Tomasz Frontczak zajmuje się marketingiem internetowym w praktyce od 2001 roku. Specjalizuje się w zagadnieniach reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Odpowiada za promocję w Internecie polskich i zagranicznych firm, m.in. takich branż jak turystyka, budownictwo i materiały wykończeniowe, odzyskiwanie danych, serwis komputerowy, transport, doradztwo finansowe, reklama i poligrafia. Jest niezależnym konsultantem ds. marketingu internetowego grupy epokaY.net (https://www.epokay.net).
Od 2004 roku Tomasz Frontczak zajmuje się popularyzacją wiedzy z zakresu marketingu internetowego, publikując artykuły w miesięczniku "Magazyn Internet", gdzie prowadzi również swoją stałą rubrykę "Ze świata wyszukiwarek". Współpracuje z serwisem "Dziennik Internautów" i współtworzy blog internetowy "Sprawny Marketing" (https://www.sprawnymarketing.pl).
Autor jest doktorantem w Instytucie Inżynierii Zarządzania Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Zajmuje się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa i teorią okazji. Odpowiada za część badań dotyczących identyfikacji Internetu jako źródła okazji i nowoczesnych metod kierowania reklamy. Efektem pracy autora jest kilka polsko- i anglojęzycznych artykułów naukowych.