Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają Michał Wawrzyniak
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Michał Wawrzyniak
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.2/6 Opinie: 45
- Stron:
- 232
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Zostało Ci
na świąteczne zamówienie
opcje wysyłki »
Opis
książki
:
Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później.
Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić?
Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju.
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka objaśnia, na czym polega istota ścieżki technicznej — z zaznaczeniem, że umiejętność dostosowania aspiracji konkretnej osoby do potrzeb organizacji jest sztuką, szczególnie w wypadku inżynierów, którzy mają wnieść istotny wkład na wysokim poziomie. Dzięki lekturze zrozumiesz swoją rolę w firmie, rozwiniesz myślenie strategiczne i nauczysz się wyznaczać standardy pracy technicznej. Przekonasz się, że możesz się stać liderem bez bezpośredniego zarządzania, dowiesz się, jak planować z wyprzedzeniem i podejmować właściwe decyzje techniczne, a także jak się rozwijać jako ekspert w swojej dziedzinie. Zrozumiesz znaczenie szerokiej, strategicznej perspektywy, przyswoisz taktyki prowadzenia projektów i określisz, co oznacza pojęcie dobrej inżynierii w Twojej organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Jesteśmy zwierzętami, które nie potrafią pozbyć się swoich lęków, wpływających destrukcyjnie na postrzeganie otaczającego nas świata. Niemal każde wydarzenie osądzamy w kategoriach ryzyka. Wyolbrzymiamy niebezpieczeństwa i własną słabość. Ciągle koncentrujemy się na przeciwnościach, które mogą się zdarzyć. W okresie pomyślności to nie problem - możemy pozwolić sobie na luksus zmartwień. Jednak gdy dopadają nas prawdziwe problemy, postawa lękowa bywa wyjątkowo niebezpieczna. W takich chwilach trzeba działać - stawić czoła rzeczywistości, rozwiązać problem i ruszać śmiało przed siebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja
Absolutnie nie! Dzięki tej książce nauczysz się metod pomocnych w opanowaniu dowolnego materiału. Techniki te opracowano na bazie osiągnięć neuronauki i psychologii kognitywnej, aby w maksymalny sposób wykorzystać cechy ludzkiego mózgu i jego naturalne możliwości. Poszczególne metody zostały dodatkowo przetestowane i wzbogacone o doświadczenia licznych mistrzów uczenia się. Zawarty tu materiał pozwoli Ci na błyskawiczne zgłębienie dowolnej dziedziny: matematyki, języka obcego, programowania, karate czy gotowania. Nawet jeśli uważasz, że jakaś konkretna dyscyplina wykracza poza Twoje możliwości, szybko się przekonasz, że dzięki podanym tu praktycznym wskazówkom możesz ją poznać na wybitnym poziomie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę - kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku? Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google - szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! - to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%)
O autorze książki
Michał Wawrzyniak (urodzony 10 kwietnia 1976 roku w najstarszym mieście w Polsce, Kaliszu), pseudonim sceniczny Kołcz Majk, autor, biznesmen, mówca, artysta i filantrop.
Autor trzech książek: super bestsellera „Guru Kultu..ry” (sprzedane ponad 23 tysiące egzemplarzy), bestsellera „HejtoHolik” (o nakładzie blisko 13 000 egzemplarzy) oraz najnowszej, wydanej w 2017 roku „Nie Interesuje Mnie Bycie Zwykłym Człowiekiem” (10 000 egzemplarzy). Wszystkie trzy zostały przetłumaczone na język angielski, „Guru Kultu..ry” posiada również tłumaczenia na język hiszpański oraz japoński! Książki Michała Wawrzyniaka znajdują swoich czytelników nieprzerwanie od momentu wydania, zyskując status klasycznych wydań gatunku „self-help”. Nowe wydania książek i ich odbiór na rynku stawiają Michała Wawrzyniaka na ugruntowanej pozycji jako rzetelnego i poczytnego autora.
Michał Wawrzyniak to trener rozwoju osobistego i biznesowego. Mówca sceniczny, postać budząca ogromne emocje, obok której trudno przejść obojętnie. Podczas swoich edukacyjnych show propaguje idee „Zawsze i Wszędzie Możesz Wszystko”, „Zakaz Stękania” oraz „Głodni Życia” i „Nie Interesuje Mnie Bycie Zwykłym Człowiekiem”.
Twórca największej Europejskiej platformy VOD z edukacyjnymi programami szkoleniowymi jednego trenera (kilkaset szkoleń!) Wayup.pl
W 2007 założył firmę szkoleniową MentalWay, świadczącą usługi z zakresu rozwoju osobistego i biznesowego. Twórca postaci scenicznej Kołcza Majka, która nie przebierając w słowach intensywnie wpływa na widza (nie tylko siedzącego w kilkutysięcznym audytorium, ale i przed ekranem). Od ponad dekady stosując połączenie teatru, przepięknej scenografii oraz wcielania się w różne postaci sceniczne, dociera nie tylko do głowy, ale i do serc uczestników swoich wystąpień.
Pomysłodawca i główny inwestor w brand odzieży motywacyjnej Mental Wear, pomysłodawca i właściciel powstającego resortu wypoczynkowego Mental Shelter.
Jest jedynym tak aktywnie działającym na polu charytatywności autorem książek rozwoju osobistego oraz mówcą motywacyjnym. Jako ambasador i mecenas dwóch największych platform crowd fundingowych w kraju (Wspieram.to oraz Polak Potrafi) nie tylko wsparł wiedzą oraz osobiście dofinansował kilkadziesiąt z akcji, ale również zorganizował największą ogólnopolską kampanię dotyczącą mowy nienawiści. Hejbuster zebrał kwotę grubo ponad pół miliona zł, stając się największą w historii akcją tego typu. Dzięki akcji kilkanaście miast wzięło udział w darmowym promowaniu odporności na hejt.
Jego najnowsza książka to Kto Ci Ukradł Marzenia, która pojawi się w księgarniach w ciągu najbliższych miesięcy.
Ebooka "Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają (10) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: martamrowiec.pl Marta MrowiecRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W XXI wieku hejt jest problemem bardzo szerokim, problemem, który wiele osób woli zamieść pod dywan i od którego się odcinamy. Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy cię oczerniają to pierwsze próby zdefiniowania hejtu a do tego pozycja bardzo i wciągająca.
Jeszcze przed lekturą Hejtoholika mogliście zobaczyć we wpisie Po okładkach, że podobała mi się jej szata graficzna. Ten zabawny ludek może stać się symbolem hejterów. Osób, z którymi mamy styczność na co dzień, które nie raz ingerują w nasze życie, i które potrafią ranić słowem. Michał Wawrzyniak stara się w swojej książce uzmysłowić czytelnikowi na czym polega problem hejtu oraz jak sobie z nim radzić. Ba! Pokazuje, że jesteśmy w stanie obrócić go na naszą korzyść. Nie jest to jednak nawoływanie to publicznego tępienia i szykanowania hejterów. Tutaj nie sprawdza się zasada oko za oko. Wszystkie poruszane kwestie zostały poparte przykładami zarówno z życia autora, jak i jego znajomych. Znajdziemy tutaj historie nie raz bardzo prywatne, takie które nas rozbawią a nawet wzruszą.
Pamiętacie kampanie społeczną, która odnosiła się do przemocy psychicznej? Dziewczyna z nadwagą w środku szatni a wokół niej zbiegowisko osób z telefonami? Lub akcję Jarosława Kuźniara #ryjKuźniara? Takie akcje i książki jak Hejtoholik są potrzebne, by uświadamiać społeczeństwo i nakłaniać je do odpowiedniej reakcji.
Smutne i przerażające w jakim świcie żyjemy. Przypadek 13-letniego Damiana, Maddinka i komentarze po jej śmierci (różnice między trollem a hejterem również zostały wyjaśnione w książce). Nigty nie wiesz co skrywa wnętrze drugiej osoby, czy jedno zdanie, które napiszesz, drobna złośliwość nie przyczynią się do tragedii. Ile razy wyładowywałeś swoje frustracje w sieci? Wylewałeś wiadro pomyj pod postami? Jak często byłeś agresywny? Jak często spotkałeś się z hejtem skierowanym w Twoją osobę i nie wiedziałeś co zrobić? Michał Wawrzyniak uświadamia czytelnika, pokazuje różne warianty walki i radzenia sobie z hejtem, jednak to Ty decydujesz. Hejtoholik jest napisany lekkim i dosadnym językiem. To nie jest kolejny poradnik przepełniony mądrościami życiowymi. Autor wie o czym pisze i stroni od banałów. Pokazuje jak stać się hejtbusterem – człowiekiem, który przechodzi stopniowo od strachu po czerpanie korzyści z hejtu. Przydatne zwłaszcza, gdy jesteś osobą, która na co dzień wystawiana jest na komentowanie i ocenę przez osoby, których nie zna.
Hejtoholik nie rozwiąże problemu hejtowania, ale mam nadzieję, że sięgną po nią osoby, które nie potrafią radzić sobie z tym problemem a dzięki niej spojrzą na niego z innej perspektywy. A hejterzy? Swoim zwyczajem pewnie ją zhejtują. Mądra, lekka, miejscami śmiertelnie poważna, ale też zabawna próba spojrzenia i zdefiniowania hejtu. Problem ten zapewne z czasem będzie się poszerzał, gdyż zmierzamy w stronę, gdzie wyrażanie własnego zdania odbywa się na płaszczyźnie wirtualnej, a w realnym świcie boimy się zabrać głos w rozmowie, nie mówiąc już o otwartym hejtowaniu. Powinno się o tym mówić jak najwięcej. Słowa czasami potrafią zranić dużo bardziej niż czyny. Zastanówmy się czasami nim coś napiszemy kogo mamy po drugiej stronie i jak on to przyjmie. Musimy być, jednak świadomi, że hejterzy tym żyją, każdy komentarz stanowi dla nich pożywkę, by podbudować własne ego. Czasami trzeba dać im się wirtualnie wyżyć, wówczas postawmy się w sytuacji tej osoby i spróbujmy racjonalnie wytłumaczyć jej postępowanie. I chociaż wnioski mogą być absurdalne, lepiej zniesiemy hejt a nawet będziemy potrafili obrócić go na naszą korzyść. -
Recenzja: moznaprzeczytac.pl sh; 2016-03-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Do przeczytania tej książki przekonał mnie tytuł, a właściwie podtytuł – „…jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają„. Najbardziej abstrakcyjną rzeczą wydawała mi się możliwość zarabiania na hejterach. O ile nie jest obce nikomu już zjawisko internetowego wylewania żółci, o tyle możliwość praktycznego przekucia hejtu na własną korzyć zaciekawiło mnie najbardziej. Jak się bronić, jak walczyć i jak przetrwać hejt? Czy tego właśnie dowiemy się zHejtoholika?
Zjawisku hejtingu przestało być typowo wirtualną uszczypliwością. Oprócz internetowych, prostych poradników pojawiają się także poważniejsze publikacje, a nawet i naukowe rozprawy, co świadczy o tym, że temat zaczyna być traktowany całkiem serio. Sam fakt, że jest to zjawisko jak najbardziej realne i zagrażające nie tylko naszej strefie komfortu, ale także fizycznemu bezpieczeństwu niech świadczą doniesienia z całego świata na temat pobić, rozbojów czy nawet samobójstw za krytykę – i nie chodzi tu o przejawy jakiegoś fanatyzmu, lecz o działania zwykłych ludzi, którzy przegrali z samymi sobą i dali się złamać przez innych.
Autorem książki jest Michał Wawrzyniak, pochodzący z Kalisza biznesmen i filantrop o bardzo nietuzinkowej osobowości. Założyciel firmy szkoleniowej MentalWay, pomagającej uwolnić potencjał osobisty i biznesowy drzemiący w każdym z nas. To czym się wyróżnia Wawrzyniak to jego bezpardonowość i walenie prosto z mostu – jego styl trzeba po prostu zaakceptować albo zrezygnować. Nie inaczej jest w Hejtoholiku, który napisany jest sposób bardzo bezpośredni, czasem wręcz dosadny, żeby nie powiedzieć że wulgarny.
Sama książka koncentruje się na hejcie i na dość pokrętnej analizie tego czym jest to zjawisko, jakie są jego przyczyny i jak się przed nim zabezpieczyć. Autor próbuje uzyskać odpowiedź na pytanie gdzie kończy się krytyka, a zaczyna się hejting? W krótkich, przeważnie 1-2 stronicowych podrozdziałach znajdziemy luźne przemyślenia lub interpretacje autora na hejt w różnej formie oraz to kim są i co kieruje hejterami. Ponadto, tekst wzbogacony jest o historie osób, które przez hejt w życiu miały delikatnie mówiąc ‚”pod górkę”. W książce znajdziemy nawiązania do innej książki Michała Wawrzyniaka – GURU KULTU..ry, w której autor również odnosi się do tematyki własnej wartości.
Czy jednak książka spełniła moje oczekiwania? Jest kilka zastrzeżeń. Przede wszystkim styl pisania autora nie bardzo odpowiada formie poradnika jaką (prawdopodobnie) miała być ta książka. Pełno tutaj jest dygresji, wstawek, a czasem wręcz niepotrzebnych monologów. Brak dystansu i nacechowanie emocjonalne autora, powodują, że w książce dużo jest tzw. lania wody. Taki styl byłby bardziej odpowiedni i akceptowalny dla wywiadu, felietonu czy luźnych przemyśleń i nie chodzi tutaj o wulgaryzmy oraz bezpośredniość, bo te akurat pasują do tak ciężkiego tematu. Jednak można wręcz odczuć, że książka miała stanowić promocję osoby autora i jego kilku znajomych. Początkowo informacje zawarte w książce, chociaż dotyczą ważnych spraw zostały nieco powierzchownie potraktowane, ale znajdziemy za to dużo nawiązań do innych osób, ich książek czy zostaniemy zachęceni do odwiedzenia stron internetowych.
Nie znajdziemy tutaj za wiele praktycznych porad co zrobić, bardziej jak dobrze nastawić się do w walki z hejtem. Również nieco uogólniając, można powiedzieć, że główną pointą książki jest uświadomienie, że żeby obronić się przed hejtem nie należy na niego zwracać uwagę i robić swoje. Brakuje tutaj bardziej naukowego podejścia do tematu, a informacje z pogranicza psychologii również nie są dobrze rozwijane (np. wspomniana epizodycznie teoria Godmana). Najbardziej wartościowe uważam jednak ostatnie rozdziały. Znajdziemy tam wymienienie i opisanie 12 „archetypów hejtoholików” – mimo żartobliwej formy, myślę że każdy czytelnik przynajmniej w jednym archetypie znajdzie jakiś zestaw cech wspólnych – warto nad tym chwilę dłużej się zastanowić. Są też metody jak obrócić hejt na swoją korzyć, czyli jak hejterzy mogą generować szum informacyjny i pożądany większy ruch na stronie. Pomimo, że temat nie został wyczerpany, jednak autor dość dobrze zarysował strategię działania. Podobnie jeżeli chodzi o metody radzenia sobie z hejtem i odpowiadania na niemiłe zaczepki. Co prawda są przykłady i recepty, ale wydaje się tego mało jak na ogromne możliwości hejtu jaki może na nas spłynąć każdego dnia.
Chociaż książka miała potencjał na coś więcej i pomimo zapewnień autora, że hejt jest bardzo poważnym zjawiskiem to Hejtoholik nieco trywializuje ten problem. Paradoksalnie, myślę że Michał Wawrzyniak posiadający ogromne doświadczenie w tym temacie, nie to miał na celu. Jednak wyszło jak wyszło. Wartościową warstwą książki pozostają wciąż świadectwa osób które zmierzyły się z hejtem (w tym i sam autor). Historie te motywują i pozwalają spojrzeć na życie z innej strony. Generalnie książkę ze względu na krótkie rozdziały można czytać „z doskoku”, ale wątpię żeby była to wciągająca lektura dla osób które chcą tylko zgłębić zagadnienie hejtu (tutaj polecam „Nienawiść w czasach Internetu” Aliny Naruszewicz-Duchlińskiej). Książka jednak może stać się przydatna dla osób borykających się ze zjawiskiem hejtu, którzy mogą odnaleźć w niej zrozumienie, motywacje i „energetycznego kopa” do wyjścia z toksycznej sytuacji. -
Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz KiszłoRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Miałem zgrzyt z tą książką. Zaproponowano mi ją do zrecenzowania i dobrą chwilę zastanawiałem się czy pasuje do tematyki podejmowanej na blogu. Przekonał mnie fakt, iż autor wspomina o zarabianiu na hejcie. Przeczytałem i mam mieszane uczucia. Po pierwsze background dla książki, bo jest to bardzo istotne. Jej autor to Michał Wawrzyniak, który prowadzi firmę Mentalway. Nie będę chyba daleki od prawdy mówiąc, że jest coachem i kimś w rodzaju polskiego Tima Robbinsa (napisałem recenzję jego książki - link). Nie cieszy się w internecie szczególną estymą i na własnej skórze wie co to hejt. Pod każdym materiałem na jego temat dosłownie wylewano na niego wiadro pomyj do takiego stopnia, że stawało się to groteskowe. Oddając więc cesarzowi co cesarskie sądzę, że obok Jarosława Kuźniara i paru innych osób jest naprawdę odpowiednią osobą do napisania tej książki. W środku znajdziemy m.in.: historie znajomych z jego otoczenia, którzy opowiadają o konsekwencjach hejtu, który ich dotknął, oraz próbę zrozumienia hejtu. Jest szansa, że ktoś plujący dotychczas jadem po przeczytaniu tej książki zmieni swój stosunek. Jest wszak szansa, bo nie każdy zdaje sobie sprawy, że jest hejterem. Personalnie mi akurat nie pomogła, bo już wcześniej sam doszedłem do wniosku, że zamiast bezsensownie tracić energię na dopieprzaniu komuś wolę ją spożytkować na coś co przyniesie mi pożytek. Nie sposób nie powiązać tego faktu, że największymi hejterami są osoby, które zarabiają mało, a zamiast wziąć się do pracy nad sobą czepiają się dla przykładu znanych blogerów, że tyle biorą za jeden tekst. Zamiast potraktować to jako inspirację próbują dogryźć. Ja również mam niestety za uszami i również byłem celem hejtu. W porządku, a czy jest tu coś o zarabianiu na hejcie? Jest i czekałem na poświęcony temu rozdział. Jestem rozczarowany, bo opiera się to na tym, że hejterzy są naszą tubą marketingową. Wystarczy wspomnieć Tomka Tomczyka, czy Jarosława Kuźniara, którego niektórzy poznają właśnie dzięki hejterom. Kiepski model biznesowy, niezależy od nas, a przy tym uprzykrzający nam życie. Finalnie dla kogo jest ta książka? Dla osób z jakiegoś powodu zainteresowanych tą tematyką, bo pozycji na ten temat nie ma chyba wcale.
-
Recenzja: Lubimy Czytać Anna; 2015-12-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
,,Hejt” (spolszczony wyraz ,,hate”, czyli nienawidzić) jest zjawiskiem na tyle powszechnym, że prędzej czy później dotyka każdego, kto aktywnie spędza czas w Internecie.
Bezpodstawne wyzwiska, groźby, ośmieszanie, szykanowanie innych pod płaszczykiem anonimowości - tego typu działania, tak dobrze nam znane, uznajemy już za ponurą normę. Milczące przyzwolenie na ,,hejt” staje się coraz częstsze, a gwałtowniejsze reakcje osób obrażanych - wyśmiewane: ,,Musisz się przyzwyczaić”, ,,Nie przesadzaj, jesteś przewrażliwiony”.
Hejterzy - ludzie, którzy wyrażają publicznie swoją nienawiść, zwłaszcza na portalach internetowych takich jak YouTube i Facebook - opanowali już nie tylko sieć. Spotykamy się z nimi na ulicy, w pracy, czasem nawet wśród znajomych i rodziny. Celem ich działania jest szerzenie agresji, gniewu i wzbudzanie niepożądanych emocji.
Michał Wawrzyniak, autor książki ,,Hejtoholik”, wyjaśnia, dlaczego nie powinniśmy tolerować wyrządzania innym krzywdy, chociażby w tak pozornie nieszkodliwej formie. Wnikliwie zgłębia temat ,,hejtowania”, a jego obserwacje w połączeniu z życiowym doświadczeniem i przemyśleniami tworzą wartościowy, interesujący poradnik.
,,Przestańmy być bierni. Przestańmy się oszukiwać, że gdy nie będziemy czegoś zauważali, to problem się rozwiąże. (...) Musimy łączyć się w grupy wsparcia i nie tylko szukać rozwiązań, ale i po prostu pokazywać innym, że koniec z biernością.”
Autor zastanawia się nad motywacjami internetowych (i nie tylko) agresorów. Zwraca uwagę, czego można się spodziewać ze strony innych ludzi i wprowadza rozróżnienie między ,,hejterem”, a tzw. ,,trollem”. Różnice wydają się subtelne, ale mają duże znaczenie.
Gdzie kończy się krytyka, a zaczyna hejt? Jak radzić sobie z tym drugim? Jak mu zapobiegać? Do czego może doprowadzić? I w końcu: jak zrobić z hejterów darmową siłę roboczą, dzięki której zarobimy? Na te i wiele innych pytań czytelnik znajdzie odpowiedź w treści książki.
,,Dla kogo jest książka ,,Hejtoholik”? W pierwszej kolejności dla tych, którzy przez niezrozumienie innych cierpią z powodu ich komentarzy oraz błędnych opinii. Dla takich osób, które zarówno już dziś się przejmują, jak i tych, które jeszcze tego nie robią, udając, że ich to nie dotyczy.
Na końcu oczywiście dla każdego z nas, kto chciałby sprawdzić, jak nie przegiąć i nie stać się osobą kipiącą oraz plującą jadem dookoła”.
Niestety, pomimo dobrych intencji i pomysłów, książka ma również parę wad. Za jedną z nich uważam język. W wypowiedziach Wawrzyniaka często pojawiają się wyrażenia potoczne i przekleństwa, co może niektórych razić. Ponadto, mimo sympatycznego usposobienia autora, jego wypowiedzi są momentami zbyt emocjonalne. Brakuje mu dystansu, który pozwoliłby na przyjrzenie się poszczególnym zagadnieniom neutralnie i bez gwałtowniejszych uczuć.
Mimo wszystko uważam, że warto zapoznać się z ,,Hejtoholikiem” - jest wartościową książką, obfitym w przykłady i cytaty. Dla niektórych może być tylko ciekawostką z pogranicza socjologii, dla innych - przewodnikiem po szkodliwych internetowych relacjach i wskazówką, jak sobie z nimi radzić. -
Recenzja: Niedoskonała Mama Marta Szyszko; 2015-12-17Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kiedy ludzie są mili, świat staje się lepszy, a gdy hejtują…
Słyszeliście o tym, że w niektórych krajach, takich jak Grecja, Bali, nie ma depresji? Nawet w obliczu kryzysu ludzie są wrażliwi na siebie, serdeczni, zżyci w lokalnych społecznościach. Zamiast patrzeć spode łba, pytają o dzieci, zdrowie i samopoczucie. I wcale nie po to, by chwalić się kolejną szóstką lub sukcesem większym od sąsiada.
Po przeprowadzce do podwarszawskiej dzielnicy (gdzie kończy się miasto, a zaczyna inna miejscowość) doświadczyłam zbawiennego wpływu tej społeczności. Tu ludzi nie ogarnęła znieczulica i anonimowość. Spożywczy sklepik to mała enklawa, w której możesz zostawić znaleziony w lesie smartfon i wiesz, że zostanie przekazany właścicielowi, który będzie tędy przechodził po drodze z pracy.
Jeśli jedziesz z dzieckiem do przedszkola rowerkiem, ma miejsce bunt i musisz dziecię wziąć na ręce, porzucając sprzęt sportowy na chodniku, w drodze powrotnej nie tylko zgarniesz rowerek, ale zbiorowisko przechodniów spyta czy już wszystko dobrze, i czy chłopiec już nie płacze.
Mijasz te same twarze, podświadomie się uśmiechasz, kiedy codziennie w sklepie spotykasz kobietę z synkiem, wiesz, że chłopiec ma na imię Marcel, wszyscy to wiedzą. Robi ci się ciepło na sercu, gdy słyszysz znajome imię wypowiadane przez mamę. Wciąż ta sama sekwencja zdarzeń. Ciebie też znają, wiedzą, że twój syn zawsze próbuje wydusić kolejny słodycz po przedszkolu, i że pozwolisz mu tylko na jeden, co spotka się buntem. Będą się pod nosem uśmiechać i zagadają go przy kasie, tak, że zapomni o niesprawiedliwości losu.
Wchodzisz na osiedle, mijasz sąsiada, z którego córką dzieci latają całe wakacje po podwórku, do którego wpadają, a czasem do ciebie. Żyjesz w myśl zasady – wszystkie dzieci nasze są. I nikt nie jest obcy, każdy zasługuje na uśmiech i powitanie.
To teraz dla przeciwwagi pomyśl, jak działa hejt:
„Dla nas istotne jest jedno: konkurencja jest ogromna. Ciśnienie, jakie ona wytwarza, wpływa na wszystkich. Nielicznym daje kreatywność, sprawiającą, że osiągają więcej niż inni. Wielu ludziom przynosi wątpliwości, które zatrzymują ich zamrożonych w progu pomiędzy marzeniem, możliwościami, a realnym planowaniem działań oraz osiągnięciem sukcesu.” Michał Wawrzyniak
Ci drudzy swoją negatywną energię przelewają na Ciebie. Widzą, że się starasz, że osiągasz wyniki i zamiast brać z Ciebie przykład, upijają Twoją wiarę w siebie. Byś stał się taki, jak oni. Wybił sobie z głowy kroczenie pod prąd, wrócił do szeregu.
„Nie wiem jak ty, ale ja nie chciałbym żyć na planecie kalek, kopii i robotów.” Michał Wawrzyniak
Co ci robi hejt?
Możesz próbować jego negatywne skutki ignorować. Medytować i unikać emocji, które w tobie wzbudził, ale to droga donikąd:
„Im więcej hejtu przyjmiesz, tym większą agresję, złość i wręcz nienawiść skumulujesz w sobie.”
„Na początku przestajesz wyrażać siebie, ponieważ boisz się, że inni natychmiast to ocenią.”
„Trwało to tak długo, że stałeś się po prostu oschły, może złośliwy, może smutny. Mało kto (o ile ktokolwiek) pamięta Cię w radosnym stanie kreatywnej twórczości. Chwili, gdy pomysły i idee tryskały z Ciebie niczym ze źródła.” Michał Wawrzyniak
Czy masz obowiązek tolerować hejt?
„Pokazując to, co robisz, ściągniesz zazdrość wielu.” „Rób swoje i olewaj zazdrość, inaczej zostaniesz zarażony.” Michał Wawrzyniak
Gdy masz do czynienia z anonimem w sieci, sprawa jest prosta – moderujesz, blokujesz, kasujesz zjadliwe komentarze. Niestety hejt może też płynąć od bliskich, kogoś z rodziny:
„A wydawałoby się, że w kręgach rodzinnych powinna być odczuwalna wspólna więź, gdzie każdy jest ostoją dla drugiej osoby. Może być również tak, że ten ktoś więcej czasu poświęca na zamartwianie się, co z ciebie wyrośnie, zamiast na zrozumienie tego, czym się zajmujesz. Kanibal Familiaris, jeśli bardzo negatywnie nastawiony, czerpie przyjemność z udowadniania bliskiej osobie, że ta nie może, że nie potrafi, że nie ma nawet po co zaczynać. Ta forma hejtu najbardziej boli, bo słowa od najbliższych trafiają prosto w serce. Kochasz tę osobę, jednak słyszysz od niej słowa, które cię ranią i są przyczyną twojej rezygnacji. Przez to, co mówi, poddajesz się.”
„Wniosek jest prosty: nie każdy, z kim wyruszysz na wyprawę, dotrze z Tobą do jej celu. Miej odwagę uzupełniać zespół, zmieniać jego skład, ponieważ to Twoje życie i to Ty decydujesz!” Michał Wawrzyniak -
Recenzja: dlaLejdis.pl Ilona Kowalska, 2015-12-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Przez hejt ludzie tracą wiarę w siebie, zapadają na depresję, popełniają samobójstwa. Cel hejtera jest zawsze taki sam: ośmieszyć, zniszczyć, zdeptać.
Każdy z nas, choć raz w życiu, był celem ataku słownego. Dawniej prym w wymyślaniu niestworzonych historii wiodły osiedlowe plotkarki. Dziś zjawisko to przeniosło się do Internetu i występuje w nim, w swojej najbardziej obrzydliwej postaci. Przez hejt ludzie tracą wiarę w siebie, zapadają na depresję, popełniają samobójstwa. Cel hejtera jest zawsze taki sam: ośmieszyć, zniszczyć, zdeptać.
Po książkę Michała Wawrzyniaka sięgnęłam z ciekawości. Zwykle nie interesuję się literaturą z zakresu rozwoju osobistego. Tym razem było inaczej. Sprawa dotyczyła hejtu, zjawiska, które w Internecie zatacza coraz szersze kręgi. Od zawsze uważałam, że najlepszą bronią na hejtera jest ignorowanie. Autor uświadomił mi, że zbyt wiele osób sądzi podobnie i nie reaguje na ataki w sieci, przez co hejt rozprzestrzenia się jak złośliwy wirus. Książka Michała Wawrzyniaka zmienia myślenie o hejcie i podpowiada jak z bolesnych komentarzy wyciągnąć korzyści. Nie wierzycie? Zdaniem autora przed internetową mową nienawiści można skutecznie się bronić. Michał Wawrzyniak, bez zbędnego moralizatorstwa, obrazuje czym jest hejt i jakie są jego skutki.
Kto się rozczaruje po lekturze „Hejtoholika”? Fani podniosłego języka i gotowych rozwiązań. Dlatego, jeśli nie przepadacie za swobodnie prowadzonym stylem wypowiedzi, „Hejtoholik” może was drażnić. Książka nie spełni także oczekiwań osób, które spodziewały się poradnika ze szczegółowo rozpisanym planem postępowania. Autor opisuje doświadczenia ludzi, którzy mieli do czynienia z hejtem, ale wnioski czytelnik powinien wyciągnąć sam. Być może dlatego część odbiorców uważa, że z „Hejtoholika „nie dowiedziała się niczego konkretnego”. Odbiorca dostaje jedynie wskazówki i jeśli nie jest typem refleksyjnego myśliciela, ta książka będzie dla niego stratą czasu.
O czym jest Hejtoholik? Dla mnie to nie tylko pozycja przybliżająca zjawisko hejtu. Owszem, poznajemy motywy działania hejtera, dostajemy podpowiedzi jak walczyć z przemocą w sieci, a nawet jak zarabiać na hejcie. Jednak nie to jest najważniejsze. Michał Wawrzyniak, być może nieumyślnie, napisał książkę o marzeniach. O tym, że choćbyśmy setki razy zginali kark pod ciężarem życia, to z każdej próby można wyjść zwycięsko. Trzeba tylko mieć cel i dążyć do niego, nawet jeśli inni w nas nie wierzą. I w końcu. „Hejtoholik” jest także świetnym odbiciem przywar ludzkich. Jest obrazem zakompleksionych, zazdrosnych ludzi, którzy znienawidzą każdego, kto wyjdzie przed szereg. -
Recenzja: fantasy-bestiarium.blogspot.com DarkLightRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają" to książka trafiająca bardzo mocno w temat współczesnych czasów. Większość z nas z pewnością spotkała się z hejtem w mniejszym bądź większym stopniu. Osoby, które pracują w szeroko pojętych mediach bardzo często są narażone na ataki hejterów. Ostatnimi czasy hejterstwo stało się już niemal chorobą oraz... całkiem niezłym sposobem zarabiania nie małych pieniędzy.
Książka zawiera liczne opowieści o przykładach na prawdę uciążliwych hejterów i ich wpływu na życie w internecie. Hejtoholizm jest na prawdę poważną choroba i uzależnieniem, potrafiącym zniszczyć życie nie tylko osoby uzależnionej. Mocną stroną tej publikacji są liczne przykłady z życia wzięte unaoczniające problem, który z roku na rok narasta w zastraszającym tempie. Autor uzmysławia nam, że problem hejtu prędzej czy później dotknie i nas samych, czy tego chcemy czy nie. Przybierając na sile ostatnimi czas wydostaje się już z wirtualnego świata i zaczyna doskwierać również w życiu realnym. Głośne przypadki samobójstw uczniów szkół po nękaniu w wirtualnym świecie, odbiło się bolesnym piętnem w życiu realnym. Teraz już nie tylko młodzi ludzie są narażeni na nękanie w cyber przestrzeni, ale i wszyscy użytkownicy sieci, którzy w mniejszym bądź większym stopniu korzystają z internetu. Rozpowszechnienie Facebooka i innych mediów społecznościowych sprzyja zwiększonej aktywności hejterów. Co za tym idzie narażeniu przeciętnego użytkownika na niemiłe sytuacje lub nawet nękanie. Książka ta pokazuje pewne sposoby jak można sobie radzić z hejterami i jak nie narażać się na ich wpływ. Michał Wawrzyniak doskonale zgłębił temat i podzielił się obficie swoją szeroką wiedzą. Z pewnością jeszcze nie raz skorzystam z zawartych w tej pozycji rad.
"Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają" pokazuje mroczną stronę internetu, uzmysławia częstokroć pomijane fakty tego rozrastającego się zjawiska. Pozycja ta pomaga się nauczyć przydatnych technik do walki z hejtem. Zawarto w niej również techniki jak się na niego uodpornić i sprawić aby nie był, aż tak uciążliwy. Serdecznie polecam. -
Recenzja: Dominika Makowska; 2015-11-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Hejting zbiera żniwo, odkąd tylko dostrzegliśmy potęgę, jaka tkwi w Internecie. Od niedawna jednak mówi się o nienawistnych i szkodliwych słowach wymienianych w czeluściach sieci jak o faktycznym problemie i zjawisku generującym negatywne konsekwencje.
„Hejtoholik” jest owocem akcji crowdfundingowej przeprowadzonej na portalu Wspieram.to. Premierze książki towarzyszy rozbudowana akcja promocyjna mająca na celu uświadomienie Polaków, czym jest hejt oraz jak z nim walczyć. A z hejtingiem spotyka się każdy użytkownik sieci na forach, w mediach społecznościowych i popularnych portalach. Słowa nienawiści, agresywne komentarze, niekonstruktywna krytyka obrażająca innych – to zasadnicze filary hejtingu, które wzmacniane są złudzeniem anonimowości, którym otula nas Internet. Czując się bezkarni, nierozpoznani, z łatwością szafujemy napastliwymi i wulgarnymi słowami i nie myślimy o tym, że słowa takie wysłane w eter potrafią miażdżyć równie silnie jak te wypowiedziane pełnym głosem.
Michał Wawrzyniak, autor „Hejtoholika”, szkoleniowiec, mentor i przedsiębiorca, dobrze poznał zjawisko hejtingu. Teraz nadszedł czas, w którym postanowił zwrócić uwagę internautów na ten problem; w kampanii społecznej edukuje Polaków, a jego przekaz wzmacnia wydany niedawno „Hejtoholik”. A o czym to książka? O doświadczaniu przez autora hejtingu, o doświadczaniu hejtingu przez osoby autorowi znane. I o konsekwencjach, jakie hejting ze sobą niesie, czyli o obniżonej samoocenie, kłopotach w relacjach interpersonalnych i komforcie życia, który obniża się radykalnie, gdy stajemy się ofiarą hejtingu. I choć opowieść autora okraszona jest licznymi przykładami, próżno szukać w niej konkretnej recepty na rozwiązanie problemu. Książka jest raczej zwróceniem uwagi na hejting, zasygnalizowaniem niebezpieczeństwa, jakie może on generować. Poszukiwacze gotowych rozwiązań będą rozczarowani lekturą, nie znaczy to jednak, że jest ona bezwartościowa. To silny głos sprzeciwu wobec hejtingu w bezdennym oceanie obojętności. -
Recenzja: DobreRecenzje.pl Edyta; 2015-11-11Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Założę się, że każdemu z Was zdarzyło spotkać się z tzw. „hejtem” lub też z obmową różnego rodzaju i zazdrością. Ale czy zastanawialiście się dlaczego ludzie to robią? Dlaczego my tak często to robimy? Bo przecież każdy z nas kiedyś kogoś obgadywał, lub komuś czegoś zazdrościł. Czy jednak nie lepiej zamiast zazdrościć i obmawiać, potraktować czyjeś szczęście i dobrobyt jako porządną motywację dla nas? Tylko ciężka praca doprowadzi nas do sukcesu.
Te i wiele innych tematów w swojej książce „Hejtoholik” Michał Wawrzyniak podejmuje i wyjaśnia. Na pewno zauważyliście, że w internecie coraz więcej tworzy się grup właśnie typowo do hejtu, ale Wawrzyniak spogląda na to trochę z innej strony. Musimy sobie uświadomić, że choćby codzienne czytanie takich hejtów i komentowanie sprawia, że uczestniczymy w jakiejś części społeczeństwa. Czyżby więc to integrowało?
Wszystkiego dowiecie się po przeczytaniu tej książki, a uwierzcie że warto.
Rysunek na okładce, może nie bardzo zachęca do zainteresowania się książką, lecz nie oceniamy podobno książek po okładce.
Książka jest przewspaniała, wręcz nie sposób się od niej oderwać. Jest wiele historii po to, aby nam lepiej przybliżyć i wyjaśnić dany temat, lecz jak sam autor mówi „nie kawa na ławę”. Czytając taką książkę na pewno macie na tyle rozumu, żeby przez chwilę się zastanowić i wyciągnąć z danego rozdziału wnioski.
Słownictwo jakim posługuje się autor, jest dobitne i takie, aby każdy zrozumiał, a przede wszystkim się zainteresował. Nie ma przebierania w słowach, czasem znajdziemy nawet przekleństwo.
Podrozdziały są krótkie i bardzo przystępne w odbiorze, a rozdziały oddzielone są czarnym tłem, a na nim sentencja wypisana białymi literami. Prawdę powiedziawszy, to poświęcicie na przeczytanie książki niedzielę i będziecie po lekturze.
Jeszcze nigdy nie spotkałam się z taką książką. Zadziwia swoim przekazem, oryginalnością i treścią. Polecam.
Komu polecam: szczególnie młodzieży, nie tylko osobom uzależnionym od hejtu, ale także tym którzy bardzo często stają się tego ofiarami. Przeczytajcie i spójrzcie na sprawę z innej strony. -
Recenzja: klinikaecommerce.pl Zbigniew Tobolski; 2015-10-07Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Z całą pewnością spotkałeś się z hejtem. Nie mogłeś się z nim nie spotkać, bo wokół jest go tyle, że dla każdego starczy. A jeśli jeszcze w dodatku robisz w życiu coś o szerszym zasięgu, to spotykasz się z nim stosunkowo często. Od hejtu można się uzależnić… Wpaść w hejtoholizm.
Książka Michała Wawrzyniaka
zrobiła ze mną przy pierwszym kontakcie dokładnie to, co powinna. Otworzyłem losowo. 212 strona. 3 sekunda lektury i już mi gratulują! Miło, gdy autor zna potencjalnego czytelnika. Jeszcze milej, gdy autor zna się na tym, o czym pisze. Dokładnie takie wrażenie ma się czytając Hejtoholika. Wawrzyniak rozumie i wyjaśnia różnicę między hejterem i trollem. Klasyfikuje hejterów (choć jest to zbiór otwarty). I pokazuje fazy, w których rodzi się „hejtbuster” – człowiek przechodzący stopniowo od strachu po czerpanie korzyści z hejtu.
Uważasz Wykop za internetowy rynsztok? Jesteś idiotą.
Michał wyjaśni ci dlaczego. Bo nie każde miejsce, w którym spotkasz się z hejtem jest złe samo w sobie – musisz zdawać sobie sprawę z tego, że hejt zawsze ma jakąś przyczynę. Naucz się je rozpoznawać, postaw się w sytuacji hejtera, przestań się bać i nie powtarzaj już więcej, że „hejt to norma”. Pewnie nawet nie wiesz, jakie bzdury na temat hejtu masz w sobie zakorzenione.
W Hejtoholiku
nie wszystko mnie przekonuje. Książka jest najeżona historiami o ludziach i roli hejtu w ich życiu prywatnym, karierze… To mocna strona tej publikacji. Jednocześnie nie potrafię się pozbyć wrażenia, że hejtera można jednak czasem po prostu zignorować. Forrest Gump powiedziałby, ze shit happens i biegł dalej. Wawrzyniak koło żadnego hejtu nie chce przechodzić obojętnie. Ma ku temu argumenty, podpowiada metody, jest w tym konsekwentny i wytrwały. Wydaje mi się jednak, ze z hejtem jest trochę jak z deszczem – możemy się przed nim zabezpieczyć, możemy w nim pracować, możemy zbierać deszczówkę i podlać nią później ogródek. Ale czasem lepiej wejść do pubu, zamówić piwo i mieć deszcz za oknem i gdziekolwiek indziej.
Hejtoholik jest pochwałą wytrwałości,
a w tym - uporu w czytaniu. „Samo dokończenie książki jest wyzwaniem – ogromna liczba ludzi nie kończy tego, co zaczyna.” Nie zgadzam się. I mój mentor, poznański profesor językoznawstwa, też nigdy by się z tym nie zgodził. Nie ma gorszego sposobu na stratę czasu, niż kończenie książek, które nie dają przyjemności czytania. Nie zdobywa się wiedzy przez bolesne i mozolne przedzieranie się między stronami. Na szczęście lektura najnowszej książki Wawrzyniaka to wartościowe przeżycie.
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-2105-2, 9788328321052
- Data wydania książki drukowanej :
- 2015-10-10
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-2304-9, 9788328323049
- Data wydania ebooka :
- 2015-10-10 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 37520
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Marketing
Biznes IT » Kompetencje osobiste
Spis treści książki
- Podziękowania (10)
- Każda walka z problemem powiększa go! (14)
- Koniec z biernością (15)
- Dzisiejsze wzory wczoraj były negowane (16)
- Bądź nikim, to bezpieczne (17)
- Amputowanie emocji czy nadwrażliwość? (19)
- Siedem miliardów ludzi (21)
- Sami dla siebie możemy być przeszkodą (23)
- Dla kogo więc jest książka Hejtoholik? (29)
- Ocalić 160 osób czy tyle samo zepchnąć z klifu? (30)
- Hejter - definicja i odmiany (34)
- Konsekwencje braku zasad? (37)
- Gdy życie chce Cię złamać! (43)
- Początek (44)
- Harcerstwo i co dalej? (45)
- Pierwszy cios (46)
- Kiedy oduczyłem się kłamać (47)
- Prosperita I (47)
- Prosperita II (49)
- Prywatnie (49)
- Wiosna (50)
- Dziś, 2015 r. (51)
- Potrzebujemy przykładów (52)
- Błędy oceny czy stare schematy myślenia? (53)
- Cienka, czerwona linia (56)
- Ja mam iść do cyrku? (57)
- Cienka, subtelna granica (59)
- Karny kutasik (64)
- Pod wpływem Mocarza (66)
- Modowe bagienko (69)
- Negatywne komentarze (76)
- Po co nam jest hejt? (78)
- Moje dzieciństwo było do dupy, dlatego... dziś hejtuję! (79)
- Nie ma to jak dobry start... (83)
- "Mózg się lasuje", to za mało powiedziane (86)
- Desperackie wołanie o pomoc? (88)
- Niesprawiedliwość społeczna (89)
- Kłamiemy, zamiast mówić szczerze (91)
- Czy można oberwać za zbyt dobrze wykonaną robotę? (92)
- Hejt pomaga odróżnić ludzi (95)
- Wyglądasz jak kosmita (96)
- Zaczynaliśmy razem... (98)
- Jak pięć do jednego (99)
- Po co się porównujesz? (102)
- Wykop, Karachan i inne tego typu serwisy to rynsztok! (106)
- Przestajesz wyrażać siebie (111)
- Czy istnieje szczepionka na hejt? (113)
- Nigdy Ci tego nie zapomną! (115)
- Komentarze to trucizna (117)
- Twoje lęki mogą Cię sparaliżować! (121)
- Tragiczne konsekwencje dla hejtera? (124)
- Zabiję Cię... aktorko (126)
- Ludzie uwielbiają przemianę od zera do bohatera (128)
- Pokazuję inny punkt widzenia (130)
- Czyli to psychopaci? (133)
- Kolejna ucieczka z kraju (134)
- Trzy razy bzdura (138)
- Bzdura nr 1 - To norma, przyzwyczaj się! (139)
- Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia! (141)
- Bzdura nr 2 - To mnie nie dotyczy (144)
- Sam święty nie byłem, czyli z #HejtoHolika w #HejtBustera (145)
- Bzdura nr 3 - Jestem odporny, ja z tym nie mam problemu! (147)
- Jarosław Kuźniar jedzie na wakacje (148)
- Naklej łatkę, a ujarzmisz (152)
- AnonimusPospolity (153)
- KanibalFamiliaris (154)
- WiecznoZazdrościeNiowiec (155)
- NegownikZaraźliwy (157)
- PlotkoZaurus (158)
- StękaczOpsis (160)
- WyśmiewcaStadny (161)
- StereoPitek (162)
- PseudoErudytek (163)
- HrabiObibokus (164)
- AntyTroszczyciel (165)
- Tania siła robocza na zawsze! (168)
- Gdzie ich przyjmiesz? (169)
- Czym chata bogata! (170)
- Klient przychodzi do Ciebie kupić, a nie pogadać! (170)
- Koniecznie podziękuj! (170)
- Faza 1. - Boisz się coś zrobić (172)
- Faza 2. - Działasz, ale uginasz się pod krytyką i opinią innych (173)
- Faza 3. - Nabierasz chwilowej odporności i robisz swoje (175)
- Faza 4. - Czerpiesz korzyści z hejtu (177)
- Jak odpowiadać na hejt, aby nie stać się hejterem? (180)
- Jedna ze strategii prewencyjnych to niedawanie hejterom pożywki do wzrostu (181)
- Agresywna reakcja Czesława? (183)
- Metoda 1. - Fakty i argumenty merytoryczne (186)
- Mistrzostwo w kung-fu (187)
- Powód założenia własnej szkoły sztuk walki, czyli jak powstał IRBIS (187)
- Klątwa. Twoja szkoła nie przetrwa nawet roku! (188)
- Przecież kung-fu to sport, a sport to fair play! (188)
- Metoda 2. - Z - w + (190)
- Mówiom, ale nieskładnie (192)
- Metoda 3. - Humor (195)
- CeZik to pedał? (196)
- Metoda 4. - Kwarantanna (198)
- Let's Play, czyli zabawmy się w zazdrość! (199)
- Metoda 5. - No dobra, wyrzuć to z siebie! (203)
- Zasady antyhejtowe akcji Disneya i FDN (205)
- O Fundacji Dzieci Niczyje (207)
- Smerf Maruda był hejterem, zanim to się stało modne (210)
- #HejtoHolik LIVE+ (212)
- Podziękowania za wsparcie akcji na Wspieram.to (213)
- Partnerzy strategiczni (214)
- Sponsorzy (214)
- Osoby wspierające akcję crowdfundingową na Wspieram.to (215)
- Znani i lubiani promujący akcję (229)
Wstęp (7)
Wprowadzenie (13)
Definicje (33)
Co jest/nie jest hejtem? (55)
Powody hejtu (77)
Czy hejt jest zły? (105)
Czy hejt jest dobry? (127)
Potrójne zaprzeczenie (137)
Archetypy hejtoholików (151)
4 fazy Hejtbustera (167)
Metody radzenia sobie z hejtem (179)
Zakończenie (209)
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce’em i Alexem Mashinskym z Celsiusa. To bardzo aktualna pozycja, napisana w idealnym momencie i wyjątkowo potrzebna!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie nie tylko do kryptowalut, ale także organizacji i społeczności. Dziś sieć Ethereum zapewnia podstawy techniczne walucie ether, tokenom NFT i zdecentralizowanym autonomicznym organizacjom. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądać przyszłość Ethereum. Może się stać utopią, dystopią i wszystkim, co mieści się między tymi skrajnościami.- Druk
- ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego końca świata, w ramach międzynarodowych zespołów, których członkowie spotykają się via komunikatory i na zebraniach online. I wszystko to potrafi zadziwiająco sprawnie funkcjonować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,69 zł najniższa cena z 30 dni)
32.94 zł
54.90 zł (-40%) -
Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Chcesz by Twoja paczka zdążyła pod choinkę?
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Oceny i opinie klientów: Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy Cię oczerniają Michał Wawrzyniak (45) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(35)
(1)
(2)
(2)
(1)
(4)
więcej opinii
ukryj opinie