Java. Podstawy. Wydanie XI
- Autor:
- Cay S. Horstmann
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Serie wydawnicze:
- Core
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 98
- Stron:
- 768
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Java. Podstawy. Wydanie XI
Świat usłyszał o Javie pod koniec 1995 roku. Wkrótce stała się niezwykle popularną i cenioną technologią. Dziś jest dojrzałym, rozbudowanym, elastycznym, a przy tym niezwykle starannie zaprojektowanym językiem programowania, który może służyć do pisania dużych systemów, małych programów, aplikacji mobilnych i aplikacji WWW. Charakteryzuje się też wysublimowanymi zabezpieczeniami, które w niego wbudowano. Każdy, kto chce pisać dobry i wydajny kod, powinien dobrze poznać zarówno podstawowe, jak i zaawansowane cechy Javy.
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy - to pierwszy tom, w którym omówiono podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. W tym wydaniu opisano pakiet JDK Java Standard Edition (SE) w wersji 9, 10 i 11. Teorii towarzyszą liczne przykłady kodu, obrazujące zasady działania niemal każdej przedstawionej tu funkcji czy biblioteki. Przykładowe programy są proste, aby ułatwić naukę najważniejszych zagadnień.
W tej książce między innymi:
- solidne wprowadzenie do Javy i przygotowanie środowiska pracy
- zasady programowania obiektowego: klasy, hermetyzacja, dziedziczenie
- mechanizm refleksji i obiekty proxy
- interfejsy, klasy wewnętrzne i wyrażenia lambda
- programowanie generyczne i system kolekcji
- GUI i praca z pakietem Swing
- programowanie współbieżne
Java - oto język mistrzów programowania!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Książka Aplikacje Mobilne dla studenta i technika programisty to jest przeznaczona dla każdego kto chce zapoznać się z tematem tworzenia aplikacji mobilnych dla systemu Android. W pierwszej części książki czytelnik zapoznaje się z tajnikami Języka Java. Dogłębnie zapoznaje się z tematyką: programowania obiektowego, oraz współbieżnego. Poruszane są(30,90 zł najniższa cena z 30 dni)
48.10 zł
74.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka Java. Teoria w praktyce została pomyślana tak, by krok po kroku przybliżać specyfikę tego języka programowania. Zaczniesz od podstaw - poznasz między innymi główne założenia, zgodnie z którymi działa Java: maszynę wirtualną, zmienne, operatory, instrukcje sterujące i tablice - by następnie przejść do bardziej zaawansowanych zagadnień. Dowiesz się, czym jest programowanie zorientowane obiektowo, zapoznasz się z paradygmatem programowania funkcyjnego i z zagadnieniem przetwarzania strumieniowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(70,85 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto dwunaste wydanie wyczerpującego kompendium, w pełni zaktualizowane, uzupełnione o nowości wprowadzone w Java SE 17. Opisano w nim cały język Java: jego składnię, słowa kluczowe i najistotniejsze zasady programowania. Znalazły się tu także informacje dotyczące biblioteki Java API, takie jak operacje wejście-wyjścia, biblioteka strumieni i techniki programowania współbieżnego. Nie zabrakło opisu biblioteki Swing, JavaBeans i serwletów, jak również licznych przykładów praktycznego zastosowania Javy. Wyczerpująco omówiono najnowsze możliwości języka, takie jak rekordy, klasy zapieczętowane czy też wyrażenia switch. Podręcznik został napisany w sposób przejrzysty, jasnym i zrozumiałym językiem, co znakomicie ułatwia naukę, a poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego. To sprawia, że z kompendium skorzystają wszyscy programiści Javy, zarówno początkujący, jak i profesjonalni deweloperzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(129,35 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemnicom do rozwiązania, zabawnym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak wyrażenia lambda, typy ogólne czy programowanie sieciowe i funkcyjne. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, pogawędki prowadzone przy kominku przez programistę i kompilator. To wszystko sprawia, że ta pozycja jest absolutnie wyjątkowym i niezwykle skutecznym podręcznikiem!- Druk
(96,85 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techniki programowania współbieżnego i funkcyjnego. W tym wydaniu poszczególne zagadnienia zoptymalizowano pod kątem Javy 17, opisano też takie nowości jak bloki tekstu, rozszerzenia konstrukcji switch, rekordy, dopasowywanie wzorców operatora instanceof, klasy zapieczętowane i wiele więcej. Podręcznik zawiera mnóstwo przykładów kodu, obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji czy biblioteki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(82,56 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnych problemów z takich dziedzin jak matematyka, ekonomia, finanse, tworzenie gier i animacji. W książce precyzyjnie wyjaśniono zasady korzystania z różnych struktur danych i tworzenia algorytmów. Zamieszczono również wskazówki dotyczące ich implementacji i wydajności. Zrozumienie prezentowanych treści jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom do samodzielnego wykonania. Znakomitym uzupełnieniem materiału są także uwagi, ostrzeżenia i wskazówki programistyczne, zawierające cenne porady i przemyślenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,90 zł najniższa cena z 30 dni)
59.90 zł
199.00 zł (-70%) -
Promocja
Język Java jest konsekwentnie udoskonalany i unowocześniany dzięki zaangażowaniu wielu ludzi. Nowoczesny język Java staje się coraz bardziej wieloparadygmatowy, co oznacza, że stosowanie najlepszych praktyk w coraz większym stopniu determinuje jakość kodu. Obecnie napisanie kodu, który prawidłowo działa i może być łatwo zrozumiany przez innych programistów, nie wystarczy — należy zbudować program w taki sposób, aby można było go łatwo modyfikować. Jako że Java stała się obszerną i złożoną platformą, konieczne stało się uaktualnienie najlepszych praktyk.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
A comprehensive guide empowering developers with the advanced capabilities of Java Key Features Gain insights into the significant changes and features introduced in Java versions 8 to 21. Learn how to build Java applications with Spring and Spring Boot. Monitor, diagnose, and optimize the performance of your Java applications in production enviro- ePub + Mobi pkt
(76,49 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%)
O autorze książki
Cay S. Horstmann jest głównym autorem książek Java. Podstawy. Wydanie IX i Java. Techniki zaawansowane. Wydanie IX - najpopularniejszych w Polsce podręczników do nauki Javy. Cay jest profesorem informatyki na Uniwersytecie Stanowym w San José, ma tytuł Java Champion i często wygłasza odczyty na konferencjach związanych z branżą komputerową.
