×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman

(ebook) (audiobook) (audiobook)
  • Niedostępna
Autorzy:
Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman
Serie wydawnicze:
Kanon informatyki
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
464
Druk:
oprawa twarda

Twórz doskonałe projekty architektoniczne oprogramowania!

  • Czym charakteryzuje się dobra architektura oprogramowania?
  • Jak przebiega proces jej projektowania?
  • Jak ją dokumentować?

Współczesne systemy informatyczne to zaawansowane, skomplikowane mechanizmy, składające się z wielu współdziałających ze sobą komponentów. Ich wyodrębnienie, a także określenie sposobu komunikacji i interakcji między poszczególnymi elementami, jest nie lada wyzwaniem dla architektów. Od ich decyzji zależy, czy system uda się zrealizować, czy będzie on efektywny, stabilny i łatwy w utrzymaniu.

Na szczęście istnieją metodologie, narzędzia oraz sposoby analizy efektów ułatwiające i porządkujące cały ten proces. W tej książce znajdziesz wszystko, o czym trzeba pamiętać przy projektowaniu oprogramowania. Poznasz sposoby projektowania z wykorzystaniem Metody Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM) oraz oceniania aspektów finansowych przy użyciu Metody Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM). Autorzy przedstawią wiele studiów przypadków, które pozwolą Ci na zapoznanie się z rzeczywistymi problemami i ich rozwiązaniami. Ponadto nauczysz się stosować język UML do wizualnej reprezentacji architektury systemu oraz zobaczysz, jak przygotować dobrą dokumentację projektu. Książka ta sprawdzi się idealnie w rękach każdego architekta oprogramowania.

  • Proces wytwarzania oprogramowania a cykl biznesowy architektury
  • Wzorce architektury
  • Struktury i perspektywy architektury
  • Określenie i uzyskanie atrybutów jakościowych
  • Projektowanie architektury pod kątem wysokiej dostępności
  • Proces projektowania architektury
  • Dokumentowanie architektury oprogramowania
  • Język UML
  • Metody rekonstrukcji architektury i inżynierii odwrotnej
  • Metoda Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM)
  • Metoda Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM)
  • Ponowne wykorzystanie elementów architektury
  • Dokumentowanie architektury

Poznaj najlepsze metodologie projektowania architektury!

Wybrane bestsellery

O autorach książki

Len Bass - jest nagradzanym autorem i wykładowcą. Ma ponad 50 lat cennego doświadczenia z obszaru rozwoju oprogramowania, w tym 25 lat pracy w Instytucie Inżynierii Oprogramowania w Carnegie Mellon. Obecnie wykłada podejście DevOps jako pracownik nieetatowy na tej uczelni.

Paul Clements, wiceprezes ds. satysfakcji klientów w BigLever Software, pomaga organizacjom odnosić korzyści dzięki inżynierii linii produktów. Jako starszy członek personelu technicznego Instytutu Inżynierii Oprogramowania kierował zaawansowanymi projektami z obszaru inżynierii linii produktów i architektury oprogramowania.

Rick Kazman jest profesorem Uniwersytetu Hawajskiego i wizytującym pracownikiem naukowym Instytutu Inżynierii Oprogramowania. Interesuje się między innymi architekturą oprogramowania, wizualizacjami, projektowaniem, analizą i ekonomią. Jest współtwórcą ważnych metod i narzędzi do analizy architektury takich jak SAAM, ATAM, CBAM, Dali i Titan.

Helion - inne książki

Zamknij

Przenieś na półkę

Proszę czekać...
ajax-loader

Zamknij

Wybierz metodę płatności

Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint
Zabrania się wykorzystania treści strony do celów eksploracji tekstu i danych (TDM), w tym eksploracji w celu szkolenia technologii AI i innych systemów uczenia maszynowego. It is forbidden to use the content of the site for text and data mining (TDM), including mining for training AI technologies and other machine learning systems.