Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide. The beauty of this book is that it assumes absolutely no knowledge of coding at all. Starting from very first principles it will end up giving you an excellent grounding in the writing of C# code and scripts
- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Stron:
- 292
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide. The beauty of this book is that it assumes absolutely no knowledge of coding at all. Starting from very first principles it will end up giving you an excellent grounding in the writing of C# code and scripts
Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide assumes that you know nothing about programming concepts. First you will learn the absolute basics of programming using everyday examples that you already know. As you progress through the book, you will find that C# is not a foreign language after all, because you already know the words. With a few keywords and using substitution, before you know it, you'll be thinking in code.
The book starts by explaining in simple terms the three concepts you need for writing C# code and scripts: 1) variables to hold information; 2) methods (functions) to use the information; and 3) Dot Syntax to communicate the information where it's needed. The book builds on these concepts to open up the world of C# coding and Unity scripting. You will use this new power to access the features provided in Unity's Scripting Reference.
The first half of this book is devoted to the code writing beginner. The concepts of variables, methods, Dot Syntax, and decision processing are fully explained. Since C# is an actual programming language, we take advantage of this to develop a State Machine to help control and organize each phase of a Unity project. Once the basic programming concepts are established and we have some State Machine organization, the features and power of Unity are accessed using the Scripting Reference.
If you're looking to learn C# for Unity then this is the book that offers everything you need and more - so discover what C# offers today and see your work come to life as complete games!
Wybrane bestsellery
Packt Publishing - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide. The beauty of this book is that it assumes absolutely no knowledge of coding at all. Starting from very first principles it will end up giving you an excellent grounding in the writing of C# code and scripts Terry Norton (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.