Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II Eric Matthes
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Eric Matthes
- Serie wydawnicze:
- Instrukcje dla programisty
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.1/6 Opinie: 33
- Stron:
- 616
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie III
Eric Matthes
Opis
książki
:
Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II
Popularność Pythona stale rośnie: jest wszechstronny i zoptymalizowany pod kątem efektywności pracy, czytelności kodu i jakości oprogramowania, do tego darmowy, łatwo przenośny i można się go szybko nauczyć. Nadaje się do tworzenia gier i aplikacji sieciowych, do wdrażania indywidualnych rozwiązań biznesowych, sprawdza się nawet jako bezcenne narzędzie badaczy różnych dziedzin nauki. Jeśli tylko programista trochę się postara, może w Pythonie łatwo pisać przejrzysty, zwięzły kod, który jest prosty w utrzymaniu i nie sprawia problemów przy rozwijaniu oprogramowania. Python to idealny wybór dla każdego, kto nie chce tracić dużo czasu na naukę i liczy na to, że szybko zacznie pisać poprawny i działający kod.
"Doskonałe przedstawienie materiału wraz z dobrym wyjaśnieniem przykładowych fragmentów kodu. Ta książka rozwija się wraz z czytelnikiem - poruszasz się małymi krokami do przodu, zaczynasz tworzyć coraz bardziej skomplikowany kod, a po drodze wszystko jest dokładnie wyjaśnione."
FlickThrough Reviews
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcisz nawyk starannego testowania kodu przed wdrożeniem. Poszczególne zagadnienia będziesz natychmiast utrwalać dzięki licznym ćwiczeniom. Kolejnym etapem nauki będą praktyczne projekty: gra zręcznościowa, wizualizacja danych oraz aplikacja internetowa. Umiejętności, które zdobędziesz w ramach tego błyskawicznego kursu Pythona, pozwolą Ci tworzyć własne, rzeczywiste i wykorzystywane w praktyce aplikacje!
W tej książce znajdziesz dokładne instrukcje, jak:
- przygotować środowisko pracy i napisać swój pierwszy program
- wykorzystywać biblioteki i narzędzia Pythona, w tym pygame, matplotlib, plotly i Django
- generować interaktywne wizualizacje danych
- tworzyć proste aplikacje internetowe i wdrażać je na serwerach WWW
- testować i debugować kod oraz z powodzeniem rozwiązywać pojawiające się problemy
Zacznij programować w Pythonie! Szybko, już!
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Promocja
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Promocja
Niniejsza książka jest zwięzłym, praktycznym podręcznikiem programowania w Pythonie, dzięki któremu gruntownie opanujesz podstawy języka i nabierzesz dobrych nawyków w programowaniu. Szybko będziesz mógł skoncentrować się na praktycznej stronie realizacji projektów, a nowo poznane koncepcje wypróbujesz przez rozwiązywanie konkretnych problemów. W taki sposób przygotujesz się do nauki zaawansowanych technik Pythona.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce opanujesz podstawowe koncepcje związane z użyciem LLM. Poznasz unikatowe cechy i mocne strony kilku najważniejszych modeli (w tym GPT, Gemini, Falcon). Następnie dowiesz się, w jaki sposób LangChain, lekki framework Pythona, pozwala na projektowanie inteligentnych agentów do przetwarzania danych o nieuporządkowanej strukturze. Znajdziesz tu również informacje dotyczące dużych modeli podstawowych, które wykraczają poza obsługę języka i potrafią wykonywać różne zadania związane na przykład z grafiką i dźwiękiem. Na koniec zgłębisz zagadnienia dotyczące ryzyka związanego z LLM, a także poznasz techniki uniemożliwiania tym modelom potencjalnie szkodliwych działań w aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Na szczęście dzięki tej książce poradzisz sobie z takimi wyzwaniami! Najpierw zapoznasz się z matematycznymi podstawami algorytmów ML i NLP. Zaznajomisz się również z ogólnymi technikami uczenia maszynowego i dowiesz się, w jakim stopniu dotyczą one dużych modeli językowych. Kolejnym zagadnieniem będzie przetwarzanie danych tekstowych, w tym metody przygotowywania tekstu do analizy, po czym przyswoisz zasady klasyfikowania tekstu. Ponadto poznasz zaawansowane aspekty teorii, projektowania i stosowania LLM, wreszcie ― przyszłe trendy w NLP. Aby zdobyć praktyczne umiejętności, będziesz ćwiczyć na przykładach rzeczywistych zagadnień biznesowych i rozwiązań NLP.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Inteligencja obliczeniowa w machine learning (ML) to zbiór zaawansowanych technik, za sprawą których komputery mogą rozwiązywać złożone problemy, ucząc się z danych, zamiast polegać na regułach programowania. Dzięki algorytmom genetycznym, inspirowanym naturalną ewolucją, można optymalizować procesy w różnych branżach – od inżynierii, przez biotechnologię, aż po logistykę – bez potrzeby tworzenia dużych baz danych. Algorytmy te pozwalają na rozwiązywanie problemów takich jak dopasowywanie parametrów w symulacjach czy optymalizacja tras, co ma szerokie zastosowanie w codziennych wyzwaniach biznesowych.- Videokurs pkt
(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
134.55 zł
299.00 zł (-55%) -
Bestseller Nowość Promocja
To piąte, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego przewodnika po tworzeniu aplikacji internetowych za pomocą Django. Pokazano tu proces planowania i budowy atrakcyjnych aplikacji, rozwiązywania typowych problemów i implementacji najlepszych praktyk programistycznych. Podczas tworzenia aplikacji, takich jak blog, serwis społecznościowy, aplikacja e-commerce i platforma e-learningowa, zapoznasz się z szerokim zakresem zagadnień związanych z tworzeniem złożonych aplikacji internetowych w Pythonie. Krok po kroku, dzięki szczegółowym planom projektów, dowiesz się, jakie korzyści niesie ze sobą praca z Django 5, i zrozumiesz zasady tworzenia aplikacji przy użyciu tego frameworka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce przekonasz się, że w Excelu możesz przeprowadzić dogłębną analizę danych i wyciągnąć z nich cenną wiedzę. Wystarczy, że skorzystasz z najnowszych funkcji i narzędzi Excela. W poradniku pokazano, jak za pomocą Power Query budować przepływy pracy porządkujące dane i jak projektować w skoroszycie relacyjne modele danych przy użyciu Power Pivot. Ponadto odkryjesz nowe możliwości przeprowadzania analiz, w tym dynamiczne funkcje tablicowe i pozyskiwanie wartościowych informacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dowiesz się również, jak za sprawą integracji z Pythonem zautomatyzować analizę danych i budować raporty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To trzecie wydanie przejrzystego przewodnika, który ułatwi Ci naukę programowania w Pythonie. Zaczniesz od przyswojenia podstawowych pojęć programistycznych, aby wkrótce płynnie posługiwać się funkcjami i strukturami danych. Zdobędziesz też umiejętność programowania zorientowanego obiektowo. W tym zaktualizowanym wydaniu znajdziesz również wskazówki, dzięki którym zastosujesz duże modele językowe, takie jak ChatGPT, do nauki programowania. Dowiesz się, jak tworzyć skuteczne zapytania dla tych modeli, a także jak testować i debugować kod Pythona. Dzięki ćwiczeniom, zamieszczonym w każdym rozdziale, będziesz stopniowo szlifować umiejętności programistyczne, a zasugerowane w książce strategie pomogą Ci w unikaniu frustrujących błędów — w ten sposób szybko nauczysz się tworzyć poprawny kod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
48.69 zł
74.90 zł (-35%) -
Promocja
Web scraping umożliwia automatyczne zbieranie i analizowanie danych z internetu. Pozwala oszczędzać czas, automatyzując rutynowe zadania i umożliwiając analizę danych w czasie rzeczywistym. Jest szeroko stosowany w biznesie – od monitorowania cen konkurencji w e-commerce, przez analizę rynkową w finansach, aż po badania naukowe. Ta cenna w dobie big data umiejętność wspiera codzienną pracę analityków, programistów i przedsiębiorców. Według raportów liczba wyszukiwań związanych z web scrapingiem wzrosła o 30 procent w ciągu ostatnich kilku lat. To pokazuje, jak ważne dla firm jest efektywne pozyskiwanie danych z internetu. Szczególnie efektywnym wyborem jest web scraping w języku Python, który oferuje liczne narzędzia do scrapowania stron internetowych, między innymi Beautiful Soup i Scrapy. Zaletą wyboru Pythona jest także możliwość wizualizacji danych za pomocą matplotlib, co ułatwia ich interpretację. Ponadto technologia webscrapingu stale się rozwija, integrując się z narzędziami do przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczenia maszynowego, co zwiększa jej potencjał w analizie danych. Niezależnie od branży webscraping w Pythonie pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał informacji dostępnych w sieci. To inwestycja w umiejętność, która będzie się rozwijać wraz z postępem technologicznym.- Videokurs pkt
(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
89.54 zł
199.00 zł (-55%) -
Programowanie w Pythonie przestaje być tajemnicą, gdy masz w rękach właściwy przewodnik. Ta wyjątkowa publikacja to prawdziwa skarbnica wiedzy praktycznej, która całkowicie zmienia sposób nauki programowania. W przeciwieństwie do tradycyjnych podręczników, które zasypują czytelnika suchą teorią, ta książka wprowadza innowacyjne podejście - uczenie
- PDF + ePub + Mobi pkt
-
Bestseller Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Przetwarzanie obrazów to dynamicznie rozwijająca się dziedzina, która znajduje zastosowanie w licznych branżach, takich jak medycyna, motoryzacja, przemysł rozrywkowy, bezpieczeństwo, rolnictwo czy marketing. Umożliwia automatyczne rozpoznawanie obiektów, analizę obrazów medycznych i tworzenie interaktywnych aplikacji korzystających ze sztucznej inteligencji. Warto się zagłębić w techniki przetwarzania obrazów, które stały się dostępniejsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki lepszemu wykorzystaniu mocy obliczeniowej niezbędnej do procesowania sieci konwolucyjnych (CNN) i algorytmów YOLO. Ponadto modele generatywne, jak DALL-E czy Midjourney, oferują możliwości generowania obrazów na potrzeby trenowania modeli AI, co pozwala zwiększać różnorodność i wielkość puli danych (ang. data augmentation). Powszechnym narzędziem w segmencie computer vision jest biblioteka OpenCV. Jest używana do analizy obrazów, rozpoznawania obiektów, detekcji twarzy, wykrywania ruchu czy segmentacji obrazów. OpenCV oferuje dostęp do szerokiego zakresu narzędzi i algorytmów, a dobre opanowanie biblioteki otwiera drzwi do ciekawych projektów związanych z widzeniem komputerowym. Umiejętność przetwarzania obrazów jest niezwykle ceniona na rynku pracy – specjaliści mogą liczyć na atrakcyjne stanowiska i różnorodne wyzwania technologiczne.- Videokurs pkt
(39,59 zł najniższa cena z 30 dni)
42.57 zł
99.00 zł (-57%)
O autorze książki
Eric Matthes - jest nauczycielem, hakerem i autorem książek. Uczy informatyki, fizyki i matematyki w szkole średniej. Od kilku lat prowadzi kursy dla początkujących programistów Pythona. Swój pierwszy program komputerowy — prostą, poprawnie funkcjonującą grę — napisał w wieku pięciu lat i od tej pory nieprzerwanie pasjonuje się tworzeniem kodu. Mieszka na Alasce wraz z żoną i synem.
Zobacz pozostałe książki z serii Instrukcje dla programisty
-
Nowość Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywania ambitnych problemów algorytmicznych i projektowania własnych algorytmów. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury danych i jak wybierać odpowiednie algorytmy. Sprawdzisz także, w jaki sposób dobór odpowiedniej struktury danych może wpłynąć na czas wykonywania algorytmów. Nauczysz się też używać takich metod jak rekurencja czy wyszukiwanie binarne. Próbując swoich sił w samodzielnej modyfikacji poszczególnych algorytmów, jeszcze lepiej je zrozumiesz i podniesiesz umiejętności programistyczne na wyższy poziom! To wydanie zostało rozszerzone o rozdziały poświęcone programowaniu dynamicznemu i algorytmom probabilistycznym. Znajdziesz w nim również nowe przykłady i bardziej rozbudowane wyjaśnienia trudniejszych zagadnień.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce ta trudna sztuka musi Ci się udać! Znajdziesz tu gruntowne, a przy tym zabawne wprowadzenie do tworzenia i używania struktur danych. Naukę oprzesz na przejrzystych schematach i dowcipnych porównaniach, aby już wkrótce móc tworzyć wydajniejszy i elastyczny kod. Nieistotne, jakim językiem programowania się posługujesz — podczas lektury zaimplementujesz za pomocą pseudokodu kilkanaście głównych struktur danych, w tym stosy, filtry Blooma, drzewa czwórkowe i grafy. Fantazyjne przykłady ułatwią Ci intuicyjne posługiwanie się tymi strukturami danych. Dowiesz się, jak indeksować przedmioty kolekcjonerskie, optymalizować wyszukiwanie za pomocą latającej wiewiórki, a nawet jak znaleźć najbliższy kubek kawy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, jak testować zabezpieczenia API GraphQL technikami ofensywnymi, takimi jak testy penetracyjne. Zdobędziesz i ugruntujesz wiedzę o GraphQL, niezbędną dla analityka bezpieczeństwa czy inżyniera oprogramowania. Nauczysz się skutecznie atakować API GraphQL, co pozwoli Ci wzmocnić procedury, stosować zautomatyzowane testy bezpieczeństwa w potoku ciągłej integracji i wdrażania, a ponadto efektywnie weryfikować mechanizmy zabezpieczeń. Zapoznasz się również z raportami o znalezionych lukach w zabezpieczeniach i przejrzysz kod exploitów, a także przekonasz się, jak wielki wpływ wywierają na działalność przedsiębiorstw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce omówiono wewnętrzny sposób działania frameworka Kubernetes i pokazano, jak za jego pomocą budować wydajne, niezawodne i odporne na awarie aplikacje natywnej chmury. Dowiesz się, jak kontenery używają przestrzeni nazw w celu izolowania procesów, a także jak korzystają z funkcjonalności ograniczania zasobów, aby zagwarantować, że proces będzie się opierał jedynie na tych, które zostały mu przydzielone. Nauczysz się instalować klaster Kubernetes, wdrażać kontenery i zrozumiesz, na czym polega przepływ pakietów między kontenerami w sieci hosta. Ponadto poznasz strategie tworzenia i uruchamiania kontenerów, które zapewnią oprogramowaniu optymalną wydajność, jak również sposoby identyfikowania i usuwania potencjalnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka stanowi przyspieszony kurs testowania bezpieczeństwa interfejsów API aplikacji internetowych. Dzięki niej przygotujesz się do testowania interfejsów, wyszukiwania błędów i zwiększania bezpieczeństwa własnoręcznie napisanych interfejsów. Dowiesz się, jak interfejsy REST API działają w środowisku produkcyjnym i jakie problemy wiążą się z ich bezpieczeństwem. Zbudujesz nowoczesne środowisko testowe złożone z programów: Burp Suite, Postman, Kiterunner i OWASP Amass, przydatnych do rekonesansu, analizy punktów końcowych i zakłócania interfejsów. Następnie nauczysz się przeprowadzać ataki na procesy uwierzytelniania, luki w procedurach biznesowych czy typowe słabe punkty interfejsów. Dowiesz się też, jak tworzyć skrypty międzyinterfejsowe, a także jak prowadzić masowe przypisania i wstrzykiwanie danych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz, że w rekurencji nie kryje się żadna magia. Dowiesz się, na czym polega jej działanie i kiedy warto zastosować algorytm rekursywny, a kiedy lepiej tego nie robić. Poznasz szereg klasycznych i mniej znanych algorytmów rekurencyjnych. Pracę z zawartym tu materiałem ułatwią Ci liczne przykłady programów napisanych w Pythonie i JavaScripcie, pokazujące, jak rozwiązywać przeróżne problemy związane z przechodzeniem przez drzewa, kombinatoryką i innymi trudnymi zagadnieniami. Nauczysz się także skutecznie poprawiać wydajność kodu i algorytmów rekurencyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Hakowanie nie zawsze musi być złe. Terminem tym określa się również sprytne sposoby używania sprzętu czy oprogramowania do czegoś nowego. Z kolei etyczne hakowanie polega na zastosowaniu technik ataków do testowania systemu komputerowego, aby znaleźć jego słabe punkty, usunąć je i w ten sposób wzmocnić jego bezpieczeństwo. Opanowanie metod, jakimi posługują się cyberprzestępcy, pozwala zatem zrozumieć naturę zagrożeń w cyfrowym świecie i skutecznie się przed nimi bronić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%)
Ebooka "Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- Python Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming, 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6360-1, 9788328363601
- Data wydania książki drukowanej :
- 2020-06-02
