Swift 3 Game Development. Build iOS 10 Games with Swift 3.0 - Second Edition Stephen Haney
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Stephen Haney
- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Stron:
- 258
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Swift 3 Game Development. Build iOS 10 Games with Swift 3.0 - Second Edition
Swift is the perfect choice for game development. Developers are intrigued by Swift 3.0 and want to make use of new features to develop their best games yet. Packed with best practices and easy-to-use examples, this book leads you step by step through the development of your first Swift game.
This book starts by introducing SpriteKit and Swift's new features that can be used for game development. After setting up your first Swift project, you will build your first custom class, learn how to draw and animate your game, and add physics simulations.
Then, you will add the player character, NPCs, and powerups. To make your game more fun and engaging, you will learn how to set up scenes and backgrounds, build fun menus, and integrate with Apple Game Center to add leaderboards and achievements. You will then make your game stand out by adding animations when game objects collide, and incorporate proven techniques such as the advanced particle system and graphics. Finally, you will explore the various options available to start down the path towards monetization and publish your finished games to the App Store.
By the end of this book, you will be able to create your own iOS games using Swift and SpriteKit.
This book starts by introducing SpriteKit and Swift's new features that can be used for game development. After setting up your first Swift project, you will build your first custom class, learn how to draw and animate your game, and add physics simulations.
Then, you will add the player character, NPCs, and powerups. To make your game more fun and engaging, you will learn how to set up scenes and backgrounds, build fun menus, and integrate with Apple Game Center to add leaderboards and achievements. You will then make your game stand out by adding animations when game objects collide, and incorporate proven techniques such as the advanced particle system and graphics. Finally, you will explore the various options available to start down the path towards monetization and publish your finished games to the App Store.
By the end of this book, you will be able to create your own iOS games using Swift and SpriteKit.
Wybrane bestsellery
Packt Publishing - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Swift 3 Game Development. Build iOS 10 Games with Swift 3.0 - Second Edition Stephen Haney (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.