Cay S. Horstmann - pozostałe książki
-
Promocja
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Oto kolejne, przejrzane, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika dla zawodowych programistów Javy. Znalazł się tu dokładny opis sposobów tworzenia interfejsu użytkownika, stosowania rozwiązań korporacyjnych, sieciowych i zabezpieczeń, a także nowości wprowadzonych w JDK 11. Przedstawiono techniki programowania baz danych oraz umiędzynarodowiania aplikacji Javy. Sporo uwagi poświęcono bibliotece Swing oraz jej wykorzystaniu do tworzenia realistycznej grafiki i efektów specjalnych. Ponadto w książce zostały pokazane nowe możliwości języka — zademonstrowano, jak dzięki nim uzyskać wyjątkową jakość aplikacji, a zamieszczone przykłady opracowano pod kątem zrozumiałości i wartości praktycznej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Ta książka jest kompletnym i zwięzłym kompendium praktycznego wykorzystania Javy. Została pomyślana w taki sposób, aby nauka języka i bibliotek odbywała się możliwie szybko. Omówiono tu bardzo dużo materiału, ale jego uporządkowanie i sposób prezentacji ułatwiają szybki dostęp do danego zagadnienia i łatwe zrozumienie treści. Dzięki temu płynnie nauczysz się wszystkich nowości, od systemu modułów „Project Jigsaw” do wyrażeń lambda czy strumieni. Opanujesz tajniki programowania współbieżnego dzięki potężnym mechanizmom dostępnym w bibliotekach. Docenisz tę książkę, jeśli profesjonalnie piszesz aplikacje w Javie, zwłaszcza jeżeli chcesz tworzyć oprogramowanie działające po stronie serwera lub w systemie Android
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Książka ta jest kolejnym, gruntownie zaktualizowanym i przeorganizowanym wydaniem czołowego podręcznika dla poważnych programistów Javy, którzy chcą skorzystać z nowych możliwości języka. W tym drugim z dwóch tomów książki opisano zagadnienia zaawansowane, takie jak API strumieni, biblioteki do obsługi daty, czasu i kalendarzy, zaawansowane zastosowania biblioteki Swing czy zagadnienia związane z bezpieczeństwem. Przedstawiono również najlepsze praktyki programowania aplikacji. Co ważne, prezentacja zagadnień umożliwia ich łatwe zrozumienie i praktyczne zastosowanie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Opisano tu podstawy języka oraz najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika. Przedstawiono pakiet Java Development Kit. Pakiet ten obejmuje obecnie tak różne aspekty tworzenia aplikacji, jak konstruowanie interfejsu użytkownika, zarządzanie bazami danych, internacjonalizacja, bezpieczeństwo i przetwarzanie XML. W książce znajdziesz również mnóstwo przykładów kodu obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji i biblioteki.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Jeśli jesteś posiadasz doświadzenie w programowaniu Javy, praktyczne podejście Horstmanna i przykładowe kody pomogą Ci szybko wykorzystać wyrażenia lambda, strumienie i inne usprawnienia wprowadzone zarówno do języka jak i platformy Java. Horstmann omawia wszystko, co powinni wiedzieć deweloperzy na temat nowoczesnej Javy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w wersji 7 platformy Java Standard Edition. W trakcie lektury poznasz składnię języka oraz wszystkie istotne kwestie związane z programowaniem w Javie. Zrozumiesz założenia programowania obiektowego, nauczysz się korzystać z interfejsów oraz obsługiwać wyjątki. Przekonasz się również, jakie ułatwienia w tym zakresie oferuje Java 7 - obsługa wielu wyjątków w ramach jednego bloku catch to tylko czubek góry lodowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dziewiąte wydanie bestsellerowej pozycji Java. Techniki zaawansowane zostało zaktualizowane i uzupełnione o nowinki z najnowszej wersji języka Java oznaczonej numerem 7. W trakcie lektury dowiesz się, jak wydajnie korzystać ze strumieni, wyrażeń regularnych oraz baz danych. Java 7 to całkowicie nowy, mocno rozbudowany dostęp do plików - opis wszystkich niuansów znajdziesz w tej publikacji. Co jeszcze? Tworzenie aplikacji dla różnych języków i lokalizacji, zaawansowane wykorzystanie biblioteki Swing oraz dystrybucja stworzonych aplikacji. To tylko niektóre z zagadnień poruszonych w tej wyjątkowej książce, która musi się znaleźć na półce każdego programisty języka Java.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Książka JavaServer Faces. Wydanie III zawiera wszystko, czego trzeba do opanowania rozbudowanych elementów frameworka JSF 2.0. Poznaj tajniki znaczników frameworka JSF oraz obsługi zdarzeń. Dowiedz się, jak budować komponenty złożone, i naucz się implementować własne, niestandardowe. Wykorzystaj w swoich aplikacjach technologię AJAX i opanuj nawiązywanie połączeń z bazami danych czy innymi usługami zewnętrznymi. W ostatnim rozdziale znajdziesz pomocne wskazówki na temat diagnozowania i rejestrowania zdarzeń, a także praktyczne przykłady kodu, rozszerzające technologię JSF.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Kolejne wydanie książki "Java. Techniki zaawansowane. Wydanie VIII" zostało zaktualizowane o wszystkie te elementy, które pojawiły się w wersji szóstej platformy Java Standard Edition. Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać strumienie, jak parsować dokumenty XML czy też w jaki sposób tworzyć aplikacje sieciowe. Poznasz interfejs JDBC, sposób wykorzystania transakcji oraz wykonywania zapytań SQL. Autorzy w szczegółowy sposób pokażą Ci, jak tworzyć aplikacje z wykorzystaniem biblioteki Swing. Dodatkowo przedstawią, w jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo w tworzonych przez Ciebie aplikacjach. Wszystkie te - oraz wiele innych - zagadnienia zostaną przedstawione w przystępny i sprawdzony sposób!
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Core
-
Książka prezentuje zaawansowane narzędzia i techniki służące do tworzenia rozbudowanych i wysoko wydajnych aplikacji. Książka Core Servlets i Java Server Pages. Tom II. Technologie zaawansowane. Wydanie drugie to wyczerpujący podręcznik dla programistów znających już podstawy technologiczne serwletów i stron JSP, którzy chcą poznać i wykorzystać ich zaawansowane możliwości.
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
Dowiedz się, jakie prawa rządzą programowaniem obiektowym oraz jak wykorzystać interfejsy i obsługę wyjątków. Dodatkowo masz możliwość zapoznania się z elementami projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika. W ostatnim rozdziale autorzy omawiają wielowątkowość oraz sposób zastosowania tego typu rozwiązań w codziennej pracy programisty języka Java.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka „JavaServer Faces. Wydanie II” prezentuje gruntownie zaktualizowaną wiedzę dotyczącą JSF oraz wyczerpujące omówienia najnowszych udoskonaleń mechanizmów wiążących tę technologię z platformą Java EE 5, a także analizę rozszerzeń interfejsów API.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka "ASP.NET 2.0. Projektowanie aplikacji internetowych" to doskonały podręcznik, za którego pomocą opanujesz niesamowite możliwości platformy .NET 2.0 w zakresie budowania systemów sieciowych. Dowiesz się, jak działają aplikacje ASP.NET, jak tworzyć formularze na stronach WWW i korzystać ze standardowych kontrolek udostępnianych przez platformę .NET 2.0.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka "C# i .NET" przedstawia możliwości platformy .NET i napisanego specjalnie dla niej języka C#. Opisuje elementy platformy, składnię i możliwości języka C# oraz zagadnienia związane z tworzeniem programów za pomocą tych narzędzi.
- Druk pkt
Niedostępna
-
"PHP i MySQL. Tworzenie aplikacji WWW" to książka, dzięki której poznasz możliwości tej technologii i nauczysz się z nich korzystać, pisząc aplikacje internetowe.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka zawiera wiele nowych podrozdziałów poświęconych nowościom wprowadzonym w J2SE 5.0. Dokładnie i na przykładach opisuje zagadnienia związane z wielowątkowością, kolekcjami, metadanymi, stosowaniem języka XML, komunikacją z bazami danych i wieloma innymi elementami zaawansowanego programowania w Javie.
- Druk pkt
Niedostępna
-
W książce "Java. Obsługa wyjątków, usuwanie błędów i testowanie kodu" znajdziesz wszystkie te informacje. Dowiesz się, jak zaimplementować obsługę wyjątków i poprawić jakość kodu źródłowego.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka to kolejne wydanie praktycznego przewodnika dla programistów stron internetowych. Jeden z najlepszych programistów PHP -- Leon Atkinson, uczy wszystkiego, co potrzebujesz, by stworzyć dobrą i szybką aplikację sieciową. Dokładnie opisuje składnię PHP i kluczowe elementy języka.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Korzystając z realistycznych przykładów kodu autorzy przedstawiają sposoby tworzenia, pobierania, aktualizacji i usuwania obiektów trwałych, cykl życia obiektów i przejścia pomiędzy stanami, klasy i interfejsy JDO, zapytania, architekturę, problemy bezpieczeństwa i wiele innych zagadnień.
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Java. Podstawy. Wydanie XI" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Java. Podstawy. Wydanie XI" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Java. Podstawy. Wydanie XI" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Core Java Volume I - Fundamentals (11th Edition)
- Tłumaczenie:
- Łukasz Piwko
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5778-5, 9788328357785
- Data wydania książki drukowanej :
- 2019-11-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5779-2, 9788328357792
- Data wydania ebooka :
- 2019-11-26 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 95888
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 16.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
- Serie wydawnicze: Core
Spis treści książki
- Do Czytelnika 13
- O książce 15
- Konwencje typograficzne 17
- Przykłady kodu 17
- 1.1. Java jako platforma programistyczna 21
- 1.2. Słowa klucze białej księgi Javy 22
- 1.2.1. Prostota 23
- 1.2.2. Obiektowość 23
- 1.2.3. Sieciowość 24
- 1.2.4. Niezawodność 24
- 1.2.5. Bezpieczeństwo 24
- 1.2.6. Niezależność od architektury 25
- 1.2.7. Przenośność 26
- 1.2.8. Interpretacja 26
- 1.2.9. Wysoka wydajność 27
- 1.2.10. Wielowątkowość 27
- 1.2.11. Dynamiczność 27
- 1.3. Aplety Javy i internet 28
- 1.4. Krótka historia Javy 29
- 1.5. Główne nieporozumienia dotyczące Javy 32
- 2.1. Instalacja oprogramowania Java Development Kit 35
- 2.1.1. Pobieranie pakietu JDK 36
- 2.1.2. Instalacja pakietu JDK 37
- 2.1.3. Instalacja plików źródłowych i dokumentacji 39
- 2.2. Używanie narzędzi wiersza poleceń 40
- 2.3. Praca w zintegrowanym środowisku programistycznym 45
- 2.4. JShell 48
- 3.1. Prosty program w Javie 52
- 3.2. Komentarze 55
- 3.3. Typy danych 56
- 3.3.1. Typy całkowite 56
- 3.3.2. Typy zmiennoprzecinkowe 57
- 3.3.3. Typ char 58
- 3.3.4. Unicode i typ char 60
- 3.3.5. Typ boolean 61
- 3.4. Zmienne i stałe 61
- 3.4.1. Deklarowanie zmiennych 61
- 3.4.2. Inicjalizacja zmiennych 62
- 3.4.3. Stałe 63
- 3.4.4. Typ wyliczeniowy 64
- 3.5. Operatory 65
- 3.5.1. Operatory arytmetyczne 65
- 3.5.2. Funkcje i stałe matematyczne 66
- 3.5.3. Konwersja typów numerycznych 68
- 3.5.4. Rzutowanie 68
- 3.5.5. Łączenie przypisania z innymi operatorami 69
- 3.5.6. Operatory inkrementacji i dekrementacji 70
- 3.5.7. Operatory relacyjne i logiczne 70
- 3.5.8. Operatory bitowe 71
- 3.5.9. Nawiasy i priorytety operatorów 72
- 3.6. Łańcuchy 73
- 3.6.1. Podłańcuchy 73
- 3.6.2. Konkatenacja 74
- 3.6.3. Łańcuchów nie można modyfikować 74
- 3.6.4. Porównywanie łańcuchów 76
- 3.6.5. Łańcuchy puste i łańcuchy null 77
- 3.6.6. Współrzędne kodowe znaków i jednostki kodowe 77
- 3.6.7. API String 78
- 3.6.8. Dokumentacja API w internecie 81
- 3.6.9. Składanie łańcuchów 84
- 3.7. Wejście i wyjście 85
- 3.7.1. Odbieranie danych wejściowych 85
- 3.7.2. Formatowanie danych wyjściowych 88
- 3.7.3. Zapis i odczyt plików 92
- 3.8. Sterowanie wykonywaniem programu 94
- 3.8.1. Zasięg blokowy 94
- 3.8.2. Instrukcje warunkowe 95
- 3.8.3. Pętle 98
- 3.8.4. Pętle o określonej liczbie powtórzeń 101
- 3.8.5. Wybór wielokierunkowy - instrukcja switch 105
- 3.8.6. Instrukcje przerywające przepływ sterowania 107
- 3.9. Wielkie liczby 110
- 3.10. Tablice 112
- 3.10.1. Deklarowanie tablic 112
- 3.10.2. Dostęp do elementów tablicy 114
- 3.10.3. Pętla typu for each 114
- 3.10.4. Kopiowanie tablicy 115
- 3.10.5. Parametry wiersza poleceń 116
- 3.10.6. Sortowanie tablicy 117
- 3.10.7. Tablice wielowymiarowe 120
- 3.10.8. Tablice postrzępione 122
- 4.1. Wstęp do programowania obiektowego 128
- 4.1.1. Klasy 129
- 4.1.2. Obiekty 129
- 4.1.3. Identyfikacja klas 130
- 4.1.4. Relacje między klasami 131
- 4.2. Używanie klas predefiniowanych 132
- 4.2.1. Obiekty i zmienne obiektów 133
- 4.2.2. Klasa LocalDate 135
- 4.2.3. Metody udostępniające i zmieniające wartość elementu 137
