Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III Cay S. Horstmann
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Cay S. Horstmann
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.7/6 Opinie: 3
- Stron:
- 680
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III
C++ wyjątkowo dobrze nadaje się do nauki jako "pierwszy poważny język programowania", a równocześnie jest znakomitym, wszechstronnym narzędziem do tworzenia nowoczesnych aplikacji. Programowanie w nim wymaga nieco wysiłku, ale pozwala zarówno szybko przyswoić najważniejsze paradygmaty informatyki, jak i wdrożyć się w pisanie kodu zgodne z dobrymi praktykami. Przy tym C++ ma cechy nowoczesnego języka programowania, a jego możliwości są poszerzane dzięki bibliotekom. Aby adept sztuki programowania mógł skorzystać z tych wszystkich zalet, potrzebuje pomocy dobrego nauczyciela lub dobrego podręcznika. Tylko w ten sposób uniknie typowych błędów popełnianych na skutek niewystarczającego zrozumienia podstaw programowania i najważniejszych koncepcji programistycznych.
Oto polska edycja popularnego podręcznika opartego na naukowych podstawach skutecznego uczenia. To znakomite wprowadzenie do podstawowych technik programowania i umiejętności projektowania pozwala łatwo, a przy tym dogłębnie opanować elementarne pojęcia. W przystępny sposób omawia najistotniejsze kwestie działania algorytmów i rodzaje struktur danych. Krok po kroku przeprowadza czytelnika od podstaw do bardziej zaawansowanych tematów związanych ze współczesnymi aplikacjami, takich jak GUI i programowanie XML. Poszczególne koncepcje zostały tu wyjaśnione z wykorzystaniem trafnie dobranych schematów i grafik. Nie zabrakło też wskazówek, przykładów i obszernych fragmentów świetnie napisanego kodu, które ułatwiają naukę, podobnie jak liczne ćwiczenia i studia przypadków.
W tej książce między innymi:
- podstawowe koncepcje programowania: struktury sterujące, tablice, wskaźniki
- programowanie obiektowe, dziedziczenie, polimorfizm
- struktury danych: liniowe i oparte na drzewach
- wprowadzenie do algorytmów
- szablony i zarządzanie pamięcią
Bądź profesjonalistą od pierwszej linii kodu!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Dawno, dawno temu, w głębokich latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku pewien duński informatyk zainspirowany językiem C opracował jeden z najważniejszych, najbardziej elastycznych i do dziś niezastąpionych języków programowania — C++. Dziś ten język jest wykorzystywany do tworzenia gier komputerowych, obliczeń naukowych, technicznych, w medycynie, przemyśle i bankowości. NASA posługuje się nim w naziemnej kontroli lotów. Duża część oprogramowania Międzynarodowej Stacji Kosmicznej została napisana w tym języku. Nawet w marsjańskim łaziku Curiosity pracuje program w C++, który analizuje obraz z kamer i planuje dalszą trasę.- Druk
(149,40 zł najniższa cena z 30 dni)
161.85 zł
249.00 zł (-35%) -
Promocja
C++ to jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Stanowi punkt wyjścia dla wielu innych języków, które odziedziczyły po nim składnię i liczne możliwości, dzięki czemu można śmiało stwierdzić, że znajomość C++ otwiera drzwi do świata nowoczesnego programowania i jest podstawą na wymagającym rynku pracy w branży informatycznej. Czasy się zmieniają, lecz to C++ jest wciąż wybierany wszędzie tam, gdzie liczą się możliwości, elastyczność, wydajność i stabilność.- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
To drugie wydanie zwięzłego przewodnika po C++ dla doświadczonych programistów, zaktualizowane do standardu C++20. Dzięki niemu zaznajomisz się z najważniejszymi elementami języka i biblioteki standardowej, koniecznymi do efektywnej pracy w takich stylach programowania jak programowanie zorientowane obiektowo czy generyczne. W tym wydaniu opisano wiele nowych elementów dodanych w C++20, w tym moduły, koncepcje, współprocedury i zakresy. Omówiono też wybrane komponenty biblioteki, które pojawią się dopiero w standardzie C++23.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Internet rzeczy nadal ewoluuje - i staje się coraz powszechniejszy, a to może być zachętą do tego, by poznać go bliżej. Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino może się okazać świetną propozycją na początek przygody z IoT. Książka kompleksowo objaśnia specyfikę wybranych urządzeń i uczy, jak je programować w sposób na tyle przystępny, że wystarczy przeciętna znajomość obsługi komputera, by zacząć tworzyć pierwsze projekty. Treść została zilustrowana przykładowymi kodami źródłowymi, co zdecydowanie ułatwia stawianie pierwszych kroków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem przewodnika dla programistów. Rozpoczyna się od szczegółowego wprowadzenia do nowoczesnego C++ z uwzględnieniem technik eliminowania wąskich gardeł w kodzie bazowym. Następnie omówiono zagadnienia optymalizacji struktur danych i zarzadzania pamięcią. Przedstawiono również tematykę algorytmów, zasady pisania czytelnego kodu i stosowania niestandardowych iteratorów. Zamieszczono w niej też praktyczne przykłady używania metaprogramowania w języku C++, korutyn, refleksji (do ograniczenia ilości szablonowego kodu), obiektów pośredniczących (do wprowadzania ukrytych optymalizacji), programowania współbieżnego i struktur danych wolnych od blokad. W końcowej części dokonano przeglądu algorytmów równoległych w C++.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Promocja
To książka przeznaczona dla programistów C++, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wzorców projektowych przy użyciu standardu C++17. Opisano tu zarówno klasyczne, jak i całkiem nowoczesne wzorce projektowe ułatwiające rozwiązywanie konkretnych problemów programistycznych w optymalny sposób. Przedstawiono też znaczenie niektórych najnowszych cech języka C++ dla implementacji wzorców. Treść została zilustrowana szeregiem przykładów i scenariuszy pokazujących wykorzystanie wzorców , ich alternatywy i wzajemne relacje. Co więcej, przykłady kodu - przy zachowaniu czytelności - prezentują sobą wysoką jakość oprogramowania produkcyjnego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Znajdziesz w nich typy danych, modyfikatory, literały i typy wyliczeniowe. Będziesz mógł łatwo odnaleźć wskaźniki i referencje oraz asercje statyczne. Przypomnisz sobie, na czym polegają: iterowanie kolekcji danych i rzutowanie typów danych. Odświeżysz wiadomości o podprogramach, dynamicznym gospodarowaniu pamięcią operacyjną i przestrzeni nazw.- Druk
Czasowo niedostępna
-
Promocja
C++ dzielnie broni swojej pozycji na rynku języków programowania. Pomimo silnego naporu języka Java oraz platformy .NET wciąż jest niezastąpiony w wielu dziedzinach. Jeżeli tylko wymagana jest najwyższa wydajność, dostęp do sprzętu oraz przewidywalny czas wykonania, programiści najczęściej wybierają właśnie język C++. Ostatnia wersja standardu — oznaczona numerem 11 — pozwala na jeszcze łatwiejsze pisanie kodu oraz tworzenie szybszych i wydajniejszych programów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%)
O autorze książki
Cay S. Horstmann jest głównym autorem książek Java. Podstawy. Wydanie IX i Java. Techniki zaawansowane. Wydanie IX - najpopularniejszych w Polsce podręczników do nauki Javy. Cay jest profesorem informatyki na Uniwersytecie Stanowym w San José, ma tytuł Java Champion i często wygłasza odczyty na konferencjach związanych z branżą komputerową.
