Chris Dickinson grew up in a quiet little corner of England with a strong passion for mathematics, science and, in particular, video games. He loved playing them, dissecting their gameplay, and trying to figure out how they worked. Watching his dad hack the hex code of a PC game to get around the early days of copy protection completely blew his mind! His passion for science won the battle at the time; however, after completing a master's degree in physics with electronics, he flew out to California to work in the field of scientific research in the heart of Silicon Valley. Shortly afterward, he had to admit to himself that research work was an unsuitable career path for his temperament. After firing resumes in all directions, he landed a job that finally set him on the correct course in the field of software engineering (this is not uncommon for physics grads, I hear). His time working as an automated tools developer for IPBX phone systems fit his temperament much better. Now he was figuring out complex chains of devices, helping its developers fix and improve them, and building tools of his own. Chris learned a lot about how to work with big, complex, real-time, event-based, user-input driven state machines (sounds familiar?). Being mostly self-taught at this point, Chris's passion for video games was flaring up again, pushing him to really figure out how video games were built. Once he felt confident enough, he returned to school for a bachelor's degree in game and simulation programming. By the time he was done, he was already hacking together his own (albeit rudimentary) game engines in C++ and regularly making use of those skills during his day job. However, if you want to build games, you should just build games, and not game engines. So, Chris picked his favorite publically available game engine at the time--an excellent little tool called Unity 3D--and started hammering out some games.
After a brief stint of indie game development, Chris regretfully decided that the demands of that particular career path weren't for him, but the amount of knowledge he had accumulated in just a few short years was impressive by most standards, and he loved to make use of it in ways that enabled other developers with their creations. Since then, Chris has authored a tutorial book on game physics (Learning Game Physics with Bullet Physics and OpenGL, Packt Publishing) and two editions of a Unity performance optimization book (which you are currently reading). He has married the love of his life, Jamie, and works with some of the coolest modern technology as a software development engineer in Test (SDET) at Jaunt Inc. in San Mateo, CA, a Virtual Reality/Augmented Reality startup that focuses on delivering VR and AR experiences, such as 360 videos (and more!).
Outside of work, Chris continues to fight an addiction to board games (particularly Battlestar: Galactica and Blood Rage), an obsession with Blizzard's Overwatch and Starcraft II, cater to the ever-growing list of demands from a pair of grumpy yet adorable cats, and gazing forlornly at the latest versions of Unity with a bunch of game ideas floating around on paper. Someday soon, when the time is right (and when he stops slacking off), his plans may come to fruition
Chris Dickinson - ebooki
Tytuły autora: Chris Dickinson dostępne w księgarni Helion
Nie znaleziono książek spełniających powyższe kryteria.
Nasze propozycje dla Ciebie
-
Bestseller Promocja
Kwalifikacja INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. Część 2. Projektowanie i administrowanie bazami danych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista opiera się na nowej podstawie programowej, obowiązującej od 1 września 2019 roku. Omówiono tu zagadnienia teoretyczne z zakresu projektowania i tworzenia baz danych oraz administrowania nimi.- Druk pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
56.95 zł
67.00 zł(-15%) -
Bestseller Promocja
Dzięki tej praktycznej książce dogłębnie zrozumiesz zagadnienia związane z ochroną haseł i odzyskiwaniem chronionych nimi danych. Rozpoczniesz od zapoznania się z zasadami przechowywania danych uwierzytelniających i matematycznymi podstawami technik łamania haseł. Następnie nauczysz się posługiwać różnymi narzędziami ułatwiającymi odzyskiwanie haseł, by potem zająć się typowymi przypadkami ich łamania, odzyskiwania skrótów i pokonywania zabezpieczeń. Przyjrzysz się działaniu metod siłowych i słownikowych, dowiesz się także, jak stosować je przy różnych sposobach przechowywania danych uwierzytelniających. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane licznymi rzeczywistymi przykładami. Pod koniec lektury przekonasz się, że potrafisz z łatwością łamać najpopularniejsze typy danych uwierzytelniających.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,95 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł(-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Pamięć kształtuje przeszłość i przyszłość, gdyż wpływa na większość decyzji. Jeżeli wiesz, jak działa pamięć, łatwiej radzisz sobie z codziennymi zadaniami, a także z poważniejszymi wyzwaniami, na przykład związanymi z osłabieniem pamięci. A jeśli skorzystasz ze zdolności mózgu do reinterpretacji przeszłości, możesz wyleczyć się z traumy, usprawnić proces uczenia się i rozwijać samoświadomość.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się wszystkiego, co jest potrzebne do pisania profesjonalnych skryptów powłoki. Dowiesz się, czym są powłoki systemu Linux, dlaczego tak ważna jest powłoka bash i w jaki sposób edytuje się skrypty. Nauczysz się pracy na zmiennych, debugowania kodu i tworzenia skryptów interaktywnych. Będziesz korzystać z instrukcji warunkowych i pętli, a także z edytora vim, pakietu Visual Studio Code oraz edytora strumieniowego sed. Zapoznasz się z zasadami pisania funkcji, dzięki którym będziesz mógł wielokrotnie używać uniwersalnych fragmentów kodu. Ponadto zdobędziesz umiejętność przetwarzania danych tekstowych, zarówno za pomocą polecenia AWK, jak i wyrażeń regularnych. Na koniec przekonasz się, jak ciekawą alternatywą dla skryptów powłoki bash jest kod napisany w Pythonie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Bestseller Promocja
Kwalifikacja INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. Część 3. Programowanie aplikacji internetowych. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista opiera się na nowej podstawie programowej, obowiązującej od 1 września 2019 roku. Omówiono tu zagadnienia teoretyczne z zakresu projektowania i utrzymania aplikacji internetowych. W ramach praktyki zaproponowano liczne zadania i ćwiczenia, które ułatwią nabywanie potrzebnych umiejętności i ugruntowanie zdobytej wiedzy.- Druk pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
56.95 zł
67.00 zł(-15%)