- 4.3. Definiowanie własnych klas 141
- 4.3.1. Klasa Employee 141
- 4.3.2. Używanie wielu plików źródłowych 144
- 4.3.3. Analiza klasy Employee 144
- 4.3.4. Pierwsze kroki w tworzeniu konstruktorów 145
- 4.3.5. Deklarowanie zmiennych lokalnych za pomocą słowa kluczowego var 146
- 4.3.6. Praca z referencjami null 147
- 4.3.7. Parametry jawne i niejawne 148
- 4.3.8. Korzyści z hermetyzacji 149
- 4.3.9. Przywileje klasowe 151
- 4.3.10. Metody prywatne 152
- 4.3.11. Stałe jako pola klasy 152
- 4.4. Pola i metody statyczne 153
- 4.4.1. Pola statyczne 153
- 4.4.2. Stałe statyczne 154
- 4.4.3. Metody statyczne 155
- 4.4.4. Metody fabryczne 156
- 4.4.5. Metoda main 156
- 4.5. Parametry metod 159
- 4.6. Konstruowanie obiektów 165
- 4.6.1. Przeciążanie 165
- 4.6.2. Domyślna inicjalizacja pól 166
- 4.6.3. Konstruktor bezargumentowy 166
- 4.6.4. Jawna inicjalizacja pól 167
- 4.6.5. Nazywanie parametrów 168
- 4.6.6. Wywoływanie innego konstruktora 169
- 4.6.7. Bloki inicjalizujące 169
- 4.6.8. Niszczenie obiektów i metoda finalize 173
- 4.7. Pakiety 174
- 4.7.1. Nazwy pakietów 174
- 4.7.2. Importowanie klas 175
- 4.7.3. Importowanie statyczne 176
- 4.7.4. Dodawanie klasy do pakietu 177
- 4.7.5. Dostęp do pakietu 180
- 4.7.6. Ścieżka klas 181
- 4.7.7. Ustawianie ścieżki klas 183
- 4.8. Pliki JAR 184
- 4.8.1. Tworzenie plików JAR 184
- 4.8.2. Manifest 184
- 4.8.3. Wykonywalne pliki JAR 186
- 4.8.4. Pliki JAR z wieloma wersjami klas 187
- 4.8.5. Kilka uwag na temat opcji wiersza poleceń 188
- 4.9. Komentarze dokumentacyjne 189
- 4.9.1. Wstawianie komentarzy 190
- 4.9.2. Komentarze do klas 190
- 4.9.3. Komentarze do metod 191
- 4.9.4. Komentarze do pól 192
- 4.9.5. Komentarze ogólne 192
- 4.9.6. Komentarze do pakietów 193
- 4.9.7. Pobieranie komentarzy 194
- 4.10. Porady dotyczące projektowania klas 195
- 5.1. Klasy, nadklasy i podklasy 200
- 5.1.1. Definiowanie podklas 200
- 5.1.2. Przesłanianie metod 201
- 5.1.3. Konstruktory podklas 203
- 5.1.4. Hierarchia dziedziczenia 207
- 5.1.5. Polimorfizm 207
- 5.1.6. Zasady wywoływania metod 209
- 5.1.7. Wyłączanie dziedziczenia - klasy i metody finalne 211
- 5.1.8. Rzutowanie 212
- 5.1.9. Klasy abstrakcyjne 215
- 5.1.10. Ograniczanie dostępu 220
- 5.2. Kosmiczna klasa wszystkich klas - Object 221
- 5.2.1. Zmienne typu Object 221
- 5.2.2. Metoda equals 221
- 5.2.3. Porównywanie a dziedziczenie 223
- 5.2.4. Metoda hashCode 226
- 5.2.5. Metoda toString 228
- 5.3. Generyczne listy tablicowe 234
- 5.3.1. Deklarowanie list tablicowych 234
- 5.3.2. Dostęp do elementów listy tablicowej 237
- 5.3.3. Zgodność pomiędzy typowanymi a surowymi listami tablicowymi 240
- 5.4. Opakowania obiektów i automatyczne pakowanie 241
- 5.5. Metody ze zmienną liczbą parametrów 244
- 5.6. Klasy wyliczeniowe 246
- 5.7. Refleksja 248
- 5.7.1. Klasa Class 248
- 5.7.2. Podstawy deklarowania wyjątków 251
- 5.7.3. Zasoby 252
- 5.7.4. Zastosowanie refleksji w analizie funkcjonalności klasy 254
- 5.7.5. Refleksja w analizie obiektów w czasie działania programu 259
- 5.7.6. Zastosowanie refleksji w generycznym kodzie tablicowym 264
- 5.7.7. Wywoływanie dowolnych metod i konstruktorów 267
- 5.8. Porady projektowe dotyczące dziedziczenia 270
- 6.1. Interfejsy 274
- 6.1.1. Koncepcja interfejsu 274
- 6.1.2. Własności interfejsów 280
- 6.1.3. Interfejsy a klasy abstrakcyjne 281
- 6.1.4. Metody statyczne i prywatne 282
- 6.1.5. Metody domyślne 283
- 6.1.6. Wybieranie między metodami domyślnymi 284
- 6.1.7. Interfejsy i wywołania zwrotne 286
- 6.1.8. Interfejs Comparator 289
- 6.1.9. Klonowanie obiektów 290
- 6.2. Wyrażenia lambda 296
- 6.2.1. Po co w ogóle są lambdy 296
- 6.2.2. Składnia wyrażeń lambda 297
- 6.2.3. Interfejsy funkcyjne 299
- 6.2.4. Referencje do metod 301
- 6.2.5. Referencje do konstruktorów 305
- 6.2.6. Zakres dostępności zmiennych 306
- 6.2.7. Przetwarzanie wyrażeń lambda 308
- 6.2.8. Poszerzenie wiadomości o komparatorach 311
- 6.3. Klasy wewnętrzne 312
- 6.3.1. Dostęp do stanu obiektu w klasie wewnętrznej 313
- 6.3.2. Specjalne reguły składniowe dotyczące klas wewnętrznych 316
- 6.3.3. Czy klasy wewnętrzne są potrzebne i bezpieczne? 317
- 6.3.4. Lokalne klasy wewnętrzne 319
- 6.3.5. Dostęp do zmiennych finalnych z metod zewnętrznych 320
- 6.3.6. Anonimowe klasy wewnętrzne 321
- 6.3.7. Statyczne klasy wewnętrzne 325
- 6.4. Moduły ładowania usług 328
- 6.5. Klasy pośredniczące 331
- 6.5.1. Kiedy używać klas pośredniczących 331
- 6.5.2. Tworzenie obiektów pośredniczących 331
- 6.5.3. Właściwości klas pośredniczących 335
- 7.1. Obsługa błędów 338
- 7.1.1. Klasyfikacja wyjątków 339
- 7.1.2. Deklarowanie wyjątków kontrolowanych 341
- 7.1.3. Zgłaszanie wyjątków 343
- 7.1.4. Tworzenie klas wyjątków 344
- 7.2. Przechwytywanie wyjątków 345
- 7.2.1. Przechwytywanie wyjątku 345
- 7.2.2. Przechwytywanie wielu typów wyjątków 347
- 7.2.3. Powtórne generowanie wyjątków i budowanie łańcuchów wyjątków 348
- 7.2.4. Klauzula finally 350
- 7.2.5. Instrukcja try z zasobami 352
- 7.2.6. Analiza danych ze stosu wywołań 354
- 7.3. Wskazówki dotyczące stosowania wyjątków 358
- 7.4. Asercje 360
- 7.4.1. Koncepcja asercji 361
- 7.4.2. Włączanie i wyłączanie asercji 362
- 7.4.3. Zastosowanie asercji do sprawdzania parametrów 362
- 7.4.4. Zastosowanie asercji do dokumentowania założeń 364
- 7.5. Dzienniki 365
- 7.5.1. Podstawy zapisu do dziennika 366
- 7.5.2. Zaawansowane techniki zapisu do dziennika 366
- 7.5.3. Zmiana konfiguracji menedżera dzienników 368
- 7.5.4. Lokalizacja 370
- 7.5.5. Obiekty typu Handler 371
- 7.5.6. Filtry 374
- 7.5.7. Formatery 374
- 7.5.8. Przepis na dziennik 375
- 7.6. Wskazówki dotyczące debugowania 383
- 8.1. Dlaczego programowanie generyczne 390
- 8.1.1. Zalety parametrów typów 390
- 8.1.2. Dla kogo programowanie generyczne 391
- 8.2. Definicja prostej klasy generycznej 392
- 8.3. Metody generyczne 394
- 8.4. Ograniczenia zmiennych typowych 396
- 8.5. Kod generyczny a maszyna wirtualna 398
- 8.5.1. Wymazywanie typów 398
- 8.5.2. Translacja wyrażeń generycznych 399
- 8.5.3. Translacja metod generycznych 400
- 8.5.4. Używanie starego kodu 402
- 8.6. Ograniczenia i braki 403
- 8.6.1. Nie można podawać typów prostych jako parametrów typowych 403
- 8.6.2. Sprawdzanie typów w czasie działania programu jest możliwe tylko dla typów surowych 403
- 8.6.3. Nie można tworzyć tablic typów generycznych 404
- 8.6.4. Ostrzeżenia dotyczące zmiennej liczby argumentów 405
- 8.6.5. Nie wolno tworzyć egzemplarzy zmiennych typowych 406
- 8.6.6. Nie można utworzyć egzemplarza generycznej tablicy 407
- 8.6.7. Zmiennych typowych nie można używać w statycznych kontekstach klas generycznych 408
- 8.6.8. Obiektów klasy generycznej nie można generować ani przechwytywać 409
- 8.6.9. Można wyłączyć sprawdzanie wyjątków kontrolowanych 409
- 8.6.10. Uważaj na konflikty, które mogą powstać po wymazaniu typów 411
- 8.7. Zasady dziedziczenia dla typów generycznych 412
- 8.8. Typy wieloznaczne 414
- 8.8.1. Koncepcja typu wieloznacznego 414
- 8.8.2. Ograniczenia nadtypów typów wieloznacznych 415
- 8.8.3. Typy wieloznaczne bez ograniczeń 418
- 8.8.4. Chwytanie typu wieloznacznego 418
- 8.9. Refleksja a typy generyczne 421
- 8.9.1. Generyczna klasa Class 421
- 8.9.2. Zastosowanie parametrów Class
do dopasowywania typów 422 - 8.9.3. Informacje o typach generycznych w maszynie wirtualnej 422
- 8.9.4. Literały typowe 426
- 9.1. Architektura kolekcji Javy 434
- 9.1.1. Oddzielenie warstwy interfejsów od warstwy klas konkretnych 434
- 9.1.2. Interfejs Collection 436
- 9.1.3. Iteratory 437
- 9.1.4. Generyczne metody użytkowe 439
- 9.2. Interfejsy w systemie kolekcji Javy 442
- 9.3. Konkretne klasy kolekcyjne 445
- 9.3.1. Listy powiązane 445
- 9.3.2. Listy tablicowe 454
- 9.3.3. Zbiór HashSet 454
- 9.3.4. Zbiór TreeSet 458
- 9.3.5. Kolejki Queue i Deque 462
- 9.3.6. Kolejki priorytetowe 464
- 9.4. Słowniki 465
- 9.4.1. Podstawowe operacje słownikowe 465
- 9.4.2. Modyfikowanie wpisów w słowniku 468
- 9.4.3. Widoki słowników 470
- 9.4.4. Klasa WeakHashMap 471
- 9.4.5. Klasy LinkedHashSet i LinkedHashMap 472
- 9.4.6. Klasy EnumSet i EnumMap 473
- 9.4.7. Klasa IdentityHashMap 474
- 9.5. Widoki i opakowania 476
- 9.5.1. Małe kolekcje 476
- 9.5.2. Przedziały 478
- 9.5.3. Widoki niemodyfikowalne 478
- 9.5.4. Widoki synchronizowane 480
- 9.5.5. Widoki kontrolowane 480
- 9.5.6. Uwagi dotyczące operacji opcjonalnych 481
- 9.6. Algorytmy 485
- 9.6.1. Dlaczego algorytmy generyczne 485
- 9.6.2. Sortowanie i tasowanie 486
- 9.6.3. Wyszukiwanie binarne 489
- 9.6.4. Proste algorytmy 490
- 9.6.5. Operacje zbiorowe 492
- 9.6.6. Konwersja pomiędzy kolekcjami a tablicami 493
- 9.6.7. Pisanie własnych algorytmów 493
- 9.7. Stare kolekcje 495
- 9.7.1. Klasa Hashtable 495
- 9.7.2. Wyliczenia 495
- 9.7.3. Słowniki własności 496
- 9.7.4. Stosy 500
- 9.7.5. Zbiory bitów 500
- 10.1. Historia zestawów narzędzi do tworzenia interfejsów użytkownika 505
- 10.2. Wyświetlanie ramki 507
- 10.2.1. Tworzenie ramki 507
- 10.2.2. Właściwości ramki 509
- 10.3. Wyświetlanie informacji w komponencie 512
- 10.3.1. Figury 2D 517
- 10.3.2. Kolory 523
- 10.3.3. Czcionki 524
- 10.3.4. Wyświetlanie obrazów 530
- 10.4. Obsługa zdarzeń 531
- 10.4.1. Podstawowe koncepcje obsługi zdarzeń 531
- 10.4.2. Przykład - obsługa kliknięcia przycisku 533
- 10.4.3. Zwięzłe definiowanie procedur nasłuchowych 536
- 10.4.4. Klasy adaptacyjne 537
- 10.4.5. Akcje 539
- 10.4.6. Zdarzenia generowane przez mysz 545
- 10.4.7. Hierarchia zdarzeń w bibliotece AWT 550
- 10.5. API Preferences 552
- 11.1. Swing i wzorzec model-widok-kontroler 560
- 11.2. Wprowadzenie do zarządzania rozkładem 563
- 11.2.1. Zarządcy układu 563
- 11.2.2. Rozkład brzegowy 565
- 11.2.3. Rozkład siatkowy 567
- 11.3. Wprowadzanie tekstu 568
- 11.3.1. Pola tekstowe 568
- 11.3.2. Etykiety komponentów 570
- 11.3.3. Pola haseł 571
- 11.3.4. Obszary tekstowe 572
- 11.3.5. Panele przewijane 573
- 11.4. Komponenty umożliwiające wybór opcji 575
- 11.4.1. Pola wyboru 575
- 11.4.2. Przełączniki 577
- 11.4.3. Obramowanie 581
- 11.4.4. Listy rozwijane 583
- 11.4.5. Suwaki 586
- 11.5. Menu 592
- 11.5.1. Tworzenie menu 592
- 11.5.2. Ikony w elementach menu 595
- 11.5.3. Pola wyboru i przełączniki jako elementy menu 596
- 11.5.4. Menu podręczne 597
- 11.5.5. Mnemoniki i akceleratory 598
- 11.5.6. Aktywowanie i dezaktywowanie elementów menu 600
- 11.5.7. Paski narzędzi 604
- 11.5.8. Dymki 606
- 11.6. Zaawansowane techniki zarządzania rozkładem 607
- 11.6.1. Rozkład GridBagLayout 607
- 11.6.2. Niestandardowi zarządcy rozkładu 616
- 11.7. Okna dialogowe 620
- 11.7.1. Okna dialogowe opcji 621
- 11.7.2. Tworzenie okien dialogowych 625
- 11.7.3. Wymiana danych 629
- 11.7.4. Okna dialogowe wyboru plików 634
- 12.1. Czym są wątki 644
- 12.2. Stany wątków 648
- 12.2.1. Wątki tworzone za pomocą operatora new 649
- 12.2.2. Wątki RUNNABLE 649
- 12.2.3. Wątki BLOCKED i WAITING 650
- 12.2.4. Zamykanie wątków 650
- 12.3. Własności wątków 652
- 12.3.1. Przerywanie wątków 652
- 12.3.2. Wątki demony 655
- 12.3.3. Nazwy wątków 655
- 12.3.4. Procedury obsługi nieprzechwyconych wyjątków 655
- 12.3.5. Priorytety wątków 657
- 12.4. Synchronizacja 658
- 12.4.1. Przykład sytuacji powodującej wyścig 658
- 12.4.2. Wyścigi 660
- 12.4.3. Obiekty klasy Lock 662
- 12.4.4. Warunki 665
- 12.4.5. Słowo kluczowe synchronized 670
- 12.4.6. Bloki synchronizowane 674
- 12.4.7. Monitor 675
- 12.4.8. Pola ulotne 676
- 12.4.9. Zmienne finalne 677
- 12.4.10. Zmienne atomowe 677
- 12.4.11. Zakleszczenia 679
- 12.4.12. Zmienne lokalne wątków 682
- 12.4.13. Dlaczego metody stop i suspend są wycofywane 683
- 12.5. Kolekcje bezpieczne wątkowo 685
