Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
- Autor:
- Andrzej Jaskulski
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.2/6 Opinie: 5
- Stron:
- 1240
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępny format:
-
PDF
Opis
książki
:
Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
Poznaj tajniki systemów Autodesk Inventor Professional i Fusion 360!
- Naucz się wydajnie projektować
- Twórz profesjonalną dokumentację
- Zdobywaj certyfikaty Autodesk
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. przy użyciu dowolnej wersji językowej. Starannie dobrane ćwiczenia pozwolą Ci nauczyć się samodzielnie rozwiązywać problemy praktyczne i zdobyć niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna.
Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.
- Interfejs użytkownika
- Konfiguracja środowiska i szybki start
- Przewodnik po typowych szkoleniach (learning paths)
- Parametryczne, adaptacyjne modelowanie FBM części i zespołów
- Redagowanie dokumentacji 2D i 3D
- Zaawansowane techniki projektowania 3D
- Inteligentne elementy, części, zespoły, więzy i operacje
- Wewnętrzny język programowania iLogic
- Zarządzanie danymi projektowymi
- Moduły specjalizowane
- Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
- Narzędzia analityczne (MES, dynamika konstrukcji)
- Narzędzia prezentacyjne
- Modelowanie SFM
- Zadania kontrolne
Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Promocja
Paweł Zaręba, autor Praktycznych projektów sieciowych, od wielu lat związany z branżą IT i ICT, za namową swoich wiernych czytelników napisał drugą książkę. Tę wcześniejszą można traktować jako kompendium wiedzy na temat sieci komputerowych - Projekty i rozwiązania sieciowe w praktyce są niejako kontynuacją tamtej publikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To, co stanowi trzon drugiej części, czyli omówienie układów zawierających elementy czynne - tranzystory bipolarne i unipolarne, poprzedzono niezbędnymi do pełnego zrozumienia tych zagadnień podstawami elektrotechniki ze szczególną rolą sygnałów zmiennoprądowych i obwodów z elementami nieliniowymi. Nie mogło zabraknąć wstępu do uniwersalnej techniki scalonej, w tym tak ważnych układów ze wzmacniaczami operacyjnymi.- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Ten podręcznik jest przeznaczony dla osób, które chcą dobrze zrozumieć matematyczne podstawy uczenia maszynowego i nabrać praktycznego doświadczenia w używaniu pojęć matematycznych. Wyjaśniono tutaj stosowanie szeregu technik matematycznych, takich jak algebra liniowa, geometria analityczna, rozkłady macierzy, rachunek wektorowy, optymalizacja, probabilistyka i statystyka. Następnie zaprezentowano matematyczne aspekty czterech podstawowych metod uczenia maszynowego: regresji liniowej, analizy głównych składowych, modeli mieszanin rozkładów Gaussa i maszyn wektorów nośnych. W każdym rozdziale znalazły się przykłady i ćwiczenia ułatwiające przyswojenie materiału.- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Wiernym czytelnikom publikacji spod znaku wydawnictwa Helion Piotra Wróblewskiego przedstawiać nie trzeba. Dość wspomnieć, że jest on autorem wielu publikacji poświęconych głównie programowaniu i obsłudze komputerów. Jego najnowsza książka, Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków, to ponad 500 stron konkretnych informacji związanych z nauką programowania w Pythonie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego? Czyżby HR-owcy nie wierzyli w liczby i stawiali na intuicję? Może. A może po prostu brakuje im rzetelnych narzędzi, dzięki którym można przeanalizować dane, jakie są dostępne dla osób wyspecjalizowanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi firmy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Sieci komputerowe oplatają świat dosłownie i w przenośni. Stanowią krwiobieg współczesnych systemów informatycznych, zapewniając dostęp do internetu nawet w najdalszych zakątkach globu i dostarczając miliardom ludzi najrozmaitszych informacji i usług cyfrowych. Oczywiście sieci nie utrzymują się same. Odpowiadają za to wykwalifikowani specjaliści ― administratorzy sieci ― którzy od lat mogą przebierać w atrakcyjnych ofertach zatrudnienia i bez wątpienia także w przyszłości będą przez pracodawców równie intensywnie poszukiwani.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja
To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści. Omówiono tu najnowsze wersje Pythona w liniach 3.X i 2.X, czyli 3.3 i 2.7, i dodano opisy nowych lub rozszerzonych mechanizmów, takich jak obsługa formatu JSON, moduł timeit, pakiet PyPy, metoda os.popen, generatory, rekurencje, słabe referencje, atrybuty i metody __mro__, __iter__, super, __slots__, metaklasy, deskryptory, funkcja random, pakiet Sphinx i wiele innych. W książce znalazło się mnóstwo ćwiczeń, quizów, pomocnych ilustracji oraz przykładów kodu. Jest to kompendium dla każdego, kto chce szybko zacząć programować w Pythonie i tworzyć wydajny kod o wysokiej jakości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja
Python to nowoczesny, potężny i uniwersalny język programowania, który zdobył dużą popularność zarówno wśród zawodowców z branży IT, jak i w szkołach i na uczelniach - jako doskonałe narzędzie do nauki programowania na różnych poziomach. Duże możliwości, prostota i zwartość składni, czytelność kodu, wszechstronność zastosowań i wsparcie wielu paradygmatów sprawiają, że co najmniej podstawowa znajomość Pythona stanowi jedno z najczęstszych wymagań wobec poszukujących pracy programistów i inżynierów, nawet jeśli na co dzień mają oni używać zupełnie innych technologii.- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Próby zrozumienia zjawisk naturalnych towarzyszą ludzkości praktycznie od zawsze, odkąd zaczęliśmy się przyglądać światu i przyrodzie. Początkowo czynione obserwacje objaśnialiśmy interwencją sił nadprzyrodzonych, co zmieniało się z czasem, wraz z rozwojem nauki i metod naukowych. Rozumiejąc mechanizmy, na bazie których funkcjonuje życie, mogliśmy zacząć je wykorzystywać do własnych celów ― by ulepszać gatunki roślin uprawnych, usprawniać hodowlę zwierząt, produkować więcej żywności, skuteczniej leczyć choroby i zarządzać własną biologią.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(13,40 zł najniższa cena z 30 dni)
13.40 zł
44.90 zł (-70%)
O autorze książki
Prof. UWM dr hab. inż. Andrzej Jaskulski ukończył Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Tam też uzyskał stopnie doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zajmuje się badaniami i dydaktyką szeroko rozumianego CAD ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień cloud computing.
Jest doradcą użytkowników i dostawców komputerowych systemów inżynierskich oraz autorem wielu artykułów i książek z dziedziny CAD, a także współautorem polskich wersji parametrycznych systemów CAD. W latach 2009 – 2011 był koordynatorem społeczności Autodesk w Polsce. W 2013 roku prowadził zajęcia laboratoryjne na Autodesk University w Las Vegas.
Pierwszą książkę poświęconą parametrycznemu systemowi i polskiej terminologii CAD wydał w 1993 roku. Swoje prace poświęcone metodyce CAD publikował najpierw w kultowym wydawnictwie Mikom, a następnie przez 15 lat w Wydawnictwie Naukowym PWN. W tym roku, jak sam twierdzi, „wchodzi na nową drogę życia” z wydawnictwem Helion.
Jako Subject Matter Expert (SME) bierze udział w opracowywaniu polskich wersji programu AutoCAD. Na podstawie własnych książek od 1993 roku prowadzi szkolenia w kierowanym przez siebie Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Na jego blogu i kanale YouTube można znaleźć liczne wideoprezentacje poświęcone technikom CAD.
Blog: https://cadaj.blogspot.com/
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/user/andjask
Andrzej Jaskulski - pozostałe książki
-
Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności projektowania za pomocą programu AutoCAD, sięgnij po tę książkę! Wprowadzi Cię ona w tajniki parametrycznego i nieparametrycznego projektowania 2D i 3D przy użyciu dowolnej wersji systemu, zademonstruje najskuteczniejsze narzędzia i efektywne sposoby ich używania. Dzięki niej, poprzez wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń, nauczysz się samodzielnie rozwiązywać praktyczne problemy i zdobędziesz niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Poznasz metody tworzenia projektów łatwych do rozbudowy i modyfikacji. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna. Bez konieczności uczęszczania na specjalistyczne szkolenia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do zdania egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD.
- Druk
Niedostępna
-
Promocja
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu Cloud Computing – Fusion 360. Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. – przy użyciu dowolnej wersji językowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk(110,97 zł najniższa cena z 30 dni)
141.65 zł
179.00 zł (-21%) -
Promocja
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się podstaw projektowania wyrobów za pomocą programu Autodesk Inventor 2020 (także 2019) oraz nowszych w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Nie są to jedynie pierwsze kroki. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane tysiącami godzin zajęć efektywne ćwiczenia i ab(36,33 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
64.00 zł (-22%) -
Promocja
Dziś, mimo konkurencji parametrycznych systemów CAD 3D, jest praktycznie niemożliwe funkcjonowanie w branży bez umiejętności posługiwania się programem AutoCAD. Posługują się nim architekci, konstruktorzy mechanicy, elektrycy i specjaliści z wielu innych dziedzin. Jest to możliwe, ze względu na otwartą niezależną od branży strukturę systemu i stale rozwijane i wzbogacane elementy branżowe: biblioteki tzw. bloków i innych branżowych gotowych typowych elementów projektów. Miliony użytkowników na całym świecie i morze istniejącej dokumentacji nie dają szans konkurencji w tej klasie systemów.- Videokurs pkt
(69,32 zł najniższa cena z 30 dni)
67.05 zł
149.00 zł (-55%) -
Promocja
Podręcznik zawiera podstawowy kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży w podziałce 1:1 za pomocą programów: AutoCAD lub AutoCAD LT. Został napisany za pomocą wersji 2020, ale do nauki można używać programów nowszych lub starszych (nie starszych niż AutoCAD 2013), w polskiej lub(39,33 zł najniższa cena z 30 dni)
54.55 zł
69.00 zł (-21%) -
Promocja
Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2019 lub AutoCAD LT 2019 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD Web/Mobile oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia p(79,98 zł najniższa cena z 30 dni)
102.25 zł
129.00 zł (-21%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?- Druk
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Wirtualizacja serwerów pozwala lepiej wykorzystać posiadany sprzęt. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie elastyczności systemu i usprawnienie zarządzania infrastrukturą IT. Spośród wielu platform wirtualizacyjnych dostępnych na rynku wyróżnia się VMware ESXi 8 - jeden z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych produktów, oferujący administratorom systemów kompleksowe rozwiązania. Wśród jego zaawansowanych funkcji znajdują się między innymi obsługa kontenerów, automatyzacja zarządzania, wsparcie dla najnowszych technologii sprzętowych, a także zintegrowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Początkowe rozdziały skupiają się na interfejsie programu i dopasowaniu go do indywidualnych potrzeb. Kolejne części książki zawierają dokładne omówienia poszczególnych etapów tworzenia pierwszych szkiców, umieszczania w nich elementów, wymiarowania i nadawania określonych relacji. Poznasz pełny proces modelowania i sposób edytowania istniejącej dwuwymiarowej geometrii, nauczysz się też budować z niej trójwymiarowy model, tworzyć dokumentację techniczną, a także korzystać z plików z innych systemów typu CAD.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja
Prawie 1000 stron w 51 rozdziałach i 6 częściach z mnóstwem przykładów, zadań, tabel, zrzutów ekranowych, uwag i wskazówek - tak pod względem ilościowym przedstawia się żelazna pozycja w repertuarze Andrzeja Pikonia. Mowa oczywiście o podręczniku poświęconym polskiej edycji programu AutoCAD 2023, który jest przeznaczony dla architektów, inżynierów, konstruktorów, mechaników i projektantów rozmaitych instalacji, maszyn, urządzeń, a nawet budynków.- Druk
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja
Autor, twórca wielu skryptów i przewodników dydaktycznych, nauczyciel akademicki z dużym doświadczeniem, tym razem koncentruje się na omówieniu rozwiązań problemów, z jakimi mogą się spotkać projektanci realizujący zadania za pośrednictwem programu SolidWorks. Celem liczącego 26 rozdziałów podręcznika jest zaprezentowanie popularnych metod projektowania na bogato ilustrowanych przykładach. Część z nich pokazuje drogę od podstaw aż do opracowania dokumentacji technicznej. Inne zadania zaś są rozwiązywane na kilka sposobów, aby podkreślić wielość możliwości w realizacji celów projektowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7310-5, 9788328373105
- Data wydania książki drukowanej :
- 2020-10-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7622-9, 9788328376229
- Data wydania ebooka :
- 2020-09-25 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 120339
- Rozmiar pliku Pdf:
- 27.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
CAD/CAM » Inventor
CAD/CAM » Inne
Spis treści książki
- 1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD 26
- 1.2. Niezbędne oprogramowanie 26
- 2.1. Zawartość programowa 29
- 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 30
- 2.3. Przeznaczenie 30
- 2.4. Dodatkowe źródła informacji 31
- 2.4.1. Literatura drukowana 31
- 2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 31
- 2.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 32
- 2.5.2. Modelowanie części (FBM) 32
- 2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 32
- 2.5.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)" 32
- 2.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) 33
- 2.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 33
- 2.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 33
- 2.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 34
- 2.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie 34
- 2.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 34
- 2.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 35
- 2.6. Konwencje zapisu 35
- 2.6.1. Akapity specjalne 35
- 2.6.2. Sposoby wydawania poleceń 36
- 2.6.2.1. Nazwy narzędzi 37
- 2.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 38
- 2.6.4. Instrukcje do ćwiczeń 39
- 3.1. Podstawowe informacje ogólne 41
- 3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2021 41
- 3.1.2. Instalacja plików dodatkowych 43
- 3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie 43
- 3.1.4. Autodesk Inventor - co to jest? 44
- 3.1.5. Uruchamianie programu 44
- 3.2. Operacje na plikach w systemie Windows 45
- 3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 45
- 3.2.2. Zamykanie pliku projektu 45
- 3.2.3. Tworzenie nowego projektu 46
- 3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 46
- 3.3. Tworzenie własnych szablonów 46
- 3.3.1. Szablon rysunku ISO-PL2021.idw 46
- 3.3.2. Szablon modelu części AJ-PL-2021-Standard.ipt 48
- 3.3.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2021-Standard.iam 49
- 3.3.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2021-Standard.ipn 49
- 3.3.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 50
- 3.4. Podstawy interfejsu użytkownika 51
- 3.4.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 52
- 3.4.2. Uaktywnienie projektu R2021-MP.ipj 52
- 3.4.3. Elementy okna programu 53
- 3.4.3.1. Przeglądanie obiektów 54
- 3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 55
- 3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 55
- 3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 56
- 3.5.2.1. Karta Kolory (Colors) 56
- 3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch) 58
- 3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 61
- 3.5.2.4. Karta Część (Part) 62
- 3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly) 63
- 3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 64
- 3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem 65
- 3.6.1. Panoramowanie (Pan) 65
- 3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 66
- 3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 67
- 3.6.4. ViewCube 67
- 3.6.4.1. Widoki standardowe 70
- 3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 71
- 3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 72
- 4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika 74
- 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce 74
- 4.1.1.1. Budowa panelu 75
- 4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce 76
- 4.1.1.3. Zmiana położenia panelu 77
- 4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 77
- 4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 78
- 4.1.3.1. Tekstowe menu kursora 79
- 4.1.3.2. Kołowe menu kursora 80
- 4.1.4. Pasek szybkiego dostępu 81
- 4.1.5. Menu Plik 82
- 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce 74
- 4.2. Zarządzanie projektami 83
- 4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu 84
- 4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 86
- 4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 88
- 4.2.4. Struktura projektu R2021-MP.ipj 89
- 4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center 90
- 4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu 92
- 4.3.1. Otwieranie pliku 92
- 4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 93
- 4.3.3. Zapisywanie kopii pliku 94
- 4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon 94
- 4.3.5. Tworzenie nowego pliku 94
- 4.4. Zarządzanie szablonami 95
- 4.5. Elementy okna programu 96
- 4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia 98
- 4.7. Skróty klawiszowe (Alias) 99
- 4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser) 99
- 4.8.1. Definicje wybranych obiektów 102
- 4.8.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 103
- 4.8.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 105
- 4.8.4. Wskazywanie obiektu 106
- 4.8.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 106
- 4.8.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 106
- 4.8.5.2. Anulowanie wyboru 107
- 4.8.5.3. Wybór wielu obiektów 107
- 4.8.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 108
- 4.8.6.1. Tryby wyboru 109
- 4.8.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 111
- 4.8.7. Edycja obiektu 112
- 4.8.8. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 113
- 4.8.8.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions) 114
- 4.8.8.2. Inne operacje edycyjne 116
- 4.8.9. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 117
- 4.8.10. Narzędzia pomiarowe 119
- 4.8.11. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 120
- 4.8.12. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 121
- 4.8.12.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 122
- 4.8.12.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 122
- 4.8.13. Karty i filtry przeglądarki 123
- 4.8.14. Wyłączanie elementów podstawowych 124
- 4.8.15. Włączanie elementów podstawowych 125
- 4.8.16. Usuwanie elementów i innych obiektów 125
- 4.8.17. Zmiana nazwy elementów 126
- 4.8.18. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 127
- 4.8.19. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 127
- 4.8.20. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 128
- 4.8.20.1. Modelowanie zespołu 128
- 4.8.20.2. Pliki prezentacji 131
- 4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem 132
- 4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 134
- 4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 135
- 4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu 136
- 4.9.4. Panoramowanie (Pan) 137
- 4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) 138
- 4.9.5.1. Zmiana środka obrotu 139
- 4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom) 140
- 4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 140
- 4.9.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 141
- 4.9.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 141
- 4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 142
- 4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) 143
- 4.9.8. Widok główny (Home View) 144
- 4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 145
- 4.9.10. ViewCube 145
- 4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 146
- 4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained) 147
- 4.9.12. SteeringWheels 148
- 4.9.13. Sterowanie nazwanymi widokami 150
- 5.1. Parametryczność 151
- 5.2. Model matematyczny konstrukcji 152
- 5.3. Model geometryczny konstrukcji 152
- 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 152
- 5.3.1.1. Przykłady parametrów 153
- 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 152
- 5.4. Obiekty 3D 154
- 5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 156
- 5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 158
- 5.7. Typowy proces projektowania części 159
- 5.7.1. Modelowanie części 160
- 5.7.2. Redagowanie dokumentacji 161
- 5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 163
- 6.1. Czynności wstępne 164
- 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 167
- 6.2. Opcje aplikacji 168
- 6.3. Ustawienia dokumentu 171
- 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 172
- 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 174
- 6.6. Szkicowanie 176
- 6.6.1. Style obiektów szkicu 177
- 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 178
- 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 181
- 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 187
- 6.7. Więzy geometryczne 188
- 6.7.1. Typy i symbole więzów 189
- 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 191
- 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 192
- 6.7.4. Usuwanie więzów 194
- 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 195
- 6.7.6. Stopnie swobody szkicu 197
- 6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające 198
- 6.8. Więzy wymiarowe 200
- 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 202
- 6.8.2. Ćwiczenia 205
- 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 206
- 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 206
- 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 207
- 6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar 208
- 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 209
- 6.10. Automatyczne nakładanie więzów 210
- 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 212
- 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 213
- 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary 214
- 6.11.3. Narzędzie Tolerancje 214
- 6.11.4. Ćwiczenia 215
- 6.12. Więzy tolerowane 220
- 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 221
- 6.12.2. Tolerancje globalne 222
- 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 225
- 6.13. Właściwości więzów i wymiarów 227
- 6.14. Widoczność więzów 229
- 6.15. Linie konstrukcyjne 230
- 6.16. Ćwiczenia sprawdzające 236
- 6.17. Specjalne techniki szkicowania 237
- 6.18. Ćwiczenia sprawdzające 238
- 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 239
- 6.20. Zasady efektywnego szkicowania 245
- 6.21. Zadania 247
- 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 252
- 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 254
- 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 255
- 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 256
- 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 257
- 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 259
- 7.1.4. Ćwiczenia 260
- 7.2. Elementy konstrukcyjne 265
- 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 266
- 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
- 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
- 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 266
- 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 267
- 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 269
- 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 270
- 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 270
- 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 271
- 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 271
- 7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 271
- 7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 272
- 7.3.4.4. Zmiana wartości więzów 272
- 7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego 273
- 7.3.5. Ćwiczenia 274
- 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 279
- 7.4.1. Ćwiczenia 280
- 8.1. Sposoby modelowania 285
- 8.2. Elementy szkicowe 285
- 8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 286
- 8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych 287
- 8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu 288
- 8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow) 289
- 8.5.2. Geometria wejściowa 289
- 8.5.3. Parametry operacji modelowania 290
- 8.5.4. Sposób modelowania 291
- 8.5.5. Właściwości zaawansowane 291
- 8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego 292
- 8.7. Definiowanie profilu 293
- 8.7.1. Algorytm definiowania profilu 294
- 8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 295
- 8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 295
- 8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 296
- 8.11. Ćwiczenia 296
- 8.11.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 297
- 8.11.1.1. Wskazówki metodyczne 297
- 8.11.1.2. Element bazowy 299
- 8.11.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 303
- 8.11.1.4. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next) 304
- 8.11.1.5. Wyciągnięcie typu "do" (To) 306
- 8.11.1.6. Wyciągnięcie typu "między" (Between) 310
- 8.11.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 313
- 8.11.2. Ćwiczenia sprawdzające 315
- 8.11.3. Obrót profilem (Revolve) 315
- 8.11.3.1. Wskazówki metodyczne 316
- 8.11.3.2. Obrót o kąt (Angle) 317
- 8.11.3.3. Obrót do następnego (To Next) 319
- 8.11.3.4. Obrót pełny (Full) 320
- 8.11.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 323
- 8.11.5. Ćwiczenia sprawdzające 324
- 8.11.6. Wskazówki metodyczne 325
- 8.11.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 325
- 8.11.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 327
- 8.11.9. Żebra (Rib) 333
- 8.11.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 297
- 8.12. Elementy wstawiane 335
- 8.13. Ćwiczenia 335
- 8.13.1. Zaokrąglenia (Fillet) 336
- 8.13.2. Fazowania (Chamfer) 341
- 8.13.3. Skorupa (Shell) 344
- 8.13.4. Pochylenia (Draft) 347
- 8.14. Otwory 350
- 8.14.1. Elementy okna dialogowego 351
- 8.14.1.1. Rodzaje i typy otworów 351
- 8.14.1.2. Metody określania położenia otworów 353
- 8.14.2. Pliki definicji gwintów i otworów 354
- 8.14.3. Algorytm definiowania otworu 356
- 8.14.4. Ćwiczenia 357
- 8.14.4.1. Metoda "koncentrycznie" (Concentric) 357
- 8.14.4.2. Metoda "liniowo" (Linear) 359
- 8.14.4.3. Metoda "ze szkicu" (From Sketch) 363
- 8.14.1. Elementy okna dialogowego 351
- 8.15. Gwint (Thread) 367
- 8.15.1. Ćwiczenia 368
- 8.16. Inne operacje modelowania 3D 370
- 8.16.1. Kopiowanie elementów szkicowych 370
- 8.16.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 372
- 8.16.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 373
- 8.16.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 376
- 8.16.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 379
- 8.16.4. Podział ściany i części 381
- 9.1. Przechowywanie stylów i standardów 385
- 9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 387
- 9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 388
- 9.4. Wygląd 389
- 9.4.1. Wygląd logiczny 390
- 9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd 392
- 9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd 393
- 9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części 395
- 9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd 395
- 9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd 400
- 9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd 402
- 9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 403
- 9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 404
- 9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd 405
- 9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką 407
- 9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki 408
- 9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 411
- 9.5. Materiał 414
- 9.5.1. Właściwości fizyczne 418
- 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 424
- 10.2. Edycja właściwości 425
- 10.3. Edycja iProperties 429
- 11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia 434
- 11.2. Operacje logiczne Boole'a 437
- 12.1. Sposoby inicjowania operacji 439
- 12.2. System diagnostyczny 440
- 12.3. System naprawczy 443
- 12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 446
- 12.5. Redefinicja obiektów 449
- 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 449
- 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 450
- 12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 451
- 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 453
- 12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 454
- 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 449
- 14.1. Typy plików dokumentacji 460
- 14.2. Czynności wstępne 461
- 14.2.1. Tworzenie pliku rysunku 461
- 14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku 462
- 14.2.3. Ustawienia dokumentu 464
- 14.2.4. Szablony rysunku 465
- 14.2.5. Stałe elementy rysunku 465
- 14.2.5.1. Edycja układu arkusza 466
- 14.2.5.2. Edycja iProperties 467
- 14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy 470
- 14.3.1. Ustawienia ogólne standardu 474
- 14.3.2. Dostępne style standardu 476
- 14.3.3. Wartości domyślne obiektów 476
- 14.3.4. Style główne i zależne 477
- 14.3.5. Style logiczne i określone wprost 477
- 14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 478
- 14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard 478
- 14.3.6. Warstwy 478
- 14.3.7. Styl tekstu 480
- 14.3.8. Styl wymiarowania 480
- 14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 482
- 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 483
- 14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia 484
- 14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia 490
- 14.4. Podstawy tworzenia rzutów 492
- 14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 494
- 14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 498
- 14.5. Podstawy edycji rzutów 501
- 14.5.1. Zmiana położenia rzutów 502
- 14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów 503
- 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 505
- 14.5.3. Usuwanie rzutów 506
- 14.6. Przekroje 507
- 14.6.1. Przekrój pełny 507
- 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 511
- 14.6.2. Przekrój częściowy 512
- 14.6.3. Przekrój stopniowy 513
- 14.6.4. Przekrój łamany 515
- 14.6.1. Przekrój pełny 507
- 14.7. Szczegóły 516
- 14.8. Rzuty pomocnicze 521
- 14.9. Przerwania 524
- 14.10. Wyrwania 528
- 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 529
- 14.11. Rzuty szkicowane 535
- 14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) 538
- 14.12.1. Ćwiczenia 539
- 14.13. Edycja rzutów i ich elementów 542
- 14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 543
- 14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 546
- 14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania 546
- 14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 546
- 14.13.3. Pobieranie więzów 548
- 14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 550
- 14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju 552
- 14.13.6. Modyfikacja innych obiektów 554
- 14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 555
- 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 555
- 14.14.1.1. Więzy 556
- 14.14.1.2. Wymiary 556
- 14.14.2. Inne elementy opisu rysunku 557
- 14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 558
- 14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 558
- 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 559
- 14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 560
- 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 555
- 14.15. Tworzenie wymiarów 560
- 14.15.1. Typ wymiaru 562
- 14.15.2. Tryby lokalizacji 562
- 14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 563
- 14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia 564
- 14.15.4.1. Ćwiczenia 564
- 14.15.5. Wymiary liniowe średnicy 565
- 14.15.5.1. Ćwiczenia 566
- 14.15.6. Wymiary równoległe 568
- 14.15.6.1. Ćwiczenia 568
- 14.16. Inne narzędzia opisu 572
- 14.16.1. Parametryczne osie symetrii 573
- 14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia 574
- 14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia 577
- 14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii 581
- 14.16.1.4. Ćwiczenia 582
- 14.16.2. Opisy i tabele otworów 583
- 14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia 585
- 14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia 588
- 14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia 591
- 14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń 593
- 14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni 593
- 14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia 594
- 14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia 596
- 14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 597
- 14.16.5.1. Ćwiczenia 598
- 14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia 599
- 14.16.6.1. Ćwiczenia 599
- 14.16.7. Obiekty tekstowe 601
- 14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia 603
- 14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia 606
- 14.16.8. Linie odniesienia 607
- 14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia 608
- 14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia 609
- 14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika 611
- 14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika 612
- 14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia 613
- 14.16.9.3. Wstawianie symbolu - ćwiczenia 615
- 14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem 618
- 14.16.1. Parametryczne osie symetrii 573
- 14.17. Zarządzanie arkuszami 619
- 14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 619
- 14.17.1.1. Ćwiczenia 619
- 14.17.2. Usuwanie arkusza 620
- 14.17.2.1. Ćwiczenia 621
- 14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 619
- 14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku 621
- 14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku 622
- 14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 624
- 14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 624
- 14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej 625
- 14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej - ćwiczenia 625
- 14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej 626
- 14.19.5.1. Obiekty typu "tylko szkic" (Sketch Only) 627
- 14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki - ćwiczenia 628
- 14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej - ćwiczenia 630
- 14.19.5.4. Pole właściwości OPIS - ćwiczenia 632
- 14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ - ćwiczenia 635
- 14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe - ćwiczenia 636
- 14.19.6. Definiowanie własnego obramowania 638
- 14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory - ćwiczenia 639
- 14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory - ćwiczenia 640
- 14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 642
- 14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 643
- 14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza 646
- 14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów - ćwiczenia 646
- 14.19.9.2. Pusty arkusz - ćwiczenia 647
- 14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów - ćwiczenia 649
- 14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza - ćwiczenia 650
- 14.20. Zapis rysunku w innym formacie 651
- 14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF 651
- 14.20.1.1. Ćwiczenia 652
- 14.20.2. Eksport do pliku DWF 655
- 14.20.2.1. Ćwiczenia 655
- 14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF 651
- 14.21. Import rysunku w innym formacie 657
- 14.21.1. Import danych DWG do modelu części - ćwiczenia 658
- 14.21.2. Import danych DWG do rysunku - ćwiczenia 660
- 16.1. Uwagi metodyczne 665
- 16.2. Modelowanie tulei 666
- 16.2.1. Czynności wstępne 666
- 16.2.2. Szkicowanie profilu 667
- 16.2.3. Modelowanie bryły bazowej 670
- 16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych 671
- 16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia 672
- 16.2.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń 673
- 16.2.7. Modelowanie otworów 674
- 16.3. Redagowanie dokumentacji tulei 679
- 16.3.1. Uwagi metodyczne 680
- 16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym 680
- 16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem 681
- 16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa 682
- 16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające 682
- 16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem 684
- 16.3.3.1. Czynności wstępne 685
- 16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego 686
- 16.3.3.3. Tworzenie wyrwania 687
- 16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania 688
- 16.3.3.5. Tworzenie szczegółu 689
- 16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego 690
- 16.3.1. Uwagi metodyczne 680
- 16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji 691
- 16.4.1. Osie symetrii 692
- 16.4.2. Wymiary 693
- 16.4.3. Dołączanie adnotacji 696
- 16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu 696
- 16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków 698
- 16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu 699
- 16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej 699
- 16.5.1. Wypełnianie pola Opis 702
- 16.6. Modyfikacja projektu 703
- 16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku 703
- 16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu 705
- 16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 706
- 16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem 706
- 16.7. Uwagi końcowe 707
- 16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu 707
- 16.8. Wydruk dokumentacji 709
- 16.9. Zadania 711
- 17.1. Podstawowe pojęcia 715
- 17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu 719
- 17.3. Zestawienie składników (BOM) 720
- 17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki 721
- 17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników 722
- 17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień 724
- 18.1. Czynności wstępne 727
- 18.2. Zarządzanie składnikami 728
- 18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 728
- 18.2.1.1. Ćwiczenia 730
- 18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych 731
- 18.2.2. Usuwanie wystąpienia 732
- 18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) 732
- 18.2.3.1. Ćwiczenia 733
- 18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne 736
- 18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia 736
- 18.2.6. Zastępowanie wystąpienia 737
- 18.2.6.1. Ćwiczenia 738
- 18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote) 739
- 18.2.7.1. Ćwiczenia 740
- 18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote) 742
- 18.2.8.1. Ćwiczenia 742
- 18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu 743
- 18.2.9.1. Ćwiczenia 743
- 18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia 744
- 18.2.10.1. Ćwiczenia 744
- 18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia 745
- 18.2.11.1. Ćwiczenia 746
- 18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu 747
- 18.2.12.1. Ćwiczenia 748
- 18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami - ćwiczenia 753
- 18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop 755
- 18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 728
- 19.1. Modelowanie zespołu 756
- 19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu 758
- 19.2.1. Prezentacje zespołu 758
- 19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu 759
- 19.3. Modyfikacja projektu 761
- 20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych 763
- 20.2. Rodzaje i typy więzów 765
- 20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy 767
- 20.4. Omówienie podstawowych rodzajów więzów montażowych 767
- 20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 768
- 20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 769
- 20.4.3. Więzy kątowe (Angle) 770
- 20.4.4. Więzy styczności (Tangent) 771
- 20.4.5. Więzy wstawiające (Insert) 772
- 20.5. Techniki nakładania więzów montażowych 772
- 20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain) 773
- 20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu 774
- 20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble) 776
- 20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain) 773
- 20.6. Przeglądanie i edycja więzów 778
- 20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów 778
- 20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu 779
- 20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu 780
- 20.7. Ćwiczenia w nakładaniu więzów 781
- 20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 781
- 20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 782
- 20.7.3. Więzy kątowe (Angle) 783
- 20.7.4. Więzy styczności (Tangent) 784
- 20.7.5. Więzy wstawiające (Insert) 784
- 20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 785
- 20.8.1. Ćwiczenia 786
- 20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints) 786
- 20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 787
- 20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary 790
- 20.8.1. Ćwiczenia 786
- 21.1. Prezentacje 792
- 21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji 794
- 21.1.2. Tworzenie sceny 795
- 21.1.3. Rozsunięcia składników 795
- 21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 795
- 21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 796
- 21.1.6. Usuwanie rozsunięć 796
- 21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu 797
- 21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć 798
- 21.1.9. Zapis ujęcia 799
- 21.1.10. Zapis serii ujęć 800
- 21.1.11. Animacje montażu i demontażu 800
- 21.2. Ćwiczenia 801
- 21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny 802
- 21.2.2. Rozsunięcia składników 803
- 21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 806
- 21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 807
- 21.2.5. Usuwanie rozsunięć 808
- 21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu 808
- 21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu 810
- 21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 812
- 21.2.9. Animacje montażu i demontażu 814
- 21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu 815
- 21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 815
- 21.3.1.1. Ćwiczenia 815
- 21.3.2. Rzuty nakładane 818
- 21.3.2.1. Ćwiczenia 819
- 21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 815
- 21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu 821
- 21.5. Ćwiczenia 821
- 21.5.1. Wyłączanie przekrojów 821
- 21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu 822
- 21.5.3. Wstawianie wykazu elementów 825
- 21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji 829
- 21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji 831
- 21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji 831
- 21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji 832
- 21.5.4.4. Edycja numerów pozycji 834
- 21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów 836
- 21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) 836
- 21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 836
- 21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji 842
- 21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części) 842
- 21.6.2.1. Ćwiczenia 844
- 21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) 836
- 21.7. Składniki niemodelowane 849
- 21.7.1. Ćwiczenia 850
- 22.1. Sformułowanie zadania 855
- 22.2. Uwagi metodyczne 858
- 22.3. Modelowanie zespołu 858
- 22.3.1. Czynności wstępne 858
- 22.3.2. Budowa struktury zespołu 859
- 22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu 860
- 22.3.3. Więzy montażowe 860
- 22.3.4. Wybrane analizy zespołu 861
- 22.3.5. Widoki modelu zespołu 863
- 22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku 863
- 22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku 864
- 22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego 865
- 22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 865
- 22.5. Tworzenie dokumentacji 3D 866
- 22.5.1. Tworzenie sceny nr 1 867
- 22.5.2. Tworzenie sceny nr 2 871
- 22.6. Redagowanie dokumentacji 2D 873
- 22.6.1. Uwagi metodyczne 873
- 22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza 874
- 22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju 874
- 22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji 875
- 22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego 877
- 22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza 880
- 22.7. Zadania 884
- 23.1. Parametry 887
- 23.1.1. Ćwiczenia 890
- 23.2. Projektowanie adaptacyjne 895
- 23.2.1. Ćwiczenia 895
- 23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 896
- 23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności 897
- 23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu 898
- 23.2.1. Ćwiczenia 895
- 23.3. Technika modeli pochodnych 900
- 23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych - ćwiczenia 902
- 23.5. Kinematyczne więzy napędowe 907
- 23.6. Więzy prowadzące 909
- 23.7. Toczenie 911
- 23.8. Szkice 3D 913
- 23.8.1. Ćwiczenia 914
- 24.1. iFeatures 925
- 24.1.1. Definiowanie iFeature - ćwiczenia 925
- 24.1.2. Wstawianie iFeature - ćwiczenia 928
- 24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature - ćwiczenia 930
- 24.1.4. Edycja definicji iFeature - ćwiczenia 930
- 24.2. iParts 932
- 24.2.1. Typy iParts 934
- 24.2.2. Tworzenie definicji iParts 935
- 24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart - ćwiczenia 935
- 24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart 936
- 24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart 938
- 24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 944
- 24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 947
- 24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts - ćwiczenia 947
- 24.2.7. Niestandardowe iParts 949
- 24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts - ćwiczenia 949
- 24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts - ćwiczenia 951
- 24.3. iAssemblies 954
- 24.4. iMates 955
- 24.4.1. Ćwiczenia 956
- 24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates 957
- 24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate 959
- 24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMates 961
- 24.4.1. Ćwiczenia 956
- 24.5. iCopy 963
- 24.5.1. Tworzenie definicji iCopy 964
- 24.5.2. "Inteligentne" kopiowanie 965
- 24.5.3. Edycja "inteligentnych" kopii 969
- 25.1. Instrukcja warunkowa 971
- 25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta 972
- 25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona 972
- 25.2. Ćwiczenia 974
- 25.2.1. Analiza zadania 975
- 25.2.2. Definiowanie listy wartości 976
- 25.2.3. Definiowanie reguły 977
- 25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania 983
- 26.1. Tryb właściwości (Properties) - ćwiczenia 986
- 26.2. Tryb przeglądania (Preview) - ćwiczenia 987
- 26.3. Tryb zarządzania (Manage) - ćwiczenia 988
- 27.1. Kopiowanie projektu 995
- 27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole 996
- 27.3. Biblioteka Content Center 997
- 27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center 999
- 27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień 1000
- 27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center 1000
- 27.3.3. Tworzenie więzów montażowych 1004
- 27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia 1006
- 27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center 999
- 28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych 1010
- 28.1.1. Ćwiczenia 1010
- 28.1.1.1. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną 1011
- 28.1.1.2. Przygotowanie powierzchni do spawania 1011
- 28.1.1.3. Spoina kosmetyczna 1012
- 28.1.1.4. Spoina pachwinowa 1013
- 28.1.1.5. Obróbka po spawaniu 1015
- 28.1.1.6. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu 1015
- 28.1.1.7. Rysunek 2D konstrukcji spawanej 1016
- 28.1.1. Ćwiczenia 1010
- 28.2. Projekt konstrukcji blaszanej 1018
- 28.2.1. Ćwiczenia 1020
- 28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 1021
- 28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej 1023
- 28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania 1024
- 28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 1027
- 28.2.1. Ćwiczenia 1020
- 29.1. Zadanie projektowe 1031
- 29.2. Dane wyjściowe 1032
- 29.3. Koncepcja procesu projektowania 1032
- 29.4. Ćwiczenia 1033
- 29.4.1. Budowa modelu 2D-3D 1034
- 29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D 1039
- 30.1. Generator ram - ćwiczenia 1042
- 30.1.1. Ustawienia domyślne generatora nazw 1042
- 30.1.2. Sformułowanie zadania 1043
- 30.1.3. Wstawianie kształtowników 1045
- 30.1.4. Przycinanie kształtowników 1050
- 30.1.5. Przycinanie i wydłużanie kształtowników 1051
- 30.1.6. Edycja kształtowników 1053
- 30.1.7. Operacje końcowe 1053
- 30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych - ćwiczenia 1054
- 30.2.1. Edycja połączenia gwintowego 1060
- 30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego 1060
- 30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego 1061
- 30.3. Generator wałów - ćwiczenia 1062
- 30.3.1. Generator wałów - definiowanie szablonów 1063
- 30.3.2. Generator wałów - projektowanie wału 1064
- 30.4. Generator elementów przekładni zębatych - ćwiczenia 1075
- 31.1. Analizy tradycyjne 1084
- 31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia 1085
- 31.1.1.1. Podparcia i obciążenia 1086
- 31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników 1089
- 31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia 1085
- 31.2. Analizy wytrzymałościowe MES 1091
- 31.2.1. Ćwiczenia 1091
- 31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne 1092
- 31.2.1.2. Definiowanie podparć 1094
- 31.2.1.3. Definiowanie obciążeń 1095
- 31.2.1.4. Obliczenia 1097
- 31.2.1.5. Analiza wyników 1098
- 31.2.1.6. Zapis modelu MES 1102
- 31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych - ćwiczenia 1103
- 31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES 1103
- 31.2.2.2. Edycja modelu MES 1104
- 31.2.2.3. Obliczenia 1105
- 31.2.1. Ćwiczenia 1091
- 31.3. Analizy dynamiczne 1107
- 31.3.1. Sformułowanie zadania 1107
- 31.3.2. Wskazówki metodyczne 1108
- 31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych - ćwiczenia 1110
- 31.3.4. Konwersja więzów montażowych - ćwiczenia 1110
- 31.3.5. Definiowanie siły ciężkości - ćwiczenia 1112
- 31.3.6. Uruchomienie symulacji - ćwiczenia 1113
- 31.3.7. Definiowanie par kinematycznych - ćwiczenia 1113
- 31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie 1113
- 31.3.7.2. Kontakt 2D 1117
- 31.3.7.3. Sprężyna 1119
- 31.3.7.4. Amortyzator 1121
- 31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu 1122
- 31.3.8. Siła wymuszająca - ćwiczenia 1122
- 31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego 1122
- 31.3.9. Grapher wyjściowy - ćwiczenia 1126
- 31.3.9.1. Określenie warunków początkowych 1126
- 31.3.9.2. Symulacja 1127
- 31.3.10. Eksport wyników do modułu MES - ćwiczenia 1129
- 31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń "w ruchu") - ćwiczenia 1132
- 31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe 1135
- 32.1. Ćwiczenia 1140
- 32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 1140
- 32.1.2. Konfiguracja animacji 1141
- 32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia 1142
- 32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów 1144
- 32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny 1144
- 32.1.6. Rejestracja animacji 1145
- 33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D 1149
- 33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) 1152
- 33.2.1. Przykład systemu ETO 1153
- 33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji 1154
- 33.2.2. Budowa systemu ETO 1156
- 33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO 1158
- 33.2.3. Inne przykłady systemów ETO 1163
- 33.2.1. Przykład systemu ETO 1153
- 36.1. Autodesk Fusion 360 1172
- 37.1. Interfejs użytkownika 1177
- 37.1.1. Główne okno programu 1179
- 37.2. Uwagi ogólne 1181
- 37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 1183
- 37.3.1. Edycja profilu 1186
- 37.4. Operacje modelowania części - ćwiczenia 1187
- 37.5. Edycja modelu części - ćwiczenia 1189
- 37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego 1190
- 37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego 1191
- 37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu 1191
- 37.5.2.2. Edycja parametrów modelu 1192
- 37.5.3. Edycja swobodna bryły 1194
- 37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany 1194
- 37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły 1196
- 37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego 1197
- 37.6. Zmiana rodzaju modelu - ćwiczenia 1198
- 37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych 1198
- 37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym 1200
- 37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej 1201
- 37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych - ćwiczenia 1202
- 37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 1205
- 37.8.1. Modelowanie składników zespołu 1205
- 37.8.2. Więzy montażowe 1212
- 37.8.2.1. Edycja więzów montażowych 1217
- 37.8.2.2. Zadanie kontrolne 1217
- 37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 - uwagi końcowe 1220
1. Od autora 25
2. Koncepcja i zawartość książki 28
3. Szybki start 41
4. Zaawansowane informacje ogólne 74
5. Wprowadzenie do projektowania części 151
6. Szkice i więzy 164
7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 252
8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 282
9. Styl obiektów w modelu części 384
10. Właściwości obiektów w modelu części 422
11. Modele wielobryłowe 434
12. Edycja elementów bryłowych i części 439
13. Ćwiczenia sprawdzające 455
14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 456
15. Modyfikacja projektu części 662
16. Projekt części 663
17. Wprowadzenie do projektowania zespołów 714
18. Zarządzanie strukturą zespołu 727
19. Typowy proces projektowania zespołu 756
20. Więzy montażowe 762
21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu 792
22. Projekt zespołu 854
23. Zaawansowane techniki projektowania 3D 887
24. Obiekty "inteligentne" 924
25. iLogic - wewnętrzny język i podsystem programowania 970
26. Zarządzanie danymi projektowymi 985
27. Projekt przejściowy 994
28. Moduły specjalizowane 1009
29. Modelowanie mieszane 2D-3D 1031
30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania 1041
31. Narzędzia analityczne 1084
32. Narzędzia prezentacyjne 1139
33. Wybrane aspekty efektywności projektowania 1149
34. Zadania dodatkowe 1164
35. Zadania kontrolne 1167
36. Ewolucja systemu Fusion 1172
37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 1174
Bibliografia 1223
Skorowidz 1225
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka ułatwi Ci zgłębienie koncepcji kryjących się za działaniem nowoczesnych baz danych. Dzięki niej zrozumiesz, w jaki sposób struktury dyskowe różnią się od tych w pamięci i jak działają algorytmy efektywnego utrzymywania struktur B drzewa na dysku. Poznasz implementacje pamięci masowej o strukturze dziennika. Znajdziesz tu również wyjaśnienie zasad organizacji węzłów w klaster baz danych i specyfiki środowisk rozproszonych. Dowiesz się, jak algorytmy rozproszone poprawiają wydajność i stabilność systemu i jak uzyskać ostateczną spójność danych. Ponadto w książce zaprezentowano koncepcje antyentropii i plotek, służące do zapewniania zbieżności i rozpowszechniania danych, a także mechanizm transakcji utrzymujący spójność logiczną bazy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To kolejne, zaktualizowane i starannie uzupełnione wydanie docenionego podręcznika dla początkujących i doświadczonych specjalistów. Znajdziesz tu solidną dawkę podstawowej wiedzy i obszernie przedstawione informacje na temat najnowszych praktyk. Dowiesz się, jakie narzędzia SEO są najlepsze, poznasz również złożone szczegóły techniczne. Nauczysz się audytować i optymalizować witryny internetowe, zgłębisz zagadnienia analizy ROI, a także zapoznasz się z licznymi nowościami, dzięki którym opracujesz kompleksową strategię SEO i sprostasz wyzwaniom teraźniejszości i przyszłości w swoim biznesie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka to drugie, zaktualizowane i rozszerzone wydanie przewodnika po kluczowych pojęciach psychologicznych w tworzeniu produktów i wrażeń, które mają bardziej intuicyjny i ukierunkowany na człowieka charakter. Szczegółowo przeanalizowano znane aplikacje i wrażenia użytkowników, aby pokazać, jak projektanci UX powinni kreować produkty dostosowane do sposobu, w jaki użytkownicy postrzegają i przetwarzają interfejsy cyfrowe. Poza prawami i zasadami opisanymi w psychologii dokładnie przedstawiono, jak ich zastosowanie przyczyni się do wyższej przydatności zaprojektowanego produktu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez możliwości operowania na danych - tym samym bez arkuszy kalkulacyjnych, do których każdy z nas ma dostęp w swoich komputerach. Najpopularniejszy z nich, czyli Excel, jest masowo używany zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych, ale także w gospodarstwach domowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka jest oficjalnym przewodnikiem po języku programowania systemów Rust, udostępnianym na licencji open source. Dzięki niej nauczysz się pisać szybsze i bardziej niezawodne oprogramowanie. Dowiesz się również, jak zapewnić sobie kontrolę nad niskopoziomowymi szczegółami wraz z wysokopoziomową ergonomią, co pozwoli Ci na zwiększenie produktywności i uniknięcie trudności związanych z językami niskiego poziomu. Oprócz przystępnie przekazanej wiedzy i niezliczonych przykładów kodu w książce znalazły się trzy rozdziały poświęcone budowaniu kompletnych projektów: gry w zgadywanie liczb, rustowej implementacji narzędzia wiersza poleceń i serwera wielowątkowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Wprowadzenie obserwowalności do systemów jest wyzwaniem technicznym i kulturowym. Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz wartość obserwowalnych systemów i nauczysz się praktykować programowanie sterowane obserwowalnością. Przekonasz się, że dzięki jej wdrożeniu zespoły mogą szybko i bez obaw dostarczać kod, identyfikować wartości odstające i nietypowe zachowania, a ponadto lepiej zrozumieją doświadczenia użytkownika. Znajdziesz tu szczegółowe wyjaśnienia, co jest potrzebne do uzyskania wysokiej obserwowalności, a także szereg wskazówek, jak ulepszyć istniejące rozwiązania i pomyślnie dokonać migracji ze starszych narzędzi, takich jak wskaźniki, monitorowanie i zarządzanie dziennikami. Dowiesz się również, jaki wpływ ma obserwowalność systemu na kulturę organizacji ― i odwrotnie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Marzycie czasem, że potraficie latać niczym ptak? Szybowanie bez trudu ponad wierzchołkami drzew, wznoszenie się i opadanie, zabawa i uniki w trzecim wymiarze. Kiedy w Anglii wystukuję na klawiaturze niniejsze wyrazy, te „lecą” do chmury, gotowe „wylądować” w amerykańskim komputerze. Mogę „polecieć” wirtualnie z Oksfordu do Australii, patrząc po drodze na usytuowane „w dole” Alpy i Himalaje. Nie wiem, czy maszyny antygrawitacyjne rodem z fantastyki naukowej staną się kiedykolwiek rzeczywistością. Wątpię i nie chcę nawet snuć dalszych rozważań na ten temat. Książka, trzymając się naukowych faktów, przedstawia sposoby na pokonanie grawitacji, choć dosłownie uciec przed nią się nie da. Jak nam, ludziom, udało się z naszą technologią, i zwierzętom, z ich uwarunkowaniami biologicznymi, poradzić sobie z problemem oderwania się od stabilnego podłoża: z ucieczką, nawet jeśli tylko na jakiś czas lub częściowo, przed tyranią grawitacji? Jakie benefity w świecie natury niesie latanie?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Język programowania ogólnego przeznaczenia Python należy obecnie do najpopularniejszych na świecie. Skąd się bierze jego fenomen? Niewątpliwie kluczowe znaczenie ma tu bardzo czytelna składnia, mocno zbliżona do składni języka naturalnego. Czyni to Pythona dość łatwym do opanowania, także dla początkujących. Osoby bardziej doświadczone doceniają go za wszechstronność. Pythona można używać w różnych dziedzinach, takich jak analiza danych, sztuczna inteligencja, tworzenie stron internetowych, automatyka i automatyzacja, pisanie aplikacji mobilnych i wiele innych. Dodajmy do tego rozbudowany pakiet bibliotek standardowych i oto mamy (niemal) idealny język programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce ta trudna sztuka musi Ci się udać! Znajdziesz tu gruntowne, a przy tym zabawne wprowadzenie do tworzenia i używania struktur danych. Naukę oprzesz na przejrzystych schematach i dowcipnych porównaniach, aby już wkrótce móc tworzyć wydajniejszy i elastyczny kod. Nieistotne, jakim językiem programowania się posługujesz — podczas lektury zaimplementujesz za pomocą pseudokodu kilkanaście głównych struktur danych, w tym stosy, filtry Blooma, drzewa czwórkowe i grafy. Fantazyjne przykłady ułatwią Ci intuicyjne posługiwanie się tymi strukturami danych. Dowiesz się, jak indeksować przedmioty kolekcjonerskie, optymalizować wyszukiwanie za pomocą latającej wiewiórki, a nawet jak znaleźć najbliższy kubek kawy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Jeżeli jesteś pracownikiem dozoru lub elektromonterem albo po ukończeniu nauki planujesz zajmować się eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych u pracodawcy lub w ramach własnej działalności, musisz posiadać odpowiednie kwalifikacje. Świadectwa kwalifikacyjne uprawniające Cię do samodzielnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych „E” lub sprawowania dozoru nad ich eksploatacją „D” możesz uzyskać po pozytywnym zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego URE Grupy 1. Ta książka ma za zadanie pomóc Ci się do niego przygotować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania Andrzej Jaskulski (5) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(1)
(0)
(1)
(0)
(1)
więcej opinii
ukryj opinie