| NOWOŚCI od Mikołaja 🎅👇  Dla inżyniera oprogramowania umiejętność kodowania to zaledwie punkt wyjścia. Większość początkujących programistów przekonuje się o tym już w pierwszych dniach pracy w firmie. Nagle się okazuje, że wielu kluczowych spraw zabrakło w programach nauczania. Mowa tu nie tylko o praktykach związanych z tworzeniem i wdrażaniem kodu, ale także o zachowaniach i metodach współpracy ułatwiających odpowiednie działanie zespołu i w efekcie całego przedsiębiorstwa. "Brakujący plik README. Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania" to książka przeznaczona dla osób, które chcą rozpocząć karierę inżyniera oprogramowania. Znajdziesz w niej wiele cennych informacji, które zazwyczaj nie są uwzględniane w programach nauczania informatyki na poziomie studiów inżynierskich czy licencjackich, dowiesz się też, czego możesz się spodziewać w pracy. Poszerzysz swoją wiedzę techniczną dotyczącą pisania kodu nadającego się do wdrożenia w środowisku produkcyjnym, opanujesz zagadnienia efektywnego testowania i przeglądów kodu, ciągłej integracji, a także ciągłego wdrażania, dokumentacji projektowej i najlepszych praktyk w zakresie architektury. Dzięki lekturze zapoznasz się również z informacjami o umiejętnościach miękkich, takich jak techniki zwinnego planowania, efektywna współpraca z kierownictwem i zarządzanie rozwojem własnej kariery.  Niektórzy twierdzą, że kiedyś po ukończeniu dobrej szkoły nie było potrzeby, by się dalej uczyć. Dziś każdy informatyk albo programista, który chce sobie zagwarantować dobrą posadę, musi przyjąć postawę zawsze się uczę. Jeśli nie masz za sobą studiów informatycznych, ale bardzo chcesz pracować jako inżynier oprogramowania, musisz poznać podstawy informatyki, jakimi są struktury danych i algorytmika. Znajomość tych zagadnień jest potrzebna każdemu programiście! Książka "Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla początkujących" jest kontynuacją bestsellera "Programista samouk". Dzięki niej zrozumiesz najważniejsze koncepcje związane z różnymi algorytmami i strukturami danych, a to z kolei pozwoli Ci na profesjonalne podejście do tworzenia kodu. Przystępnie opisano tu różne algorytmy, w tym wyszukiwania liniowego i binarnego, a także służące do pracy na ciągach znaków i do wykonywania obliczeń. Zaprezentowano również najważniejsze struktury danych, w tym tablice, listy połączone, tablice mieszające, drzewa i wiele innych. Poszczególne zagadnienia zostały pokazane od strony praktycznej, co sprawi, że bez trudu zastosujesz zdobytą wiedzę w codziennej pracy. W efekcie lektury poszerzysz swoje umiejętności, a jeśli zechcesz, przygotujesz się do kariery skutecznego programisty - nawet jeśli nie masz dyplomu inżyniera!  Python jest jednym z najczęściej używanych języków programowania. Może służyć do wielu celów, a jego możliwości są nieustannie poszerzane przez wciąż powstające biblioteki i narzędzia. Równocześnie niejeden programista poprzestaje na tworzeniu kodu w sposób proceduralny. Tymczasem w Pythonie jak najbardziej możliwe jest programowanie zorientowane obiektowo, pozwalające organizować kod w poręczne jednostki, których później można wielokrotnie używać. Taki kod jest czytelny, łatwy w rozbudowie i dużo efektywniejszy w działaniu. "Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika" to intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pisać kod łatwy w utrzymaniu i rozbudowie. Nauczysz się tworzyć klasy i obiekty w Pythonie i skorzystasz z tych umiejętności, by budować atrakcyjne elementy GUI. Niejako przy okazji poznasz framework pygame i płynnie przejdziesz do pisania interaktywnych gier i aplikacji zawierających widżety GUI, animacje i wiele różnych scen. Opanujesz ponadto takie koncepcje jak maszyna stanów, modalne okna dialogowe czy wzorce projektowe — a w praktyce zastosujesz wzorzec model-widok-kontroler.  Chcesz zarządzać projektami, zasobami, kalendarzami i budżetami? Tworzyć dynamiczne harmonogramy? Poznać „złote zasady” rozwoju projektu? Niezależnie od tego, czy zarządzanie projektami znajduje się w nazwie Twojego stanowiska, czy też jest po prostu jednym z wielu Twoich obowiązków, książka "Microsoft Project 2019 dla bystrzaków" to sekretna broń, której poszukujesz. Nawet jeśli już wiesz co nieco na temat zarządzania projektami, ta książka pokaże Ci, jak skorzystać z cennych możliwości programu, by wszystko działało jak dobrze wyregulowana i nasmarowana maszyna. Dowiedz się, jak wpisywać zadania, określać czas ich realizacji, pracować z zasobami i kalendarzami, ustawiać plan bazowy, dostosowywać harmonogramy, utrzymać prace nad projektem na wybranym kursie, analizować postępy i raportować wyniki. Brzmi jak dobry plan, nie sądzisz? Pozostałe PREMIERY 👇 | | |