- 12.5.1. Kolejki blokujące 685
- 12.5.2. Szybkie słowniki, zbiory i kolejki 692
- 12.5.3. Atomowe modyfikowanie elementów słowników 693
- 12.5.4. Operacje masowe na współbieżnych słownikach skrótów 696
- 12.5.5. Współbieżne widoki zbiorów 698
- 12.5.6. Tablice kopiowane przy zapisie 699
- 12.5.7. Równoległe algorytmy tablicowe 699
- 12.5.8. Starsze kolekcje bezpieczne wątkowo 700
- 12.6. Zadania i pule wątków 701
- 12.6.1. Interfejsy Callable i Future 702
- 12.6.2. Klasa Executors 704
- 12.6.3. Kontrolowanie grup zadań 707
- 12.6.4. Metoda rozgałęzienie-złączenie 711
- 12.7. Obliczenia asynchroniczne 714
- 12.7.1. Klasa CompletableFuture 714
- 12.7.2. Tworzenie obiektów CompletableFuture 716
- 12.7.3. Czasochłonne zadania w wywołaniach zwrotnych interfejsu użytkownika 722
- 12.8. Procesy 728
- 12.8.1. Budowanie procesu 729
- 12.8.2. Uruchamianie procesu 730
- 12.8.3. Uchwyty procesów 731
Wstęp 13
Podziękowania 19
Rozdział 1. Wprowadzenie do Javy 21
Rozdział 2. Środowisko programistyczne Javy 35
Rozdział 3. Podstawowe elementy języka Java 51
Rozdział 4. Obiekty i klasy 127
Rozdział 5. Dziedziczenie 199
Rozdział 6. Interfejsy, wyrażenia lambda i klasy wewnętrzne 273
Rozdział 7. Wyjątki, asercje i dzienniki 337
Rozdział 8. Programowanie generyczne 389
Rozdział 9. Kolekcje 433
Rozdział 10. Graficzne interfejsy użytkownika 505
Rozdział 11. Komponenty Swing interfejsu użytkownika 559
Rozdział 12. Współbieżność 643
Dodatek A 737
Skorowidz 741
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Tymczasem obwody elektroniczne przenikają każdy aspekt naszego życia. Bez nich cywilizacja w obecnym kształcie przestałaby istnieć. Zagrożenie wcale nie jest aż tak małe, jak się wydaje. Elektronika to niebanalna dziedzina, wykształcenie specjalistów i przekazanie im odpowiedniej wiedzy wymaga wysiłku. Należy zacząć od podstaw - i stąd pomysł na cykl publikacji poświęconych najważniejszym zagadnieniom związanym z elektroniką.- Druk
Elektronika. Od analizy symbolicznej do obliczeń kwantowych
Anna Filipowska, Weronika Izydorczyk, Jacek Izydorczyk, Sławomir Lasota, Andrzej Malcher, Piotr Zawadzki
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To książka przeznaczona dla osób pracujących z systemami Kubernetes. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w niej w przejrzystym formacie problem – rozwiązanie – omówienie, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązanie konkretnego problemu, a to z kolei pozwoli Ci na korzystanie ze wszystkich zalet tej platformy w codziennej pracy. Znalazło się tu ponad 100 praktycznych receptur obejmujących takie tematy jak konfigurowanie klastra, zarządzanie obciążeniem w kontenerach przy użyciu obiektów Kubernetes API, użycie pamięci masowej indeksowanej wartościami klucz-wartość, konfigurowanie zabezpieczeń i wiele innych. Każda receptura jest niezależna od innych, a materiał został zorganizowany w sposób maksymalnie ułatwiający szybkie odnalezienie interesującego Cię zagadnienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Pierwsza była wirtualizacja: oprogramowanie symuluje istnienie zasobów logicznych korzystających z zasobów fizycznych. Po niej przyszła konteneryzacja, polegająca na tworzeniu obrazów - kopii danych - zawierających wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia danej aplikacji. Środowiska produkcyjne z obu korzystają równolegle, ale to konteneryzacja stała się swojego rodzaju rewolucją w sektorze IT. Pozwoliła bowiem na sprawniejsze wdrażanie mikroserwisów, a także na optymalizację kosztów działania wielu aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(25,92 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Java. Podstawy. Wydanie XI Cay S. Horstmann (98) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(49)
(23)
(6)
(7)
(8)
(5)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie