Drogi Czytelniku! Poniżej zamieszczona jest errata do książki:
"Deep Learning. Praca z językiem Python i biblioteką Keras"
Jest to lista błędów znalezionych po opublikowaniu książki, zgłoszonych i zaakceptowanych przez naszą redakcję. Pragniemy, aby nasze publikacje były wiarygodne i spełniały Twoje oczekiwania. Zapoznaj się z poniższą listą. Jeśli masz dodatkowe zastrzeżenia, możesz je zgłosić pod adresem: helion.pl/user/erraty
Strona | Linia | Jest | Powinno | Zgłaszający |
---|---|---|---|---|
14 | 20 od góry | to przed przystąpieniem do lektury części I powinieneś zapoznać się z treścią części II. | to przed przystąpieniem do lektury części II powinieneś zapoznać się z treścią części I. | - |
26 | 9 od dołu | niektóre koncepcje uczenia maszynowego wywodzą się z inspiracji działaniem
naszego mózgu |
niektóre koncepcje uczenia maszynowego inspirowane są wiedzą o działaniu naszego mózgu | - |
33 | 15 od dołu | umożliwiający trenowanie łańcuchów operacji parametrycznych poprzez
optymalizację spadku gradientowego |
umożliwiający trenowanie łańcuchów operacji parametrycznych poprzez użycie
algorytmu spadku gradientowego (gradientu prostego) |
- |
34 | 19 od dołu | Dzięki temu granica może zostać uogólniona i sprawdzać się również w przypadku
nowych próbek, które nie znajdują się w treningowym zbiorze danych. |
Dzięki temu uzyskuje się efekt generalizacji (uogólnienia), co oznacza, że granica będzie się sprawdzać również w przypadku nowych próbek spoza zestawu treningowego. | - |
35 | 6 od góry | Algorytm maszyny CVM jest metodą płytką. | Algorytm SVM jest metodą płytką. | - |
36 | 11 od dołu | danych zbieranych przez czujnik ATLAS Wielkiego Zderzacza Hadronów (LHC). | danych zbieranych przez detektor ATLAS przy Wielkim Zderzaczu Hadronów (LHC). | - |
37 | 22 od dołu | od tworzenia stosów modeli płytki | od tworzenia stosów modeli płytkich | - |
38 | 14 od góry | do pracy z danymi szeregu czasowego | do pracy z szeregami czasowymi | - |
38 | 15 od dołu | Uczenie maszynowe to nie matematyka i fizyka. Tutaj do większość odkryć nie
dochodzi przy użyciu długopisu i papieru. |
Uczenie maszynowe to nie matematyka czy fizyka, gdzie do znacznych postępów
może dojść przy użyciu długopisu i papieru. |
- |