Cay S. Horstmann - pozostałe książki
-
Promocja
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto kolejne, przejrzane, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika dla zawodowych programistów Javy. Znalazł się tu dokładny opis sposobów tworzenia interfejsu użytkownika, stosowania rozwiązań korporacyjnych, sieciowych i zabezpieczeń, a także nowości wprowadzonych w JDK 11. Przedstawiono techniki programowania baz danych oraz umiędzynarodowiania aplikacji Javy. Sporo uwagi poświęcono bibliotece Swing oraz jej wykorzystaniu do tworzenia realistycznej grafiki i efektów specjalnych. Ponadto w książce zostały pokazane nowe możliwości języka — zademonstrowano, jak dzięki nim uzyskać wyjątkową jakość aplikacji, a zamieszczone przykłady opracowano pod kątem zrozumiałości i wartości praktycznej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy — to pierwszy tom, w którym omówiono podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. W tym wydaniu opisano pakiet JDK Java Standard Edition (SE) w wersji 9, 10 i 11. Teorii towarzyszą liczne przykłady kodu, obrazujące zasady działania niemal każdej przedstawionej tu funkcji czy biblioteki. Przykładowe programy są proste, aby ułatwić naukę najważniejszych zagadnień.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Ta książka jest kompletnym i zwięzłym kompendium praktycznego wykorzystania Javy. Została pomyślana w taki sposób, aby nauka języka i bibliotek odbywała się możliwie szybko. Omówiono tu bardzo dużo materiału, ale jego uporządkowanie i sposób prezentacji ułatwiają szybki dostęp do danego zagadnienia i łatwe zrozumienie treści. Dzięki temu płynnie nauczysz się wszystkich nowości, od systemu modułów „Project Jigsaw” do wyrażeń lambda czy strumieni. Opanujesz tajniki programowania współbieżnego dzięki potężnym mechanizmom dostępnym w bibliotekach. Docenisz tę książkę, jeśli profesjonalnie piszesz aplikacje w Javie, zwłaszcza jeżeli chcesz tworzyć oprogramowanie działające po stronie serwera lub w systemie Android- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł (-20%) -
Promocja
Książka ta jest kolejnym, gruntownie zaktualizowanym i przeorganizowanym wydaniem czołowego podręcznika dla poważnych programistów Javy, którzy chcą skorzystać z nowych możliwości języka. W tym drugim z dwóch tomów książki opisano zagadnienia zaawansowane, takie jak API strumieni, biblioteki do obsługi daty, czasu i kalendarzy, zaawansowane zastosowania biblioteki Swing czy zagadnienia związane z bezpieczeństwem. Przedstawiono również najlepsze praktyki programowania aplikacji. Co ważne, prezentacja zagadnień umożliwia ich łatwe zrozumienie i praktyczne zastosowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Opisano tu podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. Przedstawiono pakiet Java Development Kit. Pakiet ten obejmuje obecnie tak różne aspekty tworzenia aplikacji, jak konstruowanie interfejsu użytkownika, zarządzanie bazami danych, internacjonalizacja, bezpieczeństwo i przetwarzanie XML. W książce znajdziesz również mnóstwo przykładów kodu obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji i biblioteki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Jeśli jesteś posiadasz doświadzenie w programowaniu Javy, praktyczne podejście Horstmanna i przykładowe kody pomogą Ci szybko wykorzystać wyrażenia lambda, strumienie i inne usprawnienia wprowadzone zarówno do języka jak i platformy Java. Horstmann omawia wszystko, co powinni wiedzieć deweloperzy na temat nowoczesnej Javy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w wersji 7 platformy Java Standard Edition. W trakcie lektury poznasz składnię języka oraz wszystkie istotne kwestie związane z programowaniem w Javie. Zrozumiesz założenia programowania obiektowego, nauczysz się korzystać z interfejsów oraz obsługiwać wyjątki. Przekonasz się również, jakie ułatwienia w tym zakresie oferuje Java 7 - obsługa wielu wyjątków w ramach jednego bloku catch to tylko czubek góry lodowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Dziewiąte wydanie bestsellerowej pozycji Java. Techniki zaawansowane zostało zaktualizowane i uzupełnione o nowinki z najnowszej wersji języka Java oznaczonej numerem 7. W trakcie lektury dowiesz się, jak wydajnie korzystać ze strumieni, wyrażeń regularnych oraz baz danych. Java 7 to całkowicie nowy, mocno rozbudowany dostęp do plików - opis wszystkich niuansów znajdziesz w tej publikacji. Co jeszcze? Tworzenie aplikacji dla różnych języków i lokalizacji, zaawansowane wykorzystanie biblioteki Swing oraz dystrybucja stworzonych aplikacji. To tylko niektóre z zagadnień poruszonych w tej wyjątkowej książce, która musi się znaleźć na półce każdego programisty języka Java.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Promocja
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak funkcjonuje bitcoin, a także w jaki sposób specyfika nowoczesnych koncepcji cyfrowej własności stopniowo zmienia świat finansów. Poznasz również tajniki inwestowania i handlu kryptowalutami. Ważną częścią książki jest rozdział poświęcony zagrożeniom w świecie krypto, w tym metodom działania hakerów i oszustów. Wszystko to, wraz z informacjami o najnowszych trendach i przyszłości kryptowalut, przygotuje Cię na zmianę — na nową cyfrową ekonomię!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Czy Twój projekt wiąże się ze skomplikowanymi oczekiwaniami, z nierealistycznymi terminami i ograniczeniami budżetowymi? Żaden problem! Ta książka pokaże Ci, jak przekształcić projekty w satysfakcjonujące doświadczenia skoncentrowane na kliencie. Dowiesz się, jak ustalić jasną wizję, tworzyć mapy drogowe produktów, harmonogramy pracy i przygotowywać się do wydań produktu. Uzyskasz również ekspercki wgląd w rozwój prostego i praktycznego podejścia do zarządzania projektami, które zamienia pomysły w gotowe produkty!- Druk
- ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Arkusze kalkulacyjne Excela pozwalają robić z danymi niesamowite rzeczy! Książka Excel. Formuły i funkcje dla bystrzaków pokazuje, jak ciekawa może być praca z tym programem, wyjaśnia podstawy obliczeń z jego użyciem i prowadzi przez wiele różnych zagadnień, w tym statystykę i analizę danych. Nawet jeżeli jesteś zaawansowanym użytkownikiem arkuszy kalkulacyjnych, przekonasz się, że warto takie źródło mieć pod ręką, aby znaleźć tę jedną funkcję, o której zawsze zapominasz. A kiedy zakończysz obliczenia, ta książka podpowie Ci, jak sprawić, aby całość wyglądała zgrabnie i profesjonalnie. Doskonale!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Oto praktyczny przewodnik po nauce o danych w miejscu pracy. Dowiesz się stąd wszystkiego, co ważne na początku Twojej drogi jako danologa: od osobowości, z którymi przyjdzie Ci pracować, przez detale analizy danych, po matematykę stojącą za algorytmami i uczeniem maszynowym. Nauczysz się myśleć krytycznie o danych i otrzymanych wynikach, będziesz też inteligentnie o tym mówić. Jednym zdaniem: zrozumiesz dane i związane z nimi wyzwania na głębszym, profesjonalnym poziomie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Czy szukasz nowych, wydajnych sposobów odkrywania, przekształcania danych i wyciągania z nich wniosków przydatnych w Twojej organizacji? Oto przewodnik, który krok po kroku pokazuje, jak oszczędzić czas, uprościć procesy biznesowe i ulepszyć analizy. Znajdziesz tutaj praktyczne i łatwe do zrozumienia informacje, od łączenia się z ogromnymi bazami danych po używanie niestandardowych funkcji i formuł. Dowiesz się, jak zaimportować i zinterpretować dane z wielu źródeł, a także jak przygotować raport na podstawie ich ujednoliconego modelu. Książka jest w pełni zgodna z programem Microsoft Excel 2021.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Czy firma, w której pracujesz, ma tak dużo danych, że nie wiesz, co z nimi zrobić ani nie potrafisz ich zrozumieć? Microsoft Power BI to dająca duże możliwości intuicyjna platforma, która pomaga przekształcać surowe dane w informacje umożliwiające podejmowanie działań, i to bez konieczności przechodzenia długich szkoleń lub uczenia się programowania. Z tej książki dowiesz się, jak badać źródła danych, tworzyć ich modele, przetwarzać liczby, wizualizować wyniki i opracowywać atrakcyjne raporty inspirujące do zmian. Już dziś zacznij kierować firmą na podstawie twardych danych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%)
Ebooka "Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- Big C++: Late Objects, 3rd Edition
- Tłumaczenie:
- Krzysztof Bąbol
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6728-9, 9788328367289
- Data wydania książki drukowanej :
- 2021-01-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6729-6, 9788328367296
- Data wydania ebooka :
-
2021-01-18
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 122594
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 48.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 32MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 71.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » C++ - Programowanie
Dostępność produktu
Produkt nie został jeszcze oceniony pod kątem ułatwień dostępu lub nie podano żadnych informacji o ułatwieniach dostępu lub są one niewystarczające. Prawdopodobnie Wydawca/Dostawca jeszcze nie umożliwił dokonania walidacji produktu lub nie przekazał odpowiednich informacji na temat jego dostępności.
Spis treści książki
- 1.1. Czym jest programowanie? (35)
- 1.2. Anatomia komputera (36)
- IAS: Komputery są wszędzie (38)
- 1.3. Kod maszynowy i języki programowania (39)
- IAS: Organizacje normalizacyjne (40)
- 1.4. Zapoznanie się ze środowiskiem programowania (41)
- WDP: Kopie zapasowe (44)
- 1.5. Analiza pierwszego programu (45)
- CPB: Pomijanie średników (47)
- TS: Sekwencje ucieczki (48)
- 1.6. Błędy (49)
- CPB: Błędna pisownia wyrazów (50)
- 1.7. Rozwiązywanie problemów: projektowanie algorytmów (50)
- 1.7.1. Koncepcja algorytmu (51)
- 1.7.2. Algorytm rozwiązywania problemu stopy zwrotu (51)
- 1.7.3. Pseudokod (52)
- 1.7.4. Od algorytmów do programów (53)
- JTZ: Opisywanie algorytmu za pomocą pseudokodu (54)
- P: Napisanie algorytmu układania płytek podłogowych (55)
- Podsumowanie rozdziału (57)
- 2.1. Zmienne (59)
- 2.1.1. Definicje zmiennych (60)
- 2.1.2. Typy liczbowe (61)
- 2.1.3. Nazwy zmiennych (62)
- 2.1.4. Instrukcja przypisania (63)
- 2.1.5. Stałe (65)
- 2.1.6. Komentarze (65)
- CPB: Używanie niezdefiniowanych zmiennych (66)
- CPB: Używanie niezainicjowanych zmiennych (66)
- WDP: Wybieraj opisowe nazwy zmiennych (67)
- WDP: Nie używaj sekretnych numerów (67)
- TS: Typy liczbowe w C++ (68)
- TS: Zakresy i precyzja liczb (69)
- TS: Definiowanie zmiennych ze słowem auto (69)
- 2.2. Arytmetyka (69)
- 2.2.1. Operatory arytmetyczne (69)
- 2.2.2. Inkrementacja i dekrementacja (70)
- 2.2.3. Dzielenie całkowite i reszta z dzielenia (70)
- 2.2.4. Konwertowanie liczb zmiennoprzecinkowych na całkowite (71)
- 2.2.5. Potęgi i pierwiastki (72)
- CPB: Niezamierzone dzielenie całkowite (74)
- CPB: Niezamknięte nawiasy (74)
- CPB: Zapominanie o plikach nagłówkowych (75)
- CPB: Błędy zaokrąglenia (76)
- WDP: Spacje w wyrażeniach (76)
- TS: Rzutowania (77)
- TS: Połączenie przypisania i działań arytmetycznych (77)
- IAS: Błąd jednostki zmiennoprzecinkowej procesora Pentium (77)
- 2.3. Wejście i wyjście (79)
- 2.3.1. Wejście (79)
- 2.3.2. Formatowanie wyjścia (80)
- 2.4. Rozwiązywanie problemów: najpierw zrób to ręcznie (82)
- P: Obliczanie czasu podróży (83)
- JTZ: Przeprowadzanie obliczeń (83)
- P: Obliczenie kosztu znaczków pocztowych (86)
- 2.5. Ciągi (86)
- 2.5.1. Typ string (86)
- 2.5.2. Łączenie ciągów (87)
- 2.5.3. Wprowadzanie ciągów (87)
- 2.5.4. Funkcje ciągów (88)
- IAS: Alfabety międzynarodowe i zestaw Unicode (91)
- Podsumowanie rozdziału (92)
- 3.1. Instrukcja if (93)
- CPB: Średnik po warunku if (96)
- WDP: Układ nawiasów klamrowych (96)
- WDP: Zawsze używaj nawiasów klamrowych (97)
- WDP: Wcięcia (97)
- WDP: Unikaj duplikowania kodu w gałęziach (98)
- TS: Operator warunkowy (99)
- 3.2. Porównywanie liczb oraz znaków (99)
- CPB: Mylenie operatora = z == (101)
- CPB: Dokładne porównywanie liczb zmiennoprzecinkowych (102)
- WDP: Doprowadź do kompilacji z brakiem ostrzeżeń (103)
- TS: Alfabetyczna kolejność ciągów (103)
- JTZ: Implementacja instrukcji if (104)
- P: Wyodrębnianie ze środka (106)
- IAS: Dysfunkcjonalne systemy komputerowe (106)
- 3.3. Wiele wariantów (107)
- TS: Instrukcja switch (110)
- 3.4. Zagnieżdżone gałęzie (111)
- CPB: Problem z zawieszonym słowem else (113)
- WDP: Ręczne śledzenie kodu (114)
- 3.5. Rozwiązywanie problemów: schematy blokowe (116)
- 3.6. Rozwiązywanie problemów: przypadki testowe (119)
- WDP: Opracuj harmonogram i zarezerwuj czas na nieoczekiwane problemy (120)
- 3.7. Zmienne i operatory logiczne (121)
- CPB: Łączenie wielu operatorów relacyjnych (124)
- CPB: Mylenie warunków && i || (125)
- TS: Skrócone obliczanie wartości operatorów logicznych (126)
- TS: Prawa de Morgana (126)
- 3.8. Zastosowanie: weryfikacja danych wejściowych (127)
- IAS: Sztuczna inteligencja (129)
- Podsumowanie rozdziału (131)
- 4.1. Pętla while (133)
- CPB: Nieskończone pętle (138)
- CPB: Nie myśl w kategoriach "Czy doszliśmy już do celu?" (138)
- CPB: Pomyłki o jeden (139)
- IAS: Pierwszy "bug" (140)
- 4.2. Rozwiązywanie problemów: ręczne śledzenie kodu (140)
- 4.3. Pętla for (143)
- WDP: Używaj pętli tylko do tego, do czego została przeznaczona (147)
- WDP: Wybierz zakres pętli odpowiedni do zadania (147)
- WDP: Licz iteracje (148)
- 4.4. Pętla do (148)
- WDP: Schematy blokowe pętli (149)
- 4.5. Przetwarzanie danych wejściowych (150)
- 4.5.1. Wartości wartownika (150)
- 4.5.2. Odczytywanie danych wejściowych do chwili niepowodzenia (151)
- TS: Czyszczenie stanu błędu (153)
- TS: "Pętla i pół" oraz instrukcja break (154)
- TS: Przekierowywanie wejścia i wyjścia (154)
- 4.6. Rozwiązywanie problemów: scenopis (155)
- 4.7. Typowe algorytmy pętli (158)
- 4.7.1. Suma i średnia (158)
- 4.7.2. Zliczanie pasujących elementów (158)
- 4.7.3. Znajdowanie pierwszego pasującego elementu (159)
- 4.7.4. Monitowanie aż do skutku (159)
- 4.7.5. Maksimum i minimum (160)
- 4.7.6. Porównywanie sąsiednich wartości (160)
- JTZ: Tworzenie pętli (161)
- P: Przetwarzanie numerów kart kredytowych (165)
- 4.8. Zagnieżdżone pętle (165)
- P: Manipulowanie pikselami obrazu (168)
- 4.9. Rozwiązywanie problemów: najpierw rozwiąż prostszy problem (169)
- 4.10. Liczby losowe i symulacje (173)
- 4.10.1. Generowanie liczb losowych (174)
- 4.10.2. Symulowanie rzutów kostką (175)
- 4.10.3. Metoda Monte Carlo (176)
- IAS: Piractwo cyfrowe (177)
- Podsumowanie rozdziału (178)
- 5.1. Funkcje jako czarne skrzynki (181)
- 5.2. Implementowanie funkcji (183)
- WDP: Komentarze funkcji (185)
- 5.3. Przekazywanie parametrów (185)
- WDP: Nie modyfikuj zmiennych parametrycznych (187)
- 5.4. Wartości zwracane (187)
- CPB: Brak wartości zwracanej (188)
- TS: Deklaracje funkcji (189)
- JTZ: Implementowanie funkcji (190)
- P: Generowanie losowych haseł (191)
- P: Używanie debugera (191)
- 5.5. Funkcje bez wartości zwracanych (192)
- 5.6. Rozwiązywanie problemów: funkcje do ponownego wykorzystania (193)
- 5.7. Rozwiązywanie problemów: uściślanie stopniowe (195)
- WDP: Pilnuj, by funkcje były krótkie (200)
- WDP: Śledzenie funkcji (200)
- WDP: Atrapy (202)
- P: Obliczanie oceny z przedmiotu (202)
- 5.8. Zakres zmiennej i zmienne globalne (202)
- WDP: Unikaj zmiennych globalnych (204)
- 5.9. Parametry referencyjne (204)
- WDP: Preferuj wartości zwracane zamiast parametrów referencyjnych (208)
- TS: Stałe referencje (209)
- 5.10. Funkcje rekurencyjne (opcjonalnie) (209)
- JTZ: Wnioskowanie rekurencyjne (212)
- IAS: Nagłe rozpowszechnienie się komputerów osobistych (214)
- Podsumowanie rozdziału (215)
- 6.1. Tablice (217)
- 6.1.1. Definiowanie tablic (217)
- 6.1.2. Dostęp do elementów tablicy (219)
- 6.1.3. Częściowo wypełnione tablice (221)
- CPB: Przekroczenie zakresu (222)
- WDP: Używaj tablic do przechowywania serii związanych ze sobą wartości (222)
- IAS: Wirusy komputerowe (222)
- 6.2. Typowe algorytmy tablicowe (224)
- 6.2.1. Wypełnianie wartościami (224)
- 6.2.2. Kopiowanie (224)
- 6.2.3. Suma i średnia (225)
- 6.2.4. Maksimum i minimum (225)
- 6.2.5. Separatory elementów (225)
- 6.2.6. Zliczanie pasujących elementów (226)
- 6.2.7. Wyszukiwanie liniowe (226)
- 6.2.8. Usuwanie elementu (227)
- 6.2.9. Wstawianie elementu (227)
- 6.2.10. Przestawianie elementów (229)
- 6.2.11. Odczyt danych wejściowych (230)
- TS: Sortowanie za pomocą biblioteki C++ (231)
- TS: Algorytm sortowania (231)
- TS: Wyszukiwanie binarne (233)
- 6.3. Tablice a funkcje (234)
- TS: Stałe parametry tablicowe (237)
- 6.4. Rozwiązywanie problemów: dostosowywanie algorytmów (238)
- JTZ: Praca z tablicami (240)
- P: Rzut kostką (243)
- 6.5. Rozwiązywanie problemów: odkrywanie algorytmów przez manipulację obiektami fizycznymi (244)
- 6.6. Tablice dwuwymiarowe (246)
- 6.6.1. Definiowanie tablic dwuwymiarowych (247)
- 6.6.2. Dostęp do elementów (248)
- 6.6.3. Lokalizowanie sąsiadujących elementów (248)
- 6.6.4. Obliczanie sum wierszy i kolumn (249)
- 6.6.5. Dwuwymiarowe parametry tablicowe (250)
- CPB: Pomijanie rozmiaru kolumny w dwuwymiarowym parametrze tablicowym (253)
- P: Tabela danych o ludności świata (253)
- 6.7. Wektory (253)
- 6.7.1. Definiowanie wektorów (254)
- 6.7.2. Powiększanie i zmniejszanie wektorów (255)
- 6.7.3. Wektory a funkcje (256)
- 6.7.4. Algorytmy związane z wektorami (257)
- 6.7.5. Wektory dwuwymiarowe (259)
- WDP: Stosuj wektory zamiast tablic (260)
- TS: Pętla for oparta na zakresie (260)
- Podsumowanie rozdziału (261)
- 7.1. Definiowanie i używanie wskaźników (264)
- 7.1.1. Definiowanie wskaźników (264)
- 7.1.2. Dostęp do zmiennych poprzez wskaźniki (265)
- 7.1.3. Inicjowanie wskaźników (266)
- CPB: Mylenie wskaźników z danymi, na które wskazują (268)
- WDP: Używaj oddzielnej definicji dla każdej zmiennej wskaźnikowej (269)
- TS: Wskaźniki i referencje (269)
- 7.2. Tablice i wskaźniki (270)
- 7.2.1. Tablice jako wskaźniki (270)
- 7.2.2. Arytmetyka wskaźnikowa (271)
- 7.2.3. Tablicowe zmienne parametryczne są wskaźnikami (272)
- TS: Przechodzenie po tablicy przy użyciu wskaźnika (273)
- CPB: Zwracanie wskaźnika wskazującego na zmienną lokalną (274)
- WDP: Programuj przejrzyście, a nie sprytnie (275)
- TS: Stałe wskaźniki (275)
- 7.3. Ciągi w językach C i C++ (276)
- 7.3.1. Typ char (276)
- 7.3.2. Ciągi w stylu C (276)
- 7.3.3. Tablice znaków (277)
- 7.3.4. Konwertowanie pomiędzy ciągami w stylu C i C++ (278)
- 7.3.5. Ciągi w stylu C++ i operator [] (278)
- TS: Praca z ciągami w stylu C (279)
- 7.4. Dynamiczna alokacja pamięci (281)
- CPB: Wiszące wskaźniki (283)
- CPB: Wycieki pamięci (284)
- 7.5. Tablice i wektory wskaźników (285)
- 7.6. Rozwiązywanie problemów: rysowanie schematu (288)
- JTZ: Praca ze wskaźnikami (289)
- P: Tworzenie korespondencji masowej (291)
- IAS: Systemy wbudowane (291)
- 7.7. Struktury (292)
- 7.7.1. Typy strukturalne (292)
- 7.7.2. Przypisania struktur i ich porównywanie (293)
- 7.7.3. Funkcje a struktury (294)
- 7.7.4. Tablice struktur (294)
- 7.7.5. Struktury ze składowymi tablicowymi (295)
- 7.7.6. Struktury zagnieżdżone (295)
- 7.8. Wskaźniki a struktury (296)
- 7.8.1. Wskaźniki do struktur (296)
- 7.8.2. Struktury ze składowymi wskaźnikowymi (297)
- TS: Wskaźniki inteligentne (298)
- Podsumowanie rozdziału (299)
- 8.1. Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych (301)
- 8.1.1. Otwieranie strumienia (302)
- 8.1.2. Odczyt z pliku (303)
- 8.1.3. Zapis do pliku (304)
- 8.1.4. Przykład przetwarzania pliku (304)
- 8.2. Odczyt tekstowych danych wejściowych (307)
- 8.2.1. Odczyt wyrazów (307)
- 8.2.2. Odczyt znaków (307)
- 8.2.3. Odczyt wierszy (309)
- CPB: Łączenie operacji wejścia przy użyciu operatora >> i funkcji getline (310)
- TS: Sprawdzanie błędu strumienia (311)
- 8.3. Zapisywanie tekstowych danych wyjściowych (312)
- TS: Standard Unicode, kodowanie UTF-8 i ciągi C++ (314)
- 8.4. Analizowanie i formatowanie ciągów (315)
- 8.5. Argumenty wiersza poleceń (317)
- IAS: Algorytmy szyfrowania (320)
- JTZ: Przetwarzanie plików tekstowych (321)
- P: Wyszukiwanie duplikatów (324)
- 8.6. Dostęp swobodny i pliki binarne (324)
- 8.6.1. Dostęp swobodny (324)
- 8.6.2. Pliki binarne (325)
- 8.6.3. Przetwarzanie plików z obrazami (326)
- IAS: Bazy danych a prywatność (329)
- Podsumowanie rozdziału (330)
- 9.1. Programowanie obiektowe (334)
- 9.2. Implementowanie prostej klasy (335)
- 9.3. Określanie interfejsu publicznego klasy (338)
- CPB: Zapominanie o średniku (340)
- 9.4. Projektowanie reprezentacji danych (341)
- 9.5. Funkcje składowe (342)
- 9.5.1. Implementowanie funkcji składowych (342)
- 9.5.2. Parametry jawne i niejawne (343)
- 9.5.3. Wywoływanie funkcji składowej wewnątrz innej funkcji składowej (344)
- WDP: Wszystkie dane składowe powinny być prywatne, a większość funkcji - publiczna (347)
- WDP: Poprawne użycie słowa zastrzeżonego const (347)
- 9.6. Konstruktory (348)
- CPB: Próba wywołania konstruktora (350)
- TS: Przeciążanie (351)
- TS: Listy inicjatorów (351)
- TS: Uniwersalna i jednolita składnia inicjacji (352)
- 9.7. Rozwiązywanie problemów: śledzenie obiektów (353)
- JTZ: Implementowanie klasy (355)
- P: Implementowanie klasy reprezentującej konto bankowe (358)
- IAS: Elektroniczne maszyny do głosowania (358)
- 9.8. Rozwiązywanie problemów: znajdowanie klas (360)
- WDP: Przekształcaj wektory równoległe w wektory obiektów (361)
- 9.9. Osobna kompilacja (363)
- 9.10. Wskaźniki do obiektów (367)
- 9.10.1. Obiekty alokowane dynamicznie (367)
- 9.10.2. Operator -> (368)
- 9.10.3. Wskaźnik this (369)
- 9.11. Rozwiązywanie problemów: wzorce danych obiektu (369)
- 9.11.1. Przechowywanie sumy całkowitej (370)
- 9.11.2. Liczenie zdarzeń (371)
- 9.11.3. Gromadzenie danych (371)
- 9.11.4. Zarządzanie właściwościami obiektu (372)
- 9.11.5. Modelowanie obiektów o różnych stanach (373)
- 9.11.6. Opisywanie pozycji obiektu (374)
- IAS: Oprogramowanie o otwartych źródłach i wolne oprogramowanie (375)
- Podsumowanie rozdziału (376)
- 10.1. Hierarchie dziedziczenia (379)
- 10.2. Implementowanie klas pochodnych (383)
- CPB: Dziedziczenie prywatne (386)
- CPB: Replikowanie składowych klasy bazowej (386)
- WDP: Przy odmiennych wartościach należy używać jednej klasy, przy odmiennym działaniu - dziedziczenia (387)
- TS: Wywoływanie konstruktora klasy bazowej (387)
- 10.3. Przesłanianie funkcji składowych (388)
- CPB: Zapominanie o podaniu nazwy klasy bazowej (391)
- 10.4. Funkcje wirtualne i polimorfizm (391)
- 10.4.1. Problem odcinania (392)
- 10.4.2. Wskaźniki do klasy bazowej i pochodnej (393)
- 10.4.3. Funkcje wirtualne (394)
- 10.4.4. Polimorfizm (395)
- WD: Nie używaj znaczników typów (398)
- CPB: Odcinanie obiektu (398)
- CPB: Nieudane przesłanianie funkcji wirtualnej (399)
- TS: Wirtualne samowywołania (400)
- JTZ: Opracowywanie hierarchii dziedziczenia (400)
- P: Implementowanie hierarchii pracowników a potrzeby przetwarzania odcinków wypłat (406)
- IAS: Kto sprawuje kontrolę nad internetem? (406)
- Podsumowanie rozdziału (408)
- 11.1. Liczby trójkątne (409)
- CPB: Śledzenie wykonania funkcji rekurencyjnych (413)
- CPB: Nieskończona rekurencja (414)
- JTZ: Wnioskowanie rekurencyjne (415)
- P: Znajdowanie plików (418)
- 11.2. Rekurencyjne funkcje pomocnicze (418)
- 11.3. Wydajność rekurencji (419)
- 11.4. Permutacje (423)
- 11.5. Rekurencja wzajemna (426)
- 11.6. Poszukiwanie z nawrotami (430)
- P: Wieże Hanoi (436)
- IAS: Ograniczenia obliczeń komputerowych (436)
- Podsumowanie rozdziału (439)
- 12.1. Sortowanie przez wybieranie (441)
- 12.2. Profilowanie algorytmu sortowania przez wybieranie (444)
- 12.3. Analiza wydajności algorytmu sortowania przez wybieranie (445)
- TS: O, omega i theta (447)
- TS: Sortowanie przez wstawianie (449)
- 12.4. Sortowanie przez scalanie (450)
- 12.5. Analiza algorytmu sortowania przez scalanie (453)
- TS: Algorytm sortowania szybkiego (456)
- 12.6. Wyszukiwanie (457)
- 12.6.1. Wyszukiwanie liniowe (457)
- 12.6.2. Wyszukiwanie binarne (459)
- WDP: Funkcje biblioteczne do sortowania i wyszukiwania binarnego (462)
- TS: Definiowanie kolejności sortowania obiektów (462)
- 12.7. Rozwiązywanie problemów: szacowanie czasu wykonania algorytmu (463)
- 12.7.1. Czas liniowy (463)
- 12.7.2. Czas kwadratowy (464)
- 12.7.3. Wzór trójkąta (465)
- 12.7.4. Czas logarytmiczny (467)
- P: Ulepszanie algorytmu sortowania przez wstawianie (468)
- IAS: Pierwsza programistka (468)
- Podsumowanie rozdziału (469)
- 13.1. Przeciążanie operatorów (471)
- 13.1.1. Funkcje operatorów (472)
- 13.1.2. Przeciążanie operatorów porównania (474)
- 13.1.3. Wejście i wyjście (475)
- 13.1.4. Operatory składowe (476)
- TS: Przeciążanie operatorów inkrementacji i dekrementacji (476)
- TS: Niejawne konwersje typów (478)
- TS: Zwracanie referencji (479)
- P: Klasa Fraction (480)
- 13.2. Automatyczne zarządzanie pamięcią (480)
- 13.2.1. Konstruktory przydzielające pamięć (480)
- 13.2.2. Destruktory (482)
- 13.2.3. Przeciążanie operatora przypisania (483)
- 13.2.4. Konstruktory kopiujące (488)
- WDP: Używaj parametrów referencyjnych, by nie tworzyć kopii obiektów (492)
- CPB: Definiowanie destruktora bez pozostałych dwu funkcji z "wielkiej trójki" (492)
- TS: Wirtualne destruktory (493)
- TS: Powstrzymanie automatycznego tworzenia funkcji zarządzających pamięcią (494)
- TS: Operacje przenoszenia (494)
- TS: Wskaźniki współdzielone (496)
- P: Śledzenie zarządzania pamięcią w obiektach typu String (496)
- 13.3. Szablony (497)
- 13.3.1. Szablony funkcji (497)
- 13.3.2. Szablony klas (499)
- TS: Parametry szablonów niedotyczące typów (501)
- Podsumowanie rozdziału (502)
- 14.1. Używanie list powiązanych (503)
- 14.2. Implementowanie list powiązanych (509)
- 14.2.1. Klasy dla list, węzłów i iteratorów (509)
- 14.2.2. Implementowanie iteratorów (511)
- 14.2.3. Implementowanie wstawiania i usuwania węzłów (512)
- P: Implementowanie szablonu listy powiązanej (522)
- 14.3. Wydajność operacji na listach, tablicach i wektorach (523)
- 14.4. Stosy i kolejki (527)
- 14.5. Implementowanie stosów i kolejek (530)
- 14.5.1. Stosy jako listy powiązane (530)
- 14.5.2. Stosy jako tablice (533)
- 14.5.3. Kolejki jako listy powiązane (534)
- 14.5.4. Kolejki jako tablice cykliczne (535)
- 14.6. Zastosowania stosów i kolejek (536)
- 14.6.1. Sprawdzanie zamknięcia nawiasów (536)
- 14.6.2. Obliczanie wyrażeń zapisanych w odwrotnej notacji polskiej (537)
- 14.6.3. Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych (539)
- 14.6.4. Poszukiwanie z nawrotami (543)
- TS: Odwrotna notacja polska (544)
- Podsumowanie rozdziału (545)
- 15.1. Zbiory (547)
- 15.2. Mapy (551)
- WDP: W przypadku iteratorów używaj typu auto (555)
- TS: Multizbiory i multimapy (555)
- P: Częstość występowania wyrazów (556)
- 15.3. Implementowanie tablicy mieszającej (556)
- 15.3.1. Skróty (556)
- 15.3.2. Tablice mieszające (558)
- 15.3.3. Znajdowanie elementu (559)
- 15.3.4. Dodawanie i usuwanie elementów (560)
- 15.3.5. Przechodzenie po tablicy mieszającej (560)
- TS: Implementowanie funkcji skrótów (566)
- TS: Adresowanie otwarte (568)
- Podsumowanie rozdziału (570)
- 16.1. Podstawowe koncepcje dotyczące drzew (571)
- 16.2. Drzewa binarne (575)
- 16.2.1. Przykłady drzew binarnych (575)
- 16.2.2. Drzewa zrównoważone (577)
- 16.2.3. Implementacja drzewa binarnego (578)
- P: Budowanie drzewa Huffmana (580)
- 16.3. Binarne drzewa poszukiwań (580)
- 16.3.1. Właściwość wyszukiwania binarnego (580)
- 16.3.2. Wstawianie (582)
- 16.3.3. Usuwanie (584)
- 16.3.4. Wydajność operacji (586)
- 16.4. Przeglądanie drzewa (591)
- 16.4.1. Przeglądanie poprzeczne (591)
- 16.4.2. Przeglądanie wzdłużne i wsteczne (593)
- 16.4.3. Wzorzec Wizytator (594)
- 16.4.4. Przeszukiwanie w głąb i wszerz (595)
- 16.4.5. Iteratory drzew (596)
- 16.5. Drzewa czerwono-czarne (597)
- 16.5.1. Podstawowe własności drzew czerwono-czarnych (597)
- 16.5.2. Wstawianie (600)
- 16.5.3. Usuwanie (601)
- P: Implementowanie drzewa czerwono-czarnego (605)
- Podsumowanie rozdziału (605)
- 17.1. Kolejki priorytetowe (607)
- P: Symulacja kolejki oczekujących klientów (610)
- 17.2. Kopce (610)
- 17.3. Algorytm sortowania przez kopcowanie (621)
- Podsumowanie rozdziału (626)
ELEMENTY KSIĄŻKI (16)
PRZEDMOWA (23)
1. WPROWADZENIE (35)
2. PODSTAWOWE TYPY DANYCH (59)
3. DECYZJE (93)
4. PĘTLE (133)
5. FUNKCJE (181)
6. TABLICE I WEKTORY (217)
7. WSKAŹNIKI I STRUKTURY (263)
8. STRUMIENIE (301)
9. KLASY (333)
10. DZIEDZICZENIE (379)
11. REKURENCJA (409)
12. SORTOWANIE I WYSZUKIWANIE (441)
13. ZAAWANSOWANE CECHY JĘZYKA C++ (471)
14. LISTY POWIĄZANE, STOSY I KOLEJKI (503)
15. ZBIORY, MAPY I TABLICE MIESZAJĄCE (547)
16. STRUKTURY DRZEW (571)
17. KOLEJKI PRIORYTETOWE I KOPCE (607)
A ZESTAWIENIE SŁÓW ZASTRZEŻONYCH (627)
B ZESTAWIENIE OPERATORÓW (631)
C KODY ZNAKÓW (633)
D PRZEGLĄD BIBLIOTEKI C++ (637)
E WYTYCZNE DOTYCZĄCE PROGRAMOWANIA W JĘZYKU C++ (643)
F SYSTEMY LICZBOWE (651)
SŁOWNICZEK (661)
ŹRÓDŁA ILUSTRACJI (671)
ŚCIĄGAWKA (673)
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
W tej unikalnej książce znajdziesz kompleksowe omówienie procesu tworzenia LLM, od pracy z zestawami danych po implementację architektury modelu, wstępne szkolenie na nieoznakowanych danych i dostrajanie do określonych zadań. Bez korzystania z gotowych bibliotek LLM samodzielnie zbudujesz podstawowy model, przekształcisz go w klasyfikator tekstu, a ostatecznie stworzysz chatbota, który będzie wykonywał Twoje polecenia. I co najważniejsze ― naprawdę zrozumiesz, jak działa model, w końcu będziesz jego twórcą!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
API, czyli application programming interface, to sposób, w jaki różne aplikacje komunikują się ze sobą - swoisty język aplikacji. Jeśli jesteś programistą, testerem lub menedżerem projektów, zrozumienie tego języka otworzy Ci drzwi do efektywniejszej pracy, lepszego projektowania systemów i bardziej świadomego podejmowania decyzji. API bowiem to fundament współczesnych aplikacji — niezależnie od tego, czy mówimy o platformach mobilnych, aplikacjach webowych, czy systemach integracyjnych. Z tematyką API bezpośrednio powiązany jest Postman. To narzędzie, które pozwala tworzyć i wysyłać zapytania do API, symulować różne scenariusze reakcji aplikacji, automatyzować testy, a także monitorować działanie API w czasie rzeczywistym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
WPF (ang. Windows Presentation Foundation) jest frameworkiem przygotowanym przez firmę Microsoft do tworzenia aplikacji desktopowych lub „okienkowych” - to znaczy takich, które są bezpośrednio uruchamiane w systemie operacyjnym komputerów osobistych. Umożliwia on budowanie funkcjonalnych aplikacji także osobom nieposiadającym wysoce specjalistycznej wiedzy - wystarczą podstawy języka C#. Dzięki użyciu dostarczonych narzędzi zaczniesz budować profesjonalne oprogramowanie, zaawansowane zarówno pod względem funkcjonalności, jak i interfejsu.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Teraz możesz łatwo sprostać takim wyzwaniom i uzyskiwać niezwykłe rezultaty. Wystarczy, że skorzystasz z narzędzi dostępnych w Excelu ― i z tej książki. To zaktualizowane wydanie praktycznego przewodnika po Power Query. Pozwoli Ci opanować umiejętność efektywnego przetwarzania danych i wydobywania z nich wartościowych informacji. Dowiesz się, jak wykonywać złożone prace analityczne i jak używać procedur w języku M. Znajdziesz tu ponad 70 ćwiczeń i 200 plików, dzięki którym nauczysz się importować bezładne, rozdzielone tabele danych i automatycznie przekształcać je w ustrukturyzowane zbiory gotowe do analizy. Większość opisanych technik z łatwością zapamiętasz i użyjesz do swoich potrzeb.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki temu podręcznikowi odblokujesz swój potencjał i otworzysz drogę do kariery. Nauczysz się zarządzania kodem źródłowym przy użyciu Gita i skutecznego nawigowania po projektach. Odkryjesz zaawansowane techniki debugowania i dokumentowania kodu, co poprawi jego czytelność i ułatwi utrzymanie projektów. Zgłębisz też tajniki kryptografii, by zapewnić poufność i spójność danych na każdym etapie cyklu życia aplikacji. W książce nie zabrakło wnikliwego spojrzenia na nowoczesne zagadnienia, takie jak budowanie inteligentnych aplikacji korzystających z modeli LLM, wstrzykiwanie zależności, testowanie czy konteneryzacja za pomocą Dockera. Dzięki wskazówkom dotyczącym najlepszych praktyk architektury oprogramowania zaczniesz tworzyć solidne, skalowalne i łatwe w utrzymaniu aplikacje!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,40 zł najniższa cena z 30 dni)
90.35 zł
139.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Zapnij pasy przed wyprawą życia! „Mars: Nowa Ziemia” to fascynująca opowieść o ludzkiej determinacji, by postawić stopę na Czerwonej Planecie. Astrofizyk Andrew May zabierze Cię w podróż przez historię eksploracji Marsa — od pierwszych wyobrażeń i obserwacji astronomicznych aż po najnowsze misje i ambitne plany kolonizacyjne. Nasz planetarny sąsiad od wieków fascynuje ludzkość, pobudzając wyobraźnię pisarzy, naukowców i inżynierów. Ta książka to nie tylko zapis technologicznych osiągnięć, ale także opowieść o ludziach, którzy marzą, planują i podejmują ryzyko, aby zmienić rozumienie Wszechświata i uczynić z nas gatunek międzyplanetarny. Jeśli zastanawiasz się, jakie wyzwania czekają podczas podróży na Marsa i czy człowiek jest gotowy na życie poza Ziemią, ta książka jest dla Ciebie. Przygotuj się na ekscytującą misję, która może zmienić przyszłość ludzkości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Tę książkę docenią specjaliści do spraw cyberbezpieczeństwa, którzy chcą zdobyć umiejętności zabezpieczania systemów AI. Znajdą w niej uporządkowaną prezentację wyników badań i najnowszych standardów branżowych, z uwzględnieniem klasyfikacji: MITRE, NIST i OWASP. W przewodniku omówiono strategię zabezpieczania AI już na etapie projektowania ― z wykorzystaniem modelowania zagrożeń, przy czym skoncentrowano się na integracji MLSecOps i LLMOps z systemami bezpieczeństwa przedsiębiorstwa. Dodatkowo przedstawiono przykłady wdrażania integracji ciągłej, strategii i narzędzi MLOps, a także mechanizmów kontroli bezpieczeństwa. Zaproponowano ponadto bazujący na klasycznych filarach NIST plan wzmacniania bezpieczeństwa AI w przedsiębiorstwie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą używać AI do optymalizacji procesu tworzenia oprogramowania. Znalazły się tu praktyczne informacje dotyczące budowy interfejsu użytkownika, backendu, tworzenia i optymalizacji kodu. Opisano, jak pisać interfejsy Web API, refaktoryzować kod i zwiększać jego wydajność za pomocą Copilota. Omówiono ponadto sposoby formułowania podpowiedzi dla przetwarzania danych, inżynierii cech, doboru modeli, ich trenowania, strojenia hiperparametrów i oceny jakości uczenia maszynowego. Nie zabrakło również zaawansowanych technik pracy z Copilotem i agentami programowymi, a także omówienia zasad wywoływania narzędzi AI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie wspomagane AI. Automatyzacja pracy programisty dzięki ChatGPT i GitHub Copilot
Christoffer Noring, Anjali Jain, Marina Fernandez, Ayşe Mutlu, Ajit Jaokar
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Cechą dzisiejszego rynku IT jest ciągła zmiana. Zmieniają się urządzenia, modyfikacjom podlega również software. Jedną z przyczyn wprowadzania kolejnych unowocześnień jest dążenie do utrzymania odpowiedniego poziomu świadczenia usług biznesowych i wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Służy temu na przykład zastosowanie monitoringu infrastruktury, czyli użycie odpowiednich narzędzi weryfikujących stan sieci, serwerów czy też aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przyswoisz podstawy PowerShella i zasady pisania skryptów, a następnie przejdziesz do zagadnień związanych z PowerShell Remoting. Nauczysz się konfigurować i analizować dzienniki zdarzeń Windows, dowiesz się również, które zdarzenia są kluczowe do monitorowania bezpieczeństwa. Zgłębisz możliwości interakcji PowerShella z systemem operacyjnym, Active Directory i Azure AD / Entra ID. Poznasz protokoły uwierzytelniania, procesy enumeracji, metody kradzieży poświadczeń i eksploatacji, a także zapoznasz się z praktycznymi wskazówkami dla zespołów czerwonego i niebieskiego (ang. Red Team i Blue Team). Zrozumiesz też takie metody ochrony jak Just Enough Administration (JEA), AMSI, kontrola aplikacji i podpisywanie kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III Cay S. Horstmann
(3)(2)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie