Michał Wawrzyniak (urodzony 10 kwietnia 1976 roku w najstarszym mieście w Polsce, Kaliszu), pseudonim sceniczny Kołcz Majk, autor, biznesmen, mówca, artysta i filantrop.
Autor trzech książek: super bestsellera „Guru Kultu..ry” (sprzedane ponad 23 tysiące egzemplarzy), bestsellera „HejtoHolik” (o nakładzie blisko 13 000 egzemplarzy) oraz najnowszej, wydanej w 2017 roku „Nie Interesuje Mnie Bycie Zwykłym Człowiekiem” (10 000 egzemplarzy). Wszystkie trzy zostały przetłumaczone na język angielski, „Guru Kultu..ry” posiada również tłumaczenia na język hiszpański oraz japoński! Książki Michała Wawrzyniaka znajdują swoich czytelników nieprzerwanie od momentu wydania, zyskując status klasycznych wydań gatunku „self-help”. Nowe wydania książek i ich odbiór na rynku stawiają Michała Wawrzyniaka na ugruntowanej pozycji jako rzetelnego i poczytnego autora.
Michał Wawrzyniak to trener rozwoju osobistego i biznesowego. Mówca sceniczny, postać budząca ogromne emocje, obok której trudno przejść obojętnie. Podczas swoich edukacyjnych show propaguje idee „Zawsze i Wszędzie Możesz Wszystko”, „Zakaz Stękania” oraz „Głodni Życia” i „Nie Interesuje Mnie Bycie Zwykłym Człowiekiem”.
Twórca największej Europejskiej platformy VOD z edukacyjnymi programami szkoleniowymi jednego trenera (kilkaset szkoleń!) Wayup.pl
W 2007 założył firmę szkoleniową MentalWay, świadczącą usługi z zakresu rozwoju osobistego i biznesowego. Twórca postaci scenicznej Kołcza Majka, która nie przebierając w słowach intensywnie wpływa na widza (nie tylko siedzącego w kilkutysięcznym audytorium, ale i przed ekranem). Od ponad dekady stosując połączenie teatru, przepięknej scenografii oraz wcielania się w różne postaci sceniczne, dociera nie tylko do głowy, ale i do serc uczestników swoich wystąpień.
Pomysłodawca i główny inwestor w brand odzieży motywacyjnej Mental Wear, pomysłodawca i właściciel powstającego resortu wypoczynkowego Mental Shelter.
Jest jedynym tak aktywnie działającym na polu charytatywności autorem książek rozwoju osobistego oraz mówcą motywacyjnym. Jako ambasador i mecenas dwóch największych platform crowd fundingowych w kraju (Wspieram.to oraz Polak Potrafi) nie tylko wsparł wiedzą oraz osobiście dofinansował kilkadziesiąt z akcji, ale również zorganizował największą ogólnopolską kampanię dotyczącą mowy nienawiści. Hejbuster zebrał kwotę grubo ponad pół miliona zł, stając się największą w historii akcją tego typu. Dzięki akcji kilkanaście miast wzięło udział w darmowym promowaniu odporności na hejt.
Jego najnowsza książka to Kto Ci Ukradł Marzenia, która pojawi się w księgarniach w ciągu najbliższych miesięcy.