Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania Al Sweigart
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Al Sweigart
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 14
- Stron:
- 560
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania. Wydanie II
Al Sweigart
Opis
książki
:
Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania
Komputer jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które może posłużyć do błyskawicznego wykonywania przeróżnych czynności. Dotyczy to również zadań, które zwykle zajmują mnóstwo czasu, a przy tym są męczące i nudne. Zamiast przez wiele godzin porównywać czy wprowadzać dane, lepiej dobrze zaprogramować komputer, który wykona takie zadania w ciągu kilku sekund. Aby to osiągnąć, wcale nie trzeba być profesjonalnym programistą!
Jeśli nie masz pojęcia o programowaniu, ale chcesz wykorzystać komputer do automatyzacji prostych, powtarzalnych operacji, trzymasz w ręku właściwą książkę. Podstawy programowania przedstawiono tu w sposób klarowny i zrozumiały, poszczególne działania wyjaśniono krok po kroku, a propozycje praktycznych projektów pozwalają na gruntowne przyswojenie materiału i poszerzenie wiedzy. Do nauki wykorzystano język Python, ponieważ jest on stosunkowo prosty, popularny, a przy tym wciąż rozwijany. Szybko przekonasz się, ile czasu i wysiłku można zaoszczędzić dzięki automatyzacji zadań za pomocą krótkich i łatwych programów!
W książce znajdziesz między innymi:
- podstawy programowania w Pythonie
- opis kontroli przepływu działania programu
- informacje o pracy na danych tekstowych i plikach
- wiadomości o pracy z plikami CSV i danymi JSON
- harmonogramy zadań i opis kontroli czasu uruchamiania programu
- możliwości kontrolowania klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI
Niech Twój komputer Cię wyręczy!
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce opanujesz podstawowe koncepcje związane z użyciem LLM. Poznasz unikatowe cechy i mocne strony kilku najważniejszych modeli (w tym GPT, Gemini, Falcon). Następnie dowiesz się, w jaki sposób LangChain, lekki framework Pythona, pozwala na projektowanie inteligentnych agentów do przetwarzania danych o nieuporządkowanej strukturze. Znajdziesz tu również informacje dotyczące dużych modeli podstawowych, które wykraczają poza obsługę języka i potrafią wykonywać różne zadania związane na przykład z grafiką i dźwiękiem. Na koniec zgłębisz zagadnienia dotyczące ryzyka związanego z LLM, a także poznasz techniki uniemożliwiania tym modelom potencjalnie szkodliwych działań w aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Na szczęście dzięki tej książce poradzisz sobie z takimi wyzwaniami! Najpierw zapoznasz się z matematycznymi podstawami algorytmów ML i NLP. Zaznajomisz się również z ogólnymi technikami uczenia maszynowego i dowiesz się, w jakim stopniu dotyczą one dużych modeli językowych. Kolejnym zagadnieniem będzie przetwarzanie danych tekstowych, w tym metody przygotowywania tekstu do analizy, po czym przyswoisz zasady klasyfikowania tekstu. Ponadto poznasz zaawansowane aspekty teorii, projektowania i stosowania LLM, wreszcie ― przyszłe trendy w NLP. Aby zdobyć praktyczne umiejętności, będziesz ćwiczyć na przykładach rzeczywistych zagadnień biznesowych i rozwiązań NLP.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
To piąte, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego przewodnika po tworzeniu aplikacji internetowych za pomocą Django. Pokazano tu proces planowania i budowy atrakcyjnych aplikacji, rozwiązywania typowych problemów i implementacji najlepszych praktyk programistycznych. Podczas tworzenia aplikacji, takich jak blog, serwis społecznościowy, aplikacja e-commerce i platforma e-learningowa, zapoznasz się z szerokim zakresem zagadnień związanych z tworzeniem złożonych aplikacji internetowych w Pythonie. Krok po kroku, dzięki szczegółowym planom projektów, dowiesz się, jakie korzyści niesie ze sobą praca z Django 5, i zrozumiesz zasady tworzenia aplikacji przy użyciu tego frameworka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Dzięki tej praktycznej książce przekonasz się, że w Excelu możesz przeprowadzić dogłębną analizę danych i wyciągnąć z nich cenną wiedzę. Wystarczy, że skorzystasz z najnowszych funkcji i narzędzi Excela. W poradniku pokazano, jak za pomocą Power Query budować przepływy pracy porządkujące dane i jak projektować w skoroszycie relacyjne modele danych przy użyciu Power Pivot. Ponadto odkryjesz nowe możliwości przeprowadzania analiz, w tym dynamiczne funkcje tablicowe i pozyskiwanie wartościowych informacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dowiesz się również, jak za sprawą integracji z Pythonem zautomatyzować analizę danych i budować raporty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
To trzecie wydanie przejrzystego przewodnika, który ułatwi Ci naukę programowania w Pythonie. Zaczniesz od przyswojenia podstawowych pojęć programistycznych, aby wkrótce płynnie posługiwać się funkcjami i strukturami danych. Zdobędziesz też umiejętność programowania zorientowanego obiektowo. W tym zaktualizowanym wydaniu znajdziesz również wskazówki, dzięki którym zastosujesz duże modele językowe, takie jak ChatGPT, do nauki programowania. Dowiesz się, jak tworzyć skuteczne zapytania dla tych modeli, a także jak testować i debugować kod Pythona. Dzięki ćwiczeniom, zamieszczonym w każdym rozdziale, będziesz stopniowo szlifować umiejętności programistyczne, a zasugerowane w książce strategie pomogą Ci w unikaniu frustrujących błędów — w ten sposób szybko nauczysz się tworzyć poprawny kod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
48.69 zł
74.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
- (77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Język programowania ogólnego przeznaczenia Python należy obecnie do najpopularniejszych na świecie. Skąd się bierze jego fenomen? Niewątpliwie kluczowe znaczenie ma tu bardzo czytelna składnia, mocno zbliżona do składni języka naturalnego. Czyni to Pythona dość łatwym do opanowania, także dla początkujących. Osoby bardziej doświadczone doceniają go za wszechstronność. Pythona można używać w różnych dziedzinach, takich jak analiza danych, sztuczna inteligencja, tworzenie stron internetowych, automatyka i automatyzacja, pisanie aplikacji mobilnych i wiele innych. Dodajmy do tego rozbudowany pakiet bibliotek standardowych i oto mamy (niemal) idealny język programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%)
O autorze książki
Albert Sweigart — programista, projektant oprogramowania i nauczyciel kodowania. Autor licznych książek o Pythonie dla początkujących. Sweigart urodził się w Houston, w stanie Teksas, a obecnie mieszka w San Francisco. Prowadzi blog dostępny pod adresem: https://coffeeghost.net.
Al Sweigart - pozostałe książki
-
Promocja
Ta książka jest drugim wydaniem nietypowego podręcznika programowania w Pythonie. Dzięki niej nie zostaniesz mistrzem świata w kodowaniu, za to nauczysz się tworzyć programy, które oszczędzą Ci mnóstwo czasu i wysiłku. Nawet jeśli nigdy nie programowałeś, błyskawicznie opanujesz podstawy i zapoznasz się z obszerną biblioteką Pythona przeznaczoną do automatyzacji takich zadań jak pobieranie danych z witryn internetowych, odczytywanie dokumentów oraz operacje wymagające klikania myszą i wpisywania tekstu. To wydanie zawiera nowy rozdział poświęcony weryfikacji danych wejściowych, a także samouczki dotyczące automatyzacji pracy z arkuszami Google i pocztą Gmail oraz podpowiedzi związane z automatycznym uaktualnianiem plików CVS.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz, że w rekurencji nie kryje się żadna magia. Dowiesz się, na czym polega jej działanie i kiedy warto zastosować algorytm rekursywny, a kiedy lepiej tego nie robić. Poznasz szereg klasycznych i mniej znanych algorytmów rekurencyjnych. Pracę z zawartym tu materiałem ułatwią Ci liczne przykłady programów napisanych w Pythonie i JavaScripcie, pokazujące, jak rozwiązywać przeróżne problemy związane z przechodzeniem przez drzewa, kombinatoryką i innymi trudnymi zagadnieniami. Nauczysz się także skutecznie poprawiać wydajność kodu i algorytmów rekurencyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Tę książkę docenią ci, którzy opanowali już podstawową składnię Pythona i palą się do pisania własnych programów. Zawiera 81 projektów, które możesz napisać w tym języku. Programy składają się z maksymalnie 256 linii kodu i pozwolą Ci stopniowo nabierać umiejętności programisty - a zupełnie przy okazji dostarczą mnóstwo zabawy! Twoja nauka będzie polegała nie tylko na analizowaniu działania kodu i jego wpisywaniu w edytorze, ale także na samodzielnym eksperymentowaniu i modyfikowaniu kodu, aby dopasować program do własnych potrzeb i pomysłów. W efekcie - niepostrzeżenie, ćwicząc praktyczne kodowanie - nabierzesz biegłości i sporego doświadczenia w posługiwaniu się Pythonem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które nie umieją programować, ale chciałyby zapoznać się z kryptografią. Omówiono tu podstawowe koncepcje programowania w Pythonie, który dziś jest uważany za najlepszy język dla początkujących koderów. Pokazano, jak tworzyć, testować i łamać programy implementujące szyfry klasyczne, takie jak przestawieniowy i Vigenere’a, by stopniowo przejść do znacznie bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym kryptografii klucza publicznego. Każdy program przedstawiono w postaci pełnego kodu źródłowego, wyjaśniono także wiersz po wierszu jego działanie. Dzięki tej książce można się zarówno nauczyć zasad kryptografii, jak i zdobyć umiejętności pisania kodu szyfrującego i deszyfrującego w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
-
Niedostępna
-
Promocja
Z książki Twórz własne gry komputerowe w Pythonie dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem. Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych pro- ePub + Mobi pkt
- (67,20 zł najniższa cena z 30 dni)
67.20 zł
84.00 zł (-20%) -
Promocja
Scratch to najpopularniejszy język programowania dla dzieci. Korzystają z niego miliony osób na całym świecie. Jest łatwy w obsłudze, wystarczy przeciągać i upuszczać poszczególne bloki, dzięki czemu nawet najmłodsi adepci sztuki programowania szybko się w nim odnajdą. Książka Bawimy się, programując w Scratchu 3 uczy programowania poprzez zabawę -- ePub + Mobi pkt
- (59,20 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł (-20%) -
Promocja
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem(R) znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę - szybciej wydobywać minerały, wytw- (58,79 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł (-20%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywania ambitnych problemów algorytmicznych i projektowania własnych algorytmów. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury danych i jak wybierać odpowiednie algorytmy. Sprawdzisz także, w jaki sposób dobór odpowiedniej struktury danych może wpłynąć na czas wykonywania algorytmów. Nauczysz się też używać takich metod jak rekurencja czy wyszukiwanie binarne. Próbując swoich sił w samodzielnej modyfikacji poszczególnych algorytmów, jeszcze lepiej je zrozumiesz i podniesiesz umiejętności programistyczne na wyższy poziom! To wydanie zostało rozszerzone o rozdziały poświęcone programowaniu dynamicznemu i algorytmom probabilistycznym. Znajdziesz w nim również nowe przykłady i bardziej rozbudowane wyjaśnienia trudniejszych zagadnień.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce ta trudna sztuka musi Ci się udać! Znajdziesz tu gruntowne, a przy tym zabawne wprowadzenie do tworzenia i używania struktur danych. Naukę oprzesz na przejrzystych schematach i dowcipnych porównaniach, aby już wkrótce móc tworzyć wydajniejszy i elastyczny kod. Nieistotne, jakim językiem programowania się posługujesz — podczas lektury zaimplementujesz za pomocą pseudokodu kilkanaście głównych struktur danych, w tym stosy, filtry Blooma, drzewa czwórkowe i grafy. Fantazyjne przykłady ułatwią Ci intuicyjne posługiwanie się tymi strukturami danych. Dowiesz się, jak indeksować przedmioty kolekcjonerskie, optymalizować wyszukiwanie za pomocą latającej wiewiórki, a nawet jak znaleźć najbliższy kubek kawy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, jak testować zabezpieczenia API GraphQL technikami ofensywnymi, takimi jak testy penetracyjne. Zdobędziesz i ugruntujesz wiedzę o GraphQL, niezbędną dla analityka bezpieczeństwa czy inżyniera oprogramowania. Nauczysz się skutecznie atakować API GraphQL, co pozwoli Ci wzmocnić procedury, stosować zautomatyzowane testy bezpieczeństwa w potoku ciągłej integracji i wdrażania, a ponadto efektywnie weryfikować mechanizmy zabezpieczeń. Zapoznasz się również z raportami o znalezionych lukach w zabezpieczeniach i przejrzysz kod exploitów, a także przekonasz się, jak wielki wpływ wywierają na działalność przedsiębiorstw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce omówiono wewnętrzny sposób działania frameworka Kubernetes i pokazano, jak za jego pomocą budować wydajne, niezawodne i odporne na awarie aplikacje natywnej chmury. Dowiesz się, jak kontenery używają przestrzeni nazw w celu izolowania procesów, a także jak korzystają z funkcjonalności ograniczania zasobów, aby zagwarantować, że proces będzie się opierał jedynie na tych, które zostały mu przydzielone. Nauczysz się instalować klaster Kubernetes, wdrażać kontenery i zrozumiesz, na czym polega przepływ pakietów między kontenerami w sieci hosta. Ponadto poznasz strategie tworzenia i uruchamiania kontenerów, które zapewnią oprogramowaniu optymalną wydajność, jak również sposoby identyfikowania i usuwania potencjalnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka stanowi przyspieszony kurs testowania bezpieczeństwa interfejsów API aplikacji internetowych. Dzięki niej przygotujesz się do testowania interfejsów, wyszukiwania błędów i zwiększania bezpieczeństwa własnoręcznie napisanych interfejsów. Dowiesz się, jak interfejsy REST API działają w środowisku produkcyjnym i jakie problemy wiążą się z ich bezpieczeństwem. Zbudujesz nowoczesne środowisko testowe złożone z programów: Burp Suite, Postman, Kiterunner i OWASP Amass, przydatnych do rekonesansu, analizy punktów końcowych i zakłócania interfejsów. Następnie nauczysz się przeprowadzać ataki na procesy uwierzytelniania, luki w procedurach biznesowych czy typowe słabe punkty interfejsów. Dowiesz się też, jak tworzyć skrypty międzyinterfejsowe, a także jak prowadzić masowe przypisania i wstrzykiwanie danych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Hakowanie nie zawsze musi być złe. Terminem tym określa się również sprytne sposoby używania sprzętu czy oprogramowania do czegoś nowego. Z kolei etyczne hakowanie polega na zastosowaniu technik ataków do testowania systemu komputerowego, aby znaleźć jego słabe punkty, usunąć je i w ten sposób wzmocnić jego bezpieczeństwo. Opanowanie metod, jakimi posługują się cyberprzestępcy, pozwala zatem zrozumieć naturę zagrożeń w cyfrowym świecie i skutecznie się przed nimi bronić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%)
Ebooka "Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- Automate the Boring Stuff with Python: Practical Programming for Total Beginners
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3260-7, 9788328332607
- Data wydania książki drukowanej :
- 2017-04-21
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-3261-4, 9788328332614
- Data wydania ebooka :
-
2017-04-27
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 56665
- Rozmiar pliku Pdf:
- 20.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 25MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
Spis treści książki
- Do kogo jest skierowana ta książka? (26)
- Konwencje (27)
- Czym jest programowanie? (27)
- Co to jest Python? (28)
- Programiści nie muszą dobrze znać matematyki (28)
- Programowanie to aktywność kreatywna (29)
- O tej książce (30)
- Pobieranie i instalacja Pythona (31)
- Uruchomienie środowiska IDLE (33)
- Powłoka interaktywna (33)
- Jak otrzymać pomoc? (34)
- Sprytne zadawanie pytań dotyczących programowania (35)
- Podsumowanie (36)
- Wprowadzanie wyrażeń w powłoce interaktywnej (40)
- Liczby całkowite, zmiennoprzecinkowe i ciągi tekstowe (43)
- Konkatenacja i replikacja ciągu tekstowego (43)
- Przechowywanie wartości w zmiennych (45)
- Polecenia przypisania (45)
- Nazwy zmiennych (47)
- Twój pierwszy program (48)
- Analiza programu (49)
- Polecenia (49)
- Funkcja print() (50)
- Funkcja input() (50)
- Wyświetlanie imienia użytkownika (50)
- Funkcja len() (51)
- Funkcje str(), int() i float() (52)
- Podsumowanie (55)
- Pytania kontrolne (56)
- Wartości boolowskie (60)
- Operatory porównania (61)
- Operatory boolowskie (63)
- Binarne operatory boolowskie (63)
- Operator not (64)
- Łączenie operatorów boolowskich i porównania (65)
- Elementy kontroli przepływu działania programu (65)
- Warunek (66)
- Blok kodu (66)
- Wykonywanie programu (66)
- Polecenia kontroli przepływu działania programu (67)
- Polecenie if (67)
- Polecenie else (68)
- Polecenie elif (69)
- Pętla while (74)
- Polecenie break (78)
- Polecenie continue (79)
- Pętla for i funkcja range() (83)
- Import modułów (87)
- Polecenie from import (88)
- Wcześniejsze zakończenie programu za pomocą sys.exit() (88)
- Podsumowanie (89)
- Pytania kontrolne (89)
- Polecenie def wraz z parametrami (93)
- Wartość zwrotna funkcji i polecenie return (93)
- Wartość None (95)
- Argumenty w postaci słów kluczowych i funkcja print() (96)
- Zasięgi lokalny i globalny (97)
- Zmienne lokalne nie mogą być używane w zasięgu globalnym (98)
- W zasięgu lokalnym nie można używać zmiennych zdefiniowanych w innych zasięgach lokalnych (99)
- Zmienna globalna może być używana w zasięgu lokalnym (99)
- Zmienna lokalna i globalna o takiej samej nazwie (100)
- Polecenie global (101)
- Obsługa wyjątków (103)
- Krótki program - odgadnij liczbę (105)
- Podsumowanie (107)
- Pytania kontrolne (108)
- Projekt praktyczny (108)
- Problem Collatza (109)
- Weryfikacja danych wyjściowych (109)
- Typ danych List (111)
- Pobieranie poszczególnych wartości listy za pomocą indeksu (112)
- Indeks ujemny (114)
- Pobieranie podlisty za pomocą wycinka (114)
- Pobieranie długości listy za pomocą polecenia len() (115)
- Zmiana wartości na liście za pomocą indeksu (115)
- Konkatenacja i replikacja listy (116)
- Usunięcie wartości listy za pomocą polecenia del (116)
- Praca z listą (116)
- Użycie pętli for wraz z listą (118)
- Operatory in i not in (119)
- Sztuczka pozwalająca na wiele jednoczesnych operacji przypisania (120)
- Operatory przypisania i zmiany wartości (121)
- Metody (122)
- Odszukanie wartości na liście za pomocą metody index() (122)
- Dodanie wartości do listy za pomocą metod append() i insert() (123)
- Usuwanie wartości z listy za pomocą metody remove() (124)
- Sortowanie wartości listy za pomocą metody sort() (124)
- Przykładowy program - Magic 8 Ball utworzony za pomocą listy (126)
- Typy przypominające listę - ciąg tekstowy i krotka (127)
- Modyfikowalne i niemodyfikowalne typy danych (128)
- Typ danych krotka (130)
- Konwersja typu za pomocą funkcji list() i tuple() (131)
- Odwołania (132)
- Przekazywanie odwołania (134)
- Funkcje copy() i deepcopy() modułu copy (135)
- Podsumowanie (136)
- Pytania kontrolne (136)
- Projekty praktyczne (137)
- Kod z przecinkami (137)
- Obraz na podstawie macierzy (137)
- Typ danych Dictionary (139)
- Słownik kontra lista (140)
- Metody keys(), values() i items() (142)
- Sprawdzenie, czy klucz lub wartość istnieją w słowniku (143)
- Metoda get() (144)
- Metoda setdefault() (144)
- Eleganckie wyświetlanie danych (146)
- Użycie struktur danych do modelowania rzeczywistych rozwiązań (147)
- Plansza do gry w kółko i krzyżyk (148)
- Zagnieżdżone słowniki i listy (152)
- Podsumowanie (154)
- Pytania kontrolne (154)
- Projekty praktyczne (154)
- Inwentarz w grze fantasy (155)
- Funkcja konwertująca listę na słownik dla inwentarza w grze fantasy (155)
- Praca z ciągami tekstowymi (157)
- Literały ciągu tekstowego (158)
- Indeksowanie i wycinanie ciągów tekstowych (161)
- Użycie operatorów in i not in podczas pracy z ciągami tekstowymi (162)
- Użyteczne metody ciągu tekstowego (162)
- Metody upper(), lower(), isupper() i islower() (162)
- Metody typu isX() (164)
- Metody startswith() i endswith() (166)
- Metody join() i split() (167)
- Wyrównywanie tekstu za pomocą metod rjust(), ljust() i center() (168)
- Usunięcie białych znaków za pomocą strip(), rstrip() i lstrip() (170)
- Kopiowanie i wklejanie ciągów tekstowych za pomocą modułu pyperclip (171)
- Projekt - menedżer haseł (172)
- Etap 1. Projekt programu i struktur danych (172)
- Etap 2. Obsługa argumentów wiersza poleceń (173)
- Etap 3. Skopiowanie odpowiedniego hasła (173)
- Projekt - dodanie wypunktowania do kodu znaczników Wiki (175)
- Etap 1. Kopiowanie i wklejanie ze schowka (175)
- Etap 2. Rozdzielenie wierszy tekstu i dodanie gwiazdki (176)
- Etap 3. Złączenie zmodyfikowanych wierszy (177)
- Podsumowanie (177)
- Pytania kontrolne (178)
- Projekt praktyczny (179)
- Wyświetlenie tabeli (179)
- Wyszukiwanie wzorców w tekście bez użycia wyrażeń regularnych (184)
- Wyszukiwanie wzorców w tekście z użyciem wyrażeń regularnych (186)
- Tworzenie obiektów wyrażeń regularnych (187)
- Dopasowanie obiektów wyrażeń regularnych (187)
- Przegląd dopasowania za pomocą wyrażenia regularnego (189)
- Jeszcze więcej o dopasowaniach wzorca za pomocą wyrażeń regularnych (189)
- Grupowanie z użyciem nawiasów (189)
- Dopasowanie wielu grup za pomocą potoku (190)
- Opcjonalne dopasowanie za pomocą znaku zapytania (191)
- Dopasowanie zera wystąpień lub większej liczby wystąpień za pomocą gwiazdki (192)
- Dopasowanie jednego wystąpienia lub wielu wystąpień za pomocą plusa (193)
- Dopasowanie określonych powtórzeń za pomocą nawiasu klamrowego (193)
- Dopasowanie zachłanne i niezachłanne (194)
- Metoda findall() (195)
- Klasy znaków (196)
- Utworzenie własnej klasy znaków (197)
- Znaki ^ oraz $ (198)
- Znak wieloznaczny (199)
- Dopasowanie wszystkiego za pomocą kropki i gwiazdki (199)
- Dopasowanie znaku nowego wiersza za pomocą kropki (200)
- Przegląd znaków stosowanych w wyrażeniach regularnych (200)
- Dopasowanie bez uwzględnienia wielkości znaków (201)
- Zastępowanie ciągu tekstowego za pomocą metody sub() (202)
- Zarządzanie skomplikowanymi wyrażeniami regularnymi (203)
- Połączenie opcji re.IGNORECASE, re.DOTALL i re.VERBOSE (203)
- Projekt - wyodrębnianie numeru telefonu i adresu e-mail (204)
- Etap 1. Utworzenie wyrażenia regularnego dopasowującego numer telefonu (205)
- Etap 2. Utworzenie wyrażenia regularnego dopasowującego adres e-mail (206)
- Etap 3. Wyszukanie wszystkich dopasowań w tekście umieszczonym w schowku (207)
- Etap 4. Połączenie dopasowań w celu utworzenia pojedynczego ciągu tekstowego do umieszczenia w schowku (208)
- Uruchomienie programu (208)
- Pomysły na podobne programy (209)
- Podsumowanie (209)
- Pytania kontrolne (210)
- Projekty praktyczne (211)
- Wykrywanie silnego hasła (212)
- Oparta na wyrażeniu regularnym wersja metody strip() (212)
- Pliki i ścieżki dostępu do plików (213)
- Lewy ukośnik w systemie Windows, prawy ukośnik w systemach macOS i Linux (214)
- Bieżący katalog roboczy (215)
- Względne kontra bezwzględne ścieżki dostępu (216)
- Tworzenie nowych katalogów za pomocą funkcji os.makedirs() (216)
- Moduł os.path (217)
- Obsługa bezwzględnych i względnych ścieżek dostępu (217)
- Ustalenie wielkości pliku i zawartości katalogu (220)
- Sprawdzenie poprawności ścieżki dostępu (221)
- Proces odczytu i zapisu pliku (222)
- Otwieranie pliku za pomocą funkcji open() (223)
- Odczyt zawartości pliku (224)
- Zapis pliku (225)
- Zapis zmiennych za pomocą modułu shelve (226)
- Zapis zmiennych za pomocą funkcji pprint.pformat() (227)
- Projekt - generowanie losowych plików quizu (229)
- Etap 1. Umieszczenie danych quizu w słowniku (229)
- Etap 2. Utworzenie pliku quizu i losowe umieszczenie odpowiedzi na pytania (230)
- Etap 3. Utworzenie odpowiedzi (231)
- Etap 4. Zapis treści w plikach quizu i odpowiedzi (232)
- Projekt - schowek przechowujący wiele elementów (234)
- Etap 1. Komentarze i konfiguracja pliku binarnego (235)
- Etap 2. Zapis zawartości schowka wraz ze słowem kluczowym (235)
- Etap 3. Wyświetlenie słów kluczowych i wczytanie treści powiązanej ze słowem kluczowym (236)
- Podsumowanie (237)
- Pytania kontrolne (237)
- Projekty praktyczne (238)
- Rozbudowa programu schowka przechowującego wiele elementów (238)
- Program Mad Libs (238)
- Wyszukiwanie wyrażenia regularnego (239)
- Moduł shutil (242)
- Kopiowanie plików i katalogów (242)
- Przenoszenie oraz zmiana nazwy plików i katalogów (243)
- Trwałe usunięcie plików i katalogów (245)
- Bezpieczne usuwanie danych za pomocą modułu send2trash (246)
- Przejście przez drzewo katalogu (246)
- Kompresja plików za pomocą modułu zipfile (248)
- Odczyt pliku w formacie ZIP (248)
- Wyodrębnianie plików z archiwum ZIP (249)
- Utworzenie i dodawanie elementów do archiwum ZIP (250)
- Projekt - zmiana plików z datami w stylu amerykańskim na daty w stylu europejskim (251)
- Etap 1. Utworzenie wyrażenia regularnego dla daty w stylu amerykańskim (251)
- Etap 2. Identyfikacja w nazwie pliku fragmentów określających datę (253)
- Etap 3. Utworzenie nowej nazwy pliku i zmiana nazw plików (254)
- Pomysły na podobne programy (255)
- Projekt - utworzenie archiwum ZIP będącego kopią katalogu (255)
- Etap 1. Ustalenie nazwy pliku archiwum ZIP (256)
- Etap 2. Utworzenie nowego archiwum ZIP (257)
- Etap 3. Przejście przez drzewo katalogu i dodanie plików do archiwum ZIP (258)
- Pomysły na podobne programy (259)
- Podsumowanie (259)
- Pytania kontrolne (260)
- Projekty praktyczne (260)
- Kopiowanie selektywne (260)
- Usunięcie niepotrzebnych plików (260)
- Wypełnienie przerw (260)
- Zgłaszanie wyjątku (262)
- Pobranie stosu wywołań w postaci ciągu tekstowego (264)
- Asercje (265)
- Użycie asercji w projekcie symulacji ulicznej sygnalizacji świetlnej (266)
- Wyłączenie asercji (268)
- Rejestracja danych (268)
- Użycie modułu logging (268)
- Nie przeprowadzaj procesu usuwania błędów za pomocą funkcji print() (270)
- Poziomy rejestrowania informacji (271)
- Wyłączenie rejestrowania informacji (272)
- Rejestrowanie informacji w pliku (273)
- Debugger środowiska IDLE (273)
- Go (274)
- Step (274)
- Over (274)
- Out (275)
- Quit (275)
- Debugowanie programu sumującego liczby (275)
- Punkty kontrolne (277)
- Podsumowanie (279)
- Pytania kontrolne (280)
- Projekt praktyczny (281)
- Debugowanie programu symulującego rzut monetą (281)
- Projekt - mapIt.py z użyciem modułu webbrowser (284)
- Etap 1. Ustalenie adresu URL (285)
- Etap 2. Obsługa argumentów wiersza poleceń (285)
- Etap 3. Obsługa zawartości schowka i uruchomienie przeglądarki WWW (286)
- Pomysły na podobne programy (287)
- Pobieranie plików z internetu za pomocą modułu requests (287)
- Pobieranie strony internetowej za pomocą funkcji requests.get() (288)
- Sprawdzenie pod kątem błędów (289)
- Zapis pobranych plików na dysku twardym (290)
- HTML (291)
- Zasoby pomagające w poznawaniu języka HTML (291)
- Krótkie wprowadzenie (292)
- Wyświetlenie kodu źródłowego HTML strony internetowej (293)
- Wyświetlenie oferowanych przez przeglądarkę WWW narzędzi programistycznych (293)
- Użycie narzędzi programistycznych do wyszukiwania elementów HTML (296)
- Przetwarzanie kodu HTML za pomocą modułu Beautiful Soup (297)
- Utworzenie obiektu BeautifulSoup na podstawie kodu HTML (297)
- Wyszukiwanie elementu za pomocą metody select() (298)
- Pobieranie danych z atrybutów elementu (300)
- Projekt - wyszukiwanie typu "szczęśliwy traf" w Google (301)
- Etap 1. Pobranie argumentów wiersza poleceń i żądanie strony wyszukiwarki (301)
- Etap 2. Wyszukanie wszystkich wyników (302)
- Etap 3. Otworzenie kart przeglądarki WWW dla poszczególnych wyników (303)
- Pomysły na podobne programy (304)
- Projekt - pobranie wszystkich komiksów z witryny XKCD (304)
- Etap 1. Projekt programu (306)
- Etap 2. Pobranie strony internetowej (307)
- Etap 3. Odszukanie i pobranie obrazu komiksu (307)
- Etap 4. Zapis obrazu i odszukanie poprzedniego komiksu (308)
- Pomysły na podobne programy (310)
- Kontrolowanie przeglądarki WWW za pomocą modułu selenium (310)
- Uruchomienie przeglądarki WWW kontrolowanej przez moduł selenium (310)
- Wyszukanie elementów na stronie (311)
- Kliknięcie na stronie (314)
- Wypełnianie i wysyłanie formularzy sieciowych (314)
- Symulacja naciśnięcia klawiszy specjalnych (315)
- Klikanie przycisków przeglądarki WWW (316)
- Więcej informacji na temat modułu selenium (316)
- Podsumowanie (316)
- Pytania kontrolne (316)
- Projekty praktyczne (317)
- Klient poczty działający w wierszu poleceń (318)
- Pobieranie obrazów z witryny internetowej (318)
- 2048 (318)
- Weryfikacja łącza (318)
- Dokumenty Excela (320)
- Instalacja modułu openpyxl (320)
- Odczyt dokumentów Excela (321)
- Otwieranie istniejącego dokumentu Excela za pomocą openpyxl (321)
- Pobranie arkuszy ze skoroszytu (322)
- Pobieranie komórek z arkuszy (322)
- Konwersja między literami kolumn i liczbami (324)
- Pobieranie wierszy i kolumn z arkuszy (325)
- Skoroszyty, arkusze i komórki (327)
- Projekt - odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego (327)
- Etap 1. Odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego (328)
- Etap 2. Wypełnienie struktury danych (329)
- Etap 3. Zapis wyników do pliku (331)
- Pomysły na podobne programy (332)
- Zapis dokumentów Excela (332)
- Tworzenie i zapisywanie dokumentów Excela (332)
- Tworzenie i usuwanie arkuszy kalkulacyjnych (333)
- Zapis wartości w komórkach (334)
- Projekt - uaktualnienie skoroszytu (335)
- Etap 1. Przygotowanie struktury danych wraz z uaktualnionymi informacjami (336)
- Etap 2. Sprawdzenie wszystkich wierszy i skorygowanie nieprawidłowych cen (337)
- Pomysły na podobne programy (338)
- Ustawienie stylu czcionki komórek (338)
- Obiekt Font (339)
