iPhone 3D Programming. Developing Graphical Applications with OpenGL ES Philip Rideout
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Philip Rideout
- Wydawnictwo:
- O'Reilly Media
- Ocena:
- Stron:
- 440
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis
książki
:
iPhone 3D Programming. Developing Graphical Applications with OpenGL ES
What does it take to build an iPhone app with stunning 3D graphics? This book will show you how to apply OpenGL graphics programming techniques to any device running the iPhone OS -- including the iPad and iPod Touch -- with no iPhone development or 3D graphics experience required. iPhone 3D Programming provides clear step-by-step instructions, as well as lots of practical advice, for using the iPhone SDK and OpenGL.
You'll build several graphics programs -- progressing from simple to more complex examples -- that focus on lighting, textures, blending, augmented reality, optimization for performance and speed, and much more. All you need to get started is a solid understanding of C++ and a great idea for an app.
- Learn fundamental graphics concepts, including transformation matrices, quaternions, and more
- Get set up for iPhone development with the Xcode environment
- Become familiar with versions 1.1 and 2.0 of the OpenGL ES API, and learn to use vertex buffer objects, lighting, texturing, and shaders
- Use the iPhone's touch screen, compass, and accelerometer to build interactivity into graphics applications
- Build iPhone graphics applications such as a 3D wireframe viewer, a simple augmented reality application, a spring system simulation, and more
Wybrane bestsellery
O'Reilly Media - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: iPhone 3D Programming. Developing Graphical Applications with OpenGL ES Philip Rideout (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.