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6361-8, 9788328363618
- Data wydania ebooka :
-
2020-06-02
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 109437
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Python - Programowanie
- Serie wydawnicze: Instrukcje dla programisty
Spis treści książki
- Do kogo jest skierowana ta książka? 32
- Czego nauczysz się z tej książki? 32
- Zasoby w internecie 34
- Dlaczego Python? 34
- Przygotowanie środowiska programistycznego 39
- Wersje Pythona 39
- Wykonanie fragmentu kodu w Pythonie 40
- Edytor tekstu Sublime Text 41
- Python w różnych systemach operacyjnych 41
- Python w systemie Windows 41
- Python w systemie macOS 43
- Python w systemach z rodziny Linux 45
- Uruchomienie programu typu "Witaj, świecie!" 46
- Konfiguracja Sublime Text dla Pythona 3 46
- Uruchomienie programu typu "Witaj, świecie!" 47
- Rozwiązywanie problemów podczas instalacji 47
- Uruchamianie programów Pythona z poziomu powłoki 49
- W systemie Windows 49
- W systemach macOS i Linux 49
- Podsumowanie 51
- Co tak naprawdę dzieje się po uruchomieniu hello_world.py? 53
- Zmienne 54
- Nadawanie nazw zmiennym i używanie zmiennych 55
- Unikanie błędów związanych z nazwami podczas używania zmiennych 56
- Zmienna to etykieta 57
- Ciągi tekstowe 58
- Zmiana wielkości liter ciągu tekstowego za pomocą metod 58
- Używanie zmiennych w ciągach tekstowych 60
- Dodawanie białych znaków do ciągów tekstowych za pomocą tabulatora i znaku nowego wiersza 61
- Usunięcie białych znaków 62
- Unikanie błędów składni w ciągach tekstowych 63
- Liczby 65
- Liczby całkowite 66
- Liczby zmiennoprzecinkowe 66
- Liczby całkowite i zmiennoprzecinkowe 67
- Znaki podkreślenia w liczbach 68
- Wiele przypisań 68
- Stałe 68
- Komentarze 69
- Jak można utworzyć komentarz? 69
- Jakiego rodzaju komentarze należy tworzyć? 70
- Zen Pythona 70
- Podsumowanie 72
- Czym jest lista? 73
- Uzyskanie dostępu do elementów listy 74
- Numeracja indeksu zaczyna się od 0, a nie od 1 75
- Użycie poszczególnych wartości listy 75
- Zmienianie, dodawanie i usuwanie elementów 76
- Modyfikowanie elementów na liście 76
- Dodawanie elementów do listy 77
- Usuwanie elementu z listy 79
- Organizacja listy 84
- Trwałe sortowanie listy za pomocą metody sort() 84
- Tymczasowe sortowanie listy za pomocą funkcji sorted() 85
- Wyświetlanie listy w odwrotnej kolejności alfabetycznej 86
- Określenie wielkości listy 86
- Unikanie błędów indeksu podczas pracy z listą 88
- Podsumowanie 89
- Iteracja przez całą listę 91
- Dokładniejsza analiza pętli 92
- Wykonanie większej liczby zadań w pętli for 93
- Wykonywanie operacji po pętli for 95
- Unikanie błędów związanych z wcięciami 96
- Brak wcięcia 96
- Brak wcięcia dodatkowych wierszy 97
- Niepotrzebne wcięcie 97
- Niepotrzebne wcięcie po pętli 98
- Brak dwukropka 99
- Tworzenie list liczbowych 100
- Użycie funkcji range() 100
- Użycie funkcji range() do utworzenia listy liczb 101
- Proste dane statystyczne dotyczące listy liczb 103
- Lista składana 103
- Praca z fragmentami listy 105
- Wycinek listy 105
- Iteracja przez wycinek 107
- Kopiowanie listy 107
- Krotka 110
- Definiowanie krotki 111
- Iteracja przez wszystkie wartości krotki 112
- Nadpisanie krotki 112
- Styl tworzonego kodu 113
- Konwencje stylu 114
- Wcięcia 114
- Długość wiersza 114
- Puste wiersze 115
- Inne specyfikacje stylu 115
- Podsumowanie 116
- Prosty przykład 117
- Test warunkowy 118
- Sprawdzenie równości 118
- Ignorowanie wielkości liter podczas sprawdzania równości 119
- Sprawdzenie nierówności 120
- Porównania liczbowe 121
- Sprawdzanie wielu warunków 122
- Sprawdzanie, czy wartość znajduje się na liście 123
- Sprawdzanie, czy wartość nie znajduje się na liście 124
- Wyrażenie boolowskie 124
- Polecenie if 125
- Proste polecenia if 125
- Polecenia if-else 127
- Łańcuch if-elif-else 127
- Użycie wielu bloków elif 129
- Pominięcie bloku else 130
- Sprawdzanie wielu warunków 130
- Używanie poleceń if z listami 134
- Sprawdzanie pod kątem wartości specjalnych 134
- Sprawdzanie, czy lista nie jest pusta 135
- Użycie wielu list 136
- Nadawanie stylu poleceniom if 138
- Podsumowanie 139
- Prosty słownik 142
- Praca ze słownikami 142
- Uzyskiwanie dostępu do wartości słownika 143
- Dodanie nowej pary klucz-wartość 144
- Rozpoczęcie pracy od pustego słownika 145
- Modyfikowanie wartości słownika 145
- Usuwanie pary klucz-wartość 147
- Słownik podobnych obiektów 147
- Używanie metody get() w celu uzyskania dostępu do wartości 149
- Iteracja przez słownik 151
- Iteracja przez wszystkie pary klucz-wartość 151
- Iteracja przez wszystkie klucze słownika 153
- Iteracja przez uporządkowane klucze słownika 155
- Iteracja przez wszystkie wartości słownika 156
- Zagnieżdżanie 158
- Lista słowników 158
- Lista w słowniku 161
- Słownik w słowniku 164
- Podsumowanie 166
- Jak działa funkcja input()? 168
- Przygotowanie jasnych i zrozumiałych komunikatów 169
- Użycie funkcji int() do akceptowania liczbowych danych wejściowych 170
- Operator modulo 171
- Wprowadzenie do pętli while 173
- Pętla while w działaniu 173
- Umożliwienie użytkownikowi podjęcia decyzji o zakończeniu działania programu 174
- Użycie flagi 175
- Użycie polecenia break do opuszczenia pętli 177
- Użycie polecenia continue w pętli 178
- Unikanie pętli działającej w nieskończoność 178
- Użycie pętli while wraz z listami i słownikami 180
- Przenoszenie elementów z jednej listy na drugą 180
- Usuwanie z listy wszystkich egzemplarzy określonej wartości 182
- Umieszczenie w słowniku danych wejściowych wprowadzonych przez użytkownika 182
- Podsumowanie 184
- Definiowanie funkcji 185
- Przekazywanie informacji do funkcji 186
- Argumenty i parametry 187
- Przekazywanie argumentów 188
- Argumenty pozycyjne 188
- Argumenty w postaci słów kluczowych 190
- Wartości domyślne 191
- Odpowiedniki wywołań funkcji 192
- Unikanie błędów związanych z argumentami 193
- Wartość zwrotna 194
- Zwrot prostej wartości 195
- Definiowanie argumentu jako opcjonalnego 196
- Zwrot słownika 197
- Używanie funkcji wraz z pętlą while 198
- Przekazywanie listy 201
- Modyfikowanie listy w funkcji 201
- Uniemożliwianie modyfikowania listy przez funkcję 204
- Przekazywanie dowolnej liczby argumentów 205
- Argumenty pozycyjne i przekazywanie dowolnej liczby argumentów 207
- Używanie dowolnej liczby argumentów w postaci słów kluczowych 208
- Przechowywanie funkcji w modułach 210
- Import całego modułu 210
- Import określonych funkcji 211
- Użycie słowa kluczowego as w celu zdefiniowania aliasu funkcji 212
- Użycie słowa kluczowego as w celu zdefiniowania aliasu modułu 212
- Import wszystkich funkcji modułu 213
- Nadawanie stylu funkcjom 214
- Podsumowanie 215
- Utworzenie i użycie klasy 218
- Utworzenie klasy Dog 218
- Utworzenie egzemplarza na podstawie klasy 220
- Praca z klasami i egzemplarzami 223
- Klasa Car 223
- Przypisanie atrybutowi wartości domyślnej 224
- Modyfikacja wartości atrybutu 225
- Dziedziczenie 229
- Metoda __init__() w klasie potomnej 229
- Definiowanie atrybutów i metod dla klasy potomnej 231
- Nadpisywanie metod klasy nadrzędnej 232
- Egzemplarz jako atrybut 233
- Modelowanie rzeczywistych obiektów 236
- Import klas 236
- Import pojedynczej klasy 236
- Przechowywanie wielu klas w module 239
- Import wielu klas z modułu 240
- Import całego modułu 241
- Import wszystkich klas z modułu 242
- Import modułu w module 242
- Używanie aliasów 243
- Określenie swojego sposobu pracy 244
- Biblioteka standardowa Pythona 245
- Nadawanie stylu klasom 245
- Podsumowanie 247
- Odczytywanie danych z pliku 250
- Wczytywanie całego pliku 250
- Ścieżka dostępu do pliku 252
- Odczytywanie wiersz po wierszu 253
- Utworzenie listy wierszy na podstawie zawartości pliku 255
- Praca z zawartością pliku 255
- Ogromne pliki, czyli na przykład milion cyfr 256
- Czy data Twoich urodzin znajduje się w liczbie pi? 257
- Zapisywanie danych w pliku 259
- Zapisywanie danych do pustego pliku 259
- Zapisywanie wielu wierszy 260
- Dołączanie do pliku 261
- Wyjątki 262
- Obsługiwanie wyjątku ZeroDivisionError 262
- Używanie bloku try-except 263
- Używanie wyjątków w celu uniknięcia awarii programu 263
- Blok else 264
- Obsługa wyjątku FileNotFoundError 266
- Analiza tekstu 267
- Praca z wieloma plikami 268
- Ciche niepowodzenie 270
- Które błędy należy zgłaszać? 271
- Przechowywanie danych 272
- Używanie json.dump() i json.load() 273
- Zapisywanie i odczytywanie danych wygenerowanych przez użytkownika 274
- Refaktoryzacja 276
- Podsumowanie 279
- Testowanie funkcji 282
- Test jednostkowy i zestaw testów 283
- Zaliczenie testu 283
- Niezaliczenie testu 285
- Reakcja na niezaliczony test 287
- Dodanie nowego testu 288
- Testowanie klasy 290
- Różne rodzaje metod asercji 290
- Klasa do przetestowania 290
- Testowanie klasy AnonymousSurvey 293
- Metoda setUp() 295
- Podsumowanie 297
- Planowanie projektu 304
- Instalacja Pygame 304
- Rozpoczęcie pracy nad projektem gry 305
- Utworzenie okna Pygame i reagowanie na działania użytkownika 305
- Zdefiniowanie koloru tła 307
- Utworzenie klasy ustawień 308
- Dodanie obrazu statku kosmicznego 309
- Utworzenie klasy statku kosmicznego 310
- Wyświetlenie statku kosmicznego na ekranie 312
- Refaktoryzacja, czyli metody _check_events() i _update_screen() 314
- Metoda _check_events() 314
- Metoda _update_screen() 315
- Kierowanie statkiem kosmicznym 316
- Reakcja na naciśnięcie klawisza 316
- Umożliwienie nieustannego ruchu 316
- Poruszanie statkiem w obu kierunkach 318
- Dostosowanie szybkości statku 320
- Ograniczenie zasięgu poruszania się statku 322
- Refaktoryzacja metody _check_events() 323
- Naciśnięcie klawisza Q w celu zakończenia gry 323
- Uruchamianie gry w trybie pełnoekranowym 324
- Krótkie powtórzenie 325
- alien_invasion.py 325
- settings.py 325
- ship.py 325
- Wystrzeliwanie pocisków 326
- Dodawanie ustawień dotyczących pocisków 326
- Utworzenie klasy Bullet 327
- Przechowywanie pocisków w grupie 328
- Wystrzeliwanie pocisków 329
- Usuwanie niewidocznych pocisków 330
- Ograniczenie liczby pocisków 332
- Utworzenie metody _update_bullets() 333
- Podsumowanie 334
- Przegląd projektu 336
- Utworzenie pierwszego obcego 336
- Utworzenie klasy Alien 337
- Utworzenie egzemplarza obcego 338
- Utworzenie floty obcych 339
- Ustalenie maksymalnej liczby obcych wyświetlanych w jednym rzędzie 340
- Utworzenie rzędów obcych 341
- Refaktoryzacja metody _create_fleet() 342
- Dodawanie rzędów 343
- Poruszanie flotą obcych 345
- Przesunięcie obcych w prawo 346
- Zdefiniowanie ustawień dla kierunku poruszania się floty 347
- Sprawdzenie, czy obcy dotarł do krawędzi ekranu 348
- Przesunięcie floty w dół i zmiana kierunku 349
- Zestrzeliwanie obcych 350
- Wykrywanie kolizji z pociskiem 350
- Utworzenie większych pocisków w celach testowych 351
- Ponowne utworzenie floty 353
- Zwiększenie szybkości pocisku 353
- Refaktoryzacja metody _update_bullets() 354
- Zakończenie gry 355
- Wykrywanie kolizji między obcym i statkiem 355
- Reakcja na kolizję między obcym i statkiem 356
- Obcy, który dociera do dolnej krawędzi ekranu 359
- Koniec gry! 360
- Ustalenie, które komponenty gry powinny być uruchomione 361
- Podsumowanie 362
- Dodanie przycisku Gra 363
- Utworzenie klasy Button 364
- Wyświetlenie przycisku na ekranie 366
- Uruchomienie gry 367
- Zerowanie gry 368
- Dezaktywacja przycisku Gra 369
- Ukrycie kursora myszy 369
- Zmiana poziomu trudności 371
- Zmiana ustawień dotyczących szybkości 371
- Wyzerowanie szybkości 373
- Punktacja 373
- Wyświetlanie punktacji 374
- Utworzenie tablicy wyników 375
- Uaktualnienie punktacji po zestrzeleniu obcego 377
- Zerowanie wyniku 378
- Zagwarantowanie uwzględnienia wszystkich trafień 378
- Zwiększenie liczby zdobywanych punktów 379
- Zaokrąglanie punktacji 380
- Najlepsze wyniki 381
- Wyświetlenie aktualnego poziomu gry 384
- Wyświetlenie liczby statków 387
- Podsumowanie 390
- Instalacja matplotlib 394
- Wygenerowanie prostego wykresu liniowego 395
- Zmienianie etykiety i grubości wykresu 395
- Poprawianie wykresu 397
- Używanie wbudowanych stylów 398
- Używanie funkcji scatter() do wyświetlania poszczególnych punktów i nadawania im stylu 400
- Wyświetlanie serii punktów za pomocą funkcji scatter() 401
- Automatyczne obliczanie danych 402
- Definiowanie własnych kolorów 403
- Użycie mapy kolorów 404
- Automatyczny zapis wykresu 404
- Błądzenie losowe 405
- Utworzenie klasy RandomWalk 406
- Wybór kierunku 407
- Wyświetlenie wykresu błądzenia losowego 408
- Wygenerowanie wielu błądzeń losowych 408
- Nadawanie stylu danym wygenerowanym przez błądzenie losowe 410
- Symulacja rzutu kością do gry za pomocą plotly 415
- Instalacja plotly 416
- Utworzenie klasy Die 416
- Rzut kością do gry 417
- Analiza wyników 417
- Utworzenie histogramu 418
- Rzut dwiema kośćmi 420
- Rzut kośćmi o różnej liczbie ścianek 422
- Podsumowanie 424
- Format CSV 426
- Przetwarzanie nagłówków pliku CSV 426
- Wyświetlanie nagłówków i ich położenia 427
- Wyodrębnienie i odczytanie danych 428
- Wyświetlenie danych na wykresie temperatury 429
- Moduł datetime 430
- Wyświetlanie daty 431
- Wyświetlenie dłuższego przedziału czasu 432
- Wyświetlenie drugiej serii danych 433
- Nakładanie cienia na wykresie 435
- Sprawdzenie pod kątem błędów 436
- Samodzielne pobieranie danych 440
- Mapowanie globalnych zbiorów danych - format JSON 441
- Pobranie danych dotyczących trzęsień ziemi 442
- Analiza danych JSON 442
- Utworzenie listy trzęsień ziemi 445
- Wyodrębnienie siły trzęsienia ziemi 445
- Wyodrębnienie danych o miejscu wystąpienia trzęsienia ziemi 446
- Budowanie mapy świata 447
- Inny sposób określenia danych wykresu 448
- Dostosowanie wielkości punktu 449
- Dostosowanie koloru punktu 450
- Inne skale kolorów 452
- Dodanie tekstu wyświetlanego po wskazniu punktu na mapie 452
- Podsumowanie 454
- Użycie Web API 455
- Git i GitHub 456
- Żądanie danych za pomocą wywołania API 456
- Instalacja requests 457
- Przetworzenie odpowiedzi API 458
- Praca ze słownikiem odpowiedzi 459
- Podsumowanie repozytoriów najczęściej oznaczanych gwiazdką 461
- Monitorowanie ograniczeń liczby wywołań API 463
- Wizualizacja repozytoriów za pomocą pakietu plotly 463
- Dopracowanie wykresów generowanych przez plotly 465
- Dodanie własnych podpowiedzi 467
- Dodawanie łączy do wykresu 469
- Więcej o plotly i API GitHub 470
- Hacker News API 470
- Podsumowanie 475
- Przygotowanie projektu 480
- Opracowanie specyfikacji 480
- Utworzenie środowiska wirtualnego 480
- Aktywacja środowiska wirtualnego 481
- Instalacja frameworka Django 481
- Utworzenie projektu w Django 482
- Utworzenie bazy danych 483
- Przegląd projektu 484
- Uruchomienie aplikacji 485
- Definiowanie modeli 486
- Aktywacja modeli 487
- Witryna administracyjna Django 489
- Zdefiniowanie modelu Entry 492
- Migracja modelu Entry 493
- Rejestracja modelu Entry w witrynie administracyjnej 494
- Powłoka Django 495
- Tworzenie stron internetowych - strona główna aplikacji 496
- Mapowanie adresu URL 498
- Utworzenie widoku 500
- Utworzenie szablonu 500
- Utworzenie dodatkowych stron 502
- Dziedziczenie szablonu 502
- Strona tematów 505
- Strony poszczególnych tematów 508
- Podsumowanie 512
- Umożliwienie użytkownikom wprowadzania danych 514
- Dodawanie nowego tematu 514
- Dodawanie nowych wpisów 518
- Edycja wpisu 523
- Konfiguracja kont użytkowników 527
- Aplikacja users 527
- Strona logowania 528
- Wylogowanie 531
- Strona rejestracji użytkownika 532
- Umożliwienie użytkownikom bycia właścicielami swoich danych 536
- Ograniczenie dostępu za pomocą dekoratora @login_required 536
- Powiązanie danych z określonymi użytkownikami 538
- Przyznanie dostępu jedynie odpowiednim użytkownikom 541
- Ochrona tematów użytkownika 542
- Ochrona strony edit_entry 543
- Powiązanie nowego tematu z bieżącym użytkownikiem 544
- Podsumowanie 545
- Nadanie stylu aplikacji Learning Log 548
- Aplikacja django-bootstrap4 548
- Użycie Bootstrapa do nadania stylu aplikacji Learning Log 549
- Modyfikacja pliku base.html 549
- Użycie elementu Jumbotron do nadania stylu stronie głównej 554
- Nadanie stylu stronie logowania 556
- Nadanie stylu stronie tematów 557
- Nadanie stylów wpisom na stronie tematu 558
- Wdrożenie aplikacji Learning Log 560
- Utworzenie konta w Heroku 560
- Instalacja Heroku CLI 560
- Instalacja wymaganych pakietów 560
- Utworzenie listy pakietów w pliku requirements.txt 561
- Określenie środowiska uruchomieniowego Pythona 562
- Modyfikacja pliku settings.py dla Heroku 562
- Utworzenie pliku Procfie do uruchomienia procesu 563
- Użycie Gita do monitorowania plików projektu 563
- Przekazanie projektu do Heroku 566
- Konfiguracja bazy danych w Heroku 567
- Dopracowanie wdrożenia projektu w Heroku 568
- Zabezpieczenie wdrożonego projektu 570
- Zatwierdzenie zmian i przekazanie ich do serwera 571
- Zdefiniowanie zmiennej środowiskowej w Heroku 572
- Utworzenie własnych stron błędu 573
- Nieustanna rozbudowa 576
- Opcja SECRET_KEY 577
- Usunięcie projektu z Heroku 577
- Podsumowanie 578
- Python w Windows 583
- Odszukanie interpretera Pythona 584
- Dodanie Pythona do zmiennej Path 584
- Ponowna instalacja Pythona 585
- Python w systemie macOS 585
- Instalacja Homebrew 586
- Instalacja Pythona 586
- Python w systemie Linux 587
- Słowa kluczowe Pythona i wbudowane funkcje 587
- Słowa kluczowe Pythona 588
- Wbudowane funkcje Pythona 588
- Dostosowanie ustawień edytora Sublime Text 590
- Konwersja tabulatorów na spacje 590
- Ustawianie wskaźnika długości linii 590
- Wcięcia i brak wcięć bloków kodu 591
- Umieszczenie bloku kodu w komentarzu 591
- Zapisywanie konfiguracji edytora Sublime Text 591
- Dalsze konfigurowanie edytora Sublime Text 592
- Inne edytory tekstu i środowiska IDE 592
- IDLE 592
- Geany 592
- Emacs i vim 592
- Atom 593
- Visual Studio Code 593
- PyCharm 593
- Pierwsze kroki 595
- Spróbuj jeszcze raz 596
- Chwila odpoczynku 596
- Korzystaj z zasobów tej książki 597
- Wyszukiwanie informacji w internecie 597
- Stack Overflow 597
- Oficjalna dokumentacja Pythona 598
- Oficjalna dokumentacja biblioteki 598
- r/learnpython 598
- Posty na blogach 598
- Kanały IRC 599
- Założenie konta na kanale IRC 599
- Kanały, do których warto się przyłączyć 599
- Kultura na kanale IRC 600
- Slack 600
- Discord 600
- Instalacja Gita 604
- Instalacja Gita w systemie Windows 604
- Instalacja Gita w systemie macOS 604
- Instalacja Gita w systemie Linux 604
- Konfiguracja Gita 604
- Tworzenie projektu 605
- Ignorowanie plików 605
- Inicjalizacja repozytorium 606
- Sprawdzanie stanu 606
- Dodawanie plików do repozytorium 607
- Zatwierdzanie plików 607
- Sprawdzanie dziennika projektu 608
- Drugie zatwierdzenie 609
- Przywracanie stanu projektu 610
- Przywrócenie projektu do wcześniejszego stanu 611
- Usunięcie repozytorium 613
O autorze 23
O korektorze merytorycznym 23
Podziękowania 25
Wprowadzenie do drugiego wydania książki 27
Wprowadzenie 31
CZĘŚĆ I. PODSTAWY
1. Rozpoczęcie pracy 39
2. Zmienne i proste typy danych 53
3. Wprowadzenie do list 73
4. Praca z listą 91
5. Konstrukcja if 117
6. Słowniki 141
7. Dane wejściowe użytkownika i pętla while 167
8. Funkcje 185
9. Klasy 217
10. Pliki i wyjątki 249
11. Testowanie kodu 281
CZĘŚĆ II. PROJEKTY
PROJEKT 1. INWAZJA OBCYCH 301
12. Statek, który strzela pociskami 303
13. Obcy! 335
14. Punktacja 363
PROJEKT 2. WIZUALIZACJA DANYCH 391
15. Generowanie danych 393
16. Pobieranie danych 425
17. Praca z API 455
PROJEKT 3. APLIKACJE INTERNETOWE 477
18. Rozpoczęcie pracy z Django 479
19. Konta użytkowników 513
20. Nadanie stylu i wdrożenie aplikacji 547
Posłowie 581
A. Instalacja Pythona i rozwiązywanie problemów 583
B. Edytory tekstu i środowiska IDE 589
C. Uzyskiwanie pomocy 595
D. Używanie Gita do kontroli wersji 603
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Potraktuj tę książkę jako świetnego towarzysza wycieczek. Zawarte w tym przewodniku barwne ilustracje i wyczerpujące, przejrzyście podane informacje sprawią, że inaczej spojrzysz na różne elementy konstrukcji technicznych. Zrozumiesz fascynujące szczegóły działania urządzeń stworzonych przez ludzi. Nauczysz się rozpoznawać cechy charakterystyczne sieci elektroenergetycznej, dróg, kolei, mostów, tuneli, dróg wodnych i innych rozwiązań technicznych. Przekonasz się, jak wielką przyjemność daje „wypatrywanie infrastruktury”, a odkrywanie przeznaczenia napotkanych urządzeń stanie się Twoim hobby!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Wielu programistów szuka prostego, bardziej intuicyjnego sposobu na tworzenie aplikacji. Przeszkadza im złożoność języków programowania, nieczytelność ich składni i stopień skomplikowania konfiguracji. W trakcie poszukiwań narzędzi zapewniających prostotę i dużą wydajność trafiają często na stworzony przez inżynierów Google język Go i... okazuje się, że spełnia on te oczekiwania, jest prosty jak Python i wydajny jak Java. Jeśli i Ty chcesz tworzyć aplikacje szybciej i efektywniej, nie tracić przy tym czasu na skomplikowane konfiguracje czy debugowanie, ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce dobrze zrozumiesz działanie Gita. Wiedza jest w niej przekazywana w prosty i konsekwentny sposób, a zastosowane techniki wizualne, opowiadane historie i liczne praktyczne ćwiczenia pozwolą Ci na skuteczną naukę krok po kroku. Stopniowo będziesz się zapoznawać z kluczowymi informacjami i dogłębnie zrozumiesz znaczenie poszczególnych terminów i koncepcji. Książkę docenią zwłaszcza osoby używające Gita w projektach prywatnych lub zawodowych, na przykład studenci i uczestnicy kursów programowania, młodsi programiści, specjaliści przetwarzania danych i pisarze techniczni.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To interesujące, zwięzłe i wyjątkowo praktyczne wprowadzenie do programowania w języku JavaScript. Już podczas lektury pierwszych stron zaczniesz pisać własny kod, będziesz znajdować rozwiązania różnych wyzwań, a także tworzyć aplikacje internetowe i zabawne gry. Rozpoczniesz od poznania podstawowych koncepcji stosowanych w programowaniu, takich jak zmienne, tablice, obiekty, funkcje, konstrukcje warunkowe, pętle itd. Następnie nauczysz się łączyć skrypty JavaScript z kodem HTML i CSS, aby tworzyć interaktywne aplikacje internetowe. Ze swoich nowych umiejętności skorzystasz podczas pracy nad trzema większymi projektami: grą w stylu Pong, aplikacją generującą muzykę i platformą przeznaczoną do wizualizacji danych pobranych za pomocą API.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
O sztucznej inteligencji jest ostatnio bardzo głośno, to nośny temat, nierzadko przedstawiany w tonie sensacyjnym. Czy AI nas zniewoli? Czy wymknie się spod kontroli? A może zabierze nam pracę i zmieni nasze życie w bezproduktywny koszmar? Rzeczywistość wygląda zgoła inaczej, niż zdają się sugerować clickbaitowe nagłówki w prasie i mediach społecznościowych. Sztuczna inteligencja jest obecna w naszym życiu od wielu lat, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Służy nam pomocą, gdy szukamy czegoś w sieci, kiedy chcemy coś przetłumaczyć, kupić, porównać albo dotrzeć z miejsca A do miejsca B. Odsiewa dla nas spam w poczcie internetowej i chroni nasze urządzenia elektroniczne przed cyberatakami. Oczywiście, ma swoje mroczne strony i tych także powinniśmy być świadomi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Fusion to oprogramowanie firmy Autodesk, umożliwiające modelowanie 3D, CAD, CAM, CAE i PCB. Jego zastosowanie znacznie upraszcza i przyspiesza projektowanie, a także wytwarzanie nowych produktów. Dostępny w chmurze Autodesk Fusion oferuje rozmaite środowiska, takie jak Simulation, służące do obliczeń, analiz i symulacji, Render, przeznaczone do wizualizacji i renderingów, czy Animation, dzięki któremu można tworzyć filmy demonstrujące kolejność montażu elementów składowych urządzeń.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Aż 95 procent Wszechświata pozostaje niewidoczne i niezbadane. Brian Clegg zaprasza do odkrycia dwóch największych zagadek Kosmosu — ciemnej materii i ciemnej energii. W książce demaskuje te nieuchwytne koncepty, prowadząc czytelnika przez fascynującą historię odkryć, które zmieniły nasze rozumienie Wszechświata. Od teoretycznych początków aż po najnowsze badania, wyjaśnia, jak odkryto istnienie ciemnej materii i ciemnej energii, w jaki sposób te tajemnicze siły kształtują galaktyki i inne obiekty kosmiczne, a także jak wpływają na przyszłość Wszechświata. Jednocześnie stawia fundamentalne pytanie, czy uda się kiedyś w pełni je zrozumieć. Ciemna materia i ciemna energia to nie tylko fascynująca podróż przez naukę, ale również zaproszenie do jednej z największych przygód ludzkiego umysłu — zrozumienia tego, co ukryte i nieznane.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Rola administratora sieci komputerowej zaczyna się od jej skonfigurowania, jednak na tym absolutnie się nie kończy. Dalej musi on zadbać o to, by sieć działała poprawnie - jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, administrator szybko dowie się o tym od użytkowników i zostanie poproszony, by równie szybko przywrócił ją do stanu poprzedniego. Drobnostka, jeśli problem okazuje się błahy i prosty do rozwiązania. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się wtedy, kiedy naprawa usterki wymaga dogłębnej znajomości sieci, jej silnych i mocnych stron, a także metod radzenia sobie z awariami. Na szczęście powstała ta książka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
101.40 zł
169.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta fantastyczna książka, pełna zabawnej narracji i praktycznych przykładów, nauczy Cię myślenia architektonicznego. Została ona, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowana na bazie odkryć nauk poznawczych i neurofizjologii. Właśnie dzięki temu zaangażujesz swój mózg, użyjesz wielu zmysłów i niepostrzeżenie zrozumiesz dwa prawa architektury oprogramowania i cztery opisujące ją wymiary. Mistrzowsko opanujesz cechy i style architektury, a także nauczysz się określać logiczne komponenty systemów. Efekt? Zdobędziesz świetną orientację w świecie architektury oprogramowania. A wszystkiego nauczysz się, rozwiązując łamigłówki, wykonując praktyczne ćwiczenia, tworząc architektury ? i wybuchając głośnym śmiechem!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Tę praktyczną książkę docenią programiści C#. Zaczniesz od zapoznania się z zasadami działania algorytmów, aby później przejść do różnych struktur danych: tablic, list, stosów, kolejek, słowników i zbiorów. Poszczególne przykłady zostały zilustrowane fragmentami kodu i rysunkami. Opanujesz także sortowanie tablic przy użyciu rozmaitych algorytmów, co solidnie ugruntuje Twoje umiejętności. Następnie poznasz bardziej złożone struktury danych i algorytmy służące do różnych zadań, jak wyznaczanie najkrótszej ścieżki w grafie czy rozwiązywanie łamigłówek. W ten sposób nauczysz się budować w języku C# komponenty algorytmiczne, które bez problemu zastosujesz w rozmaitych aplikacjach, również internetowych i na platformy mobilne.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie II Eric Matthes
(33)(22)
(3)
(3)
(2)
(1)
(2)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie