Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Dawn Griffiths, David Griffiths
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autorzy:
- Dawn Griffiths, David Griffiths
- Serie wydawnicze:
- Head First - Rusz głową!
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 11
- Stron:
- 712
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępny format:
-
PDF
Sprawdź nowe wydanie
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II
Dawn Griffiths, David Griffiths
Opis
książki
:
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!
Książka, którą trzymasz w rękach, to podręcznik niezwykły, gdyż uwzględnia specyfikę funkcjonowania ludzkiego mózgu i sposób, w jaki najszybciej się uczy. Dzięki nowatorskiemu podejściu autorów nauka pisania aplikacji nie jest nudna: niepostrzeżenie będziesz nabierał coraz większej wprawy. Już w trakcie zapoznawania się z podstawowymi koncepcjami rozpoczniesz pracę w IDE Android Studio. Dowiesz się, jak zaprojektować strukturę aplikacji i jak zbudować idealny interfejs. Będziesz swobodnie posługiwał się aktywnościami, intencjami, usługami. Poznasz interfejs Material Design firmy Google, dowiesz się, jak wykorzystywać bazy danych SQLite. A to wszystko dopiero początek...
W tej książce między innymi:
- omówienie zasad tworzenia aplikacji interaktywnych — odpowiadających na działania użytkownika,
- przedstawienie świetnego narzędzia dla programistów — środowiska Android Studio,
- opis koncepcji istotnych dla Androida: aktywności i ich cyklu życia, intencji, układów i fragmentów, usług i wielu innych,
- wskazówki dotyczące tworzenia wyrafinowanych systemów nawigowania w aplikacji, korzystania z szuflad nawigacyjnych oraz z pasków akcji,
- przedstawienie interfejsu Material Design,
- omówienie ART — środowiska uruchomieniowego Androida i ADB, programu narzędziowego umożliwiającego rozwiązanie niektórych problemów podczas programowania i testowania aplikacji.
Rusz głową i zacznij pisać świetne aplikacje dla Androida!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Description Mastering Flutter is ideal for the developer at the beginner level as well as the developer who wants to switch to Flutter. This book starts at the beginner level so that you know everything you need to create apps that can be published in different mobile stores. You will develop a movie app that is beautiful, has animations, uses a mo-
- ePub + Mobi pkt
(50,36 zł najniższa cena z 30 dni)
89.91 zł
99.90 zł (-10%) -
-
Promocja
Description .NET Multi-platform App UI (.NET MAUI) is a cross-platform framework for creating native mobile and desktop apps with C# and eXtensible Application Markup Language (XAML). Using .NET MAUI, you can develop apps running on Android, iOS, macOS, and Windows from a single shared codebase. This book guides readers through the fundamentals of-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
89.91 zł
99.90 zł (-10%) -
-
Promocja
Description The book provides a comprehensive exploration of Java security and penetration testing, starting with foundational topics such as secure coding practices and the OWASP Top 10 for web applications. The early chapters introduce penetration testing methodologies, including Java web application-specific mapping and reconnaissance techniques-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
89.91 zł
99.90 zł (-10%) -
-
Promocja
Description Kotlin, a modern and expressive language, has revolutionized Android app development. As the app complexity grows, building scalable and maintainable Android apps becomes crucial. This book is a complete guide to modern Android app development using Kotlin. It covers key concepts like clean architecture and dependency injection for buil-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
89.91 zł
99.90 zł (-10%) -
-
Promocja
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe odgrywają istotną rolę w rozwoju nowoczesnych aplikacji mobilnych. Dzięki tym technologiom aplikacje są bardziej interaktywne i lepiej dostosowane do potrzeb użytkowników, co przekłada się na ich atrakcyjność i sukces rynkowy. Technologie AI w świecie programowania mobilnego to nie tylko interesujące nowinki – narzędzia takie jak CameraX, TensorFlow Lite czy Ktor są już standardem w branży. Przykładowo, aby połączyć aplikacje z zewnętrznymi serwisami, programiści chętnie sięgają po Ktor, nowoczesny framework do tworzenia aplikacji klient-serwer w Kotlinie. Ogromne możliwości daje także integracja z OpenAI API, zwłaszcza jeśli chodzi o analizę tekstu i generowanie odpowiedzi, dzięki czemu wzrasta poziom interakcji z użytkownikami. Z kolei połączenie biblioteki CameraX z ML Kit, służącym do implementacji modeli ML, umożliwia tworzenie aplikacji rozpoznających obiekty w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie wprowadziła w swoje aplikacji firma Adidas, pozwala ono kupującym samodzielne skanowanie produktów w sklepie i uzyskiwanie dodatkowych informacji. Użycie kodu QR w aplikacjach mobilnych jest coraz powszechniejsze. W naszym szkoleniu znajdziesz wszystkie te narzędzia i poznasz standardy, które umożliwią Ci tworzenie aplikacji na miarę najnowszych trendów technologicznych. Swoją przygodę rozpoczniesz właśnie od tworzenia skanera QR, który potrafi analizować dane w czasie rzeczywistym. Sprawdź, jakie możliwości daje połączenie AI i ML w programowaniu mobilnym, i wzbogać swoje portfolio o znajomość najnowszych technologii w branży!- Videokurs pkt
(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
67.60 zł
169.00 zł (-60%) -
Promocja
Description Swift, Apple's intuitive and feature-rich programming language, has revolutionized the landscape of app development. Its clear syntax and powerful capabilities make it a go-to choice for developers of all levels. Swift Design Patterns' brings an exciting set of design patterns that makes the process of app development simpler, quicker a-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
89.91 zł
99.90 zł (-10%) -
-
Promocja
Learn how to use C# 11 to build apps for any platform, from the ground up KEY FEATURES Discover the latest C# 11 features and improvements. Master C# application development in Visual Studio 2022 with engaging and relatable examples. Learn how to test and deploy C# applications with ease. DESCRIPTION C# 11 is the latest version of C#, a popular pro-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
71.91 zł
79.89 zł (-10%) -
-
Promocja
Jesteś początkującym programistą, poszukujesz swojej ścieżki i zastanawiasz się właśnie nad tym, czy nie skierować uwagi w stronę aplikacji mobilnych? To książka dla Ciebie. Zawarty w niej materiał jest odpowiedni dla osoby dysponującej podstawami któregoś z języków programowania i bazowym doświadczeniem w pracy z platformą Android lub iOS. Ten przystępny przewodnik pozwoli Ci napisać własną aplikację, a następnie wydać ją w sklepie Google Play czy App Store. Jeśli poświęcisz trochę więcej czasu, umożliwi Ci także stworzenie aplikacji internetowej. A wszystko to z wykorzystaniem jednej bazy kodu. Brzmi zachęcająco?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Learn iOS app development from scratch and build your dream app KEY FEATURES Experience the cutting-edge capabilities of Xcode 15 and Swift 5.9 with this enhanced edition, unraveling the latest features. Embark on an exciting journey into the world of iOS programming while enjoying the process of building your very own iOS apps. Uncover the excitin-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
71.91 zł
79.89 zł (-10%) -
-
Promocja
Learn the basics of Kotlin and build your first Android app KEY FEATURES Build real-world apps from scratch with UI and coding. Learn about the latest trends in Android development, including modern architecture patterns, UI design principles, and the Jetpack suite of libraries. Discover how Kotlin can make your Android development more efficient a-
- ePub + Mobi pkt
(39,26 zł najniższa cena z 30 dni)
71.91 zł
79.89 zł (-10%) -
O autorach książki
Dawn Griffiths jest znakomitą i bardzo doświadczoną programistką oraz autorką wielu książek z serii Rusz głową!. Wraz z mężem Davidem opracowała także animowany kurs wideo The Agile Sketchpad, stanowiący próbę uczenia kluczowych pojęć i technik w sposób zapewniający aktywną pracę mózgu i utrzymanie zaangażowania. Jej pasje to tai chi, bieganie i gotowanie.
David Griffiths jest trenerem Agile, programistą i pracownikiem warsztatu. W wieku 15 lat napisał implementację języka LOGO. Napisał kilka innych książek z serii Rusz głową!. Jego ulubione hobby to spędzanie czasu z ukochaną żoną Dawn.
Dawn Griffiths, David Griffiths - pozostałe książki
-
Promocja
Sięgnij po ten nietypowy podręcznik! Możesz uznać jego formę i sposób przekazywania treści za dziwny, ale prędko przekonasz się, że jest wyjątkowo skuteczny. Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie techniki programowania dla Androida. A to wszystko dzięki nowatorskiemu podejściu autorów, którzy uznali, że najszybciej uczymy się wtedy, gdy uwzględnimy specyfikę działania własnego mózgu! Dowiesz się, jak przygotować sobie warsztat pracy, czyli Android Studio. Od razu zaprojektujesz strukturę aplikacji i zbudujesz dobry interfejs. Będziesz swobodnie posługiwał się aktywnościami, intencjami, usługami. Poznasz narzędzia Gradle, ART i ADB, dowiesz się, jak wykorzystywać bazy danych SQLite. A potem będzie jeszcze ciekawiej...- Druk
Niedostępna
-
Promocja
Filled with tips, tricks, and techniques, this easy-to-use book is the perfect resource for intermediate to advanced users of Excel. You'll find complete recipes for more than a dozen topics covering formulas, PivotTables, charts, Power Query, and more. Each recipe poses a particular problem and outlines a solution that you can put to use right awa-
- ePub + Mobi pkt
(194,65 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
228.99 zł (-15%) -
-
Promocja
Dzięki tej książce błyskawicznie uzyskasz odpowiedzi na nurtujące programistów pytania o walidację danych w formularzach, testowanie kodu czy powiązanie kodu aplikacji z kodem serwerowym. Dowiesz się również, jak zapewnić sobie możliwość wielokrotnego wykorzystywania kodu i implementacji złożonych operacji w prosty sposób. Znajdziesz tu szereg przykładowych kodów, pogrupowanych tematycznie i dobranych tak, aby ułatwić Ci rozwiązywanie problemów najczęściej pojawiających się podczas pisania aplikacji Reacta. Poszczególne próbki kodu zostały gruntownie objaśnione, dzięki czemu szybko zrozumiesz, w jaki sposób współdziałają komponenty aplikacji Reacta i jego biblioteki. A wtedy w pełni docenisz zalety tego frameworku!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
What will you learn from this book?If you have an idea for a killer Android app, this fully revised and updated edition will get you up and running in a jiffy. You'll go beyond syntax and how-to manuals and learn how to think like a great Android developer. This hands-on book teaches you everything from designing user interfaces to building multi-s-
- ePub + Mobi pkt
(262,65 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł (-15%) -
-
Promocja
React helps you create and work on an app in just a few minutes. But learning how to put all the pieces together is hard. How do you validate a form? Or implement a complex multistep user action without writing messy code? How do you test your code? Make it reusable? Wire it to a backend? Keep it easy to understand? The React Cookbook delivers answ-
- ePub + Mobi pkt
(177,65 zł najniższa cena z 30 dni)
177.65 zł
209.00 zł (-15%) -
-
Promocja
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej nauczysz się myśleć jak najlepsi programiści i niepostrzeżenie zaczniesz tworzyć wydajny kod w Kotlinie.- Druk
Czasowo niedostępna
-
Promocja
What will you learn from this book?Head First Kotlin is a complete introduction to coding in Kotlin. This hands-on book helps you learn the Kotlin language with a unique method that goes beyond syntax and how-to manuals and teaches you how to think like a great Kotlin developer. You’ll learn everything from language fundamentals to collections, gen-
- ePub + Mobi pkt
(203,15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł (-15%) -
-
Promocja
Dzięki tej książce możesz dołączyć do ich grona! Kolejne wydanie z serii „Rusz głową” to gwarancja sukcesu. Zastosowanie nowatorskich technik nauki pozwala na błyskawiczne przyswojenie wiedzy. W trakcie lektury poznasz składnię języka C, dostępne typy zmiennych, sposoby zarządzania pamięcią oraz zasady tworzenia przejrzystego kodu. Ponadto nauczysz się biegle obsługiwać kompilator, korzystać z plików nagłówkowych oraz przesyłać komunikaty między procesami. Dzięki licznym ćwiczeniom bez problemu utrwalisz zdobytą wiedzę. Książka ta jest wprost genialną pozycją dla wszystkich osób chcących wkroczyć w świat języka C. Przyda się również studentom na zajęciach z programowania. Warto ją mieć!- Druk
Niedostępna
-
Promocja
Najważniejsze zagadnienia zostały tu zilustrowane za pomocą — nierzadko zabawnych — przykładów z życia codziennego, takich jak analiza statystyk sportowych, wyników gier hazardowych czy testów nowych leków. Dzięki tej książce dowiesz się m.in., jak wybrać optymalny wykres do wizualizacji określonych danych, szybko wskazać wartości reprezentatywne dla danego zbioru danych i za pomocą rachunku prawdopodobieństwa przewidywać skutki powtarzalnych zdarzeń w długich seriach. Z łatwością nie tylko przyswoisz zawartą tu wiedzę, ale i wykorzystasz ją w codziennym życiu!- Druk
Niedostępna
-
Promocja
Książkę Head First Ruby on Rails. Edycja polska napisano w oparciu o najnowsze, skuteczne techniki ułatwiające zrozumienie i przyswajanie wiedzy. Dzięki temu szybko i bez trudności nauczysz się tworzyć interaktywne aplikacje internetowe za pomocą tej platformy. Dowiesz się, na czym polega współpraca z bazą danych, integracja z Ajaksem i XML oraz dynamiczne wykreślanie danych. Ponieważ to obrazy najlepiej przemawiają do Twojego umysłu, książka ta została bogato zilustrowana - abyś jak najszybciej poznał możliwości Rails i natychmiast zaczął wykorzystywać je w praktyce.- Druk
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Head First - Rusz głową!
-
Nowość Promocja
W trzecim wydaniu tej wyróżnionej nagrodą książki jej autorzy Jeff Gothelf i Josh Seiden pomagają skupić się w projektowaniu na wrażeniach związanych z użytkowaniem produktu, a nie materiałach, które mają być dostarczone. Poznasz metody integrujące projektowanie wrażeń użytkownika, odkrywanie produktu, metody zwinne i zarządzanie produktami. Nauczysz się kierować projektowaniem w krótkich, powtarzalnych cyklach, pozwalających ocenić, jakie działania są najlepsze dla firmy i użytkownika. Lean UX dla zespołów Agile pokazuje, jak dokonać tej zmiany na lepsze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
W tej książce znajdziesz przejrzystą, praktyczną i kompletną ścieżkę, która doprowadzi Twoją firmę do analitycznej doskonałości! Dzięki lekturze zdobędziesz wiedzę potrzebną do skutecznego wykorzystywania informacji w realizacji celów biznesowych. Jeśli dostrzegasz ograniczenia tradycyjnych metod interpretacji danych, docenisz opisaną tu dynamiczną i realistyczną strategię zwiększania możliwości analitycznych. Dowiesz się, jak wprowadzić inteligentną automatyzację i nowoczesną sztuczną inteligencję, co umożliwi podejmowanie lepszych decyzji w Twoim zespole.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Lektura tej książki pozwoli Ci przyswoić kluczowe koncepcje i opanować dobre praktyki, które warto stosować podczas tworzenia kodu. Poznasz zarówno klasyczne wzorce projektowe, jak i te opracowane specjalnie z myślą o systemach wbudowanych. Znajdziesz tu rozdziały poświęcone nowoczesnym technologiom, takim jak systemy współpracujące z internetem rzeczy i czujniki sieciowe, a także omówienie zagadnień związanych z silnikami. Dokładnie zbadasz tematykę debugowania, strategii zarządzania danymi ― i wiele więcej! Dowiesz się, jak budować architekturę urządzenia z uwzględnieniem procesora, a nie systemu operacyjnego. Zapoznasz się również z technikami rozwiązywania problemów sprzętowych, modyfikowania projektów i definiowania wymagań produkcyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Z tą książką opanujesz podstawy generatywnej AI i nauczysz się skutecznie stosować jej modele w praktyce. Szczególną uwagę poświęcono integracji modeli językowych i dyfuzyjnych, co często bywa wyzwaniem, zwłaszcza w zakresie stabilności uzyskanych rozwiązań. Autorzy w jasny sposób wyjaśniają, jak za sprawą inżynierii promptów zapewnić niezawodność działania sztucznej inteligencji w środowiskach produkcyjnych. Co więcej, zaproponowane zasady są skonstruowane tak, aby bez trudu przetrwały próbę czasu i mogły być używane również dla przyszłych modeli!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce przekonasz się, że w Excelu możesz przeprowadzić dogłębną analizę danych i wyciągnąć z nich cenną wiedzę. Wystarczy, że skorzystasz z najnowszych funkcji i narzędzi Excela. W poradniku pokazano, jak za pomocą Power Query budować przepływy pracy porządkujące dane i jak projektować w skoroszycie relacyjne modele danych przy użyciu Power Pivot. Ponadto odkryjesz nowe możliwości przeprowadzania analiz, w tym dynamiczne funkcje tablicowe i pozyskiwanie wartościowych informacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dowiesz się również, jak za sprawą integracji z Pythonem zautomatyzować analizę danych i budować raporty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta praktyczna książka ułatwi Ci optymalne używanie narzędzi AI na wszystkich etapach tworzenia oprogramowania. Niezależnie od Twojego doświadczenia nauczysz się korzystać z szerokiej gamy rozwiązań: od dużych modeli językowych ogólnego przeznaczenia (ChatGPT, Gemini i Claude) po systemy przeznaczone do kodowania (GitHub Copilot, Tabnine, Cursor i Amazon CodeWhisperer). Poznasz również metodykę programowania modułowego, która efektywnie współgra z technikami pisania promptów do generowania kodu. W książce znajdziesz także najlepsze sposoby zastosowania uniwersalnych modeli LLM w nauce języka programowania, wyjaśnianiu kodu lub przekładaniu go na inny język programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie wspomagane sztuczną inteligencją. Lepsze planowanie, kodowanie, testowanie i wdrażanie
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Nawet jeśli nie darzysz królowej nauk płomiennym uczuciem, dzięki temu kompleksowemu opracowaniu z łatwością poradzisz sobie z jej lepszym poznaniem. Nie znajdziesz tu skomplikowanych teorii naukowych, tylko przystępnie podane koncepcje matematyczne niezbędne do rozwoju w dziedzinie sztucznej inteligencji, w szczególności do praktycznego stosowania najnowocześniejszych modeli. Poznasz takie zagadnienia jak regresja, sieci neuronowe, sieci konwolucyjne, optymalizacja, prawdopodobieństwo, procesy Markowa, równania różniczkowe i wiele innych w ekskluzywnym kontekście sztucznej inteligencji. Książkę docenią pasjonaci nowych technologii, twórcy aplikacji, inżynierowie i analitycy danych, a także matematycy i naukowcy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To trzecie wydanie przejrzystego przewodnika, który ułatwi Ci naukę programowania w Pythonie. Zaczniesz od przyswojenia podstawowych pojęć programistycznych, aby wkrótce płynnie posługiwać się funkcjami i strukturami danych. Zdobędziesz też umiejętność programowania zorientowanego obiektowo. W tym zaktualizowanym wydaniu znajdziesz również wskazówki, dzięki którym zastosujesz duże modele językowe, takie jak ChatGPT, do nauki programowania. Dowiesz się, jak tworzyć skuteczne zapytania dla tych modeli, a także jak testować i debugować kod Pythona. Dzięki ćwiczeniom, zamieszczonym w każdym rozdziale, będziesz stopniowo szlifować umiejętności programistyczne, a zasugerowane w książce strategie pomogą Ci w unikaniu frustrujących błędów — w ten sposób szybko nauczysz się tworzyć poprawny kod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
48.69 zł
74.90 zł (-35%) -
Promocja
Jako menedżer działu inżynierii oprogramowania wiesz już wszystko. Uznajesz, że czas pomyśleć o wyższym stanowisku. Tak, chcesz spróbować swoich sił jako dyrektor! Zacznij jednak od chwili namysłu. Jeśli uważnie przyjrzysz się karierom świeżo upieczonych dyrektorów, zauważysz, że wielu z nich rozpoczyna pracę na tym stanowisku z entuzjazmem tylko po to, by w ciągu 18 miesięcy odejść sfrustrowanym. Jak nie podzielić ich losu?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce przyswoisz różne techniki, które pomogą Ci stać się bardziej produktywnym analitykiem danych. Najpierw zapoznasz się z tematami związanymi z rozumieniem danych i umiejętnościami miękkimi, które okazują się konieczne w pracy dobrego danologa. Dopiero potem skupisz się na kluczowych aspektach uczenia maszynowego. W ten sposób stopniowo przejdziesz ścieżkę od przeciętnego kandydata do wyjątkowego specjalisty data science. Umiejętności opisane w tym przewodniku przez wiele lat były rozpoznawane, katalogowane, analizowane i stosowane do generowania wartości i szkolenia danologów w różnych firmach i branżach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%)
Ebooka "Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Recenzje książki: Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: krzysztofjelonek.net Bartek Medoń; 2016-09-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wstęp
W obecnych czasach urządzenia mobilne jak smartfony czy tablety stały się powszechnym elementem życia codziennego, już mało kto wyobraża sobie życie bez nich. A dobrze pamiętam ze swojego dzieciństwa moment, w którym nie mieliśmy jeszcze w domu… telefonu stacjonarnego, a myśl że niebawem się pojawi powodowała wzrost ekscytacji, rozmyślania o zadzwonieniu do kumpla albo do… „Telefoniady”. Kojarzycie taki teleturniej?
O komórce to nie było co marzyć, a właściwie to chyba niewielu z nas wtedy wiedziało, że można nosić ze sobą – w swojej kieszeni – „całą budkę telefoniczną”. No cóż, w całej swojej okazałości lata 90-te, w których dorastałem były świetne, ale wróćmy do teraźniejszości. Dziś już nie tylko możemy mieć nowoczesne, dotykowe smartfony z super tanimi ofertami bez limitu, ale możemy sami niejako kreować to co ludzie będą na swoich urządzeniach „wyczyniać” poprzez tworzenie aplikacji, które użytkownik może uruchomić na swoim telefonie, tablecie czy… telewizorze, a my poza dumą możemy w ten sposób nawet i zarobić.
I tak oto przyszedł czas na zrecenzowanie książki „Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!” wydawnictwa Helion. Tak więc po nostalgicznym wstępie zapraszam do konkretów.
Dostępne formaty
Możemy kupić książkę w wersji papierowej, drukowanej, ale jest również dostępny e-book w formacie pdf. Co lepsze? No cóż, każdy powinien obu sposobów, ja generalnie wychodzę z założenia, że:
- jeśli jest to książką, którą potrzebuję jedynie przeczytać, zrozumieć to mając wybór wybieram ebooka w formacie dostosowanym do urządzeń mobilnych, wtedy mogę kontynuować naukę gdziekolwiek chcę np. w kolejce do dentysty, autobusie itd. korzystając z telefonu, który zawsze mam ze sobą,
- jeśli książka jest pozycją stricte o programowaniu i zamierzam przerabiać samodzielnie wszystkie jej przykłady, a nie tylko czytać listing kodu to wolę papier, chociaż mając do dyspozycji 2 ekrany również dobrze można popracować z pdfem.
Cena
Książka drukowana dostępna jest w kwocie 99 zł, ebook 79,2 zł i nawet jeśli dla kogoś może być to wysoka cena, to:
- potwierdzam, że naprawdę warto!
- skoro chcesz być programistą to czym jest wydane 100 zł przy łącznych kosztach jakie Cię czekają, przy poświęconym czasie na naukę itd.?
- to nie jest książeczka lecz 678 stron i nawet jeśli sporą część stanowią obrazki, diagramy, listingi czy… śmieszne wstawki to są to elementy, które stanowią siłę tej pozycji – o tym nieco niżej
- może i w sieci znajdziesz wiedzę darmową, ale tutaj masz to wszystko zebrane do kupy, świetnie przedstawione, autorzy wyjaśniają wiele Twoich wątpliwości itd. Nie musisz nic szukać, zastanawiać się, domyślać
Data wydania
Myślę, że Android jest dość dynamiczną technologią, która lubi się zmieniać dlatego dobrze by było aby uczyć się na materiałach po pierwsze rzecz jasna rzetelnych, dobrych, praktycznych, ale również – aktualnych. Omawiana pozycja została wydana w kwietniu 2016 w Polsce i czerwcu 2015 na świecie. Śmiało można więc powiedzieć, że jest to dawka wiedzy – na czasie. Co prawda możemy znaleźć pewnie rozbieżności jak np. niektóre sposoby zapisu w plikach xml układu, ale zaręczam, że uważny uczeń bezproblemowo sobie z nimi poradzi.
Seria Rusz głową!/Head first
W swoim życiu przerobiłem nieco książek związanych z programowaniem, co jakiś czas natrafiałem na opinie, wskazówki, które dość jasno sugerowały, że książki z serii „Rusz głową!” mają w sobie to coś. Nie wiem dlaczego nigdy (aż do teraz!) tego nie sprawdziłem, jakiż to fail z mojej strony…, bo przyznam szczerze, że zafascynowałem się tym co zobaczyłem. I nie chodzi tutaj tylko o merytorykę, ale o sposób prezentacji informacji, formę wizualną, humor, luzactwo, zabiegi ułatwiające czytelnikowi zapamiętywanie najważniejszych kwestii.
Do takich smaczków można by więc zaliczyć:
- niestandardowy początkowy opis każdego z rozdziałów
- śmieszne obrazki z dymkami
- tekstowe „wklejki”, komentarze
- wprowadzenie, w którym możemy poznać sposób działania mechanizmu nauki z punktu widzenia naszego mózgu wraz ze wskazówkami jak uczyć się skutecznie, efektywnie
- różnego rodzaju diagramy
- ćwiczenia
- sekcja „Nie istnieją głupie pytania” oraz „Celne spostrzeżenia”
W ostatnim czasie miałem okazję przeczytać również dwie inne pozycje z tytułem „Rusz głową!” i potwierdziły się moje odczucia po lekturze omawianej tutaj książki – to jest naprawdę… kawał dobrej serii książek. Bez wątpienia są one przygotowane mając na uwadze najlepsze praktyki pozwalające na sprawną, efektywną naukę. Do tego swojego rodzaju luzik i poczucie humoru – ja to kupuję! (przykładowo w książce o HTML5 znajdziemy… dialog między AJAXEM, a JSONP, którzy się… kłócą, przegadują, kto lepszy :-))
Jak działa Android?
W książce znajdziemy dość dokładny opis działania systemu Android, jakie są jego składowe, jak uruchamiane są aplikacje na nim pracujące, czym różni się „normalna Java” od tej „Androidowej” itd. Uważam to za ważny element, bo nawet jeśli wydaje się być oczywiste, że programista powinien wiedzieć jak działa platforma/technologia, której używa to po pierwsze nie zawsze tak jest, a po drugie spotykałem się z książkami gdzie od razu przechodzono do „Hello World!” bez szczególnego tłumaczenia „jak to się dzieje”.
„Nie istnieją głupie pytania” oraz „Celne spostrzeżenia”
Po każdym nazwijmy to podrozdziale mamy sekcję „Nie istnieją głupie pytania”, która zawiera kilka pytań i odpowiedzi w temacie, który jest aktualnie omawiany. Jest to bardzo fajne, bo po pierwsze jest to powtórzenie, podsumowanie tego co właśnie zrobiliśmy, co zostało nam przekazane. A po drugie jest to jedno z miejsc, które dokładnie pokazuje moc tej książki, potwierdza, że autorzy doskonale wiedzieli co czynią. Chodzi mianowicie o to, że pojawiające się pytania są nie tylko podsumowaniem przedstawionej wiedzy, ale są bardzo często dokładnie tymi pytaniami jakie mogą zrodzić się w głowie czytelnika podczas przerabiania materiałów. Jest to super, bo nawet jeśli w trakcie czytania wpadną nam do głowy pewne wątpliwości czy nawet poczujemy w danym temacie jakiś niedosyt, to może się okazać, że 2 kartki dalej zostanie on zniwelowany.
„Celne spostrzeżenia” to podobna sekcja, która jednak pojawia się rzadziej, bo po całym rozdziale. Oba te elementy doskonale się uzupełniają.
Czy muszę znać Javę aby przerobić książkę?
Autorzy twierdzą: „Powinieneś dobrze znać Javę SE…”, ale tutaj pozwolę sobie z nimi się nie zgodzić, być może było to nieco asekuracyjne stwierdzenie z ich strony. Osobiście nie miałem z Javą styczności naprawdę długo, kiedyś na studiach, potem jakieś małe fuchy, potem już niemal w ogóle, ale nie stanowiło to dla mnie specjalnego problemu.
Uważam więc, że jeżeli czytelnik ma obycie w programowaniu w innym języku, łapie zasady/mechanizm programowania obiektowego to poradzi sobie spokojnie ze interpretacją, zrozumieniem przedstawianego kodu język Java. Nie twierdzę, że to wystarczające żeby stać się dobrym programistą Android, ale nie widzę przeszkód aby uczyć się skutecznie z niniejszej książki, a niezależnie rozszerzać wiedzę w zakresie programowania w Javie.
Przygotowanie środowiska do pracy
Instalacja odpowiednich narzędzi i ich konfiguracja nie są czynnościami „magicznymi”, ale mimo wszystko dobrze, jeśli dany kurs/książka jest w stanie poprowadzić ucznia za rękę od samego początku do końca.
W tej książce mamy więc dokładny opis wraz z zrzutami ekranu:
- instalacji środowiska
- jego konfiguracji
- wyboru odpowiedniego API – mamy w końcu bardzo wiele różnych urządzeń z różnymi wersjami Androida i aplikacja działająca np. na moim telefonie nie musi działać na telefonie kolegi
- instalacji emulatora oraz w końcowej części książki – optymalizacji jego działania
Merytoryka
Jak wspominałem przerobienie tej książki był dla mnie swojego rodzaju powrotem do Javy oraz pierwszym krokiem do szerszego wejścia w świat programowania mobilnego. Nie mogę więc na ten moment do końca obiektywnie powiedzieć na ile niniejsza książka wyczerpuje zagadnienia programowania aplikacji dla systemu Android, ale jednocześnie jako programista czy nawet zwykły użytkownik wielu aplikacji mogę powiedzieć, że dostarczona mi wiedza pozwala na stworzenie niejednego rodzaju aplikacji oraz stanowi bardzo dobre podstawy pod dalsza naukę w tej materii.
Mamy więc poruszone m.in. takie elementy jak:
- szczegółowe informacje o platformie Android
- podstawowe zasady programowania na platformę
- instalacja środowiska, uruchamianie aplikacji na emulatorze oraz optymalizacja szybkości jego działania
- dobre praktyki
- praca z widokami
- obsługa zdarzeń
- motywy
- obsługa baz danych
- material design
Przykłady jakie znajdziemy w książce są dość praktyczne, nikt ich nie „wziął z kosmosu” z powodzeniem czytelnik zrozumie ich zasadność oraz znajdzie odpowiedniki w „życiowym zastosowaniu”.
Na końcu, w dodatkach znajduje się pozycja „Dziesięć najważniejszych zagadnień (których nie opisaliśmy)”, która w bardzo wąski sposób opisuje ów 10 elementów, ale nie należy traktować tego jako naukę, ale wskazówkę czym w dalszej kolejności warto się zainteresować.
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- Head First Android Development
- Tłumaczenie:
- Piotr Rajca
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-2063-5, 9788328320635
- Data wydania książki drukowanej :
- 2016-04-08
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-2066-6, 9788328320666
- Data wydania ebooka :
-
2016-04-08
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 200x230
- Numer z katalogu:
- 43408
- Rozmiar pliku Pdf:
- 27.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie mobilne » Android
- Serie wydawnicze: Head First - Rusz głową!
Spis treści książki
- Dla kogo jest przeznaczona ta książka? (xxiv)
- Wiemy, co sobie myślisz (xxv)
- Wiemy, co sobie myśli Twój mózg (xxv)
- Metapoznanie - myślenie o myśleniu (xxvii)
- Oto co MY zrobiliśmy (xxviii)
- Przeczytaj to (xxx)
- Zespół recenzentów technicznych (xxxii)
- Podziękowania (xxxiii)
- Witamy w Androidowie (2)
- Platforma Android w szczegółach (3)
- Środowisko programistyczne (5)
- Zainstaluj Javę (6)
- Stwórzmy prostą aplikację (8)
- Aktywności z wysokości 15 tysięcy metrów (12)
- Tworzenie aplikacji (ciąg dalszy) (13)
- Tworzenie aplikacji (ciąg dalszy) (14)
- Właśnie utworzyłeś swoją pierwszą aplikację na Androida (15)
- Android Studio utworzy pełną strukturę katalogów aplikacji (16)
- Przydatne pliki projektu (17)
- Edycja kodu z użyciem edytorów Android Studio (18)
- Uruchamianie aplikacji w emulatorze Androida (23)
- Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem (24)
- Uruchomienie aplikacji w emulatorze (27)
- Postępy możesz obserwować w konsoli (28)
- Jazda próbna (29)
- Ale co się właściwie stało? (30)
- Usprawnianie aplikacji (31)
- Czym jest układ? (32)
- Plik activity_main.xml zawiera dwa elementy (33)
- Plik układu zawiera odwołanie do łańcucha, a nie sam łańcuch znaków (34)
- Zajrzyjmy do pliku strings.xml (35)
- Weź swoją aplikację na jazdę próbną (37)
- Twój przybornik do Androida (38)
- W tym rozdziale napiszemy aplikację Doradca piwny (40)
- Utworzenie projektu (42)
- Utworzyliśmy domyślną aktywność i układ (43)
- Dodawanie komponentów w edytorze projektu (44)
- Plik activity_find_beer.xml zawiera nowy przycisk (45)
- Zmiany w kodzie XML układu... (48)
- ...są uwzględniane w edytorze projektu (49)
- Stosuj zasoby łańcuchowe, a nie łańcuchy podawane w kodzie (50)
- Zmiana układu i zastosowanie w nim zasobów łańcuchowych (51)
- Weź swoją aplikację na jazdę próbną (52)
- Dodanie wartości do komponentu Spinner (53)
- Dodanie do komponentu Spinner odwołania do string-array (54)
- Jazda próbna komponentu Spinner (54)
- Musimy zadbać o to, by przycisk coś robił (55)
- Niech przycisk wywołuje metodę (56)
- Jak wygląda kod aktywności? (57)
- Dodaj do aktywności metodę onClickFindBeer() (58)
- Metoda onClickFindBeer() musi coś robić (59)
- Dysponując obiektem View, można odwoływać się do jego metod (60)
- Aktualizacja kodu aktywności (61)
- Pierwsza wersja aktywności (63)
- Jazda próbna - test modyfikacji (65)
- Tworzenie własnej klasy Javy (66)
- Dodaj do aktywności wywołanie metody naszej klasy, aby była wyświetlana FAKTYCZNA porada (67)
- Kod aktywności, wersja 2 (69)
- Co się dzieje podczas wykonywania tego kodu? (70)
- Jazda próbna - test aplikacji (71)
- Twój przybornik do Androida (72)
- Aplikacja może zawierać więcej niż jedną aktywność (74)
- Oto struktura naszej aplikacji (75)
- Utworzenie projektu (75)
- Utworzenie drugiej aktywności i układu (78)
- Przedstawiamy plik manifestu aplikacji na Androida (80)
- Użycie intencji do uruchomienia drugiej aktywności (83)
- Co się dzieje po uruchomieniu aplikacji? (84)
- Jazda próbna aplikacji (85)
- Przekazanie tekstu do drugiej aktywności (86)
- Aktualizacja właściwości widoku tekstowego (87)
- Metoda putExtra() zapisuje w intencji dodatkowe informacje (88)
- Aktualizacja kodu aktywności CreateMessageActivity (91)
- Zastosowanie informacji przekazanych w intencji w klasie ReceiveMessageActivity (92)
- Co się dzieje, gdy użytkownik kliknie przycisk Wyślij wiadomość? (93)
- Jazda próbna aplikacji (94)
- Jak działają aplikacje na Androida? (95)
- Co się dzieje podczas działania kodu? (99)
- Jak Android korzysta z filtrów intencji? (102)
- Musisz uruchomić aplikację na PRAWDZIWYM urządzeniu (105)
- Jazda próbna aplikacji (107)
- Zmień kod, aby wyświetlać okno dialogowe (111)
- Jazda próbna aplikacji (112)
- Twój przybornik do Androida (114)
- Jak właściwie działają aktywności? (116)
- Aplikacja stopera (118)
- Kod układu aplikacji stopera (119)
- Dodanie kodu obsługującego przyciski (122)
- Metoda runTimer() (123)
- Obiekty Handler umożliwiają planowanie wykonania kodu (124)
- Pełny kod metody runTimer() (125)
- Kompletny kod aktywności StopwatchActivity (126)
- Obrót ekranu zmienia konfigurację urządzenia (132)
- Od narodzin do śmierci: stany aktywności (133)
- Cykl życia aktywności: od utworzenia do usunięcia (134)
- W jaki sposób radzić sobie ze zmianami konfiguracji? (136)
- Co się stanie po uruchomieniu aplikacji? (139)
- Tworzenie i usuwanie to nie cały cykl życia aktywności (142)
- Cykl życia aktywności: widzialny czas życia (143)
- Zaktualizowany kod aktywności StopwatchActivity (147)
- Co się dzieje podczas działania aplikacji? (148)
- Jazda próbna aplikacji (149)
- A co się dzieje, jeśli aplikacja jest tylko częściowo widoczna? (150)
- Cykl życia aktywności: życie na pierwszym planie (151)
- Zatrzymanie stopera w razie wstrzymania aktywności (154)
- Kompletny kod aktywności (157)
- Wygodny przewodnik po metodach cyklu życia aktywności (161)
- Twój przybornik do Androida (162)
- Trzy kluczowe układy: względny, liniowy i siatki (165)
- Rozmieszczanie widoków względem układu nadrzędnego (168)
- Rozmieszczanie widoków względem innych widoków (170)
- Atrybuty do rozmieszczania widoków względem innych widoków (171)
- RelativeLayout - podsumowanie (173)
- Układ LinearLayout wyświetla widoki w jednym wierszu lub kolumnie (174)
- Zmieńmy nieco prosty układ liniowy (176)
- Dodawanie wagi do widoków (179)
- Dodawanie wagi do większej liczby widoków (180)
- Stosowanie atrybutu android:gravity - lista wartości (182)
- Inne wartości, których można używać w atrybucie android:layout_gravity (184)
- Kompletny układ liniowy (185)
- LinearLayout - podsumowanie (186)
- Układ GridLayout wyświetla widoki w siatce (189)
- Dodawanie widoków do układu siatki (190)
- Utwórzmy nowy układ siatki (191)
- Wiersz 0: dodajemy widoki do określonych wierszy i kolumn (193)
- Wiersz 1: tworzymy widok zajmujący komórki kilku kolumn (194)
- Wiersz 2: tworzymy widok zajmujący komórki kilku kolumn (195)
- Pełny kod układu siatki (196)
- GridLayout - podsumowanie (197)
- Układy i komponenty GUI mają wiele wspólnego (201)
- Zabawy z widokami (205)
- Twój przybornik do Androida (225)
- Każda aplikacja zaczyna się od pomysłu (228)
- Skategoryzuj swoje pomysły - aktywności: poziom główny, kategoria i szczegóły/edycja (229)
- Nawigowanie po aktywnościach (230)
- Użyj ListViews do nawigowania po danych (231)
- Napiszemy aplikację kafeterii Coffeina (232)
- Aktywność szczegółów napoju (233)
- Struktura aplikacji dla kafeterii Coffeina (234)
- Układ aktywności głównego poziomu składa się z obrazka i listy (238)
- Kompletny kod układu aktywności głównego poziomu (240)
- Zapewnianie reakcji ListView na kliknięcia za pomocą obiektu nasłuchującego (241)
- Kompletny kod aktywności TopLevelActivity (243)
- Jak utworzyć aktywność listy? (249)
- Łączenie widoków list z tablicami za pomocą adaptera ArrayAdapter (251)
- Dodanie adaptera ArrayAdapter do aktywności DrinkCategoryActivity (252)
- Co się stanie po wykonaniu kodu? (253)
- Jak obsługiwaliśmy kliknięcia w aktywności TopLevelActivity? (256)
- Kompletny kod aktywności DrinkCategoryActivity (258)
- Aktywność szczegółów wyświetla informacje o jednym rekordzie (259)
- Wypełnienie widoków danymi (261)
- Kod aktywności DrinkActivity (263)
- Jazda próbna aplikacji (266)
- Twój przybornik do Androida (268)
- Struktura aplikacji Trenażer (273)
- Klasa Workout (275)
- Jak dodać fragment do projektu? (276)
- Jak wygląda kod fragmentu? (278)
- Przypomnienie stanów aktywności (282)
- Cykl życia fragmentów (283)
- Nasze fragmenty dziedziczą metody cyklu życia (284)
- Jazda próbna aplikacji (286)
- Jak utworzyć fragment typu ListFragment? (290)
- Zaktualizowany kod klasy WorkoutListFragment (292)
- Jazda próbna aplikacji (294)
- Powiązanie listy z widokiem szczegółów (295)
- Stosowanie transakcji fragmentu (301)
- Zaktualizowany kod aktywności MainActivity (302)
- Jazda próbna aplikacji (303)
- Kod fragmentu WorkoutDetailFragment (305)
- Struktury aplikacji na tablety i telefony (307)
- Różne opcje katalogów (309)
- Układ MainActivity dla telefonów (315)
- Kompletny kod aktywności DetailActivity (319)
- Zmodyfikowany kod aktywności MainActivity (321)
- Jazda próbna aplikacji (322)
- Tworzenie zagnieżdżonych fragmentów (326)
- Kod fragmentu StopwatchFragment (332)
- Układ fragmentu StopwatchFragment (335)
- Metoda getFragmentManager() tworzy transakcje na poziomie aktywności (340)
- Zagnieżdżone fragmenty wymagają zagnieżdżonych transakcji (341)
- Kompletny kod fragmentu WorkoutDetailFragment (343)
- Jazda próbna aplikacji (344)
- Dlaczego kliknięcie przycisku powoduje awarię aplikacji? (345)
- Przyjrzyjmy się kodowi układu StopwatchFragment (346)
- Zaimplementuj we fragmencie interfejs OnClickListener (349)
- Powiązanie obiektu nasłuchującego OnClickListener z przyciskami (351)
- Kod fragmentu StopwatchFragment (352)
- Jazda próbna aplikacji (354)
- Kod fragmentu WorkoutDetailFragment (358)
- Jazda próbna aplikacji (359)
- Twój przybornik do Androida (364)
- Świetne aplikacje mają przejrzystą strukturę (366)
- Różne typy nawigacji (367)
- Zacznijmy od paska akcji (368)
- Pakiet bibliotek Support Libraries (369)
- Twój projekt może już używać bibliotek wsparcia (370)
- Zadbamy, by aplikacja używała aktualnych motywów (371)
- Zastosowanie motywu w pliku AndroidManifest.xml (372)
- Definiowanie stylów w pliku zasobów stylów (373)
- Określenie domyślnego motywu w pliku styles.xml (374)
- Co się dzieje podczas działania aplikacji? (375)
- Dodawanie elementów do paska akcji (376)
- Plik zasobów menu (377)
- Atrybut showAsAction menu (378)
- Dodawanie nowego elementu akcji (379)
- Utworzenie aktywności OrderActivity (382)
- Uruchomienie aktywności OrderActivity po kliknięciu przycisku Złóż zamówienie (383)
- Kompletny kod aktywności MainActivity (384)
- Dzielenie się treściami z poziomu paska akcji (386)
- Określanie treści za pomocą intencji (388)
- Kompletny kod aktywności MainActivity (389)
- Włączanie nawigacji w górę (391)
- Określanie aktywności nadrzędnej (392)
- Dodawanie przycisku W górę (393)
- Jazda próbna aplikacji (394)
- Twój przybornik do Androida (395)
- Zmiany w aplikacji dla restauracji Włoskie Co Nieco (398)
- Szuflady nawigacyjne bez tajemnic (399)
- Struktura aplikacji dla restauracji Włoskie Co Nieco (400)
- Utworzenie fragmentu TopFragment (401)
- Utworzenie fragmentu PizzaFragment (402)
- Utworzenie fragmentu PastaFragment (403)
- Utworzenie fragmentu StoresFragment (404)
- Dodanie układu DrawerLayout (405)
- Kompletna zawartość pliku activity_main.xml (406)
- Inicjalizacja listy szuflady nawigacyjnej (407)
- Zmiana tytułu paska akcji (412)
- Zamykanie szuflady nawigacyjnej (413)
- Zaktualizowany kod pliku MainActivity.java (414)
- Stosowanie ActionBarDrawerToggle (417)
- Modyfikowanie elementów paska akcji w trakcie działania aplikacji (418)
- Zaktualizowany kod aktywności MainActivity (419)
- Włączenie możliwości otwierania i zamykania szuflady nawigacyjnej (420)
- Synchronizacja stanu przycisku ActionBarDrawerToggle (421)
- Zaktualizowany kod aktywności MainActivity (422)
- Obsługa zmian konfiguracji (425)
- Reagowanie na zmiany stosu cofnięć (426)
- Dodawanie znaczników do fragmentów (427)
- Kompletny kod aktywności MainActivity (429)
- Jazda testowa aplikacji (435)
- Twój przybornik do Androida (436)
- Znowu w kafeterii Coffeina (438)
- Android trwale przechowuje dane, używając baz danych SQLite (439)
- Android udostępnia kilka klas związanych z SQLite (440)
- Obecna struktura aplikacji kafeterii Coffeina (441)
- Pomocnik SQLite zarządza Twoją bazą danych (443)
- Pomocnik SQLite (443)
- Tworzenie pomocnika SQLite (444)
- Wnętrze bazy danych SQLite (446)
- Tabele tworzymy w języku SQL (447)
- Wstawianie danych za pomocą metody insert() (448)
- Aktualizacja rekordów za pomocą metody update() (449)
- Określanie wielu warunków (450)
- Kod klasy CoffeinaDatabaseHelper (451)
- Co robi kod pomocnika SQLite? (452)
- Co zrobić, gdy trzeba będzie zmienić bazę? (455)
- Bazy danych SQLite mają numer wersji (456)
- Aktualizacja bazy danych - omówienie (457)
- Jak pomocnik SQLite podejmuje decyzje? (459)
- Aktualizacja bazy w metodzie onUpgrade() (460)
- Przywracanie starszej wersji bazy za pomocą metody onDowngrade() (461)
- Zaktualizujmy bazę danych (462)
- Aktualizacja istniejącej bazy danych (465)
- Zmiana nazwy tabeli (466)
- Pełny kod pomocnika SQLite (467)
- Kod pomocnika SQLite (ciąg dalszy) (468)
- Co się dzieje podczas działania kodu? (469)
- Twój przybornik do Androida (470)
- Aktualny kod aktywności DrinkActivity (474)
- Określanie tabeli i kolumn (478)
- Zapytania z wieloma warunkami (479)
- Stosowanie funkcji SQL w zapytaniach (481)
- Poruszanie się po kursorze (488)
- Pobieranie wartości z kursora (489)
- Kod aktywności DrinkActivity (490)
- Dodanie ulubionych napojów do aktywności DrinkActivity (508)
- Kod aktywności DrinkActivity (513)
- Nowy kod aktywności głównego poziomu (518)
- Zmodyfikowany kod aktywności TopLevelActivity (524)
- Metoda onPreExecute() (531)
- Metoda doInBackground() (532)
- Metoda onProgressUpdate() (533)
- Metoda onPostExecute() (534)
- Klasa AsyncTask (535)
- Kod aktywności DrinkActivity (537)
- Twój przybornik do Androida (540)
- Aplikacja z usługą uruchomioną (543)
- Usługa IntentService z wysokości 15 tysięcy metrów (545)
- Jak rejestrować komunikaty? (546)
- Kompletny kod usługi DelayedMessageService (547)
- Kompletny kod usługi DelayedMessageService (554)
- Jak używać usługi powiadomień? (557)
- Uruchamianie intencji przez powiadomienie (559)
- Wysyłanie powiadomień za pomocą usługi systemowej (561)
- Kompletny kod usługi DelayedMessageService (562)
- Etapy tworzenia usługi Odometer (570)
- Zdefiniowanie obiektu Binder (573)
- Klasa Service ma cztery kluczowe metody (575)
- Dodanie obiektu LocationListener do usługi (577)
- Rejestracja obiektu LocationListener (578)
- Kompletny kod usługi OdometerService (580)
- Aktualizacja pliku AndroidManifest.xml (582)
- Aktualizacja układu aktywności MainActivity (586)
- Tworzenie obiektu ServiceConnection (587)
- Powiązanie z usługą należy utworzyć podczas uruchamiania aktywności (588)
- Wyświetlanie przebytego dystansu (589)
- Kompletny kod aktywności MainActivity (590)
- Twój przybornik do Androida (595)
- Przedstawiamy Material Design (598)
- Struktura aplikacji dla restauracji Włoskie Co Nieco (600)
- Utworzenie widoku CardView (603)
- Kompletny kod pliku card_captioned_image.xml (604)
- Utworzenie prostego adaptera (606)
- Zdefiniowanie obiektu ViewHolder na potrzeby adaptera (607)
- Utworzenie obiektów ViewHolder (608)
- Każdy widok CardView wyświetla zdjęcie i podpis (609)
- Dodanie danych do widoków CardView (610)
- Kompletny kod pliku CaptionedImagesAdapter.java (611)
- Utworzenie widoku RecyclerView (612)
- Dodanie widoku RecyclerView do układu (613)
- Kod klasy PizzaMaterialFragment (614)
- Do rozmieszczania zawartości RecyclerView używa menedżera układu (615)
- Określanie menedżera układu (616)
- Kompletny kod klasy PizzaMaterialFragment (617)
- Zastosowanie fragmentu PizzaMaterialFragment w aktywności MainActivity (618)
- Co się stanie po uruchomieniu kodu? (619)
- Utworzenie aktywności PizzaDetailActivity (627)
- Co musi robić aktywność PizzaDetailActivity? (628)
- Aktualizacja pliku AndroidManifest.xml (628)
- Kod pliku PizzaDetailActivity.java (629)
- Obsługa kliknięć w widoku RecyclerView (631)
- Dodanie interfejsu do adaptera (634)
- Implementacja interfejsu Listener we fragmencie PizzaMaterialFragment (636)
- Umieszczenie treści na samym początku (639)
- Kompletny kod pliku układu fragment_top.xml (644)
- Kompletny kod klasy TopFragment (645)
- Twój przybornik do Androida (647)
- 1. Rozpowszechnianie aplikacji (664)
- 2. Dostawcy treści (665)
- 3. Klasa WebView (666)
- 4. Animacje (667)
- 5. Mapy (668)
- 5. Mapy (ciąg dalszy) (669)
- 6. Klasa CursorLoader (669)
- 7. Odbiorcy komunikatów (670)
- 8. Widżety aplikacji (671)
- 9. Grafika 9-patch (672)
- 10. Testowanie (673)
Wprowadzenie (xxiii)
ROZDZIAŁ 1. Zaczynamy. Skok na głęboką wodę (1)
ROZDZIAŁ 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji. Aplikacje, które coś robią (39)
ROZDZIAŁ 3. Wiele aktywności i intencji. Jakie są Twoje intencje? (73)
ROZDZIAŁ 4. Cykl życia aktywności. Była sobie aktywność (115)
ROZDZIAŁ 5. Interfejs użytkownika. Podziwiaj widoki (163)
ROZDZIAŁ 6. Widoki list i adaptery. Zorganizuj się (227)
ROZDZIAŁ 7. Fragmenty. Zadbaj o modularyzację (269)
ROZDZIAŁ 8. Fragmenty zagnieżdżone. Zadbaj o potomstwo (325)
ROZDZIAŁ 9. Paski akcji. Na skróty (365)
ROZDZIAŁ 10. Szuflady nawigacyjne. Z miejsca na miejsce (397)
ROZDZIAŁ 11. Bazy danych SQLite. Odpal bazę danych (437)
ROZDZIAŁ 12. Kursory i zadania asynchroniczne. Nawiązywanie połączenia z bazą danych (471)
ROZDZIAŁ 13. Usługi. Do usług (541)
ROZDZIAŁ 14. Material Design. W materialistycznym świecie (597)
Dodatek A. ART. Środowisko uruchomieniowe Androida (649)
Dodatek B. ADB. Android Debug Bridge (653)
Dodatek C. Emulator Androida (659)
Dodatek D. Pozostałości. Dziesięć najważniejszych zagadnień (których nie opisaliśmy) (663)
Skorowidz (674)
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Potraktuj tę książkę jako świetnego towarzysza wycieczek. Zawarte w tym przewodniku barwne ilustracje i wyczerpujące, przejrzyście podane informacje sprawią, że inaczej spojrzysz na różne elementy konstrukcji technicznych. Zrozumiesz fascynujące szczegóły działania urządzeń stworzonych przez ludzi. Nauczysz się rozpoznawać cechy charakterystyczne sieci elektroenergetycznej, dróg, kolei, mostów, tuneli, dróg wodnych i innych rozwiązań technicznych. Przekonasz się, jak wielką przyjemność daje „wypatrywanie infrastruktury”, a odkrywanie przeznaczenia napotkanych urządzeń stanie się Twoim hobby!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Wielu programistów szuka prostego, bardziej intuicyjnego sposobu na tworzenie aplikacji. Przeszkadza im złożoność języków programowania, nieczytelność ich składni i stopień skomplikowania konfiguracji. W trakcie poszukiwań narzędzi zapewniających prostotę i dużą wydajność trafiają często na stworzony przez inżynierów Google język Go i... okazuje się, że spełnia on te oczekiwania, jest prosty jak Python i wydajny jak Java. Jeśli i Ty chcesz tworzyć aplikacje szybciej i efektywniej, nie tracić przy tym czasu na skomplikowane konfiguracje czy debugowanie, ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce dobrze zrozumiesz działanie Gita. Wiedza jest w niej przekazywana w prosty i konsekwentny sposób, a zastosowane techniki wizualne, opowiadane historie i liczne praktyczne ćwiczenia pozwolą Ci na skuteczną naukę krok po kroku. Stopniowo będziesz się zapoznawać z kluczowymi informacjami i dogłębnie zrozumiesz znaczenie poszczególnych terminów i koncepcji. Książkę docenią zwłaszcza osoby używające Gita w projektach prywatnych lub zawodowych, na przykład studenci i uczestnicy kursów programowania, młodsi programiści, specjaliści przetwarzania danych i pisarze techniczni.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To interesujące, zwięzłe i wyjątkowo praktyczne wprowadzenie do programowania w języku JavaScript. Już podczas lektury pierwszych stron zaczniesz pisać własny kod, będziesz znajdować rozwiązania różnych wyzwań, a także tworzyć aplikacje internetowe i zabawne gry. Rozpoczniesz od poznania podstawowych koncepcji stosowanych w programowaniu, takich jak zmienne, tablice, obiekty, funkcje, konstrukcje warunkowe, pętle itd. Następnie nauczysz się łączyć skrypty JavaScript z kodem HTML i CSS, aby tworzyć interaktywne aplikacje internetowe. Ze swoich nowych umiejętności skorzystasz podczas pracy nad trzema większymi projektami: grą w stylu Pong, aplikacją generującą muzykę i platformą przeznaczoną do wizualizacji danych pobranych za pomocą API.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
O sztucznej inteligencji jest ostatnio bardzo głośno, to nośny temat, nierzadko przedstawiany w tonie sensacyjnym. Czy AI nas zniewoli? Czy wymknie się spod kontroli? A może zabierze nam pracę i zmieni nasze życie w bezproduktywny koszmar? Rzeczywistość wygląda zgoła inaczej, niż zdają się sugerować clickbaitowe nagłówki w prasie i mediach społecznościowych. Sztuczna inteligencja jest obecna w naszym życiu od wielu lat, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Służy nam pomocą, gdy szukamy czegoś w sieci, kiedy chcemy coś przetłumaczyć, kupić, porównać albo dotrzeć z miejsca A do miejsca B. Odsiewa dla nas spam w poczcie internetowej i chroni nasze urządzenia elektroniczne przed cyberatakami. Oczywiście, ma swoje mroczne strony i tych także powinniśmy być świadomi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce opanujesz podstawowe koncepcje związane z użyciem LLM. Poznasz unikatowe cechy i mocne strony kilku najważniejszych modeli (w tym GPT, Gemini, Falcon). Następnie dowiesz się, w jaki sposób LangChain, lekki framework Pythona, pozwala na projektowanie inteligentnych agentów do przetwarzania danych o nieuporządkowanej strukturze. Znajdziesz tu również informacje dotyczące dużych modeli podstawowych, które wykraczają poza obsługę języka i potrafią wykonywać różne zadania związane na przykład z grafiką i dźwiękiem. Na koniec zgłębisz zagadnienia dotyczące ryzyka związanego z LLM, a także poznasz techniki uniemożliwiania tym modelom potencjalnie szkodliwych działań w aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Fusion to oprogramowanie firmy Autodesk, umożliwiające modelowanie 3D, CAD, CAM, CAE i PCB. Jego zastosowanie znacznie upraszcza i przyspiesza projektowanie, a także wytwarzanie nowych produktów. Dostępny w chmurze Autodesk Fusion oferuje rozmaite środowiska, takie jak Simulation, służące do obliczeń, analiz i symulacji, Render, przeznaczone do wizualizacji i renderingów, czy Animation, dzięki któremu można tworzyć filmy demonstrujące kolejność montażu elementów składowych urządzeń.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Aż 95 procent Wszechświata pozostaje niewidoczne i niezbadane. Brian Clegg zaprasza do odkrycia dwóch największych zagadek Kosmosu — ciemnej materii i ciemnej energii. W książce demaskuje te nieuchwytne koncepty, prowadząc czytelnika przez fascynującą historię odkryć, które zmieniły nasze rozumienie Wszechświata. Od teoretycznych początków aż po najnowsze badania, wyjaśnia, jak odkryto istnienie ciemnej materii i ciemnej energii, w jaki sposób te tajemnicze siły kształtują galaktyki i inne obiekty kosmiczne, a także jak wpływają na przyszłość Wszechświata. Jednocześnie stawia fundamentalne pytanie, czy uda się kiedyś w pełni je zrozumieć. Ciemna materia i ciemna energia to nie tylko fascynująca podróż przez naukę, ale również zaproszenie do jednej z największych przygód ludzkiego umysłu — zrozumienia tego, co ukryte i nieznane.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Rola administratora sieci komputerowej zaczyna się od jej skonfigurowania, jednak na tym absolutnie się nie kończy. Dalej musi on zadbać o to, by sieć działała poprawnie - jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, administrator szybko dowie się o tym od użytkowników i zostanie poproszony, by równie szybko przywrócił ją do stanu poprzedniego. Drobnostka, jeśli problem okazuje się błahy i prosty do rozwiązania. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się wtedy, kiedy naprawa usterki wymaga dogłębnej znajomości sieci, jej silnych i mocnych stron, a także metod radzenia sobie z awariami. Na szczęście powstała ta książka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
101.40 zł
169.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta fantastyczna książka, pełna zabawnej narracji i praktycznych przykładów, nauczy Cię myślenia architektonicznego. Została ona, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowana na bazie odkryć nauk poznawczych i neurofizjologii. Właśnie dzięki temu zaangażujesz swój mózg, użyjesz wielu zmysłów i niepostrzeżenie zrozumiesz dwa prawa architektury oprogramowania i cztery opisujące ją wymiary. Mistrzowsko opanujesz cechy i style architektury, a także nauczysz się określać logiczne komponenty systemów. Efekt? Zdobędziesz świetną orientację w świecie architektury oprogramowania. A wszystkiego nauczysz się, rozwiązując łamigłówki, wykonując praktyczne ćwiczenia, tworząc architektury ? i wybuchając głośnym śmiechem!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Dawn Griffiths, David Griffiths
(11)(3)
(5)
(3)
(0)
(0)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii
ukryj opinie