- Formuły (341)
- Dostosowanie wierszy i kolumn do własnych potrzeb (342)
- Ustalenie wysokości wiersza i szerokości kolumny (343)
- Łączenie i dzielenie komórki (343)
- Zablokowane okienka (344)
- Wykresy (345)
- Podsumowanie (348)
- Pytania kontrolne (348)
- Projekty praktyczne (349)
- Program tworzący tabliczkę mnożenia (349)
- Program wstawiający pusty wiersz (350)
- Program zmieniający położenie komórek arkusza kalkulacyjnego (350)
- Przeniesienie zawartości pliku tekstowego do arkusza kalkulacyjnego (351)
- Przeniesienie zawartości arkusza kalkulacyjnego do plików tekstowych (351)
- Dokumenty w formacie PDF (353)
- Wyodrębnianie tekstu z dokumentu PDF (354)
- Deszyfrowanie dokumentu PDF (356)
- Tworzenie dokumentów PDF (357)
- Projekt - połączenie wybranych stron z wielu dokumentów PDF (362)
- Etap 1. Wyszukanie wszystkich plików w formacie PDF (363)
- Etap 2. Otworzenie poszczególnych dokumentów PDF (364)
- Etap 3. Dodanie poszczególnych stron (364)
- Etap 4. Zapis dokumentu wynikowego (365)
- Pomysły na podobne programy (366)
- Dokumenty procesora tekstu Microsoft Word (366)
- Odczyt dokumentów Worda (367)
- Pobranie pełnego tekstu z pliku w formacie .docx (368)
- Nadawanie stylu akapitom i obiektom Run (369)
- Utworzenie dokumentu Worda z niestandardowymi stylami (370)
- Atrybuty obiektu Run (371)
- Zapis dokumentów Worda (372)
- Dodanie nagłówków (374)
- Dodanie znaku podziału wiersza i strony (375)
- Dodanie obrazu (376)
- Podsumowanie (376)
- Pytania kontrolne (377)
- Projekty praktyczne (378)
- PDF Paranoja (378)
- Własne zaproszenia utworzone w dokumencie Worda (378)
- Program łamiący hasło dokumentu PDF za pomocą ataku typu brute force (379)
- Moduł csv (382)
- Obiekt Reader (383)
- Użycie pętli for do odczytu danych z obiektu Reader (384)
- Obiekt Writer (384)
- Argumenty w postaci słów kluczowych delimiter i lineterminator (386)
- Projekt - usunięcie nagłówka z pliku CSV (387)
- Etap 1. Iteracja przez poszczególne pliki CSV (387)
- Etap 2. Odczyt zawartości pliku CSV (388)
- Etap 3. Zapis pliku CSV bez pierwszego wiersza (389)
- Pomysły na podobne programy (390)
- JSON i API (390)
- Moduł json (392)
- Odczyt danych JSON za pomocą funkcji loads() (392)
- Zapis danych w formacie JSON za pomocą funkcji dumps() (392)
- Projekt - pobieranie bieżących danych prognozy pogody (393)
- Etap 1. Pobranie z wiersza poleceń informacji o lokalizacji (393)
- Etap 2. Pobranie danych w formacie JSON (394)
- Etap 3. Wczytanie danych w formacie JSON i wyświetlenie prognozy pogody (395)
- Pomysły na podobne programy (397)
- Podsumowanie (397)
- Pytania kontrolne (397)
- Projekty praktyczne (398)
- Konwerter danych w formacie Excel do formatu CSV (398)
- Moduł time (402)
- Funkcja time.time() (402)
- Funkcja time.sleep() (403)
- Zaokrąglanie liczb (404)
- Projekt - superstoper (405)
- Etap 1. Przygotowanie programu do pomiaru czasu (405)
- Etap 2. Monitorowanie i wyświetlenie czasu okrążenia (406)
- Pomysły na podobne programy (407)
- Moduł datetime (408)
- Typ danych timedelta (410)
- Pauza aż do chwili osiągnięcia określonej daty (411)
- Konwersja obiektu datetime na ciąg tekstowy (412)
- Konwersja ciągu tekstowego na obiekt datetime (413)
- Przegląd funkcji czasu w Pythonie (414)
- Wielowątkowość (415)
- Przekazanie argumentów funkcji docelowej dla nowego wątku (417)
- Kwestie związane ze współbieżnością (418)
- Projekt - wielowątkowy program pobierający dane z witryny XKCD (418)
- Etap 1. Modyfikacja programu w celu użycia funkcji (419)
- Etap 2. Utworzenie i uruchomienie wątków (420)
- Etap 3. Zaczekanie na zakończenie działania wszystkich wątków (421)
- Uruchamianie innych programów z poziomu Pythona (421)
- Przekazanie funkcji Popen() argumentów wiersza poleceń (424)
- Harmonogram zadań, launchd i cron (424)
- Otwieranie witryn internetowych za pomocą Pythona (425)
- Wykonywanie innych skryptów Pythona (425)
- Otwieranie plików w ich aplikacjach domyślnych (426)
- Projekt - prosty program odliczający czas (427)
- Etap 1. Odliczanie (428)
- Etap 2. Odtworzenie pliku dźwiękowego (428)
- Pomysły na podobne programy (429)
- Podsumowanie (430)
- Pytania kontrolne (430)
- Projekty praktyczne (431)
- Ładniejszy stoper (431)
- Oparty na harmonogramie program pobierający komiksy (431)
- SMTP (434)
- Wysyłanie wiadomości e-mail (434)
- Nawiązanie połączenia z serwerem SMTP (435)
- Wysłanie wiadomości SMTP typu "Witaj" (436)
- Włączenie szyfrowania TLS (437)
- Logowanie w serwerze SMTP (437)
- Wysyłanie wiadomości e-mail (438)
- Zamknięcie połączenia z serwerem SMTP (438)
- IMAP (439)
- Pobieranie i usuwanie wiadomości e-mail za pomocą protokołu IMAP (439)
- Nawiązanie połączenia z serwerem IMAP (440)
- Logowanie w serwerze IMAP (441)
- Wyszukiwanie wiadomości e-mail (441)
- Pobieranie wiadomości e-mail i oznaczanie jej jako przeczytanej (445)
- Pobieranie adresów e-mail z niezmodyfikowanych wiadomości e-mail (447)
- Pobranie treści z niezmodyfikowanej wiadomości e-mail (448)
- Usuwanie wiadomości e-mail (449)
- Zamknięcie połączenia z serwerem IMAP (450)
- Projekt - wysyłanie wiadomości e-mail z przypomnieniami o składkach (451)
- Etap 1. Otworzenie pliku Excela (451)
- Etap 2. Wyszukanie wszystkich członków klubu, którzy zalegają ze składką (453)
- Etap 3. Wysłanie spersonalizowanego przypomnienia (453)
- Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą Twilio (455)
- Założenie konta w serwisie Twilio (456)
- Wysyłanie wiadomości tekstowych (456)
- Projekt - moduł typu "wyślij mi wiadomość SMS" (459)
- Podsumowanie (460)
- Pytania kontrolne (461)
- Projekty praktyczne (461)
- Program losowo przypisujący uciążliwe zadania (461)
- Przypomnienie o parasolu (462)
- Automatyczna rezygnacja z subskrypcji (462)
- Kontrola komputera za pomocą wiadomości e-mail (462)
- Podstawy teorii obrazu cyfrowego (465)
- Kolory i wartości RGBA (466)
- Współrzędne i krotki pudełek (467)
- Praca z obrazami za pomocą modułu pillow (468)
- Praca z typem danych Image (470)
- Przycinanie obrazu (471)
- Kopiowanie i wklejanie obrazów w innych obrazach (472)
- Zmiana wielkości obrazu (474)
- Rotacja i lustrzane odbicia obrazu (476)
- Zmiana poszczególnych pikseli (478)
- Projekt - dodanie logo (480)
- Etap 1. Otworzenie pliku logo (481)
- Etap 2. Iteracja przez wszystkie pliki i otworzenie obrazów (481)
- Etap 3. Zmiana wielkości obrazu (482)
- Etap 4. Dodanie obrazu logo i zapisanie zmian (483)
- Pomysły na podobne programy (485)
- Rysowanie na obrazach (486)
- Rysowanie kształtów (486)
- Umieszczanie tekstu na obrazie (488)
- Podsumowanie (490)
- Pytania kontrolne (491)
- Projekty praktyczne (491)
- Rozbudowa i poprawa projektów omówionych w rozdziale (491)
- Odszukanie na dysku twardym katalogów zawierających zdjęcia (492)
- Własne wizytówki (493)
- Instalacja modułu pyautogui (496)
- Pozostajemy na kursie (496)
- Zamknięcie wszystkiego przez wylogowanie się (497)
- Pauzy i funkcja bezpiecznej awarii (497)
- Kontrola poruszania myszą (498)
- Poruszanie kursorem myszy (499)
- Pobranie informacji o położeniu kursora myszy (500)
- Projekt - gdzie teraz jest kursor myszy? (500)
- Etap 1. Import modułu (501)
- Etap 2. Konfiguracja kodu zamykającego program oraz pętli działającej w nieskończoność (501)
- Etap 3. Pobranie i wyświetlenie bieżących współrzędnych kursora myszy (502)
- Kontrola działania myszy (503)
- Kliknięcie myszą (504)
- Przeciąganie myszą (504)
- Przewijanie myszą (506)
- Praca z ekranem (508)
- Wykonanie zrzutu ekranu (508)
- Analiza zrzutu ekranu (509)
- Projekt - rozbudowa programu mouseNow.py (509)
- Rozpoznawanie obrazu (510)
- Kontrola klawiatury (512)
- Przekazanie ciągu tekstowego z klawiatury (512)
- Nazwy klawiszy (513)
- Naciskanie i zwalnianie klawiszy (514)
- Kombinacja klawiszy (515)
- Przegląd funkcji modułu pyautogui (516)
- Projekt - automatyczne wypełnianie formularzy (517)
- Etap 1. Ustalenie kroków do wykonania (518)
- Etap 2. Przygotowanie współrzędnych (519)
- Etap 3. Rozpoczęcie wpisywania danych (521)
- Etap 4. Obsługa rozwijanych list i przycisków opcji (522)
- Etap 5. Wysłanie formularza i oczekiwanie (523)
- Podsumowanie (524)
- Pytania kontrolne (525)
- Projekty praktyczne (525)
- Symulowanie zajętości (525)
- Bot komunikatora internetowego (526)
- Samouczek dotyczący bota grającego w grę (526)
- Narzędzie pip (529)
- Instalacja modułów firm trzecich (530)
- Wiersz shebang (533)
- Uruchamianie programów Pythona w Windows (534)
- Uruchamianie programów Pythona w systemach macOS i Linux (535)
- Uruchamianie programów Pythona z wyłączonymi asercjami (536)
- Rozdział 1. (538)
- Rozdział 2. (538)
- Rozdział 3. (540)
- Rozdział 4. (541)
- Rozdział 5. (542)
- Rozdział 6. (542)
- Rozdział 7. (543)
- Rozdział 8. (544)
- Rozdział 9. (545)
- Rozdział 10. (545)
- Rozdział 11. (546)
- Rozdział 12. (547)
- Rozdział 13. (548)
- Rozdział 14. (549)
- Rozdział 15. (549)
- Rozdział 16. (550)
- Rozdział 17. (550)
- Rozdział 18. (551)
O autorze (21)
O recenzencie technicznym (21)
Podziękowania (23)
Wprowadzenie (25)
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA W PYTHONIE (37)
1. Podstawy Pythona (39)
2. Kontrola przepływu działania programu (59)
3. Funkcje (91)
4. Listy (111)
5. Słowniki i strukturyzacja danych (139)
6. Operacje na ciągach tekstowych (157)
CZĘŚĆ II. AUTOMATYZACJA ZADAŃ (181)
7. Dopasowanie wzorca za pomocą wyrażeń regularnych (183)
8. Odczyt i zapis plików (213)
9. Organizacja plików (241)
10. Usuwanie błędów (261)
11. Pobieranie danych z internetu (283)
12. Praca z arkuszami kalkulacyjnymi programu Excel (319)
13. Praca z dokumentami PDF i Worda (353)
14. Praca z plikami CSV i danymi JSON (381)
15. Czas, harmonogram zadań i uruchamianie programów (401)
16. Wysyłanie wiadomości e-mail i tekstowych (433)
17. Praca z obrazami (465)
18. Kontrolowanie klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI (495)
DODATKI (527)
A. Instalacja modułów firm trzecich (529)
B. Uruchamianie programów (533)
C. Odpowiedzi na pytania kontrolne (537)
Skorowidz (553)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Tę książkę docenią praktycy: analitycy danych i inżynierowie uczenia maszynowego. Opisano w niej różne architektury transformerów — od pierwszych modeli podstawowych po najnowsze osiągnięcia w generatywnej sztucznej inteligencji. Dzięki lekturze nauczysz się wstępnego szkolenia i dostrajania modeli LLM, a także pracy nad różnymi przypadkami użycia. Poznasz takie problemy jak halucynacje i zagrożenia prywatności, a następnie dowiesz się, jak je łagodzić. W książce pokazano ponadto, jak poprawiać dokładność modeli LLM i uzyskiwać większą kontrolę nad generowanymi przez nie wynikami. Nie zabrakło ciekawych szczegółów dotyczących modeli generatywnych opartych na transformerach, modeli wizyjnych i architektur multimodalnych, jak również opisu najlepszych praktyk.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Zapnij pasy przed wyprawą życia! Mars. Nowa Ziemia to fascynująca opowieść o ludzkiej determinacji, by postawić stopę na Czerwonej Planecie. Astrofizyk Andrew May zabierze Cię w podróż przez historię eksploracji Marsa — od pierwszych wyobrażeń i obserwacji astronomicznych aż po najnowsze misje i ambitne plany kolonizacyjne. Nasz planetarny sąsiad od wieków fascynuje ludzkość, pobudzając wyobraźnię pisarzy, naukowców i inżynierów. Ta książka to nie tylko zapis technologicznych osiągnięć, ale także opowieść o ludziach, którzy marzą, planują i podejmują ryzyko, aby zmienić rozumienie Wszechświata i uczynić z nas gatunek międzyplanetarny. Jeśli zastanawiasz się, jakie wyzwania czekają podczas podróży na Marsa i czy człowiek jest gotowy na życie poza Ziemią, ta książka jest dla Ciebie. Przygotuj się na ekscytującą misję, która może zmienić przyszłość ludzkości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce łatwiej poradzisz sobie z zastosowaniem ekosystemu LlamaIndex i nauczysz się wdrażać własne projekty. Na praktycznych przykładach zapoznasz się z procesem personalizacji i uruchamiania projektów LlamaIndex. Dowiesz się, jak przezwyciężać ograniczenia dużych modeli językowych, zbudujesz aplikacje dla użytkowników końcowych i zdobędziesz umiejętności w zakresie pozyskiwania danych, indeksowania, obsługi zapytań i łączenia dynamicznych baz wiedzy, obejmujących generatywną sztuczną inteligencję i duże modele językowe. Pod koniec lektury zagłębisz się w tworzenie niestandardowych rozwiązań, co pozwoli Ci dobrze zrozumieć możliwości i zastosowania LlamaIndex.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Tę książkę docenią projektanci, specjaliści z zakresu metodyki DevOps i badacze zajmujący się bezpieczeństwem, którzy znajdą w niej niezrównane źródło wiedzy o kluczowych elementach systemu operacyjnego i jego słabych punktach. Poszczególne zagadnienia zilustrowano za pomocą starannie przygotowanych przykładów bazujących na narzędziu PowerShell. Przykłady te można testować i dostosowywać. Obejmują one zarówno podstawową analizę zabezpieczeń zasobów, jak i techniki zaawansowane, takie jak uwierzytelnianie sieciowe. Dzięki tej praktycznej książce przyswoisz wiedzę o tym, jak system Windows zabezpiecza pliki i rejestr, jak implementuje uwierzytelnianie lokalnie i za pośrednictwem sieci, a także od podstaw przeanalizujesz zagadnienia udzielania dostępu do zasobu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka krok po kroku wprowadzi Cię w podstawy Raspberry Pi, programowanie i praktyczne projekty ― od prostych układów dla początkujących po bardziej zaawansowane systemy. Znajdziesz tu także porady dotyczące rozwiązywania problemów i poprawy niezawodności swoich projektów.- Druk
- (41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Z tą książką krok po kroku zagłębisz się w metody OSINT, a także powiązane z nim zagadnienia natury prawnej i etycznej. Poznasz sposoby gromadzenia i analizowania informacji z wykorzystaniem wyszukiwarek, portali społecznościowych i innych zasobów internetowych. Zrozumiesz wagę anonimowości i technik gwarantujących bezpieczne poruszanie się po sieci, ułatwiających zarządzanie cyfrowym śladem czy tworzenie fikcyjnych tożsamości internetowych. Zdobędziesz również doświadczenie w korzystaniu z popularnych narzędzi OSINT, takich jak Recon-ng, Maltego, Shodan czy Aircrack-ng. Dowiesz się też, jak ograniczać ryzyko, przewidywać cyberataki, zapobiegać im i na nie reagować — wszystko dzięki technikom opartym na OSINT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Spring należy do rodziny frameworków Javy. Jego pierwsza edycja ujrzała światło dzienne w 2002 roku i od razu spotkał się z pozytywnym odbiorem programistów. Spring Framework zyskał uznanie i popularność, ponieważ działa na zasadzie lekkiego szablonu, umożliwiającego dużą dowolność, jeśli chodzi o wybór modelu programowania. W efekcie za jego pomocą można tworzyć szerokie spektrum aplikacji - od niewielkich i prostych po potężne i bardzo skomplikowane.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce dogłębnie zrozumiesz zagadnienia związane z ochroną haseł i odzyskiwaniem chronionych nimi danych. Rozpoczniesz od zapoznania się z zasadami przechowywania danych uwierzytelniających i matematycznymi podstawami technik łamania haseł. Następnie nauczysz się posługiwać różnymi narzędziami ułatwiającymi odzyskiwanie haseł, by potem zająć się typowymi przypadkami ich łamania, odzyskiwania skrótów i pokonywania zabezpieczeń. Przyjrzysz się działaniu metod siłowych i słownikowych, dowiesz się także, jak stosować je przy różnych sposobach przechowywania danych uwierzytelniających. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane licznymi rzeczywistymi przykładami. Pod koniec lektury przekonasz się, że potrafisz z łatwością łamać najpopularniejsze typy danych uwierzytelniających.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka jest kompleksowym przewodnikiem po ciemnej stronie cyberbezpieczeństwa ― zapewni Ci wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego zwalczania złośliwego oprogramowania. Nauczysz się poruszać wśród zawiłości związanych z tworzeniem złośliwego oprogramowania, a także dobrze poznasz techniki i strategie stosowane przez cyberprzestępców. Zdobędziesz też praktyczne doświadczenie w projektowaniu i implementowaniu popularnych rozwiązań stosowanych w prawdziwych złośliwych aplikacjach, na przykład Carbanak, Carberp, Stuxnet, Conti, Babuk i BlackCat. Nie zabrakło tu zasad etycznego hakingu i tajników budowy złośliwego oprogramowania, jak techniki unikania wykrycia, mechanizmy persystencji i wiele innych, które poznasz dzięki lekturze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Potraktuj tę książkę jako świetnego towarzysza wycieczek. Zawarte w tym przewodniku barwne ilustracje i wyczerpujące, przejrzyście podane informacje sprawią, że inaczej spojrzysz na różne elementy konstrukcji technicznych. Zrozumiesz fascynujące szczegóły działania urządzeń stworzonych przez ludzi. Nauczysz się rozpoznawać cechy charakterystyczne sieci elektroenergetycznej, dróg, kolei, mostów, tuneli, dróg wodnych i innych rozwiązań technicznych. Przekonasz się, jak wielką przyjemność daje „wypatrywanie infrastruktury”, a odkrywanie przeznaczenia napotkanych urządzeń stanie się Twoim hobby!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
- (35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania Al Sweigart
(14)(8)
(3)
(0)
(2)
(0)
(1)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii
ukryj opinie