Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
- Autor:
- Bruce Eckel
- Niedostępna
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 143
- Stron:
- 1256
- Druk:
- oprawa twarda
Sprawdź nowe wydanie
Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
Bruce Eckel
Opis
książki
:
Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV
Poznaj najnowszą wersję języka Java
- Opanuj zasady projektowania obiektowego
- Wykorzystaj Javę do tworzenia aplikacji
- Zastosuj najnowsze narzędzia i techniki
Popularność Javy stale rośnie, a każda następna wersja tego języka wnosi coś nowego. Poznanie wszystkich możliwości drzemiących w Javie wymaga sięgnięcia do sprawdzonego źródła wiedzy -- książki "Thinking in Java". To światowy bestseller, który zyskał zasłużoną sławę najlepszego podręcznika do nauki Javy. Wzbudził entuzjazm i uznanie programistów przede wszystkim dzięki wyjątkowej przejrzystości, przemyślanej strukturze i trafnie dobranym przykładom.
Książka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej. Czytając tę książkę, dowiesz się, co jest niezbędne do tworzenia wydajnych i bezpiecznych aplikacji w Javie.
- Projektowanie obiektowe
- Zasady dokumentowania kodu źródłowego
- Operatory i sterowanie przebiegiem wykonywania programu
- Inicjalizacja i usuwanie obiektów
- Kolekcje obiektów
- Obsługa błędów
- Operacje wejścia i wyjścia
- Programowanie współbieżne
- Projektowanie interfejsów użytkownika
Przekonaj się, dlaczego książka "Thinking in Java"
jest uznawana za najlepszy podręcznik Javy dostępny na rynku.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto dwunaste wydanie wyczerpującego kompendium, w pełni zaktualizowane, uzupełnione o nowości wprowadzone w Java SE 17. Opisano w nim cały język Java: jego składnię, słowa kluczowe i najistotniejsze zasady programowania. Znalazły się tu także informacje dotyczące biblioteki Java API, takie jak operacje wejście-wyjścia, biblioteka strumieni i techniki programowania współbieżnego. Nie zabrakło opisu biblioteki Swing, JavaBeans i serwletów, jak również licznych przykładów praktycznego zastosowania Javy. Wyczerpująco omówiono najnowsze możliwości języka, takie jak rekordy, klasy zapieczętowane czy też wyrażenia switch. Podręcznik został napisany w sposób przejrzysty, jasnym i zrozumiałym językiem, co znakomicie ułatwia naukę, a poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego. To sprawia, że z kompendium skorzystają wszyscy programiści Javy, zarówno początkujący, jak i profesjonalni deweloperzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemnicom do rozwiązania, zabawnym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak wyrażenia lambda, typy ogólne czy programowanie sieciowe i funkcyjne. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, pogawędki prowadzone przy kominku przez programistę i kompilator. To wszystko sprawia, że ta pozycja jest absolutnie wyjątkowym i niezwykle skutecznym podręcznikiem!- Druk
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja
Ten praktyczny przewodnik po Selenium WebDriver w wersji 4 z uwzględnieniem implementacji w Javie jest przeznaczony dla programistów Javy, inżynierów jakości i testerów. Przedstawiono w nim główne aspekty zautomatyzowanej nawigacji po stronie, manipulacji w przeglądarce, interakcji z elementami, naśladowania działań użytkownika i automatycznego zarządzania sterownikami. Opisano koncepcję wzorca projektowego POM, który pozwala na modelowanie stron internetowych w zorientowanych obiektowo klasach. Zaprezentowano różne sposoby przeprowadzania testów i wprowadzania odpowiedniej ich kolejności, omówiono też zasady analizy błędnych wykonań w celu określenia przyczyn niepowodzenia. Pokazano także możliwości wzbogacania testów o inne technologie, służące na przykład do raportowania wyników, generowania danych czy implementacji szczególnych przypadków użycia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Selenium WebDriver w Javie. Praktyczne wprowadzenie do tworzenia testów systemowych Selenium WebDriver w Javie. Praktyczne wprowadzenie do tworzenia testów systemowych
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techniki programowania współbieżnego i funkcyjnego. W tym wydaniu poszczególne zagadnienia zoptymalizowano pod kątem Javy 17, opisano też takie nowości jak bloki tekstu, rozszerzenia konstrukcji switch, rekordy, dopasowywanie wzorców operatora instanceof, klasy zapieczętowane i wiele więcej. Podręcznik zawiera mnóstwo przykładów kodu, obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji czy biblioteki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Niedostępna
-
Promocja
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnych problemów z takich dziedzin jak matematyka, ekonomia, finanse, tworzenie gier i animacji. W książce precyzyjnie wyjaśniono zasady korzystania z różnych struktur danych i tworzenia algorytmów. Zamieszczono również wskazówki dotyczące ich implementacji i wydajności. Zrozumienie prezentowanych treści jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom do samodzielnego wykonania. Znakomitym uzupełnieniem materiału są także uwagi, ostrzeżenia i wskazówki programistyczne, zawierające cenne porady i przemyślenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
(59,90 zł najniższa cena z 30 dni)
59.90 zł
199.00 zł (-70%) -
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem dla każdego, kto chce zdobyć doświadczenie w tworzeniu rzeczywistych aplikacji w Javie. To również znakomity kurs programowania obiektowego dla początkujących, umożliwiający gruntowne zrozumienie podstaw języka Java i jego interfejsów API. Wyczerpująco opisano tu biblioteki klas, techniki programowania oraz idiomy. Nie zabrakło zaawansowanych zagadnień, takich jak wyrażenia lambda czy serwlety. W tym przejrzanym i zaktualizowanym wydaniu ujęto zmiany wprowadzone zarówno w wersji 11 Javy, jak i w przeglądowych wersjach 12, 13 i 14. Przedstawiono więc takie nowości jak interferencja typów w typach sparametryzowanych, ulepszenia w obsłudze wyjątków czy nowe środowisko testowe jshell.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowań. Wydanie V Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowań. Wydanie V
Niedostępna
Bruce Eckel - pozostałe książki
-
Książka zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej.
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
Doskonały podręcznik programowania obiektowego w najważniejszym języku ery internetu Nagroda dla najlepszej książki przyznana przez redakcję JavaWorld w roku 2001. Nagroda dla najlepszej książki przyznana przez czytelników JavaWorld w roku 2000. Nagroda od Software Development Magazine w roku 1999. Nagroda dla najlepszej książki przyznana prze
- Druk pkt
Niedostępna
-
"Najlepsza książka na temat Javy", "Jeden ze zdecydowanie najlepszych kursów Javy, jaki kiedykolwiek widziałem, dla jakiegokolwiek języka" -- to wybrane opinie o propozycji wydawnictwa Helion. Książka zarówno dla początkujących, jak i ekspertów: Uczy języka Java, nie zaś mechanizmów zależnych od platformy systemowej. Poprzez omówienie podstaw wprow
- Druk pkt
Niedostępna
-
Promocja
Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadnych tajemnic. Autorzy Buce Eckel i Svetlana Isakova uczą- ePub + Mobi pkt
(107,99 zł najniższa cena z 30 dni)
107.99 zł
139.00 zł (-22%) -
Nauka języka C++ i szczegółowe poznanie jego możliwości to poważne wyzwanie nie tylko dla początkującego, ale również dla zaawansowanego programisty. W książce Bruce Eckel w doskonały sposób przedstawił podstawowe zagadnienia związane z tym językiem. Jeśli opanowałeś materiał z tej książki, możesz rozpocząć lekturę drugiego tomu.
- Druk pkt
Niedostępna
-
C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania, w którym napisano szereg profesjonalnych aplikacji, a nawet kilka systemów operacyjnych. Nie bez przyczyny uważany jest on za trudny do opanowania, stanowiąc poważne wyzwanie, zarówno dla programistów, jak i dla autorów podręczników. Wieloletnie doświadczenie w nauczaniu programowania Bruce"
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Damian SowińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Świetna książka, dobrze i przejrzyście opisane najważniejsze cechy tego języka, polecam
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Grzegorz Józef ProndzińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka nie dla całkiem początkujących. Poszerza horyzonty. Zupełnie odmieniła moje spojrzenie na programowania. Zgodnie z tytułem odmienia myślenie programisty i czyni programowanie naturalnym. Książka niezbędna na półce programisty.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Wiesław JabłońskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka w prosty i przejrzysty sposób wyjaśnia oraz przedstawia złożone aspekty projektowania oprogramowania obiektowego. Jest to nieliczna pozycja na polskim rynku, która w tak kompleksowy sposób omawia wszystkie najważniejsze aspekty posługiwania się językiem Java. Publikację można polecić zarówno dla mniej doświadczonych programistów (początkujących) oraz dla bardziej zaawansowanych (expertów). Również stanowi doskonałe uzupełnienie wiedzy zdobytej w czasie wykładów na każdej uczelni technicznej.
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 05/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Java kusi wielu programistów możliwością tworzenia kodu, który można łatwo uruchamiać na wielu platformach sprzętowych i programowych. W nauce tego języka pomocne może być m.in. najnowsze, czwarte już wydanie książki "Thinking in Java", która cieszy się statusem światowego bestsellera. Nowością w tej edycji są przede wszystkim informacje o ulepszeniach wprowadzonych w Javie SE5 i SE6, które objęły większość poruszanych zagadnień. Autor dokonał również zmiany organizacji materiału i jego podziału na rozdziały.
Lekturę liczącej grubo ponad tysiąc stron pozycji rozpoczynamy od wprowadzenia w świat obiektów stanowiących podstawę Javy. Następnie poznajemy operatory, techniki sterowania przebiegiem wykonywania kodu oraz rolę konstruktorów. Bruce Eckel prowadzi nas przez zagadnienia związane z kontrolą dostępu, wielokrotnym wykorzystywaniem klas, polimorfizmem i interfejsami. Uczy posługiwania się klasami wewnętrznymi, kolekcjami obiektów oraz obsługi błędów za pomocą wyjątków. Dostarcza informacji o przetwarzaniu ciągów znaków, różnych rodzajach typów i tablicach. Sporo miejsca poświęca też kontenerom i operacjom wejścia-wyjścia, umożliwiającym korzystanie z plików.
W książce znajdziemy również materiały traktujące o adnotacjach, zyskującym na znaczeniu w dobie wielordzeniowych procesorów programowaniu wielowątkowym, a także o metodach tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. Całość uzupełniają dodatki, w których zaprezentowane zostały interesujące zasoby oraz środowiska programistyczne wykorzystywane do tworzenia aplikacji w Javie.
Polska edycja książki "Thinking in Java" to obszerny, szczegółowy przewodnik przybliżający zasady tworzenia programów za pomocą języka Java. Znajdą w nim szereg wartościowych informacji zarówno początkujący programiści, jak i doświadczeni twórcy aplikacji. Istotne ułatwienie w zrozumieniu poszczególnych zagadnień stanowią liczne programy przykładowe. Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż autor tej pozycji od ponad 20 lat zajmuje się prowadzeniem wykładów i seminariów na całym świecie. Zdobyte w tym okresie doświadczenia pozwoliły mu na napisanie publikacji, która bez wątpienia zasługuje na uwagę adeptów sztuki programowania w Javie.
-
Recenzja: Software Developers Journal 03/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Od jakiegoś już czasu nosiłem się z zamiarem rozpoczęcia nauki języka Java. Rosnące znaczenie tego języka na rynku sprawia, że jego znajomość staje się niemalże obowiązkowa. Dlatego gdy książka "Thinking In Java" wpadła mi w ręce, uznałem to za dobry moment by zamienić plany w faktyczne działanie. Bruce Eckel od kilkunastu lat prowadzi seminaria i kursy języków Java oraz C++. Jest również autorem wielu książek z tych dziedzin, przekazując poprzez nie wiedzę w sposób podyktowany zdobytym doświadczeniem pedagogicznym.
Według autora, celem omawianej książki jest zaprezentowanie materiału w wystarczająco prosty sposób, by każde zagadnienie dało się łatwo zgłębić przed dalszą lektur. Moje doświadczenie z książką potwierdza, że ten cel został osiągnięty. Starannie dobrana kolejność prezentowanych zagadnień bardzo łagodnie wprowadza do świata Javy nawet osoby, które wcześniej miały tylko luźne związki z programowaniem.
Pierwszy rozdział poświęcony został całkowicie teoretycznemu zapoznaniu czytelnika z pojęciami oraz ogólnymi koncepcjami związanymi z programowaniem obiektowym. Kolejnych 21 rozdziałów krok po kroku rozszerza nasz wiedzę o języku o coraz bardziej zaawansowane elementy, jednak idealnie dobrane tempo dozowania informacji sprawia, że nigdy nie czujemy się przytoczeni zbyt dużą dawką nowości w zbyt krótkim czasie. Umieszczone w odpowiednich punktach tekstu ćwiczenia praktyczne pozwalają na bieżąco utrwalać zdobywaną wiedzę.
Od strony merytorycznej książka prezentuje się doskonale. Zaczynając od podstaw, jak składnia języka, poprzez zasady budowania klas i obsługi wyjątków, po zaawansowane opisy elementów biblioteki standardowej Javy i wprowadzenie typów generycznych. Ponad 150 stronicowy rozdział poświęcony został programowaniu współbieżnemu - wiedza bardzo cenna w erze procesorów dwu- i czterordzeniowych jeśli pragniemy w pełni wykorzystać możliwości obecnych i przyszłych komputerów.
Książce "Thinking In Java" daleko do bycia kompendium wiedzy o języku. Stanowi jednak świetny materiał dydaktyczny do nauki tego języka całkowicie od podstaw i w tej roli spisuje się na piątkę.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Thinking in Java (4th Edition)
- Tłumaczenie:
- Przemysław Szeremiota na podstawie tłumaczenia Adriana Nowaka, Szymona Kobalczyka, Łukasza Fryza i Piotra Rajcy
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0111-2, 8324601112
- Data wydania książki drukowanej :
- 2011-05-16
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3287
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
Spis treści książki
- Postępująca abstrakcja (38)
- Obiekt posiada interfejs (40)
- Obiekt dostarcza usługi (42)
- Ukrywanie implementacji (43)
- Wielokrotne wykorzystanie implementacji (44)
- Dziedziczenie (45)
- "Bycie czymś" a "bycie podobnym do czegoś" (48)
- Wymienialność obiektów z użyciem polimorfizmu (49)
- Hierarchia z pojedynczym korzeniem (52)
- Kontenery (53)
- Typy parametryzowane (typy ogólne) (54)
- Tworzenie obiektów i czas ich życia (55)
- Obsługa wyjątków - eliminowanie błędów (57)
- Współbieżność (57)
- Java i Internet (58)
- Czym jest sieć WWW? (58)
- Programowanie po stronie klienta (60)
- Programowanie po stronie serwera (65)
- Podsumowanie (65)
- Dostęp do obiektów poprzez referencje (67)
- Wszystkie obiekty trzeba stworzyć (68)
- Gdzie przechowujemy dane (69)
- Przypadek specjalny: typy podstawowe (70)
- Tablice w Javie (71)
- Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu (72)
- Zasięg (72)
- Zasięg obiektów (73)
- Własne typy danych - słowo class (74)
- Pola i metody (74)
- Metody, argumenty i wartości zwracane (76)
- Lista argumentów (76)
- Tworzenie programu w Javie (78)
- Widoczność nazw (78)
- Wykorzystanie innych komponentów (78)
- Słowo kluczowe static (79)
- Twój pierwszy program w Javie (81)
- Kompilacja i uruchomienie (83)
- Komentarze oraz dokumentowanie kodu (84)
- Dokumentacja w komentarzach (84)
- Składnia (85)
- Osadzony HTML (86)
- Niektóre znaczniki dokumentacyjne (86)
- Przykład dokumentowania kodu (88)
- Styl programowania (89)
- Podsumowanie (90)
- Ćwiczenia (90)
- Prosta instrukcja wyjścia (93)
- Używanie operatorów Javy (94)
- Kolejność operatorów (95)
- Przypisanie (95)
- Tworzenie nazw w wywołaniach metod (97)
- Operatory matematyczne (98)
- Jednoargumentowe operatory minus i plus (100)
- Operatory zwiększania i zmniejszania (100)
- Operatory relacji (101)
- Sprawdzanie równości obiektów (101)
- Operatory logiczne (103)
- Skracanie obliczenia wyrażenia logicznego (104)
- Literały (105)
- Zapis wykładniczy (106)
- Operatory bitowe (108)
- Operatory przesunięć (109)
- Operator trójargumentowy if-else (112)
- Operatory + i += dla klasy String (113)
- Najczęstsze pułapki przy używaniu operatorów (114)
- Operatory rzutowania (115)
- Obcinanie a zaokrąglanie (116)
- Promocja typu (117)
- W Javie nie ma "sizeof" (117)
- Kompendium operatorów (118)
- Podsumowanie (126)
- Prawda i fałsz (127)
- if-else (128)
- Iteracja (129)
- do-while (129)
- for (130)
- Operator przecinka (131)
- Składnia foreach (132)
- return (134)
- break i continue (135)
- Niesławne "goto" (136)
- switch (140)
- Podsumowanie (142)
- Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor (143)
- Przeciążanie metod (145)
- Rozróżnianie przeciążonych metod (147)
- Przeciążanie a typy podstawowe (148)
- Przeciążanie przez wartości zwracane (151)
- Konstruktory domyślne (152)
- Słowo kluczowe this (153)
- Wywoływanie konstruktorów z konstruktorów (155)
- Znaczenie słowa static (157)
- Sprzątanie: finalizacja i odśmiecanie pamięci (157)
- Do czego służy finalize() (158)
- Musisz przeprowadzić sprzątanie (159)
- Warunek zakończenia (160)
- Jak działa odśmiecacz pamięci (161)
- Inicjalizacja składowych (164)
- Określanie sposobu inicjalizacji (166)
- Inicjalizacja w konstruktorze (167)
- Kolejność inicjalizacji (167)
- Inicjalizacja zmiennych statycznych (168)
- Jawna inicjalizacja statyczna (171)
- Inicjalizacja egzemplarza (172)
- Inicjalizacja tablic (173)
- Zmienne listy argumentów (177)
- Typy wyliczeniowe (182)
- Podsumowanie (185)
- Pakiet - jednostka biblioteczna (188)
- Organizacja kodu (189)
- Tworzenie unikatowych nazw pakietów (191)
- Własna biblioteka narzędziowa (194)
- Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania (196)
- Pułapka związana z pakietami (196)
- Modyfikatory dostępu w Javie (196)
- Dostęp pakietowy (197)
- public: dostęp do interfejsu (198)
- private: nie dotykać! (199)
- protected: dostęp "na potrzeby" dziedziczenia (200)
- Interfejs i implementacja (202)
- Dostęp do klas (203)
- Podsumowanie (207)
- Składnia kompozycji (210)
- Składnia dziedziczenia (212)
- Inicjalizacja klasy bazowej (214)
- Delegacje (217)
- Łączenie kompozycji i dziedziczenia (218)
- Zapewnienie poprawnego sprzątania (220)
- Ukrywanie nazw (223)
- Wybór między kompozycją a dziedziczeniem (225)
- protected (226)
- Rzutowanie w górę (227)
- Dlaczego "w górę" (228)
- Jeszcze o kompozycji i dziedziczeniu (229)
- Słowo kluczowe final (229)
- Zmienne finalne (229)
- Metody finalne (233)
- Klasy finalne (235)
- Ostrożnie z deklaracją final (236)
- Inicjalizacja i ładowanie klas (237)
- Inicjalizacja w przypadku dziedziczenia (238)
- Podsumowanie (239)
- Rzutowanie w górę raz jeszcze (242)
- Zapominanie o typie obiektu (243)
- Mały trik (244)
- Wiązanie wywołania metody (245)
- Uzyskiwanie poprawnego działania (245)
- Rozszerzalność (248)
- Pułapka: "przesłanianie" metod prywatnych (251)
- Pułapka: statyczne pola i metody (252)
- Konstruktory a polimorfizm (253)
- Kolejność wywołań konstruktorów (253)
- Dziedziczenie a sprzątanie (255)
- Zachowanie metod polimorficznych wewnątrz konstruktorów (260)
- Kowariancja typów zwracanych (262)
- Projektowanie z użyciem dziedziczenia (263)
- Substytucja kontra rozszerzanie (264)
- Rzutowanie w dół a identyfikacja typu w czasie wykonania (265)
- Podsumowanie (267)
- Klasy i metody abstrakcyjne (269)
- Interfejsy (273)
- Rozdzielenie zupełne (276)
- "Dziedziczenie wielobazowe" w Javie (280)
- Rozszerzanie interfejsu poprzez dziedziczenie (283)
- Kolizje nazw podczas łączenia interfejsów (284)
- Adaptowanie do interfejsu (285)
- Pola w interfejsach (287)
- Inicjalizacja pól interfejsów (288)
- Zagnieżdżanie interfejsów (289)
- Interfejsy a wytwórnie (291)
- Podsumowanie (294)
- Tworzenie klas wewnętrznych (295)
- Połączenie z klasą zewnętrzną (297)
- .this i .new (299)
- Klasy wewnętrzne a rzutowanie w górę (300)
- Klasy wewnętrzne w metodach i zasięgach (302)
- Anonimowe klasy wewnętrzne (304)
- Jeszcze o wzorcu Factory Method (308)
- Klasy zagnieżdżone (310)
- Klasy wewnątrz interfejsów (312)
- Sięganie na zewnątrz z klasy wielokrotnie zagnieżdżonej (313)
- Dlaczego klasy wewnętrzne (314)
- Domknięcia i wywołania zwrotne (316)
- Klasy wewnętrzne a szkielety sterowania (319)
- Dziedziczenie po klasach wewnętrznych (325)
- Czy klasy wewnętrzne mogą być przesłaniane? (326)
- Lokalne klasy wewnętrzne (327)
- Identyfikatory klas wewnętrznych (329)
- Podsumowanie (329)
- Kontenery typowane i uogólnione (332)
- Pojęcia podstawowe (335)
- Dodawanie grup elementów (337)
- Wypisywanie zawartości kontenerów (339)
- Interfejs List (341)
- Interfejs Iterator (345)
- Interfejs ListIterator (348)
- Klasa LinkedList (349)
- Klasa Stack (350)
- Interfejs Set (352)
- Interfejs Map (355)
- Interfejs Queue (359)
- PriorityQueue (360)
- Collection kontra Iterator (362)
- Iteratory a pętle foreach (365)
- Idiom metody-adaptera (367)
- Podsumowanie (370)
- Zarys koncepcji (376)
- Podstawy obsługi wyjątków (377)
- Argumenty wyjątków (378)
- Przechwytywanie wyjątku (379)
- Blok try (379)
- Obsługa wyjątków (379)
- Tworzenie własnych wyjątków (380)
- Rejestrowanie wyjątków (383)
- Specyfikacja wyjątków (386)
- Przechwytywanie dowolnego wyjątku (387)
- Stos wywołań (389)
- Ponowne wyrzucanie wyjątków (389)
- Sekwencje wyjątków (392)
- Standardowe wyjątki Javy (395)
- Przypadek specjalny: RuntimeException (396)
- Robienie porządków w finally (397)
- Do czego służy finally (399)
- Współdziałanie finally z return (401)
- Pułapka: zagubiony wyjątek (402)
- Ograniczenia wyjątków (404)
- Konstruktory (407)
- Dopasowywanie wyjątków (411)
- Rozwiązania alternatywne (413)
- Historia (414)
- Perspektywy (415)
- Przekazywanie wyjątków na konsolę (418)
- Zamiana wyjątków sprawdzanych na niesprawdzane (419)
- Wskazówki (421)
- Podsumowanie (421)
- Niezmienność ciągów znakowych (423)
- StringBuilder kontra przeciążony operator '+' (424)
- Niezamierzona rekursja (428)
- Operacje na egzemplarzach klasy String (430)
- Formatowanie wyjścia (432)
- Funkcja printf() (432)
- System.out.format() (432)
- Klasa Formatter (433)
- Specyfikatory formatu (434)
- Konwersje (435)
- Metoda String.format() (438)
- Wyrażenia regularne (439)
- Podstawy (440)
- Tworzenie wyrażeń regularnych (442)
- Kwantyfikatory (444)
- Klasy Pattern oraz Matcher (446)
- metoda split() (453)
- Operacje zastępowania (454)
- Metoda reset() (456)
- Wyrażenia regularne i operacje wejścia-wyjścia Javy (457)
- Skanowanie wejścia (459)
- Separatory wartości wejściowych (461)
- Skanowanie wejścia przy użyciu wyrażeń regularnych (462)
- Klasa StringTokenizer (463)
- Podsumowanie (463)
- Potrzeba mechanizmu RTTI (465)
- Obiekt Class (467)
- Literały Class (472)
- Referencje klas uogólnionych (475)
- Nowa składnia rzutowania (477)
- Sprawdzanie przed rzutowaniem (478)
- Użycie literałów klas (484)
- Dynamiczne instanceof (485)
- Zliczanie rekurencyjne (487)
- Wytwórnie rejestrowane (488)
- instanceof a równoważność obiektów Class (491)
- Refleksja - informacja o klasie w czasie wykonania (493)
- Ekstraktor metod (494)
- Dynamiczne proxy (497)
- Obiekty puste (501)
- Imitacje i zalążki (507)
- Interfejsy a RTTI (507)
- Podsumowanie (512)
- Porównanie z językiem C++ (516)
- Proste uogólnienia (517)
- Biblioteka krotek (519)
- Klasa stosu (522)
- RandomList (523)
- Uogólnianie interfejsów (524)
- Uogólnianie metod (527)
- Wykorzystywanie dedukcji typu argumentu (528)
- Metody uogólnione ze zmiennymi listami argumentów (531)
- Metoda uogólniona w służbie klasy Generator (531)
- Uniwersalny Generator (532)
- Upraszczanie stosowania krotek (533)
- Uniwersalny kontener Set (535)
- Anonimowe klasy wewnętrzne (538)
- Budowanie modeli złożonych (540)
- Tajemnica zacierania (542)
- Jak to się robi w C++ (543)
- Słowo o zgodności migracji (546)
- Kłopotliwość zacierania (547)
- Na krawędzi (548)
- Kompensacja zacierania (552)
- Tworzenie egzemplarzy typów (553)
- Tablice typów ogólnych (556)
- Ramy (560)
- Symbole wieloznaczne (564)
- Jak bystry jest kompilator? (567)
- Kontrawariancja (568)
- Symbole wieloznaczne bez ram konkretyzacji (571)
- Konwersja z przechwyceniem typu (576)
- Problemy (578)
- Typy podstawowe jako parametry typowe (578)
- Implementowanie interfejsów parametryzowanych (580)
- Ostrzeżenia przy rzutowaniu (580)
- Przeciążanie (582)
- Zawłaszczenie interfejsu w klasie bazowej (583)
- Typy samoskierowane (584)
- Osobliwa rekurencja uogólnienia (584)
- Samoskierowanie (585)
- Kowariancja argumentów (588)
- Dynamiczna kontrola typów (591)
- Wyjątki (592)
- Domieszki (594)
- Domieszki w C++ (594)
- Domieszki z użyciem interfejsów (595)
- Zastosowanie wzorca projektowego Decorator (596)
- Domieszki w postaci dynamicznych proxy (598)
- Typowanie utajone (599)
- Kompensacja braku typowania utajonego (604)
- Refleksja (604)
- Aplikowanie metody do sekwencji obiektów (605)
- Kiedy nie ma pod ręką odpowiedniego interfejsu (608)
- Symulowanie typowania utajonego za pomocą adapterów (610)
- Obiekty funkcyjne w roli strategii (613)
- Podsumowanie - czy rzutowanie jest aż tak złe? (618)
- Dalsza lektura (620)
- Co w nich takiego specjalnego? (621)
- Tablice to pełnoprawne obiekty (623)
- Tablice w roli wartości zwracanych (625)
- Tablice wielowymiarowe (627)
- Tablice a typy ogólne (631)
- Wytwarzanie danych testowych (633)
- Metoda Arrays.fill() (633)
- Generatory danych (634)
- Tworzenie tablic za pomocą generatorów (639)
- Narzędzia klasy Arrays (643)
- Kopiowanie tablic (643)
- Porównywanie tablic (645)
- Porównywanie elementów tablic (646)
- Sortowanie tablic (649)
- Przeszukiwanie tablicy posortowanej (650)
- Podsumowanie (652)
- Pełna taksonomia kontenerów (655)
- Wypełnianie kontenerów (656)
- Rozwiązanie z generatorem (657)
- Generatory dla kontenerów asocjacyjnych (659)
- Stosowanie klas abstrakcyjnych (662)
- Interfejs Collection (669)
- Operacje opcjonalne (672)
- Operacje nieobsługiwane (673)
- Interfejs List (675)
- Kontenery Set a kolejność elementów (678)
- SortedSet (681)
- Kolejki (683)
- Kolejki priorytetowe (684)
- Kolejki dwukierunkowe (685)
- Kontenery asocjacyjne (686)
- Wydajność (688)
- SortedMap (691)
- LinkedHashMap (692)
- Haszowanie i kody haszujące (693)
- Zasada działania hashCode() (696)
- Haszowanie a szybkość (699)
- Przesłonięcie metody hashCode() (702)
- Wybór implementacji (707)
- Infrastruktura testowa (708)
- Wybieranie pomiędzy listami (711)
- Zagrożenia testowania w małej skali (717)
- Wybieranie pomiędzy zbiorami (719)
- Wybieranie pomiędzy odwzorowaniami (720)
- Narzędzia dodatkowe (724)
- Sortowanie i przeszukiwanie list (727)
- Niemodyfikowalne kontenery Collection i Map (729)
- Synchronizacja Collection i Map (730)
- Przechowywanie referencji (731)
- WeakHashMap (734)
- Kontenery Java 1.0 i 1.1 (735)
- Vector i Enumeration (735)
- Hashtable (736)
- Stack (736)
- BitSet (738)
- Podsumowanie (740)
- Klasa File (741)
- Wypisywanie zawartości katalogu (742)
- Narzędzie do przeglądania katalogów (745)
- Tworzenie katalogów i sprawdzanie ich obecności (750)
- Wejście i wyjście (752)
- Typy InputStream (752)
- Typy OutputStream (753)
- Dodawanie atrybutów i użytecznych interfejsów (754)
- Odczyt z InputStream za pomocą FilterInputStream (755)
- Zapis do OutputStream za pomocą FilterOutputStream (756)
- Klasy Reader i Writer (757)
- Źródła i ujścia danych (758)
- Modyfikacja zachowania strumienia (758)
- Klasy niezmienione (759)
- Osobna i samodzielna RandomAccessFile (760)
- Typowe zastosowania strumieni wejścia-wyjścia (760)
- Buforowany plik wejścia (761)
- Wejście z pamięci (762)
- Formatowane wejście z pamięci (762)
- Wyjście do pliku (763)
- Przechowywanie i odzyskiwanie danych (765)
- Odczyt i zapis do plików o dostępie swobodnym (766)
- Strumienie-potoki (768)
- Narzędzia do zapisu i odczytu danych z plików (768)
- Odczyt plików binarnych (771)
- Standardowe wejście-wyjście (772)
- Czytanie ze standardowego wejścia (772)
- Zamiana System.out na PrintWriter (773)
- Przekierowywanie standardowego wejścia-wyjścia (773)
- Sterowanie procesami zewnętrznymi (774)
- Nowe wejście-wyjście (776)
- Konwersja danych (779)
- Pobieranie podstawowych typów danych (782)
- Widoki buforów (783)
- Manipulowanie danymi przy użyciu buforów (787)
- Szczegółowe informacje o buforach (787)
- Pliki odwzorowywane w pamięci (791)
- Blokowanie plików (795)
- Kompresja (798)
- Prosta kompresja do formatu GZIP (798)
- Przechowywanie wielu plików w formacie Zip (799)
- Archiwa Javy (JAR) (801)
- Serializacja obiektów (803)
- Odnajdywanie klasy (806)
- Kontrola serializacji (808)
- Stosowanie trwałości (815)
- XML (821)
- Preferencje (824)
- Podsumowanie (826)
- Podstawowe cechy typów wyliczeniowych (827)
- Wyliczenia a importy statyczne (828)
- Dodawanie metod do typów wyliczeniowych (829)
- Przesłanianie metod typu wyliczeniowego (830)
- Wyliczenia w instrukcjach wyboru (831)
- Tajemnica metody values() (832)
- Implementuje, nie dziedziczy (835)
- Wybór losowy (836)
- Organizacja na bazie interfejsów (837)
- EnumSet zamiast znaczników (841)
- Stosowanie klasy EnumMap (843)
- Metody specjalizowane dla elementów wyliczenia (844)
- Typy wyliczeniowe w łańcuchu odpowiedzialności (848)
- Typy wyliczeniowe a automaty stanów (851)
- Rozprowadzanie wielokrotne (856)
- Rozprowadzanie z udziałem typów wyliczeniowych (859)
- Stosowanie metod specjalizowanych dla elementów wyliczenia (861)
- Rozprowadzanie za pomocą EnumMap (863)
- Z tablicą dwuwymiarową (864)
- Podsumowanie (865)
- Podstawy składni adnotacji (868)
- Definiowanie adnotacji (869)
- Metaadnotacje (870)
- Procesory adnotacji (871)
- Elementy adnotacji (872)
- Ograniczenia wartości domyślnych (872)
- Generowanie plików zewnętrznych (873)
- Adnotacje nie dają się dziedziczyć (876)
- Implementowanie procesora (876)
- Przetwarzanie adnotacji za pomocą apt (879)
- Program apt a wizytacje (883)
- Adnotacje w testowaniu jednostkowym (886)
- @Unit a typy ogólne (895)
- Implementacja @Unit (896)
- Usuwanie kodu testującego (903)
- Podsumowanie (905)
- Oblicza współbieżności (908)
- Szybsze wykonanie (909)
- Ulepszanie projektu (911)
- Podstawy wielowątkowości (912)
- Definiowanie zadań (913)
- Klasa Thread (914)
- Wykonawcy (916)
- Zwracanie wartości z zadań (919)
- Usypianie - wstrzymywanie wątku (920)
- Priorytet wątku (921)
- Przełączanie (923)
- Wątki-demony (924)
- Wariacje na temat wątków (928)
- Terminologia (933)
- Łączenie wątków (934)
- Tworzenie reaktywnego interfejsu użytkownika (935)
- Grupy wątków (936)
- Przechwytywanie wyjątków (937)
- Współdzielenie zasobów (940)
- Niewłaściwy dostęp do zasobów (940)
- Rozstrzyganie współzawodnictwa o zasoby współdzielone (943)
- Atomowość i widoczność (948)
- Klasy "atomowe" (955)
- Sekcje krytyczne (956)
- Synchronizacja dostępu na bazie innych obiektów (961)
- Lokalna pamięć wątku (962)
- Przerywanie wykonania zadań (964)
- Ogród botaniczny (symulacja) (964)
- Przerywanie zablokowanego wątku (967)
- Wymuszanie przerwania wykonania (968)
- Sprawdzanie przerwania (976)
- Współdziałanie wątków (978)
- Metody wait() i notifyAll() (979)
- notify() kontra notifyAll() (984)
- Producenci i konsumenci (987)
- Producenci, konsumenci i kolejki (992)
- Przekazywanie danych pomiędzy zadaniami za pomocą potoków (997)
- Zakleszczenie (999)
- Nowe komponenty biblioteczne (1004)
- CountDownLatch (1004)
- CyclicBarrier (1006)
- DelayQueue (1008)
- PriorityBlockingQueue (1011)
- Sterowanie szklarnią - planowanie uruchamiania zadań (1014)
- Semaphore (1017)
- Exchanger (1020)
- Symulacje (1022)
- Symulacja okienka kasowego (1022)
- Symulacja sali restauracyjnej (1027)
- Rozdzielanie zadań (1031)
- Wydajność (1036)
- Porównanie technologii muteksów (1036)
- Kontenery bez blokad (1044)
- Blokowanie optymistyczne (1051)
- Blokady ReadWriteLock (1053)
- Obiekty aktywne (1055)
- Podsumowanie (1059)
- Dalsza lektura (1061)
- Aplety (1065)
- Podstawy biblioteki Swing (1066)
- Platforma prezentacyjna (1069)
- Tworzenie przycisku (1069)
- Przechwytywanie zdarzenia (1070)
- Obszary tekstowe (1073)
- Rozmieszczanie elementów interfejsu (1074)
- BorderLayout (1075)
- FlowLayout (1076)
- GridLayout (1076)
- GridBagLayout (1077)
- Pozycjonowanie bezpośrednie (1077)
- BoxLayout (1077)
- Najlepsze rozwiązanie? (1078)
- Model zdarzeń w Swingu (1078)
- Rodzaje zdarzeń i odbiorników (1079)
- Śledzenie wielu zdarzeń (1084)
- Wybrane komponenty Swing (1086)
- Przyciski (1087)
- Ikony (1089)
- Podpowiedzi (1091)
- Pola tekstowe (1091)
- Ramki (1093)
- Miniedytor (1094)
- Pola wyboru (1095)
- Przyciski wyboru (1096)
- Listy rozwijane (1097)
- Listy (1098)
- Zakładki (1100)
- Okna komunikatów (1100)
- Menu (1102)
- Menu kontekstowe (1107)
- Rysowanie (1109)
- Okna dialogowe (1112)
- Okna dialogowe plików (1115)
- HTML w komponentach Swing (1117)
- Suwaki i wskaźniki postępu (1117)
- Zmiana stylu interfejsu (1119)
- Drzewka, tabele i schowek (1121)
- JNLP oraz Java Web Start (1121)
- Swing a współbieżność (1126)
- Zadania długotrwałe (1126)
- Wizualizacja wielowątkowości interfejsu użytkownika (1133)
- Programowanie wizualne i komponenty JavaBean (1135)
- Czym jest komponent JavaBean? (1136)
- Wydobycie informacji o komponencie poprzez klasę Introspector (1138)
- Bardziej wyszukany komponent (1143)
- Komponenty JavaBean i synchronizacja (1146)
- Pakowanie komponentu JavaBean (1150)
- Bardziej złożona obsługa komponentów JavaBean (1151)
- Więcej o komponentach JavaBean (1152)
- Alternatywy wobec biblioteki Swing (1152)
- Flex - aplikacje klienckie w formacie Flash (1153)
- Ahoj, Flex (1154)
- Kompilowanie MXML (1155)
- MXML i skrypty ActionScript (1156)
- Kontenery i kontrolki (1156)
- Efekty i style (1158)
- Zdarzenia (1159)
- Połączenie z Javą (1159)
- Modele danych i wiązanie danych (1162)
- Kompilowanie i instalacja (1163)
- Aplikacje SWT (1164)
- Instalowanie SWT (1165)
- Ahoj, SWT (1165)
- Eliminowanie powtarzającego się kodu (1168)
- Menu (1170)
- Panele zakładek, przyciski i zdarzenia (1171)
- Grafika (1174)
- Współbieżność w SWT (1176)
- SWT czy Swing? (1178)
- Podsumowanie (1178)
- Zasoby (1179)
- Suplementy do pobrania (1181)
- Thinking in C (1181)
- Szkolenie Thinking in Java (1182)
- Szkolenie na CD-ROM-ie Hands-On Java (1182)
- Szkolenie Thinking in Objects (1182)
- Thinking in Enterprise Java (1183)
- Thinking in Patterns (with Java) (1184)
- Szkolenie Thinking in Patterns (1184)
- Konsultacja i analiza projektów (1185)
- Oprogramowanie (1187)
- Edytory i środowiska programistyczne (1187)
- Książki (1188)
- Analiza i projektowanie (1189)
- Python (1191)
- Lista moich książek (1191)
Przedmowa (19)
Wprowadzenie (29)
Rozdział 1. Wprowadzenie w świat obiektów (37)
Rozdział 2. Wszystko jest obiektem (67)
Rozdział 3. Operatory (93)
Rozdział 4. Sterowanie przebiegiem wykonania (127)
Rozdział 5. Inicjalizacja i sprzątanie (143)
Rozdział 6. Kontrola dostępu (187)
Rozdział 7. Wielokrotne wykorzystanie klas (209)
Rozdział 8. Polimorfizm (241)
Rozdział 9. Interfejsy (269)
Rozdział 10. Klasy wewnętrzne (295)
Rozdział 11. Kolekcje obiektów (331)
Rozdział 12. Obsługa błędów za pomocą wyjątków (375)
Rozdział 13. Ciągi znaków (423)
Rozdział 14. Informacje o typach (465)
Rozdział 15. Typy ogólne (515)
Rozdział 16. Tablice (621)
Rozdział 17. Kontenery z bliska (655)
Rozdział 18. Wejście-wyjście (741)
Rozdział 19. Typy wyliczeniowe (827)
Rozdział 20. Adnotacje (867)
Rozdział 21. Współbieżność (907)
Rozdział 22. Graficzne interfejsy użytkownika (1063)
Dodatek A Materiały uzupełniające (1181)
Dodatek B Zasoby (1187)
Skorowidz (1193)
Helion - inne książki
-
Promocja
Ta książka szczególnie przyda się osobom, które rozpoczynają pracę z Angularem. Dzięki niej szybko zaczniesz tworzyć aplikacje z wykorzystaniem wiersza poleceń (CLI), pisać testy jednostkowe i używać stylów zgodnych ze standardem Material Design. Dowiesz się również, jak wdrażać aplikacje w środowisku produkcyjnym. W tym wydaniu zaprezentowano wiele nowych funkcjonalności i praktyk ułatwiających pracę twórcom frontendów. Dodano nowy rozdział poświęcony klasie Observable i bibliotece RxJS, a także rozszerzono zakres informacji o obsłudze błędów i debugowaniu w Angularze. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładami rzeczywistych rozwiązań, a prezentowany kod powstał zgodnie z najlepszymi praktykami programistycznymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Poznaj Angular. Rzeczowy przewodnik po tworzeniu aplikacji webowych z użyciem frameworku Angular 15. Wydanie IV Poznaj Angular. Rzeczowy przewodnik po tworzeniu aplikacji webowych z użyciem frameworku Angular 15. Wydanie IV
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
To książka przeznaczona dla osób, które pracują ze zbiorami danych. Jest praktycznym przewodnikiem po koncepcjach algebry liniowej, pomyślanym tak, by ułatwić ich zrozumienie i zastosowanie w użytecznych obliczeniach. Poszczególne zagadnienia przedstawiono za pomocą kodu Pythona, wraz z przykładami ich wykorzystania w nauce o danych, uczeniu maszynowym, uczeniu głębokim, symulacjach i przetwarzaniu danych biomedycznych. Dzięki podręcznikowi nauczysz się arytmetyki macierzowej, poznasz istotne rozkłady macierzy, w tym LU i QR, a także rozkład według wartości osobliwych, zapoznasz się też z takimi zagadnieniami jak model najmniejszych kwadratów i analiza głównych składowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Praktyczna algebra liniowa dla analityków danych. Od podstawowych koncepcji do użytecznych aplikacji w Pythonie Praktyczna algebra liniowa dla analityków danych. Od podstawowych koncepcji do użytecznych aplikacji w Pythonie
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
77.00 zł (-35%) -
Promocja
Skupiamy się w niej na prostych projektach z użyciem legendarnego układu scalonego 555, określanego też jako NE 555. Jest to chip, który pozwala na realizację wielu funkcji, na przykład skonstruowanie układu czasowego czy multiwibratora. Zaprojektowany i skonstruowany przez Hansa R. Camenzinda w 1970 roku, zrobił niesamowitą karierę - jeszcze na początku XXI wieku co roku na potrzeby przemysłu powstawał miliard takich układów. Teraz o wszechstronności NE 555 możesz się przekonać osobiście, projektując i uruchamiając między innymi różnego rodzaju czujniki, generatory, lampki czy mierniki czasu. Sprawdź, jak szerokie zastosowanie ma NE 555!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Oto praktyczny, przystępnie napisany przewodnik, który stanowi wprowadzenie do pracy z technologią Blazor. Opisuje możliwości modeli Server i WebAssembly, przedstawia także krok po kroku proces powstawania aplikacji internetowej. Dzięki temu płynnie przejdziesz do tworzenia projektów Blazor, nauczysz się składni języka Razor, będziesz też weryfikować zawartość formularzy i budować własne komponenty. W tym wydaniu omówiono również generatory kodu źródłowego i zasady przenoszenia komponentów witryn utworzonych w innych technologiach do platformy Blazor. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć uniwersalne aplikacje za pomocą wersji Blazor Hybrid wraz z platformą .NET MAUI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie II Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie II
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli słowo „szyfr” budzi w Tobie przyjemny dreszczyk emocji, mamy dla Ciebie prawdziwą gratkę. Już za chwilę poznasz największe tajemnice ludzkości. Prezentowane w tej książce tajemnicze kody służyły dyplomatom, armiom pierwszej i drugiej wojny światowej, wreszcie zimnowojennym szpiegom. Były kamyczkami, które wywołały lawinę rewolucji informatycznej. Bez żadnej przesady - oto szyfry, które decydowały o losach świata. I wciąż o nich decydują.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,40 zł najniższa cena z 30 dni)
23.40 zł
39.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Z tą książką stopniowo nauczysz się prostego, podstawowego kodu, a potem bardziej złożonych instrukcji AVX. Nabierzesz wprawy w czytaniu kodu asemblera i zaczniesz łączyć go z kodem w językach wyższego poziomu. Co ważniejsze, teorię ograniczono tu do niezbędnego minimum, za to dokładnie opisano dostępne narzędzia, omówiono sposób ich użytkowania i możliwe problemy. Kod natomiast został zaprezentowany w postaci kompletnych programów asemblera, co pozwoli Ci na dowolne testowanie, zmienianie i inne eksperymenty. W ten sposób przygotujesz się do samodzielnego badania różnych obszarów AVX i korzystania z oficjalnych podręczników Intela.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
77.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Promocja
To książka przeznaczona dla profesjonalnych administratorów i użytkowników Linuksa. Dzięki niej szybciej zrozumiesz, w jakim stopniu dobre zarządzanie systemami na poziomie systemu operacyjnego może wynieść działanie infrastruktury biznesowej na zupełnie inny poziom. Znajdziesz tu najlepsze praktyki zarządzania systemami ― począwszy od wyboru optymalnej dystrybucji Linuksa, poprzez zaprojektowanie architektury systemu, skończywszy na strategiach zarządzania przeprowadzanymi w nim poprawkami i aktualizacjami. Sporo miejsca poświęcono różnym metodom automatyzacji części zadań administratora, a także schematom tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych po awarii. Zaproponowano również ciekawe podejście do rozwiązywania problemów, dzięki któremu można szybciej uzyskać satysfakcjonujące rozwiązanie i uniknąć poważniejszych szkód.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Linux dla admina. Najlepsze praktyki. O czym pamiętać podczas projektowania i zarządzania systemami Linux dla admina. Najlepsze praktyki. O czym pamiętać podczas projektowania i zarządzania systemami
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV Bruce Eckel (143) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(66)
(31)
(16)
(13)
(12)
(5)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie