- Serie wydawnicze:
- Po prostu
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 328
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Po prostu FreeHand 10
Sandee Cohen
Opis
książki
:
Po prostu FreeHand 9
- rysunki,
- znaki firmowe,
- ilustracje,
Wszystkie te możliwości powodują, że jest to doskonałe narzędzie do przygotowywania folderów reklamowych, projektowania okładek książek, plakatów i wykonywania wielu innych projektów graficznych. FreeHand pozwala także przygotowywać wielorakie dokumenty, np. biuletyny informacyjne, ulotki oraz wielostronicowe prezentacje o różnych rozmiarach stron.
Książka "Po prostu FreeHand 9" pomoże Ci opanować podstawowe funkcje programu, a także wskaże, jak wykorzystać talent twórczy za pomocą takiego narzędzia jak FreeHand.
Wybrane bestsellery
-
Jeśli z jakiegoś powodu ― marzenia, potrzeby życiowej, wymagań zawodowych ― czujesz, że Twoją następną umiejętnością powinno być projektowanie grafiki oraz dostosowywanie jej do własnych celów, to dobrze. Jesteś w domu. W domu Inkscape, czyli darmowego programu do tworzenia grafiki wektorowej. Powstał on w ramach projektu kreowania wolnego oprogramowania GNU, oferuje naprawdę spore możliwości i jest dostępny zarówno dla systemu Linux, jak i Mac OS oraz Windows.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak prawidłowo definiować funkcje takich produktów, jak dobrze je zaprojektować i prowadzić badania jakościowe z użytkownikami — koniecznie sięgnij po ten niezwykle użyteczny zestaw książek, złożony z podręcznika i ćwiczeń. To jedyna taka publikacja na rynku, pozwalająca na przekrojowe doświadczanie wiedzy, w którym teoria przenika się z praktyką UXUI, co daje możliwość dogłębnego zrozumienia zagadnień i trafnego stosowania rozwiązań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Praktyka stanowi podstawę pełnego zrozumienia każdego etapu procesu projektowego, ułatwia zapamiętywanie zagadnień i pokazuje zależności, jakie między nimi występują. Ćwicząc, nabierasz pewności, ugruntowujesz wiedzę. Ponadto dzięki takiej aktywności pokazujesz sobie i otoczeniu, że naprawdę znasz i rozumiesz efektywny proces projektowy. Umiejętności praktyczne potrzebne do jego skutecznego przeprowadzenia utrwalisz dzięki temu zeszytowi ćwiczeń.- Druk pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka pokaże Ci, jak łatwo rozpocząć pracę z tym programem. Zobacz, jak używać poleceń, pracować z obiektami, stosować narzędzia takie jak Uderzenie czy rysowanie symetryczne. Naucz się wykorzystywać różne możliwości edytowania i przekształcania obiektów, dodawania tekstu, tworzenia komiksów czy broszur. Sprawdź, jak wykonać precyzyjny rysunek techniczny, co robić, gdy masz do czynienia z bitmapą i do czego mogą posłużyć Ci warstwy. Odkryj nowości, takie jak Puentylizer czy Cień blokowy, naucz się używać fantastycznego PhotoCoctailu i baw się niesamowitymi efektami!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,89 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jeśli chcesz nauczyć się obsługi CorelDRAW albo sprawdzić, jak korzystać z nowości — Puentylizera, trybu rysowania symetrycznego, Cienia blokowego, Uderzenia lub PhotoCocktailu — sięgnij po książkę CorelDRAW 2018 PL. Ćwiczenia praktyczne i wykonaj serię inspirujących, jasno opisanych ćwiczeń, które wprowadzą Cię w świat tego programu. Dzięki nim szybko nauczysz się sprawnie manewrować między poleceniami, posługiwać się obiektami i dodawać do nich różne fantastyczne efekty, a Twoje rysunki nabiorą charakteru i zachwycą odbiorców!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(21,29 zł najniższa cena z 30 dni)
20.94 zł
34.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
This book is for creative professionals looking to leverage Midjourney. You’ll learn how to produce stunning AI art, streamline your creative process, and incorporate AI into your work, all while gaining a competitive edge in your industry.- PDF + ePub pkt
(29,90 zł najniższa cena z 30 dni)
116.10 zł
129.00 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Obierz kurs na... tworzenie gier w starym stylu Czy potrafisz rozszyfrować termin „piksel”? Stanowi on zbitkę dwóch angielskich wyrazów: picture i element. Stąd piksel to najmniejszy jednolity fragment obrazu wyświetlanego na ekranie. Dzisiejsza technika z jej fenomenalną rozdzielczością sprawia, że ludzkie oko nie dostrzega pojedynczych pikseli, a- Videokurs pkt
(45,15 zł najniższa cena z 30 dni)
58.04 zł
129.00 zł (-55%) -
Promocja Promocja 2za1
MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Czy znasz już Canvę? Jeśli nie, to za chwilę poznasz i – obiecujemy – nie pożałujesz. Canva jest dostępnym online narzędziem, dzięki któremu każdy, także osoba niemająca dotąd styczności z projektowaniem graficznym, jest w stanie przygotować grafikę na potrzeby social mediów, plakat do druku albo animację do prezentacji. Brzmi świetnie? To prawda. Dzięki dostępności i przyjazności dla użytkownika w krótkim czasie od powstania w 2012 roku Canva stała się jednym z najpopularniejszych narzędzi do projektowania na świecie. Uruchamialna na niemal każdym urządzeniu, pozwalająca na współdzielenie projektów, z bogatym pakietem darmowych opcji i z możliwością pracy w chmurze – szybko stała się ulubionym programem do pracy z grafiką dla niegrafików.- Videokurs pkt
(26,70 zł najniższa cena z 30 dni)
53.39 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja 2za1
Zebrane szkice zawierają analizę pewnych wariantów kulturowego przetwarzania toposu drogi do Indii, ukazują przy tym wieloaspektowe powiązania pomiędzy różnymi obszarami kultury. Autorka zestawiła bogaty materiał egzemplifikacyjny: literaturę podróżniczą i reportażową, filmy fabularne, filmy z obszaru infotainment, fora i blogi podróżnicze oraz wyw- PDF + ePub + Mobi pkt
Sandee Cohen - pozostałe książki
-
Pragniesz szybko nauczyć się KPT, a przerażają Cię grube, opasłe tomiska zalegające księgarskie półki? Chcesz, aby Twoja praca od razu przebiegała sprawnie i wydajnie, bez spędzania nad obszernymi opisami wielu bezowocnych godzin, na co zwyczajnie nie masz czasu? Sięgnij po naszą książkę: zamiast długich wywodów znajdziesz tu ilustracje i konkretne
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka "Real World Adobe Creative Suite 2. Edycja polska" pozwala wyzwolić pełnię możliwości pakietu.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Dzięki książce "Po prostu FreeHand 10": Poznasz zasady rządzące tworzeniem grafiki wektorowej -- dowiesz się, czym są węzły, uchwyty kontrolne, krzywe, obiekty i obwiednie. Opanujesz narzędzia rysunkowe FreeHanda -- stworzysz linie proste, obiekty geometryczne, obrysujesz rysunki bitmapowe. Przypiszesz tworzonym obiektom fantastyczne kontury i
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka "Po prostu FreeHand 8" została napisana z myślą o Czytelniku, który poszukuje prostego programu do tworzenia grafiki wektorowej. Macromedia FreeHand 8 pozwala na tworzenie rysunków, znaków firmowych i ilustracji, wprowadzanie zeskanowanych obrazów z programów, takich jak Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Picture Publisher i innych, nazywan
- Druk pkt
Niedostępna
-
InDesign CS3/CS3 PL. Szybki start to podręcznik, z którym z łatwością poznasz fascynujące możliwości tego programu. Wszystkie informacje podane zostały tu w zwięzły i przejrzysty sposób, a opisane techniki dodatkowo przedstawiono na ilustracjach i poparto konkretnymi przykładami. Dowiesz się wszystkiego, co niezbędne, by właściwie przygotować projekt do druku. Ta książka to najlepsze źródło wiedzy z zakresu składu publikacji i poligrafii.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka "Skanowanie i drukowanie. Jak to zrobić?" przekazuje projektantom i kierownikom studiów graficznych całą wiedzę niezbędną by profesjonalnie, szybko i bez wydawania zbędnych środków przygotować do druku każdą publikację.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Adobe InDesign to jeden z najbardziej zaawansowanych programów służących do składu wszelkiego rodzaju publikacji. W wersji 2.0 został wzbogacony o ponad 800 nowych funkcji -- daje to pojęcie o jego złożoności. Możliwości programu InDesign powiększą się jeszcze bardziej, jeśli w procesie składu wykorzystamy inne programy firmy Adobe: Photoshopa i Il
- Druk pkt
Niedostępna
-
Co czyni Fireworks tak przydatnym programem? Prawdopodobnie jedną z najważniejszych przyczyn jest możliwość wizualnego tworzenia nie tylko grafiki, ale również kodu niezbędnego do jej wyświetlenia i tworzenia interakcji. Kolejnym powodem jest to, iż Fireworks łączy w sobie funkcje programów do edycji grafiki, jej optymalizacji dla Internetu i progr
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czy InDesign jest zabójcą Quarka?!! Rzadko wprowadzenie aplikacji budzi tyle emocji jak w tym przypadku. W ostatnich latach wiele się mówiło - w dobrze poinformowanych kręgach - o programie znanym najpierw pod nazwą kodową K2, a następnie jako InDesign. Po pięciu latach intensywnych prac nad programem (i z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w two
- Druk pkt
Niedostępna
-
Jesli po kilku godzinach bezradnego przeglądania zawartości okienek programu Fireworks 3 zdasz sobie sprawę z tego, że nie nic rozumiesz -- ta książka jest dla Ciebie. Dobra zabawa i wymierne korzyści, to gwarantują Ci autorzy! Nie ma w niej długich i nudnych opisów. Książkę cechują zwięzłość, prosta forma, liczne ilustracje. Poznaj najważniejsze,
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Po prostu
-
Z tej książki dowiesz się, czym jest i jak działa Windows 7, jakie wymagania musi spełniać komputer, by system ten pracował prawidłowo, jak rozpocząć pracę i zapewnić bezpieczeństwo swoim danym. Nauczysz się korzystać z podstawowych funkcji Windows 7, obchodzić się z plikami, folderami, oknami, obsługiwać multimedia i drukarki. Dowiesz się, jak używać programów towarzyszących, takich jak edytory tekstu i grafiki czy kalkulator. Odkryjesz, jak dostosować wygląd ekranu i pasek zadań do swoich upodobań, jak używać funkcji ułatwiających pracę w systemie oraz jak konfigurować optymalne połączenia sieciowe. Po lekturze tej książki będziesz mógł swobodnie poruszać się po całym systemie Windows 7.
- Druk
Niedostępna
-
Sprawdź sam, jak działa OpenOffice! Po co płacić, skoro możesz mieć programy o podobnej funkcjonalności zupełnie za darmo? OpenOffice jest dostępny dla każdego - naprawdę nie ponosisz żadnych kosztów. Programy składające się na pakiet OpenOffice.ux.pl z całkowitym powodzeniem wykorzystasz zarówno w domu, jak i swojej małej firmie. A z tą książką nauczysz się zarówno formatować tekst, jak i generować wykresy, używać funkcji arkusza kalkulacyjnego oraz tworzyć prezentacje w programie Impress.
- Druk
Niedostępna
-
Dzięki tej książce błyskawicznie poznasz możliwości JavaScriptu oraz zaczniesz stosować go w codziennej pracy. Znajdziesz tu wszystkie niezbędne informacje, począwszy od podstaw tworzenia interaktywnej witryny internetowej, a skończywszy między innymi na dodawaniu zaawansowanych funkcji, oferowanych przez bibliotekę jQuery. Już po krótkiej lekturze tchniesz życie w swoje strony internetowe, a jeśli poświęcisz trochę więcej czasu, bez problemu stworzysz efektowną aplikację internetową!
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czy chcesz szybko i łatwo nauczyć się obsługi FrontPage 98? Oszczędzimy Ci długich wywodów zastępując je ilustracjami. Nawet nie zorientujesz się, kiedy zostaniesz ekspertem! Przystępny, ilustrowany wykład poprowadzi Cię krok po kroku przez świat FrontPage, prezentując kolejne jego elementy i wskazując właściwe czynności. Możesz też potraktować tę
- Druk pkt
Niedostępna
-
Piękno - i zarazem niebezpieczeństwo - WWW zawiera się w tym, że każdy może opublikować własne informacje szybko i łatwo. W dzisiejszym świecie komputerowym WWW stanowi najszybciej rozrastający się obszar. Każdego miesiąca dodawane są tysiące nowych stron, zarówno wielkich kompanii, jak i prywatnych użytkowników. Netscape Navigator jest najpopularn
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czy chcesz szybko i łatwo nauczyć się CorelDRAW? Oszczędzimy Ci długich wywodów zastępując je ilustracjami. Nawet nie zorientujesz się, kiedy zostaniesz ekspertem! Przystępny, ilustrowany wykład poprowadzi Cie krok po kroku przez polecenia CorelDRAW, prezentując kolejne czynności. Możesz też potraktować tę książkę jako leksykon: znajdź potrzebną in
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czy chcesz szybko i łatwo nauczyć się obsługi Windows NT PL? Oszczędzimy Ci długich wywodów zastępując je ilustracjami. Nawet nie zorientujesz się, kiedy zostaniesz ekspertem! Przystępny, ilustrowany wykład poprowadzi Cię krok po kroku przez świat Windows, prezentując kolejne jego elementy i wskazując właściwe czynności. Możesz też potraktować tę k
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka wyjaśnia podstawowe zasady posługiwania się najnowszą wersją sztandarowego arkusza kalkulacyjnego Microsoftu - Excelem 97. To naprawdę potężne narzędzie, ale na szczęście dość łatwe do opanowania nawet dla "zielonego" użytkownika komputera. Jedynym niezbędnym wymogiem jest przynajmniej podstawowa umiejętność obsługi systemu Windows 95. Nie
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książki serii "Po prostu" są unikalnym sposobem na zapoznanie się z pakietem dowolnego oprogramowania. W tym układzie pojedyncza strona - w większości wypadków - zawiera informacje dotyczące konkretnego tematu. Każda strona posiada zwięzłą instrukcję, która krok po kroku pokazuje, jak wykonać określony rodzaj zadania, oraz ilustracje i wyjaśnienia,
- Druk pkt
Niedostępna
-
Piękno - i zarazem niebezpieczeństwo - WWW zawiera się w tym, że każdy może opublikować własne informacje szybko i łatwo. W dzisiejszym świecie komputerowym WWW stanowi najszybciej rozrastający się obszar. Każdego miesiąca dodawane są tysiące nowych stron, zarówno wielkich kompanii, jak i prywatnych użytkowników. Netscape Navigator 3 jest najpopula
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Po prostu FreeHand 9" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Po prostu FreeHand 9" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Po prostu FreeHand 9" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Po prostu FreeHand 9 (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Computer Arts 04/2002Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
FreeHand 9 jest jednym z najlepszych programów komputerowych przeznaczonych do grafiki wektorowej. Umożliwia tworzenie różnych prac graficznych, jak rysunki, znaki firmowe i ilustracje, a także wprowadzanie zeskanowanych obrazów. Wszystkie te możliwości powodują, że jest to doskonałe narzędzie do przygotowania folderów, projektowania okładek książek, plakatów etc. Pragniesz szybko poznać FreeHanda 9, a przerażają Cię grube, opasłe tomiska zalegające księgarskie półki? Chcesz, aby Twoja praca od razu przebiegała sprawnie i wydajnie, bez spędzania wielu godzin nad obszernymi opisami, na co zwyczajnie nie masz czasu? Sięgnij więc po książkę "FreeHand 9. Po prostu". Zamiast długich wywodów są tu ilustracje i konkretne przykłady. Wydobyto w niej najistotniejsze aspekty programu, opisano nie tylko podstawowe funkcje, lecz te bardziej zaawansowane, w taki sposób, abyś jak najszybciej mógł je praktycznie zastosować.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- FreeHand 9 for Windows and Macintosh. Visual QuickStart Guide
- Tłumaczenie:
- Kazimierz Gajewski
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7315-2, 8371973152
- Data wydania książki drukowanej :
- 2001-06-07
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1598
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Inne
- Serie wydawnicze: Po prostu
Spis treści książki
- Co możesz stworzyć za pomocą programu FreeHand? (17)
- Układ książki (17)
- Jak korzystać z tej książki? (17)
- Instrukcje (18)
- Polecenia menu (18)
- Skróty klawiszowe (18)
- Własne skróty klawiszowe (18)
- Uwagi dla użytkowników systemu Macintosh (18)
- Jak nauczyć się skrótów klawiszowych? (19)
- Wygląd ekranu (19)
- Jak nauczyć się pracować z FreeHandem? (19)
- Od tłumacza (19)
- Uruchomienie programu (21)
- Tworzenie nowego dokumentu (22)
- Zmiana jednostek miary (22)
- Co pokazuje Document Inspector? (23)
- Zmiana rozdzielczości drukarki (23)
- Zmiana wielkości strony (23)
- Ustawienie dowolnego formatu pracy (24)
- Zmiana orientacji papieru (24)
- Tworzenie dodatkowych stron (24)
- Przemieszczanie stron za pomocą narzędzia Page (25)
- Przemieszczanie stron z zastosowaniem miniatur stron (26)
- Zmiana podglądu miniatur (26)
- Ustawienie obszaru do obcięcia (27)
- Zapisywanie dokumentu (27)
- Zamykanie dokumentu (28)
- Przywrócenie ostatnio zapisanej wersji (28)
- Wyjście z programu (29)
- Korzystanie z okna dialogowego Wizard (29)
- Tryb pełnego podglądu (32)
- Tryb podglądu uproszczonego (32)
- Tryb konturowy (33)
- Tryb Flash anti-alias (33)
- Włączenie linijek (Page Rules) (33)
- Tworzenie linii pomocniczych (34)
- Zmiana położenia linii pomocniczych za pomocą przesuwania (34)
- Usuwanie linii pomocniczych za pomocą przesuwania (34)
- Precyzyjne dodawanie linii pomocniczych (35)
- Zmiana położenia linii pomocniczych w oknie dialogowym Guides (35)
- Usuwanie wielu linii pomocniczych w oknie dialogowym Guides (36)
- Blokowanie linii pomocniczych (36)
- Włączanie przyciągania do linii pomocniczych (37)
- Włączanie siatki pomocniczej (37)
- Zmiana parametrów siatki (37)
- Włączanie przyciągania do siatki (38)
- Tworzenie względnej siatki pomocniczej (38)
- Włączanie przyciągania do punktu (39)
- Powiększanie z wykorzystaniem menu View (39)
- Powiększanie z wykorzystaniem narzędzia Magnification (40)
- Zastosowanie menu Magnification (40)
- Ustalanie stopnia powiększenia (41)
- Ustawienie parametrów widoku użytkownika (Custom) (41)
- Edycja parametrów widoku Custom (42)
- Ukrywanie elementów ekranowych (42)
- Zwijanie i rozwijanie rolet (Macintosh) (43)
- Zwijanie i rozwijanie rolet (Windows) (43)
- Łączenie rolet zakładkowych (Tabbed panels) (43)
- Oddzielanie rolet zakładkowych (43)
- Doczepianie rolet (44)
- Przemieszczanie obiektów na wierzch i pod spód warstwy (46)
- Zmiana kolejności obiektów wewnątrz warstwy (46)
- Zmiana kolejności obiektów poleceniem Paste in Front lub Paste Behind (47)
- Rzut oka na roletę Layers (47)
- Zmiana nazwy warstwy (47)
- Kopiowanie warstwy (48)
- Usuwanie warstwy (48)
- Zmiana kolejności warstw (48)
- Przenoszenie obiektów pomiędzy warstwami (49)
- Tworzenie warstw niedrukowalnych (49)
- Przywracanie możliwości drukowania zawartości warstwy (50)
- Zmiana trybu wyświetlania warstw (50)
- Blokowanie warstw (51)
- Blokowanie obiektu na warstwie (52)
- Odblokowanie obiektu na warstwie (52)
- Zmiana koloru reprezentującego warstwę (52)
- Rysowanie prostokątów (53)
- Rysowanie kwadratów (54)
- Ustawienie wielkości zaokrąglenia naroży prostokąta (54)
- Rysowanie elipsy lub okręgu (55)
- Rysowanie linii prostych (55)
- Rysowanie wieloboków (56)
- Rysowanie gwiazdy (57)
- Ustawienia narzędzia Freehand (58)
- Rysowanie za pomocą narzędzia Freehand (59)
- Tryb Variable stroke (60)
- Rysowanie w trybie Variable stroke (60)
- Tryb Calligraphic pen (61)
- Rysowanie w trybie Calligraphic pen (61)
- Narzędzie Spiral (62)
- Ustawienia narzędzia Arc (64)
- Rysowanie narzędziem Arc (64)
- Importowanie ilustracji do FreeHanda (65)
- Wektoryzacja map bitowych (66)
- Zaznaczanie węzła myszką (67)
- Zaznaczanie węzłów ścieżki przez przeciąganie ramki (68)
- Węzły ścieżki (68)
- Węzeł narożny (69)
- Węzeł gładki (69)
- Węzeł kierunkowy (69)
- Reguła jednej trzeciej (70)
- Usuwanie węzła ze ścieżki (70)
- Dodawanie węzła na ścieżce (70)
- Łączenie ścieżek (71)
- Rozdzielanie węzłów (71)
- Ręczne wciąganie uchwytów do węzła krzywej (71)
- Wyciąganie dźwigni z węzła krzywej (71)
- Ręczne wyciąganie dźwigni z dwóch węzłów krzywej (72)
- Zmiana funkcji węzła z wykorzystaniem rolety Object Inspector (72)
- Wciąganie uchwytów węzła za pomocą rolety Object Inspector (73)
- Wyciąganie uchwytów za pomocą rolety Object Inspector (73)
- Zamykanie narysowanej wcześniej ścieżki (74)
- Jak dowiedzieć się, czy ścieżka jest zamknięta czy otwarta? (74)
- Zamykanie i otwieranie ścieżki w rolecie Object Inspector (74)
- Zmiana położenia węzła lub zgrupowanego obiektu przez podanie wartości współrzędnych (75)
- Grupowanie ścieżek (76)
- Praca z obiektami zgrupowanymi (76)
- Zaznaczanie pojedynczego węzła na zgrupowanej ścieżce (76)
- Tworzenie złożonej grupy obiektów (77)
- Praca ze złożoną grupa obiektów (77)
- Rozgrupowanie obiektów (78)
- Zaznaczanie i przemieszczanie obiektu (78)
- Usuwanie obiektów (78)
- Zmiana rozmiaru zgrupowanego obiektu za pomocą wartości liczbowych (79)
- Zmiana kształtu krzywej metodą wyginania krzywej (79)
- Zaznaczanie obiektów leżących poniżej (Windows) (80)
- Zaznaczanie obiektów leżących poniżej (Macintosh) (80)
- Różnica pomiędzy narzędziem Pen i Bézigon (81)
- Rysowanie obiektów prostymi odcinkami (82)
- Rysowanie gładkich krzywych za pomocą narzędzia Bézigon (83)
- Rysowanie gładkich krzywych za pomocą narzędzia Pen (83)
- Rysowanie wyboistej ścieżki za pomocą narzędzia Bézigon (84)
- Rysowanie wyboistej ścieżki za pomocą narzędzia Pen (84)
- Rysowanie ścieżki prostej przechodzącej w garb za pomocą narzędzia Bézigon (85)
- Rysowanie ścieżki prostej przechodzącej w garb za pomocą narzędzia Pen (86)
- Tworzenie węzła kierunkowego przy użyciu narzędzia Bézigon (87)
- Tworzenie węzła kierunkowego z zastosowaniem narzędzia Pen (87)
- Dodawanie segmentów do końca ścieżki (87)
- Korzystanie z paska narzędziowego Info (89)
- Informacje zawarte w pasku narzędziowym Info (90)
- Wycinanie, kopiowanie i wklejanie obiektów (91)
- Kopiowanie z przemieszczeniem obiektu (91)
- Ręczny obrót obiektu (92)
- Ręczne skalowanie obiektu (93)
- Ręczne wykonanie odbicia lustrzanego (94)
- Ręczne ukosowanie obiektu (95)
- Kopiowanie obiektów podczas transformacji (96)
- Metoda Power Duplicating (96)
- Roleta Transform (97)
- Przemieszczanie obiektu z zastosowaniem rolety Transform (97)
- Obrót obiektu z zastosowaniem rolety Transform (97)
- Skalowanie obiektu z zastosowaniem rolety Transform (98)
- Ukosowanie obiektu z zastosowaniem rolety Transform (98)
- Odbicie lustrzane obiektu z zastosowaniem rolety Transform (99)
- Zmiana kata osi konstrukcyjnej (99)
- Używanie uchwytów transformacji (100)
- Korzystanie z narzędzia Freeform Push/Pull (101)
- Zastosowanie narzędzia Freeform Reshape Area (102)
- Definiowanie koloru za pomocą modelu CMYK w rolecie Color Mixer (103)
- Definiowanie koloru za pomocą modelu RGB w rolecie Color Mixer (104)
- Definiowanie koloru za pomocą modelu HLS w rolecie Color Mixer (104)
- Roleta Color Mixer w systemie Windows (104)
- Roleta Color Mixer w systemie Macintosh (105)
- Jakiego użyć modelu koloru? (105)
- Definiowanie koloru w modelu CMYK (105)
- Definiowanie koloru w modelu RGB (106)
- Definiowanie koloru w modelu HLS (106)
- Dodawanie kolorów do listy kolorów (106)
- Zmiana nazwy koloru (107)
- Zamiana kolorów process na spot (108)
- Zamiana kolorów spot na process (108)
- Przesuwanie kolorów na liście kolorów (108)
- Powielanie koloru (109)
- Usuwanie koloru (109)
- Zamiana koloru (110)
- Przeciąganie kolorów z rysunku do listy kolorów (110)
- Ukrywanie nazwy kolorów (111)
- Zmiana modelu kolorów (111)
- Tworzenie odcieni kolorów (112)
- Dodawanie kolorów ze skopiowanego obiektu (112)
- Dodawanie kolorów z importowanych plików EPS (Macintosh) (113)
- Biblioteka kolorów (113)
- Dodawanie kolorów z biblioteki kolorów (113)
- Eksport własnej biblioteki kolorów (114)
- Wyświetlanie rolety Fill Inspector (115)
- Zastosowanie rolety Fill Inspector do tworzenia wypełnienia Basic (115)
- Zmiana wypełnienia z zastosowaniem listy kolorów (116)
- Zmiana koloru wypełnienia obiektu za pomocą rolety Fill Inspector (116)
- Zmiana koloru wypełnienia przez przeciąganie próbki koloru (117)
- Wypełnienie typu None (117)
- Tworzenie gradientu liniowego (118)
- Tworzenie trójwymiarowego efektu z zastosowaniem gradientu liniowego (118)
- Wypełnianie obiektu gradientem liniowym przez przeciąganie koloru (119)
- Tworzenie gradientu kołowego (119)
- Tworzenie efektu przestrzennego za pomocą gradientu kołowego (120)
- Wypełnienie obiektu gradientem kołowym przez przeciąganie koloru (120)
- Dodawanie kolorów do wypełnień gradientowych (121)
- Tworzenie wypełnienia Transparent lens (121)
- Tworzenie wypełnienia Magnify lens (122)
- Opcja Centerpoint wypełnienia Magnify lens (122)
- Wypełnienie Invert lens (soczewka odwrotna) (123)
- Wypełnienie Lighten lens (soczewka rozjaśniająca) (123)
- Wypełnienie Darken lens (soczewka przyciemniająca) (123)
- Wypełnienie Monochrome lens (soczewka monochromatyczna) (123)
- Praca z kolorami typu spot (123)
- Tworzenie i stosowanie wypełnienia Tiled (124)
- Edycja wypełnienia Tiled (125)
- Wypełnienie Custom lub Textured (126)
- Wypełnienie Pattern (127)
- Wypełnienia postscriptowe (128)
- Opcja Overprint (nadruk) (128)
- Kontur podstawowy (Basic) (129)
- Zmiana koloru konturu z użyciem rolety Color List (130)
- Zmiana koloru konturu przez przeciąganie próbki koloru (130)
- Zmiana koloru konturu za pomocą rolety Stroke Inspector (130)
- Zmiana koloru konturu za pomocą narzędzia Eyedropper (130)
- Zmiana szerokości konturu (131)
- Dodawanie końcówki linii (132)
- Zmiana sposobu łączenia konturów (132)
- Parametr Miter limit (133)
- Stosowanie konturu typu Dash (133)
- Tworzenie własnych konturów (134)
- Tworzenie wielokolorowych konturów z linii przerywanych (134)
- Kontury zakończone strzałkami (Arrowhead) (135)
- Tworzenie własnych strzałek (135)
- Modyfikacja strzałek (135)
- Kontury typu Custom (136)
- Kontury typu Pattern (137)
- Kontury postscriptowe (137)
- Tworzenie pojedynczej metamorfozy (140)
- Tworzenie własnej metamorfozy (141)
- Rozgrupowanie metamorfozy (142)
- Zmiana ilości kroków metamorfozy (142)
- Zmiana ilości kroków metamorfozy w Twoim dokumencie (142)
- Modyfikacja kształtu metamorfozy (143)
- Zmiana koloru metamorfozy przez przeciąganie koloru (143)
- Zmiana koloru metamorfozy za pomocą rolety Colors (143)
- Dopasowanie metamorfozy do ścieżki (144)
- Usuwanie metamorfozy ze ścieżki (144)
- Zaznaczanie obiektów metamorfozy dopasowanej do ścieżki (145)
- Wyświetlanie metamorfozy na ekranie (145)
- Reguły tworzenia metamorfozy (145)
- Jak uniknąć efektu (metamorfozy ) podczas drukowania? (146)
- Tworzenie standardowego bloku tekstowego (148)
- Automatyczne tworzenie bloku tekstowego (auto-expanding) (148)
- Zmiana ustawień auto-expanding (148)
- Zmiana rozmiaru standardowego bloku tekstowego (149)
- Ikona przelewania (link box) (149)
- Automatyczne zmniejszanie bloku tekstowego (150)
- Dodawanie obramowania tekstu (150)
- Tworzenie marginesów (150)
- Przemieszczanie bloku tekstowego poprzez zmianę jego współrzędnych (151)
- Importowanie tekstu (151)
- Zmiana parametrów czcionki za pomocą paska narzędziowego Text Toolbar (152)
- Zmiana parametrów czcionki za pomocą rolety Text Inspector (152)
- Zmiana atrybutów znaku (153)
- Skalowanie szerokości znaków (154)
- Zmiana odstępów między znakami (154)
- Polecenie Convert Case (155)
- Zmiana parametrów akapitu (155)
- Wcięcia i marginesy (156)
- Umieszczanie znaków interpunkcyjnych poza blokiem tekstowym (Hanging punctuation) (157)
- Automatyczne dzielenie wyrazów (Hyphenation) (157)
- Regulowanie automatycznego dzielenia wyrazów (157)
- Wyrównywanie tekstu z zastosowaniem tabulatorów (158)
- Ręczne ustawianie położenia tabulatorów (159)
- Modyfikacja tabulatorów w oknie dialogowym Edit Tab (159)
- Usuwanie tabulatorów (159)
- Przesuwanie tabulatorów do nowej pozycji (159)
- Tworzenie kolumn i wierszy (160)
- Dodawanie linii pomiędzy kolumnami i wierszami (161)
- Łączenie tekstu (162)
- Dopasowywanie tekstu (panel Copyfit) (163)
- Zachowanie grup wyrazów i wierszy (164)
- Umieszczanie tekstu na ścieżce (165)
- Zmiana kierunku przepływu tekstu (166)
- Przemieszczanie tekstu wzdłuż ścieżki (166)
- Wyrównanie tekstu względem ścieżki (166)
- Orientacja liter na ścieżce (167)
- Numeryczne przesuwanie tekstu na ścieżce (167)
- Wyświetlanie i drukowanie ścieżki (167)
- Specjalne efekty tekstowe (168)
- Edycja efektów tekstowych Highlight, Underline i Strikethrough (168)
- Obrys tekstu (efekt Inline) (169)
- Cień (efekt Shadow) (170)
- Wytłoczenie (efekt Zoom) (170)
- Linie rozdzielające akapity (171)
- Zawijanie tekstu wokół ilustracji (172)
- Modyfikacja zawijania tekstu wokół obrazka (172)
- Anulowanie zawijania tekstu wokół obrazka (173)
- Wstawianie obrazka do tekstu (173)
- Przekształcanie tekstu w ścieżkę (174)
- Otwieranie edytora tekstu (Text Editor) (175)
- Znaki specjalne (176)
- Znak końca kolumny (End of Column) (176)
- Znak końca linii (End of Line) (176)
- Znak twardej spacji (Non-Breaking Space) (176)
- Znak Em Space (176)
- Znak En Space (176)
- Znak Thin Space (176)
- Znak Em Dash (176)
- Znak En Dash (176)
- Znak Discretionary Hyphen (177)
- Pisanie ze specjalnymi znakami (Mac) (177)
- Pisanie ze specjalnymi znakami (Win) (177)
- Wyświetlanie niewidocznych znaków (178)
- Moduł do sprawdzania pisowni (178)
- Wprowadzanie zmian pojedynczych (Change) (179)
- Wprowadzanie zmian globalnych (Change all) (179)
- Pomijanie zmian (Ignore) (179)
- Pomijanie globalne zmian (Ignore all) (179)
- Dodawanie słów do listy poprawnych wyrazów (Add) (179)
- Wyświetlanie sugerowanych wersji wyrazu (Suggest) (180)
- Odnajdywanie i modyfikowanie fragmentów tekstu (180)
- Praca ze stylami (181)
- Przegląd stylów domyślnych (182)
- Definiowanie stylu z wykorzystaniem wzorca (182)
- Zmiana nazwy stylu (183)
- Stosowanie danego stylu (183)
- Definiowanie stylu za pomocą atrybutów (184)
- Modyfikowanie stylu (184)
- Zmiana sposobu wyświetlania stylów w panelu Styles (185)
- Modyfikowanie stylu za pomocą okna Edit Style (185)
- Style bazujące na innych: Parent and Child (rodzic i dziecko) (186)
- Edycja dokumentu za pomocą stylów typu Parent i Child (186)
- Kopiowanie stylów (187)
- Usuwanie stylów (187)
- Selekcjonowanie obiektów na podstawie wybranego atrybutu (188)
- Wyszukiwanie i modyfikowanie atrybutów (189)
- Polecenie Set Note (190)
- Kopiowanie i wklejanie atrybutów (190)
- Stosowanie symboli do tworzenia przykładów (191)
- Tworzenie nowych symboli przez przeciąganie (191)
- Tworzenie nowych symboli z zastosowaniem poleceń z menu głównego (192)
- Eksportowanie symboli (192)
- Importowanie symboli (193)
- Modyfikacja symboli (193)
- Usuwanie symboli (194)
- Panel Operations (196)
- Tworzenie ścieżek połączonych (Join) (196)
- Rozdzielanie połączonych obiektów (Split) (197)
- Wklejanie obiektu do wnętrza innego obiektu (Paste Inside) (197)
- Przesuwanie obiektów wklejonych do wnętrza innych obiektów (197)
- Zamykanie otwartej ścieżki (198)
- Zamykanie otwartej ścieżki za pomocą myszki (198)
- Otwieranie zamkniętej ścieżki (198)
- Zmiana kierunku ścieżki dla krzywych poddanych metamorfozie (Reverse Direction) (198)
- Narzędzie Knife (nóż) (199)
- Usuwanie efektu nakładania się części obiektu (Remove Overlap) (200)
- Redukcja liczby węzłów ścieżki (Simplify) (200)
- Zwiększanie liczby węzłów (Add Points) (200)
- Wyznaczanie części wspólnej dwóch obiektów (Intersect) (201)
- Odejmowanie od siebie obiektów (Substract) (201)
- Dodawanie do siebie obiektów (Union) (202)
- Tworzenie nowych kształtów w miejscu nakładania się obiektów (Divide) (202)
- Symulowanie przeźroczystości obiektu (Transparency) (202)
- Kadrowanie obiektów (Crop) (203)
- Tworzenie obwiedni wokół pojedynczej linii (Expand Stroke) (203)
- Tworzenie wielokrotnej obwiedni (Inset Path) (204)
- Zniekształcanie obiektu (Fractalize) (204)
- Wytłaczanie obiektów (Emboss) (205)
- Polecenie Repeat Xtra (205)
- Zniekształcanie obiektu za pomocą gotowych obwiedni (206)
- Usuwanie obwiedni z obiektu (206)
- Użycie ścieżki jako obwiedni (207)
- Zapisywanie własnej obwiedni (207)
- Usuwanie obwiedni z listy (207)
- Użycie obwiedni jako ścieżki (208)
- Dopasowanie obiektu do siatki perspektywy (209)
- Przemieszczanie obiektów na siatce perspektywy (209)
- Ustawienia siatki perspektywy (210)
- Usuwanie obiektu z siatki perspektywy (Release) (210)
- Przywracanie obiektom kształtów pierwotnych (Remove) (210)
- Otwieranie paska narzędziowego Xtra Tools (212)
- Narzędzie 3D Rotation (212)
- Obrót obiektu w przestrzeni (213)
- Narzędzie Fisheye Lens (213)
- Narzędzie Smudge (214)
- Zmiana kolorów rozmycia (214)
- Narzędzie Shadow (215)
- Narzędzie Roughen (216)
- Narzedzie Eyedropper (216)
- Narzędzie Mirror (217)
- Tworzenie odbicia lustrzanego obiektu (217)
- Tworzenie biblioteki obiektów dla narzędzia Graphic Hose (218)
- Malowanie narzędziem Graphic Hose (219)
- Narzędzie Bend (220)
- Narzędzie Color Control (221)
- Rozjaśnianie lub przyciemnianie kolorów (222)
- Zwiększanie lub zmniejszanie nasycenia kolorów (222)
- Zamiana koloru na odcienie szarości (223)
- Wprowadzanie nazw kolorów (223)
- Sortowanie kolorów w oknie dialogowym Color List według nazwy (223)
- Aby usunąć nieużywane kolory z okna dialogowego Color List (223)
- Nieuporządkowana lista kolorów w oknie dialogowym Color List (224)
- Usuwanie pustych bloków tekstowych (224)
- Wprowadzanie zalewek (224)
- Dodatki innych firm (225)
- Roleta Xtras Manager (226)
- Powtórne zastosowanie danego polecenia z menu Xtras (226)
- Otwieranie arkusza kalkulacyjnego (227)
- Wpisywanie danych do arkusza (227)
- Style wykresów i tabel (228)
- Wykres słupkowy (228)
- Wykres słupkowy kumulowany (228)
- Wykres liniowy (228)
- Wykres kołowy (228)
- Wykres warstwowy (228)
- Wykres xy (228)
- Zmiana szerokości kolumny (229)
- Zmiana szerokości słupka wykresu (229)
- Zmiana wartości liczbowych na wykresie (229)
- Dodawanie cienia (229)
- Przesuwanie legendy (229)
- Wyświetlanie siatki (230)
- Etykiety dołączane do osi (230)
- Modyfikowanie opisów osi (230)
- Modyfikacja istniejącego wykresu (231)
- Zmiana opisu wykresu kołowego (231)
- Odsuwanie pierwszego wycinka od innych (231)
- Dodawanie piktogramu do wykresu (232)
- Jeszcze o piktogramach (232)
- Importowanie obrazu poleceniem menu File (234)
- Importowanie obrazów metodą kopiowania i wklejania (235)
- Importowanie obrazów (tylko dla systemu Macintosh) (235)
- Ręczne skalowanie importowanego obrazu (235)
- Numeryczne skalowanie importowanego obrazu (236)
- Transformacja importowanego obrazu (236)
- Kolorowanie importowanego obrazu (237)
- Nadawanie obrazowi przeźroczystości (237)
- Zmiana odcienia importowanego obrazka (238)
- Instalowanie filtrów programu Photoshop we FreeHandzie (238)
- Zastosowanie filtru Photoshopa na obrazku w formacie TIFF (239)
- Wydobywanie osadzonych obrazków (239)
- Edycja obrazka w innych programach (240)
- Eksportowanie plików (241)
- Opcje eksportu map bitowych (241)
- Opcje formatu pliku (242)
- Polecenie Export Again (242)
- Przekształcanie ilustracji w obrazek rastrowy (243)
- Kopiowanie i wklejanie tekstu do FreeHanda (244)
- Kopiowanie tekstu metodą przeciągania (244)
- Eksportowanie tekstu z dokumentu FreeHanda (245)
- Przeciąganie tekstu z dokumentu FreeHanda (245)
- Wycinanie i wklejanie tekstu z dokumentu FreeHanda (245)
- Eksportowanie pliku w formacie PDF (246)
- Wprowadzanie informacji na użytek Extensis Porfolio (246)
- Dodawanie połączeń do rolety URL Editor (247)
- Wybór rodzajów połączeń (248)
- Dołączanie łączy URL (248)
- Ustawienia okna dialogowego HTML Output (249)
- Ustawienia HTML (249)
- Okno dialogowe HTML Output Warnings (250)
- Tworzenie pliku HTML (250)
- Importowanie kolorów bezpiecznych dla przeglądarki (252)
- Zachowywanie kolorów bezpiecznych dla stron WWW (252)
- Dodawanie adresów do rolety URL Editor (253)
- Przypisanie adresu internetowego do danego obiektu (253)
- Właściwości obrazów przenoszone do animacji Flasha (254)
- Eksportowanie statycznego obrazu jako filmu w formacie Flasha (254)
- Animacja z wykorzystaniem wielu stron (255)
- Animacja z wykorzystaniem metamorfozy (256)
- Eksportowanie sekwencji obrazów jako filmu w formacie Flasha (256)
- Odtwarzanie animacji Flasha (258)
- Zapisywanie pliku FreeHanda w formacie mapy bitowej dla internetu (259)
- Opcje formatu GIF (260)
- Roztrząsanie kolorów (dithering) (261)
- Obrazy bez roztrząsania kolorów (261)
- Opcje formatu JPEG (262)
- Opcje formatu PNG (262)
- Podstawy druku (264)
- Zakres i opcje druku (Windows) (264)
- Zakres i opcje druku (Mac) (264)
- Opcje skalowania (265)
- Druk wyselekcjonowanych obiektów (265)
- Druk rozbarwień (265)
- Dzielenie wydruku na fragmenty (266)
- Druk ilustracji o rozmiarze większym od rozmiaru papieru (266)
- Wybór pliku PPD (266)
- Zaawansowane opcje druku (267)
- Ustawienia druku w oknie dialogowym Print (267)
- Podgląd wydruku (267)
- Znaczniki drukarskie i etykiety (268)
- Opcje naświetlania (Imaging) (268)
- Opcje wydruku (Output) (269)
- Menu Maximum color steps (269)
- Menu Flatness (270)
- Opcje rozbarwień (Separation) (270)
- Parametry rastra (Halftone Screen) (271)
- Ustawienia rastra dla poszczególnych obiektów (271)
- Menu Transfer function (272)
- Ustalanie wielkości zalewek (Spread Size) (272)
- Zapisywanie ustawień drukowania (272)
- Raport o dokumencie (273)
- Informacje zawarte w poszczególnych kategoriach raportu (273)
- Polecenie Collect for output (274)
- Zmiana ustawień w oknie Preferences (Windows) (275)
- Zmiana ustawień w oknie Preferences (Macintosh) (275)
- Zakładka General okna Preferences (276)
- Zakładka Object okna Preferences (277)
- Zakładka Text okna Preferences (278)
- Zakładka Dokument okna Preferences (279)
- Zakładka Import okna Preferences (280)
- Zakładka Export okna Preferences (280)
- Zakładka Spelling okna Preferences (281)
- Zakładka Color okna Preferences (281)
- Zakładka Panels okna Preferences (282)
- Zakładka Redraw okna Preferences (282)
- Zakładka Snap Sounds okna Preferences (w systemie Macintosh) (283)
- Dodawanie ikon do paska narzędzi (283)
- Usuwanie ikon z paska narzędziowego (284)
- Zmiana skrótów klawiszowych (284)
- Dołączanie skrótów klawiszowych z innych programów (285)
- Ustawienia w pliku Defaults (285)
- Okno dokumentu FreeHanda (288)
- Przykładowe okno dialogowe (289)
- Przybornik (290)
- Paski narzędzi (291)
- Rolety Inspector (292)
- Rolety zakładkowe (293)
- Rolety Transform (294)
- Paski narzędziowe Xtra Operations i Xtra Tools (295)
- Roleta Align (296)
- Rolety Find & Replace Graphics i Find Text (296)
- Polecenia w systemie Macintosh (298)
- Polecenia menu File (Mac) (298)
- Polecenia menu Edit (Mac) (298)
- Polecenia menu View (Mac) (298)
- Polecenia menu Modify (Mac) (298)
- Polecenia menu Text (Mac) (299)
- Polecenia menu Xtras (Mac) (299)
- Polecenia menu Window (Mac) (299)
- Inne polecenia (Mac) (299)
- Polecenia dla edycji tekstu (Mac) (299)
- Polecenia wyrównywania obiektów (Mac) (300)
- Polecenia dla konturów (Mac) (300)
- Wybór narzędzia z przybornika (Mac) (300)
- Polecenia w systemie Windows (300)
- Polecenia menu File (Win) (300)
- Polecenia menu Edit (Win) (300)
- Polecenia menu View (Win) (301)
- Polecenia menu Modify (Win) (301)
- Polecenia menu Text (Win) (301)
- Polecenia menu Xtras (Win) (302)
- Polecenia menu Window (Win) (302)
- Inne polecenia (Win) (302)
- Polecenia dla edycji tekstu (Win) (302)
- Polecenia wyrównywania obiektów (Win) (302)
- Polecenia dla konturów (Win) (302)
- Wybór narzędzia z przybornika (Win) (302)
- Wypełnienie Custom (304)
- Wypełnienia Textured (305)
- Wypełnienie i kontury Pattern (306)
- Kontury Custom (307)
Wstęp (17)
Rozdział 1. Przygotowanie plików (21)
Rozdział 2. Doskonałość i precyzja (31)
Rozdział 3. Warstwy i kolejność obiektów (45)
Rozdział 4. Narzędzia do rysowania (53)
Rozdział 5. Węzły i ścieżki (67)
Rozdział 6. Narzędzia Pen i Bézigon (81)
Rozdział 7. Przemieszczanie i transformacja (89)
Rozdział 8. Praca w kolorze (103)
Rozdział 9. Wypełnienia obiektów (115)
Rozdział 10. Kontury obiektów (129)
Rozdział 11. Metamorfozy (139)
Rozdział 12. Wprowadzanie tekstu (147)
Rozdział 13. Efekty tekstowe (165)
Rozdział 14. Edycja tekstu (175)
Rozdział 15. Automatyzacja pracy FreeHanda (181)
Rozdział 16. Zaawansowana edycja ścieżek (195)
Rozdział 17. Dodatki (Xtras) (211)
Rozdział 18. Wykresy (227)
Rozdział 19. Inne zastosowania FreeHanda (233)
Rozdział 20. Grafika i animacja sieciowa (251)
Rozdział 21. Druk (263)
Rozdział 22. Ustawienia programu FreeHand (275)
Dodatek A Elementy interfejsu (287)
Dodatek B Skróty klawiszowe (297)
Dodatek C Wypełnienia i kontury (303)
Skorowidz (309)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Po prostu FreeHand 9 Sandee Cohen (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.