wektorowej? (413)
- Wybór i zastosowanie głębi wektorowej (415)
- Anatomia głębi wektorowej (416)
- Zastosowanie narzędzia interakcyjnej głębi i paska właściwości (417)
- Stany aktywności narzędzia interakcyjnej głębi (417)
- Rodzaje kształtów efektu głębi (417)
- Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (421)
- Dodatkowe oświetlenie (425)
- Ustawienia koloru efektu głębi (428)
- Zastosowanie fazy do efektu głębi wektorowej (431)
- Zastosowanie predefiniowanych ustawień głębi wektorowej (432)
- Zastosowanie dokerów głębi wektorowej (433)
- Określenie złożoności głębi wektorowej z wykorzystaniem wartości jej elementu (434)
- Kopiowanie i klonowanie efektu głębi wektorowej (436)
Rozdział 21. Wytłaczanie bitmapowe (437)
- Na czym polega wytłaczanie bitmapowe? (437)
- Wytłaczanie bitmapowe a pasek właściwości (438)
- Możliwości wytłaczania bitmapowego (438)
- Anatomia wytłaczania bitmapowego (440)
- Głębia wytłoczenia (441)
- Fazowanie krawędzi (442)
- Oświetlanie wytłoczonego obiektu (444)
- Oświetlenie ogólne a światło punktowe (444)
- Ustawienia oświetlenia ogólnego (445)
- Zastosowanie świateł punktowych (446)
- Predefiniowane efekty wytłaczania bitmapowego (447)
Rozdział 22. Modele trójwymiarowe (449)
- Narzędzia do modelowania trójwymiarowego w Corelu (449)
- Wprowadzanie modeli trójwymiarowych (449)
- Ustawienia widoku i trybu wyświetlania (451)
- Najazd kamerą (451)
- Przesuwanie kamery (452)
- Obracanie kamery (453)
- Zmiana trybu wyświetlania (453)
- Rozmiar obrazu i oświetlenie (454)
- Opcje rozmiaru i rozdzielczości obrazu (454)
- Światła odległe (454)
- Światło ogólne (457)
Część VI Praca z obrazami cyfrowymi (459)
Rozdział 23. Edycja bitmap (461)
- Bitmapa nie jest obiektem wektorowym (461)
- Obsługa bitmap w Corelu (461)
- Importowanie map bitowych do dokumentu (462)
- Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (465)
- Transformacja bitmap (467)
- Skalowanie i pochylanie bitmapy (468)
- Kadrowanie bitmapy (468)
- Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (470)
- Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (471)
- Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (471)
- Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (472)
- Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (473)
- Jaskrawość, kontrast, intensywność (474)
- Równoważenie kolorów (475)
- Dobór współczynnika gamma (475)
- Barwa, nasycenie, jasność (476)
- Doker Bitmap Color Mask (477)
- Tworzenie maski kolorów (478)
- Opcje dokera Bitmap Color Mask (478)
- Odnośniki zewnętrzne (479)
- Wprowadzanie odnośnika (479)
- Opcje dokera Link Manager (481)
- Poszerzanie bitmap (482)
- Przekształcanie bitmap do postaci wektorowej (483)
- Wybór metody wektoryzacji (485)
- Wektoryzacja typu Centerline (486)
- Przekształcenie obrazu w szkic (487)
- Płaskie i wypukłe mozaiki (488)
- Drzeworyt (489)
Rozdział 24. Filtry (491)
- Obsługa okien filtrów (491)
- Podgląd efektu działania filtru (492)
- Przewijanie i powiększanie widoku (493)
- Deformacje przestrzenne - filtry 3D Effects (493)
- Filtr 3D Rotate (494)
- Filtr Cylinder (494)
- Filtr Emboss (494)
- Filtr Page Curl (494)
- Filtr Perspective (495)
- Filtr Pinch Punch (495)
- Filtr Sphere (495)
- Filtry artystyczne - Art Strokes (496)
- Filtr Charcoal (496)
- Filtr Conté Crayon (496)
- Filtr Crayon (496)
- Filtr Cubist (497)
- Filtr Impressionist (497)
- Filtr Palette Knife (497)
- Filtr Pastels (498)
- Filtr Pen & Ink (498)
- Filtr Pointillist (498)
- Filtr Scrapeboard (498)
- Filtr Sketch Pad (498)
- Filtr Watercolor (499)
- Filtr Water Marker (499)
- Filtr Wave Paper (499)
- Rozmywanie obrazu - filtry Blur (499)
- Filtr Directional Smooth (500)
- Filtr Gaussian Blur (500)
- Filtr Jaggy Despeckle (500)
- Filtr Low Pass (501)
- Filtr Motion (501)
- Filtr Radial (501)
- Filtr Smooth (501)
- Filtr Soften (501)
- Filtr Zoom (502)
- Transformacje kolorów - filtry Color Transform (502)
- Filtr Bit Planes (502)
- Filtr Halftone (502)
- Filtr Psychedelic (503)
- Filtr Solarize (503)
- Filtr Red Eye Removal (503)
- Akcentowanie krawędzi - filtry Contour (503)
- Filtr Edge Detect (503)
- Filtr Find Edges (503)
- Filtr Trace Contour (504)
- Twórcze przekształcenia - filtry Creative (504)
- Filtr Crafts (505)
- Filtr Crystallize (505)
- Filtr Fabric (505)
- Filtr Frame (505)
- Filtr Glass Block (506)
- Filtr Kid's Play (507)
- Filtr Mosaic (507)
- Filtr Particles (507)
- Filtr Scatter (507)
- Filtr Smoked Glass (507)
- Filtr Stained Glass (508)
- Filtr Vignette (508)
- Filtr Vortex (508)
- Filtr Weather (508)
- Filtry zniekształcające - Distort (509)
- Filtr Blocks (509)
- Filtr Displace (509)
- Filtr Offset (509)
- Filtr Pixelate (510)
- Filtr Ripple (510)
- Filtr Swirl (510)
- Filtr Tile (510)
- Filtr Wet Paint (510)
- Filtr Whirlpool (510)
- Filtr Wind (511)
- Wprowadzanie i usuwanie szumu - filtry Noise (511)
- Filtr Add Noise (512)
- Filtr Diffuse (512)
- Filtr Dust and Scratch (513)
- Filtr Maximum (513)
- Filtr Median (513)
- Filtr Minimum (513)
- Filtr Remove Moiré (513)
- Filtr Remove Noise (513)
- Wyostrzanie obrazu - filtry Sharpen (514)
- Filtr Adaptive Unsharp (514)
- Filtr Directional Sharpen (514)
- Filtr High Pass (514)
- Filtr Sharpen (514)
- Filtr Unsharp Mask (515)
- Moduły rozszerzające (pluginy) (515)
- Instalacja pluginu (515)
- Kolekcja modułów rozszerzających Corela 10 (516)
- Przegląd dostępnych modułów rozszerzających (516)
Część VII Zagadnienia zaawansowane (519)
Rozdział 25. Drukowanie obrazów utworzonych w programie CorelDRAW (521)
- Drukowanie dokumentu (521)
- Wybór drukarki (522)
- Podgląd i opcje wydruku (523)
- Anatomia okna podglądu (523)
- Podgląd wybranych stron dokumentu (527)
- Tryb wyświetlania w oknie podglądu (527)
- Dodatkowe opcje wyświetlania (528)
- Przybornik okna podglądu i pasek właściwości (529)
- Informacje o dokumencie (537)
- Preferencje programu dotyczące druku (538)
- Okno Print Options (545)
- Ustawienia ogólne - zakładka General (545)
- Układ strony - panel Layout (549)
- Rozbarwienia - panel Separations (551)
- Zalewki (555)
- Klisze - panel Prepress (559)
- Druk postcriptowy - panel PostScript (562)
- Inne opcje - panel Miscellaneous (566)
- Raport o problemach związanych z drukiem (569)
- Drukowanie dokumentów dwustronnych (Double-Sided Printing Wizard) (570)
- Współpraca z przygotowalnią (kreator Service Bureau) (570)
- Polecenie Print Merge (572)
- Zapobieganie problemom (575)
- Identyfikacja problemu (576)
- Upraszczanie dokumentu na potrzeby druku (577)
Rozdział 26. Filtry importu i eksportu (581)
- Jak działają filtry? (581)
- Importowanie pliku (582)
- Eksportowanie pliku (583)
- Bity a liczba kolorów (584)
- Jakie formaty można importować, a jakie eksportować? (585)
- Formaty charakterystyczne dla określonych programów (585)
- Adobe Illustrator (586)
- Adobe Photoshop (587)
- Adobe Acrobat (587)
- Ami Professional (587)
- AutoCAD (587)
- Corel PHOTO-PAINT (588)
- Corel Presentations (590)
- Corel Presentations Compressed (590)
- Corel WordPerfect (590)
- CorelDRAW (590)
- Kodak FlashPix (591)
- Kodak PhotoCD (591)
- MacPaint Bitmap (592)
- Macromedia Flash (592)
- Micrografx Designer (593)
- Microsoft Word (593)
- PC PaintBrush (593)
- Picture Publisher (593)
- WordStar (593)
- Formaty wektorowo-rastrowe (593)
- Encapsulated PostScript (594)
- PS Interpreted (594)
- Windows Metafile (594)
- Formaty wektorowo (rastrowe)
- Enhanced Metafile (595)
- Macintosh PICT (595)
- Computer Graphics Metafile (595)
- Formaty wektorowe (595)
- HPGL Plotter (595)
- Formaty tekstowe (596)
- Rich Text Format (596)
- ANSI Text (596)
- Formaty bitmapowe (596)
- JPEG (597)
- CompuServe GIF (598)
- Portable Network Graphic (600)
- Windows Bitmap (601)
- Tagged Image File Format (601)
- Targa Bitmaps (602)
- Scitex CT Bitmap (602)
- OS/2 Bitmap (602)
- CALS Compressed Bitmap (602)
- Formaty specjalistyczne (603)
- Desktop Color Separations (603)
Rozdział 27. Grafika i animacja dla Internetu - Corel R.A.V.E. (605)
- Doker Web Connector (605)
- Anatomia dokera Web Connector (605)
- Surfowanie po Internecie (606)
- Tworzenie obiektów internetowych w CorelDRAW 10 i Corel R.A.V.E. (606)
- Przyciski z efektem rollover (607)
- Edycja przycisku typu rollover (608)
- Wydobywanie zawartości przycisku typu rollover (608)
- Kopiowanie pomiędzy stanami przycisku (608)
- Uaktywnianie przycisków typu rollover (611)
- Obiekty internetowe (611)
- Animacja (612)
- Uruchamianie Corel R.A.V.E. (612)
- Czym Corel R.A.V.E. różni się od CorelDRAW? (612)
- Listwa czasowa (613)
- Ustawienia filmu (615)
- Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (616)
- Odtwarzanie filmu (617)
- Zapisywanie animowanych sekwencji (618)
- Własności internetowe pliku animacji (618)
- Doker Bookmark Manager (619)
- Właściwości strony sieciowej (619)
- Tytuł strony (619)
- Nazwa pliku HTML (.HTM) (620)
- Wprowadzanie dodatkowych informacji (620)
- Nowość w Corelu 10 - filtr Flasha (621)
- Zapisywanie dokumentu jako strony sieciowej (621)
- Publikacja dla Internetu - okno Publish To The Web (623)
- Preferencje programu dotyczące publikacji dla Internetu (625)
- Konwersja elementów graficznych (625)
- Konwersja tekstu (626)
- Kolory łączy (626)
- Opcje testowania (626)
- Optymalizacja na potrzeby Internetu - okno Web Image Optimizer (627)
- Zmiana ustawień optymalizacji (627)
- Zapisywanie zoptymalizowanego obrazu (628)
Rozdział 28. Dostosowanie interfejsu programu do potrzeb użytkownika (631)
- Najważniejsze obszary dostosowania (631)
- Przemieszczanie pasków narzędziowych (631)
- Edycja zawartości pasków narzędziowych (633)
- Wprowadzanie własnych skrótów klawiaturowych lub zmiana istniejących (634)
- Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (635)
- Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (637)
- Tworzenie własnych pasków narzędziowych (638)
- Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (639)
- Dostosowanie palety kolorów (639)
- Dostosowanie zawartości paska narzędziowego (640)
- Obszary robocze Corela (641)
- Tworzenie i ładowanie obszarów roboczych (643)
- Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (644)
Rozdział 29. Skrypty - programowanie w VBA (649)
- Czego można dokonać z VBA? (649)
- Definicje ważniejszych terminów (650)
- Instalacja VBA oraz przykładowych skryptów (651)
- Korzystanie ze skryptów pochodzących ze starszych wersji programu (652)
- Uaktualnianie skryptów z CorelDRAW 9 (652)
- Uaktualnianie skryptów do VBA (653)
- Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (653)
- Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (654)
- Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (655)
- Odtwarzanie nagranych lub załadowanych makropoleceń (656)
- Przypisywanie makropoleceniom przycisków, poleceń z menu i skrótów klawiaturowych (657)
- Nagrywanie makropoleceń (657)
- Wprowadzenie do edytora VBA (659)
- Okno edytora VBA (659)
- Początkowe ustawienia (665)
- Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (666)
- Analizujemy skrypt DrawRectangle (667)
- Analizujemy skrypt DrawEllipse (668)
- Analizujemy skrypt RedFill_BlueOutline (669)
- Poszerzamy skrypt RedFill_BlueOutline (671)
- Złóżmy to w całość - zapętlone wyrażenie warunkowe (674)
- Rozpowszechnianie własnych makropoleceń VBA (676)
- Zapisywanie plików .GMS (677)
- Instalacja plików .GMS (677)
- Przykładowe makropolecenia (678)
- Skrypt SetPageBgColor() (678)
- Skrypt CycleViewQuality() (679)
- Skrypt CreateInchCircle() (679)
- Skrypt PasteCenterWindow() (679)
- Skrypt PowerClipToLastShape() (680)
- Skrypt PasteIntoPowerClip() (680)
- Skrypt DummyText() (680)
- Skrypt CenterAlign() (680)
- Skrypt CenterAlignWindow() (681)
- Skrypt DrawBézierHulls() (681)
- Skrypt DrawBézierNodeControlLines() (681)
- Skrypt CreateWebSafeColorTable() oraz CreateWebSafeColorPalette() (681)
- Przykładowe programy (682)
- Program Relative Transformer (682)
- Program Backup Killer (683)
- Program Crop Marker (683)
- Program Butt Shapes Up (684)
- Program New From Template (685)
- Program Sine Waver (685)
- Co dalej? (686)
- Grupy dyskusyjne (686)
- Witryny Corela (686)
- Witryny dotyczące Visual Basica (686)
Dodatki (687)
Dodatek A Co znajdziesz na CD-ROM-ie? (687)
Skorowidz (693)
- Zanim rozpoczniesz instalację (33)
Helion - inne książki
-
Bestseller Promocja
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Architektura API. Projektowanie, używanie i rozwijanie systemów opartych na API Architektura API. Projektowanie, używanie i rozwijanie systemów opartych na API
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Rewolucja sztucznej inteligencji w medycynie. Jak GPT-4 może zmienić przyszłość Rewolucja sztucznej inteligencji w medycynie. Jak GPT-4 może zmienić przyszłość
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Języki programowania sterowników PLC: LAD, FBD, SCL, STL. Ćwiczenia dla początkujących Języki programowania sterowników PLC: LAD, FBD, SCL, STL. Ćwiczenia dla początkujących
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzorce projektowe w JavaScripcie. Przewodnik dla programistów JavaScriptu i Reacta. Wydanie II Wzorce projektowe w JavaScripcie. Przewodnik dla programistów JavaScriptu i Reacta. Wydanie II
(34,50 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany tester ISTQB®. Poziom podstawowy. Wydanie II Certyfikowany tester ISTQB®. Poziom podstawowy. Wydanie II
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
54.50 zł
109.00 zł (-50%) -
Promocja
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zrobotyzowana automatyzacja procesów. Tworzenie i wdrażanie systemów RPA Zrobotyzowana automatyzacja procesów. Tworzenie i wdrażanie systemów RPA
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Adobe After Effects. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 Adobe After Effects. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty Steve Bain (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie