Vulkan 3D Graphics Rendering Cookbook. Implement Expert-Level Techniques for High-Performance Graphics with Vulkan 1.3 - Second Edition Sergey Kosarevsky, Alexey Medvedev, Viktor Latypov
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autorzy:
- Sergey Kosarevsky, Alexey Medvedev, Viktor Latypov
- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Dostępny format:
-
ePub
Opis
książki
:
Vulkan 3D Graphics Rendering Cookbook. Implement Expert-Level Techniques for High-Performance Graphics with Vulkan 1.3 - Second Edition
This cookbook offers a practical guide to implementing many modern rendering techniques using Vulkan 1.3.
This updated edition starts by setting up your development environment and quickly transitions to building a robust 3D rendering engine using self-contained recipes. Each recipe helps you incrementally enhance your codebase, integrating a variety of 3D rendering techniques and algorithms into a cohesive project. You will master core techniques such as physically based rendering, image-based rendering, and GPU-driven rendering.
As you progress, the book delves into advanced topics, including glTF animations, screen-space rendering techniques, and optimization strategies. You will learn how to use advanced PBR extensions, and handle complex geometry data, ensuring your rendering engine is both powerful and versatile. These new additions empower you to create dynamic and realistic 3D graphics environments, fully utilizing Vulkan's capabilities.
By the end of this 3D rendering book, you'll have gained an improved understanding of best practices used in modern graphics APIs and be able to create fast and versatile 3D rendering frameworks.
This updated edition starts by setting up your development environment and quickly transitions to building a robust 3D rendering engine using self-contained recipes. Each recipe helps you incrementally enhance your codebase, integrating a variety of 3D rendering techniques and algorithms into a cohesive project. You will master core techniques such as physically based rendering, image-based rendering, and GPU-driven rendering.
As you progress, the book delves into advanced topics, including glTF animations, screen-space rendering techniques, and optimization strategies. You will learn how to use advanced PBR extensions, and handle complex geometry data, ensuring your rendering engine is both powerful and versatile. These new additions empower you to create dynamic and realistic 3D graphics environments, fully utilizing Vulkan's capabilities.
By the end of this 3D rendering book, you'll have gained an improved understanding of best practices used in modern graphics APIs and be able to create fast and versatile 3D rendering frameworks.
Wybrane bestsellery
Packt Publishing - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Vulkan 3D Graphics Rendering Cookbook. Implement Expert-Level Techniques for High-Performance Graphics with Vulkan 1.3 - Second Edition Sergey Kosarevsky, Alexey Medvedev, Viktor Latypov (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.