Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II
- Autor:
- Tom Greever
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 208
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II
Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Bardzo wiele zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. Podczas spotkania można doprecyzować wymagania wobec produktu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. Błędy popełnione na tym etapie mogą mieć fatalne skutki.
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami.
Dzięki książce:
- dobrze przygotujesz się do wygłoszenia prezentacji
- rozwiniesz umiejętność słuchania
- poznasz taktyczne podejścia i nauczysz się udzielać najskuteczniejszych odpowiedzi na uwagi
- będziesz poprawnie dokumentować swoje decyzje
- dowiesz się, które czynności wykonywane po zebraniu są równie istotne jak ono samo
Projekt jest doskonały? Przekonaj mnie o tym!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Talking to people about your designs might seem like a basic skill, but it can be difficult to do well. In many cases, how you communicate with stakeholders, clients, and other nondesigners may be more important than the designs themselves. Because if you canâ??t get their support, your work will never see the light of dayâ??no matter how good it i- ePub + Mobi pkt
(109,97 zł najniższa cena z 30 dni)
109.77 zł
179.00 zł (-39%) -
Książka ta pokaże Ci prawidłowości rządzące komunikowaniem się z osobami decyzyjnymi, przedstawi podejścia taktyczne i metody działania, dzięki którym będziesz skuteczniejszy w prezentowaniu swoich projektów, a szczególnie w przekonywaniu do swoich racji. Dowiesz się, jak słuchać ze zrozumieniem oraz jak mówić, aby przekazać istotne kwestie i zyskać akceptację dla swoich rozwiązań. Nauczysz się także lepszej komunikacji z własnym zespołem projektowym. W efekcie będziesz mógł zapewnić użytkownikowi końcowemu możliwie najlepsze wrażenia związane z korzystaniem z produktu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Nowość Promocja
Ta książka objaśnia, na czym polega istota ścieżki technicznej — z zaznaczeniem, że umiejętność dostosowania aspiracji konkretnej osoby do potrzeb organizacji jest sztuką, szczególnie w wypadku inżynierów, którzy mają wnieść istotny wkład na wysokim poziomie. Dzięki lekturze zrozumiesz swoją rolę w firmie, rozwiniesz myślenie strategiczne i nauczysz się wyznaczać standardy pracy technicznej. Przekonasz się, że możesz się stać liderem bez bezpośredniego zarządzania, dowiesz się, jak planować z wyprzedzeniem i podejmować właściwe decyzje techniczne, a także jak się rozwijać jako ekspert w swojej dziedzinie. Zrozumiesz znaczenie szerokiej, strategicznej perspektywy, przyswoisz taktyki prowadzenia projektów i określisz, co oznacza pojęcie dobrej inżynierii w Twojej organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Czy Twój projekt wiąże się ze skomplikowanymi oczekiwaniami, z nierealistycznymi terminami i ograniczeniami budżetowymi? Żaden problem! Ta książka pokaże Ci, jak przekształcić projekty w satysfakcjonujące doświadczenia skoncentrowane na kliencie. Dowiesz się, jak ustalić jasną wizję, tworzyć mapy drogowe produktów, harmonogramy pracy i przygotowywać się do wydań produktu. Uzyskasz również ekspercki wgląd w rozwój prostego i praktycznego podejścia do zarządzania projektami, które zamienia pomysły w gotowe produkty!- Druk
- ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny — jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowania wysokopoziomowej architektury komponentów siatki danych, a także przedstawiono wskazówki i porady dotyczące ewolucyjnej realizacji siatki danych w organizacji. Tematyka ta została potraktowana wszechstronnie: omówiono kwestie technologiczne, organizacyjne, jak również socjologiczne i kulturowe. Dzięki temu jest to cenna lektura zarówno dla architektów i inżynierów, jak i dla badaczy, analityków danych, wreszcie dla liderów i kierowników zespołów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić interesujące Cię KPI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzisiejszy odbiorca stron WWW i aplikacji internetowych jest niezwykle świadomy i wymagający. Jeśli cokolwiek go rozproszy, coś nie będzie mu pasowało, przechodzenie między podstronami lub kolejnymi oknami aplikacji okaże się niewygodne albo nieintuicyjne - poirytowany, porzuci stronę lub aplikację i nigdy na nią z własnej woli nie wróci. Nowe rozwiązania w sieci mają przede wszystkim ułatwiać codzienne życie - to prywatne i to zawodowe. Projekty, które je w jakikolwiek sposób utrudniają, nie mają szans się przebić, choćby oferowana za ich pośrednictwem usługa była najlepsza. Świadomi tego menedżerowie firm związanych z branżą informatyczną stale poszukują osób, które potrafią tak zaprojektować interfejs użytkownika strony i aplikacji, by był on zarazem maksymalnie przyjazny, prosty i efektywny.- Videokurs pkt
(39,32 zł najniższa cena z 30 dni)
54.45 zł
99.00 zł (-45%)
O autorze książki
Tom Greever jest projektantem UX, kierownikiem projektów i konsultantem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Współpracował zarówno ze startupami, jak i z wielkimi korporacjami. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu praktyk projektanckich i komunikacji, zajmuje się także mentoringiem zespołów. Wraz z rodziną mieszka w Illinois.
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Promocja
To drugie, zaktualizowane wydanie przewodnika po systemie Prometheus. Znajdziesz w nim wyczerpujące wprowadzenie do tego oprogramowania, a także wskazówki dotyczące monitorowania aplikacji i infrastruktury, tworzenia wykresów, przekazywania ostrzeżeń, bezpośredniej instrumentacji kodu i pobierania wskaźników pochodzących z systemów zewnętrznych. Zrozumiesz zasady konfiguracji systemu Prometheus, komponentu Node Exporter i menedżera ostrzeżeń Alertmanager. Zapoznasz się też z nowymi funkcjonalnościami języka PromQL, dostawców mechanizmu odkrywania usług i odbiorców menedżera ostrzeżeń Alertmanager. Dokładnie zaprezentowano tu również zagadnienia bezpieczeństwa po stronie serwera, w tym mechanizm TLS i uwierzytelniania podstawowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić. Poznasz różne aspekty FP: kompozycję, ekspresyjność, modułowość, wydajność i efektywne manipulowanie danymi. Nauczysz się korzystać z FP w celu zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i łatwiejszego utrzymywania kodu. Te wszystkie cenne umiejętności ułatwią Ci pisanie bardziej zwięzłego, rozsądnego i przyszłościowego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka będzie świetnym uzupełnieniem wiedzy o Flutterze i Darcie, sprawdzi się również jako wsparcie podczas rozwiązywania konkretnych problemów. Znalazło się tu ponad sto receptur, dzięki którym poznasz tajniki pisania efektywnego kodu, korzystania z narzędzi udostępnianych przez framework Flutter czy posługiwania się rozwiązaniami dostawców usług chmurowych. Dowiesz się, jak należy pracować z bazami Firebase i platformą Google Cloud. Przy czym poszczególne receptury, poza rozwiązaniami problemów, zawierają również nieco szersze omówienia, co pozwoli Ci lepiej wykorzystać zalety Fluttera i Darta — spójnego rozwiązania do wydajnego budowania aplikacji!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
To gruntownie zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika po wdrażaniu i testowaniu kontenerów Dockera. Przedstawia proces przygotowania pakietu aplikacji ze wszystkimi ich zależnościami, a także jego testowania, wdrażania, skalowania i utrzymywania w środowiskach produkcyjnych. Zawiera omówienie Docker Compose i trybu Docker Swarm, opis zagadnień związanych z Kubernetes, jak również przykłady optymalizacji obrazów Dockera. W tym wydaniu zaprezentowano ponadto najlepsze praktyki i narzędzie BuildKit, opisano wsparcie obrazów wieloarchitekturowych, kontenerów rootless i uwzględniono wiele innych ważnych informacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Promocja
To książka przeznaczona dla osób, które pracują ze zbiorami danych. Jest praktycznym przewodnikiem po koncepcjach algebry liniowej, pomyślanym tak, by ułatwić ich zrozumienie i zastosowanie w użytecznych obliczeniach. Poszczególne zagadnienia przedstawiono za pomocą kodu Pythona, wraz z przykładami ich wykorzystania w nauce o danych, uczeniu maszynowym, uczeniu głębokim, symulacjach i przetwarzaniu danych biomedycznych. Dzięki podręcznikowi nauczysz się arytmetyki macierzowej, poznasz istotne rozkłady macierzy, w tym LU i QR, a także rozkład według wartości osobliwych, zapoznasz się też z takimi zagadnieniami jak model najmniejszych kwadratów i analiza głównych składowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Ebooka "Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: - Paryjczak MartaRecenzja dotyczy produktu: ebookCzy recenzja była pomocna:
Doświadczenia użytkownika stają się podwaliną dla doskonałych projektów stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Zbiegają się w czasie z nastawieniem działań marketingowych na spełnianie oczekiwań i potrzeb konsumentów niż tylko na promocję rentowną dla firmy. Projektant layoutów i całych struktur witryn oraz systemów jest tylko jednym z ogniw całego przedsięwzięcia dotyczącego tworzenia funkcjonalnych rozwiązań z branży IT. Publikacja autorstwa Toma Greevera pt. „Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek” pozwala spojrzeć szerzej na projekty wizualne i ich dostosowanie do oczekiwań faktycznych użytkowników. Jak rozmawiać o projekcie strony z laikiem? Zainteresowany projektem strony, czy aplikacji internetowej często ma pewną koncepcję na to, jaki powinien być wygląd takiego szablonu. Problemem są zwykle bariery komunikacyjne, które wynikają m.in. z nieznajomości terminologii, jaką posługują się zawodowi projektanci. Sztuką jest zatem tak przeprowadzić rozmowę z zainteresowanym, by nie okazał niepewności na żadnym etapie „dogrywania” projektu. Jeśli natomiast „poczęstuje się” go szeregiem terminów, z których większości nie rozumie, może przytakiwać, zdając się w duchu na profesjonalizm designera. Efekt może być opłakany - projektant wykona „kawał dobrej roboty”, a odbiorca odpowie „nie o to mi chodziło”. Najlepiej więc wystrzegać się pojęć stricte branżowych albo przełożyć je na „ludzki” język, którym posługuje się przeciętny obywatel. Nie najlepszym pomysłem może być też próba zamiany tego, co powiedział klient na język projektanta i pytanie o potwierdzenie, czy to miał na myśli. Po pierwsze może nie zrozumieć, co w ogóle do niego powiedział ekspert od designu, a po drugie skąd ma wiedzieć, że dokładnie to miał na myśli, jeśli nie zna się na projektowaniu. Warto więc spróbować potwierdzić to, co przedstawił zainteresowany w sposób obrazowy, np. za pomocą grafiki, którą przygotuje się w czasie rzeczywistym przed klientem „na szybko”. W ten sposób znacznie łatwiej przychodzi zorientować się, czy faktycznie i projektant, i odbiorca myślą naprawdę o tym samym. To, jak rozmawiać z zainteresowanym, zależy też, od etapu, na jakim jest praca nad projektem. Na początku trzeba wysłuchać i odnotować wszystkie te specyfikacje, o jakich mówi odbiorca. Natomiast na dalszym etapie warto skupić się na szczegółach, które trzeba dopracować. Zdarza się, jak zauważa Tom Greever, że klienci chcą wprowadzić zmiany, nie orientując się za bardzo w tym, jak wygląda struktura całego projektu. W efekcie ich pomysł jest daleki od możliwości realizacji - mógłby, mówiąc delikatnie, obniżyć użyteczność strony, czy aplikacji. Niemniej warto mimo wszystko wysłuchać odbiorcę, a następnie przedstawić swoją koncepcję. „Nasza praca nie sprowadza się do przyswajania tego, co jest do nas kierowane — aby przygotować się do zarządzania licznymi zmianami — lecz wymaga pokierowania dyskusją we właściwym kierunku i bycia rzecznikiem dobrego designu. Wydaje nam się, że powinniśmy wysłuchiwać uwag zwrotnych, podczas gdy w rzeczywistości naszym zadaniem jest poprowadzenie dyskusji o projektowaniu. Musimy kierować rozmową o rozwiązaniach, zamiast wciskać innym rezultaty swojej pracy. Musimy analizować to, co słyszymy, i przetwarzać to w coś użytecznego. Powinniśmy przyjmować to, co interesariusze chcą nam przekazać, a następnie zwracać im to w postaci czegoś lepszego. Takie nastawienie pozwala nam odpowiadać z większym obiektywizmem”. Czy klient ma zawsze rację? Zwykło się przyjmować strategię „nasz klient, nasz pan”, jednak często takie podejście sprawia, że wielu projektów nie udaje się zrealizować lub nie są one tak dobre, jak mogłyby być. Warto na tę maksymę spojrzeć nieraz nieco szerzej, zdając sobie sprawę z tego, że odbiorca nie zawsze potrafi zobaczyć projekt, jak już będzie ukończony. Dlatego też, kiedy zwracają uwagę na poszczególne detale, warto mieć na uwadze, że są one istotne dla klienta. Jako osoba odpowiedzialna za realizację projektu najlepiej przy kolejnym spotkaniu przedstawić dobrą koncepcję, która odnosi się do tych uwag. Najlepiej jakby już wtedy rozwiewała wątpliwości, w jakim kierunku powinien rozwijać się projekt. Z drugiej strony projektanci nieraz zapominają, że aranżują różne rozwiązania IT nie dla samej realizacji. Liczy się przecież to, żeby przykładowa aplikacja miała określoną kolorystykę, czy aby zwrócić uwagę na detale, które dla klienta wydają się atrakcyjne i istotne. Rola projektanta jest o tyle niewdzięczna, że docelowym odbiorcą aplikacji nie będzie klient designera, a użytkownicy tego systemu. Z tego też powodu osoby zajmujące się projektowaniem patrzą na aplikację przede wszystkim pod kątem finalnych użytkowników. Zdarza się więc, że w pierwszej kolejności rozważają implementację struktur, które się sprawdzają. Nie zawsze zaś tych, które są nowym trendem w projektowaniu. Jak przedstawić szkic projektu? Problemy w komunikacji często biorą się z niewłaściwego podejścia na etapie przedstawiania szkicu, czyli tak zwanej makiety. Dlaczego? Ponieważ projektant patrzy na tę makietę wyłącznie jak na wstępny szkic. Natomiast klient poprzez ten szkic szacuje profesjonalizm designera, czy może mu zaufać, że zrobi dla niego dobrej jakości projekt. Jeśli więc szkic wygląda niechlujnie, może się okazać, że większość pytań, jakie będzie mieć klient, będą dotyczyć wstępnego szkicu - dlaczego ta część jest nierówno, albo dlaczego tutaj jest tak „nadziubane”. W efekcie, zamiast rozmawiać o tym, jak projekt powinien wyglądać, przez większą część spotkania projektant stara się poprawić makietę, którą przygotował, zapewniając co chwilę, że tak nie będzie wyglądać, że to tylko taki przykład. Szkic powinien być również tak zaprojektowany, by można go było elastycznie zmieniać podczas tego pierwszego spotkania albo stworzyć kolejną makietę, która będzie wynikiem rozmowy z klientem. W ten sposób łatwiej będzie można przeanalizować, jakie są oczekiwania odbiorcy, co jest dla niego ważne w odniesieniu do tego, z czym wyszedł projektant ze swojego punktu widzenia. Inną możliwością jest również zaprojektowanie specjalnej aplikacji, czy strony internetowej bazującej na inteligentnych algorytmach, by klient sam mógł stworzyć swoją idealną aplikację, czy strukturę pod względem wizualnym. Wtedy praca projektanta mogłaby się sprowadzić już tylko do kosmetyki, czyli dostosowania wybranych rozwiązań do konkretnej rozdzielczości, by każdy element ładnie się prezentował. W każdym razie praca „ruszyłaby” znacznie, gdyby klient wiedział od razu, czego oczekuje. Projektant mógłby zaproponować jedynie drobne zmiany, by wizualnie aplikacja była bardziej przejrzysta i intuicyjna. Jak przeforsować swoje pomysły? Klient nie zawsze ma rację, ale projektant również czasem jej nie ma. A jeśli designer wie, że jego koncepcja jest dobra i że warto by było ją zastosować? Najlepiej poszukać najpierw poparcia u klienta, bo to przecież dla niego „robi się” ten projekt. Gdy już się je uzyska, a nowe rozwiązania przekraczają wstępne założenia, na przykład dotyczące terminu ukończenia prac, trzeba też postarać się o wsparcie u współpracowników. Jeśli się je otrzyma, znacznie łatwiej przedstawić swoją wizję bezpośredniemu przełożonemu, do którego należy podjęcie ostatecznej decyzji. Jak przekonuje autor publikacji pt. „Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek”, najlepiej skupić się na funkcjonalnym i użytecznym zastosowaniu takiej koncepcji. Przykładowo, jeśli strona ma mieć dynamiczne wypunktowania oznaczone odhaczeniem, warto spróbować przekonać pozostałych do tego pomysłu, skupiając się na czytelności takiego zapisu i jego adekwatności, jeśli lista zawiera jakiś zbiór atutów. Trzeba jednak liczyć się również z tym, że jeśli koncepcja okaże się zbyt kosztowna lub czasochłonna, może uda się ją wykorzystać przy podobnym projekcie, gdy nadarzy się w przyszłości. Nieraz te dwie bariery są po prostu „nie do przejścia” i lepiej się z tym pogodzić. Jak zdobyć się na obiektywizm? Projektant jako ekspert w swoim fachu powinien wiedzieć najlepiej, jakie rozwiązanie będzie dobre. Niemniej musi też pamiętać o tym, że nie projektuje aplikacji, czy strony dla samego siebie. Jego punkt widzenia nie musi być zbieżny ze spojrzeniem, jakie ma klient. By zdobyć się na obiektywizm, warto przeprowadzić tak zwany „research”, czyli przeanalizować problematyczny element projektu. Nieraz w ten sposób można „spotkać się pośrodku” i wybrać rozwiązanie, które okaże się najlepsze dla tego konkretnego projektu. Wszystko zależy oczywiście od tego, czy faktycznie alternatywna propozycja jest warta uwagi. Może się okazać, że po uwzględnieniu wszystkich „za i przeciw” projektant swojego stanowiska nie zmieni, jednak będzie bardziej świadomy potrzeb odbiorcy. Zmianie może zatem ulec podejście designera do projektu - będzie poszukiwać rozwiązań, które wpisują się w zakres potrzeb, jakie klient uznaje za priorytetowe. Nieraz też trzeba „wejść głębiej” w projekt i dowiedzieć się, dlaczego takie, a nie inne rozwiązania są dla odbiorcy najważniejsze. Być może jego potrzeby nie do końca odpowiadają realiom i nie jest on w stu procentach rozeznany w sytuacji, czy to faktycznie jest najważniejsze. Uda się wtedy dojść do sedna, dlaczego ta aplikacja jest ważna i dlaczego powinna wyglądać w pewnym zakresie tak, a nie inaczej. Czy każdy dobry pomysł jest dobry? Jeśli projektant nie jest freelancerem i pracuje w firmie z innymi designerami, często dochodzi w pracy do tak zwanej „burzy mózgów”. Nie zawsze okazuje się, że każdy dobry pomysł warto uwzględnić w projekcie. Dlaczego? Ponieważ może zwyczajnie nie pasować do ogólnej koncepcji. Przykładowo, jeśli strona ma mieć owalne elementy, a dodatek, który jest dobry, będzie kanciasty, może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nawet jeśli dzięki niemu uda się szybciej coś znaleźć, czy kliknąć jeden raz mniej. Ostatecznie projekt strony, czy aplikacji powinien być spójny i przedstawiać się w taki sposób, by żaden jego element nie „wychodził przed szereg”. Szczególnie jeśli nie jest to przemyślana koncepcja, a bardziej brak dopasowania do siebie poszczególnych rozwiązań. Czy to znaczy, że dobre pomysły, które nie znajdą się w projekcie, trzeba „spisywać na straty”? Zdecydowanie nie - najlepiej prowadzić dokumentację przy każdej realizacji i odnotowywać w niej te koncepcje, które nie mogły być uwzględnione w projekcie. Dzięki temu wróci się do nich być może w dalszych zleceniach na layout, czy aplikację. Jak zaakceptować nieplanowane zmiany w projekcie? Jednym z trudniejszych wyzwań, jakie mogą pojawić się na horyzoncie w pracy projektanta, jest to, by pogodzić się z tym, że „wygrała” inna koncepcja. Jak sobie z tym poradzić? Warto uzmysłowić sobie, że nad projektem pracuje cały zespół, a nie tylko jedna osoba. Gorzej, jeśli to jeden projektant odpowiada za finalny efekt aplikacji, czy innego rozwiązania IT. Nieplanowane zmiany przeważnie oznaczają więcej pracy nad projektem, niż ustaliło się na wstępie. Każda modyfikacja do dodatkowe linijki kodu, czy edycja skryptów, które już zastosowano. Ponadto zmiany trzeba też dostosować do całej koncepcji, żeby osiągnąć pożądaną jakość, harmonię i funkcjonalność. Najłatwiej zaakceptować takie zmiany, kiedy pozna się odpowiedź, na pytanie, dlaczego są niezbędne. Wiedząc, jakie walory nowej koncepcji przeważają nad pierwowzorem, można nie tylko pogodzić się ze zmianami, ale też poszerzyć swoją percepcję. Często jest to cenne doświadczenie zawodowe, które może pomóc w realizacji następnych projektów. W przypadku zaś, gdy projektant mimo wszystko nie jest do końca przekonany, że wprowadzone zmiany będą dobre, może wyciągnąć wnioski związane z tym, że nie dość dobrze bronił swojego stanowiska. Jakby nie patrzeć, takie doświadczenia rozwijają - skłaniają do większego zaangażowania nad projektem, a także do lepszej pracy zespołowej. Sztuka komunikacji pomaga nie tylko w realizacji projektu strony Projektanci nie są odosobnioną grupą, która może „skarżyć się” na to, że klienci dorzucają swoje „trzy grosze” do dobrej wizji, która po zmianach przestałaby być do zaakceptowania. Nieraz okazuje się wręcz, że najtrudniejsze w realizacji projektu nie jest to, żeby wprowadzić określone polecenia, czy skrypty, ale żeby znaleźć sposób, by porozumieć się z odbiorcą. „Czas, jaki designerzy spędzili na projektowaniu makiet, był niczym w porównaniu z tym, ile pracy włożono w odkrycie najlepszego sposobu na ich zaprezentowanie. Komunikacja odbywająca się wokół projektów była ważniejsza od nich samych”. Sztuka komunikacji to ważny temat - każda branża ma swoją terminologię, a oprócz tego klienci posługują się jeszcze codziennym językiem, którego nie używają w pracy. Nieraz zrozumienie, o czym ktoś mówi, bywa wyjątkowo trudne. Pomimo że i jedna i druga osoba porozumiewają się w tym samym języku. Do tego dochodzi jeszcze to, że większość „krąży myślami” wokół tematów, które nie są związane z pracą zawodową, borykając się nieraz z problemami natury prywatnej. Czego się spodziewać po publikacji? Warto przeczytać tę publikację, by dowiedzieć się, jakie rozwiązania pod względem problemów komunikacyjnych proponuje Tom Greever, który na co dzień usprawnia komunikację z ludźmi w pracy i z klientami. Być może wielu zgodzi się z jego metodami. Być może niektórzy na ich podstawie sami zastanowią się nad tym, jak usprawnić ten element w realizacji swoich projektów. Może publikacja ta będzie wyjściem do rozmowy o tym, jak się skutecznie porozumiewać? „Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek” jest poradnikiem napisanym przystępnym językiem. Z tego też powodu powinien się w niej „odnaleźć” nie tylko ktoś, kto na co dzień realizuje projekty z branży IT. Struktura tej publikacji i poruszane w niej zagadnienia są ułożone w taki sposób, w jaki przystępuje się do realizacji projektu. Dzięki temu krok po kroku można się dowiedzieć, z jakimi problemami komunikacyjnymi boryka się autor na każdym etapie tych prac nad tworzeniem rozwiązań IT. Można na podstawie przedstawionych „przypadków klinicznych” odnieść je do swojego położenia i skonfrontować, odpowiadając na pytanie, czy „u mnie” jest podobnie, czy trochę inaczej.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Articulating Design Decisions: Communicate with Stakeholders, Keep Your Sanity, and Deliver the Best User Experience, 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Maksymilian Gutowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-8570-2, 9788328385702
- Data wydania książki drukowanej :
- 2022-02-08
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8571-9, 9788328385719
- Data wydania ebooka :
- 2022-02-08 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 159098
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Spis treści książki
- Opinie o książce
- [Przedmowa]
- O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu
- UX to wciąż młoda dziedzina
- O czym jest ta książka?
- Kto powinien przeczytać tę książkę?
- Projektanci
- Starsi projektanci
- Cały zespół produktowy
- Struktura książki
- Dlaczego napisałem tę książkę?
- Podziękowania
- [1] Zdolny projektant umie rozmawiać
- Ważne zebranie
- Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca
- Gdzie kucharek sześć
- Każdy jest projektantem!
- Interfejs to Twoje dzieło
- Praca zespołowa nie tak znowu dobra
- Przycisk dyrektorski
- Syndrom strony głównej
- Twoja praca polega na komunikacji
- Dobra komunikacja zapewnia przewagę
- Elokwencja to sukces
- Najlepsze pomysły wygrywają (albo i niekoniecznie)
- Bądź sprawnym projektantem
- Wielka trójca
- Rozwiązanie problemu
- Prostota obsługi
- Poparcie
- Doprowadź to do skutku
- [2] Interesariusz też człowiek
- Zrozum ich punkt widzenia
- Dostrzec w nich ludzi
- Stworzyć wspólne doświadczenia
- Wycieczka z Joshem
- Rozwinąć empatię
- Przywództwo i wizja
- Zadawaj rzeczowe pytania
- Nawiąż osobisty kontakt
- Otwórz się na innych
- Bądź profesjonalny
- Wskazywanie wpływowych jednostek
- Wpływowi współpracownicy
- Wpływowi przełożeni
- Wpływowi interesariusze z zewnątrz
- Wartości interesariuszy
- Kierownicy i menedżerowie
- Programiści i inżynierowie
- Właściciele produktu
- Menedżerowie projektu
- Marketingowcy i kreatywni
- Historyjki interesariuszy
- Kierownicy i menedżerowie
- Programiści
- Właściciele produktu
- Menedżerowie projektów
- Marketingowcy i kreatywni
- Nawiązuj korzystne relacje
- Bądź sobą
- Bądź uczynny
- Dawaj coś od siebie
- Kartki z podziękowaniami
- Proste, niedrogie upominki
- Interesariusz to też człowiek
- Zrozum ich punkt widzenia
- [3] Spotkanie jako projekt
- Określ kontekst
- Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu
- Pierwszeństwo i świeżość
- Powtórzenia
- Zaskoczenie
- Zróżnicowane media
- Pozbądź się zakłóceń
- Przewiduj reakcje
- Spisuj zastrzeżenia
- Stwórz alternatywne makiety
- Przygotuj dane i wnioski z badań
- Zbuduj sieć wsparcia
- Poproś o wsparcie
- Znajdź pomocników
- Ludzie czują, że to ma znaczenie
- Próba generalna
- Sporządź listę
- Ćwicz na głos
- Przygotuj wszystkich do wystąpienia
- [4] Wysłuchać znaczy zrozumieć
- Czynności pasywne
- Pozwól im się wypowiedzieć
- Zwracaj uwagę na to, czego się nie mówi
- Uprzejma Ula
- Zniechęcający Zbyszek
- Wskaż właściwy problem
- Przestawianie pól danych
- Powielanie danych
- Sztuka pauzy
- Czynności aktywne
- Spisuj notatki
- Jak sprawniej notować?
- Uwzględniaj uzasadnienia
- Zadawaj pytania
- Powtórz i przeformułuj
- Przeformułuj: to działa zamiast to mi się podoba
- Powtórz: chodzi ci o to, że
- Czynności pasywne
- [5] Właściwy stan umysłu
- Zrozum swoją rolę
- Pozbądź się złudzenia kontroli
- Interesariusze są naszymi reprezentantami
- Dojść do głosu
- Rozwijanie pewności siebie
- Okiełznaj swoje ego
- Bądź na tak
- Ćwiczenie odruchu afirmacyjnego
- Afirmacja w praktyce
- Rozwiń pozytywną personę
- Pewność siebie, ale nie arogancja
- Bądź sobą
- Nie traktuj siebie zbyt poważnie
- Otwórz się na innych
- Zmień słownictwo
- Mylisz się
- Z designerskiego punktu widzenia
- Podoba mi się i nie podoba mi się
- Za dużo żargonu
- Przejście
- Podziękuj
- Powtórz
- Przygotuj
- Zrozum swoją rolę
- [6] Sformułuj odpowiedź
- Strategia udzielania odpowiedzi
- Odwołanie się do szlachetnych motywów
- Zwiększenie częstotliwości dodawania do koszyka
- Reprezentuj użytkownika
- Dodanie przycisku
- Wykazanie efektywności
- Prototypowanie
- Odwołanie się do szlachetnych motywów
- Taktyka to działanie
- 1. Porównanie projektów
- Pokaż wszystkie elementy
- 2. Zaproponowanie alternatywy
- 3. Danie wyboru
- 4. Prośba o wypowiedź
- W krzyżowym ogniu
- 5. Opóźnienie podjęcia decyzji
- Zebranie odroczone
- 1. Porównanie projektów
- Strategia udzielania odpowiedzi
- [7] Określ przekaz
- Biznes
- Pomaga w osiągnięciu celu
- Wspomaga wykonanie głównego przypadku użycia
- Komunikuje markę
- Projekt
- Wykorzystuje standardowy wzorzec
- Przyciąga uwagę użytkownika
- Tworzy ścieżkę przejścia użytkownika
- Badania
- Potwierdzone danymi...
- Testy użyteczności ujawniły
- Inne badania wykazują...
- Hamburgerom dziękujemy
- Ograniczenia
- Brakuje zasobów
- Ograniczenia techniczne
- Spełnia standardy
- Biznes
- [8] Zabezpieczenie poparcia
- Zdobycie poparcia
- Bądź bezpośredni
- Zwróć uwagę na korzyści lub zagrożenia
- Każ mu się zdeklarować
- Zsumujmy wszystko
- Zdobycie poparcia
- [9] Dalsze działania
- Spotkanie po zebraniu
- Popularność po zebraniu
- Przekaż sprawozdanie
- Odfiltruj ważne informacje
- Pomijaj innowacje
- Nigdy więcej o tym nie wspominaj
- Poszukaj sprzymierzeńców
- Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba
- Spotkanie po zebraniu
- [10] Radzenie sobie ze zmianami
- Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?
- Sprawniejsze projektowanie konwersacji
- Co tu się rzeczywiście dzieje?
- Nastąpiło nieporozumienie
- Twój projekt nie jest najlepszym rozwiązaniem
- Nie zaspokoiłeś konkretnej potrzeby
- Interesariusz jest nierozsądny
- Interesariusz chce mieć poczucie, że został wysłuchany
- Nie ma tego złego
- Odkrywanie innych problemów
- Bank Zaufania
- Kiedy się mylisz
- Przejdź nad tym do porządku dziennego
- Kozioł ofiarny
- Wyjdź przed szereg
- Kiedy się mylisz
- Zarządzanie oczekiwaniami
- To już prawie koniec
- Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?
- [11] Jak decydenci mogą pomagać projektantom?
- Ślepiec i król
- Uświadom sobie, że wiemy, co robimy
- Daj nam możliwość zajęcia się swoją pracą
- Testy użyteczności i badania
- Upoważnij cały zespół do szybkiego działania
- Samodzielny zespół
- Dostrzeż to, że też jesteśmy ludźmi
- Używaj przyjaznego języka
- Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami
- Przygotuj listę kontrolną projektu
- Wizja i cele
- Użytkownicy i klienci
- Obieg pracy i komunikacja
- Dostęp do ludzi i informacji
- Wymagania projektowe i techniczne
- Miejsce przy stole konferencyjnym
- Ślepiec i król
- [O autorze]
- [Kolofon]
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują wyraźnie: wkraczamy w erę, w której sztuczna inteligencja (SI) będzie wszechobecna. Wygra na tym ten, kto szybciej nauczy się z nią skutecznie porozumiewać. Nie czekaj zatem i już dziś opanuj sztukę tworzenia precyzyjnych i trafnych promptów, czyli instrukcji dla modeli językowych, takich jak ChatGPT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Niezależnie od poziomu doświadczenia ten praktyczny przewodnik ułatwi Ci opanowanie Go. Znajdziesz tu kluczowe informacje, dzięki którym nauczysz się tworzyć przejrzysty, idiomatyczny kod w Go i myśleć jak programista Go. To wydanie uwzględnia nowości, które zostały udostępnione w ciągu ostatnich trzech lat: nowe funkcjonalności, narzędzia i biblioteki. Wyjaśniono tu stosowanie takich usprawnień jak strukturalne rejestrowanie danych, fuzzing, przestrzenie robocze i sprawdzanie pod kątem luk w zabezpieczeniach. Dokładniej opisano ekosystem narzędzi Go i wzbogacono to omówienie ćwiczeniami i przykładami. Jeśli chcesz pisać idiomatyczny kod Go, który będzie niezawodny, trwały i łatwy w późniejszej obsłudze technicznej ― to książka dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Tę książkę docenią w szczególności analitycy danych. Wyjaśniono w niej potencjał wnioskowania przyczynowego w zakresie szacowania wpływu i efektów w biznesie. Opisano klasyczne metody wnioskowania przyczynowego, w tym testy A/B, regresja liniowa, wskaźnik skłonności, metoda syntetycznej kontroli i metoda różnicy w różnicach, przy czym skoncentrowano się przede wszystkim na praktycznym aspekcie tych technik. Znalazło się tu również omówienie nowoczesnych rozwiązań, takich jak wykorzystanie uczenia maszynowego do szacowania heterogenicznych efektów. Każda metoda została zilustrowana opisem zastosowania w branży technologicznej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Tę książkę docenią średnio zaawansowani użytkownicy Pythona, którzy tworzą aplikacje korzystające z osiągnięć nauki o danych. Znajdziesz w niej omówienie możliwości języka, wbudowanych struktur danych Pythona, jak również takich bibliotek jak NumPy, pandas, scikit-learn i matplotlib. Nauczysz się wczytywania danych w różnych formatach, porządkowania, grupowania i agregowana zbiorów danych, a także tworzenia wykresów i map. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami tworzenia rzeczywistych aplikacji, takich jak system obsługi taksówek z wykorzystaniem danych lokalizacyjnych, analiza reguł asocjacyjnych dla danych transakcji czy też uczenie maszynowe modelu przewidującego zmiany kursów akcji. Każdy rozdział zawiera interesujące ćwiczenia, które pozwolą Ci nabrać biegłości w stosowaniu opisanych tu technik.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Najnowsze wydanie przewodnika, zaktualizowane pod kątem systemu Windows Server 2022, to bogate źródło wiedzy dla administratora serwerów. Przedstawia zasady instalacji i konfiguracji tego systemu, a także sposoby korzystania z centralnych narzędzi do administracji. Książka w głównej mierze jest poświęcona systemowi Windows Server 2022 LTSC, ale zawiera też najnowsze informacje dotyczące edycji SAC. Opisano tu szereg technologii dostępu zdalnego i pokazano, jak zarządzać infrastrukturą klucza publicznego i certyfikatami. Omówiono Server Core, wbudowane funkcje redundancji i metody rozwiązywania problemów. Zaprezentowane zostały również technologie infrastruktury podstawowej, w tym Active Directory, DNS, DHCP i zasady grupy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
To kolejne, uzupełnione i zaktualizowane wydanie praktycznego podręcznika dla każdego, kto chce korzystać z tej technologii w praktyce. Opisuje techniczne podstawy łańcuchów bloków, kryptografii i protokołów osiągania konsensusu, przedstawia też bardziej zaawansowane zagadnienia, jak tworzenie zdecentralizowanych aplikacji (DApp) przy użyciu inteligentnych kontraktów czy też łączenie internetu rzeczy z łańcuchami bloków, korporacyjne łańcuchy bloków i tokenizacja. Dodatkowo w książce znalazły się nowe rozdziały na temat zdecentralizowanych finansów, zdecentralizowanej tożsamości, prywatności, skalowalności i bezpieczeństwa w łańcuchach bloków, a także rozważania na temat przyszłości tej fascynującej technologii.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
101.40 zł
169.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, jak testować zabezpieczenia API GraphQL technikami ofensywnymi, takimi jak testy penetracyjne. Zdobędziesz i ugruntujesz wiedzę o GraphQL, niezbędną dla analityka bezpieczeństwa czy inżyniera oprogramowania. Nauczysz się skutecznie atakować API GraphQL, co pozwoli Ci wzmocnić procedury, stosować zautomatyzowane testy bezpieczeństwa w potoku ciągłej integracji i wdrażania, a ponadto efektywnie weryfikować mechanizmy zabezpieczeń. Zapoznasz się również z raportami o znalezionych lukach w zabezpieczeniach i przejrzysz kod exploitów, a także przekonasz się, jak wielki wpływ wywierają na działalność przedsiębiorstw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Wirtualizacja serwerów pozwala lepiej wykorzystać posiadany sprzęt. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie elastyczności systemu i usprawnienie zarządzania infrastrukturą IT. Spośród wielu platform wirtualizacyjnych dostępnych na rynku wyróżnia się VMware ESXi 8 - jeden z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych produktów, oferujący administratorom systemów kompleksowe rozwiązania. Wśród jego zaawansowanych funkcji znajdują się między innymi obsługa kontenerów, automatyzacja zarządzania, wsparcie dla najnowszych technologii sprzętowych, a także zintegrowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Internet rozwija się w niesamowitym tempie. Dawniej sieć WWW była prostsza ― projektanci łączyli kod PHP, HTML i zapytania do MySQL w jednym pliku. Z czasem urosła do miliardów stron, co radykalnie zmieniło jej kształt. Zmieniły się też narzędzia i sposób pracy. Dziś idealnym wyborem dewelopera aplikacji WWW jest FastAPI, nowoczesne narzędzie, które wykorzystuje nowe cechy Pythona i z powodzeniem rywalizuje z podobnymi frameworkami języka Golang.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się holistycznego podejścia, które zdecydowanie usprawni współpracę między zespołami. Najpierw zapoznasz się z podstawowymi informacjami o przepływach pracy związanych z uczeniem maszynowym przy użyciu Apache Spark i pakietu PySpark. Nauczysz się też zarządzać cyklem życia eksperymentów dla potrzeb uczenia maszynowego za pomocą biblioteki MLflow. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak od strony technicznej wygląda korzystanie z platformy uczenia maszynowego. W książce znajdziesz również opis wzorców wdrażania, wnioskowania i monitorowania modeli w środowisku produkcyjnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II Tom Greever (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.