Tomasz Teluk, ur. 1974 r. -- absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. W 2005 r. otrzymał tytuł naukowy doktora filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współpracuje z Międzynarodowym Stowarzyszeniem na Rzecz Wolności Jednostki. Był stypendystą Institute for Human Studies w Waszyngtonie.
W latach 1995 - 1998 był dyrektorem ds. marketingu w polsko-belgijskiej spółce TELSIDD. Następnie (1997 - 2000) współpracował z działem zagranicznym dziennika "Rzeczpospolita" jako korespondent m.in. z Rzymu, Nowego Jorku, Mińska, Tallina, Rygi, Petersburga.
Obecnie redaguje magazyn "Modern Marketing" oraz dodatek "Dotcom" do dziennika "Parkiet", poruszając problematykę biznesu i nowej gospodarki. Publikował także w "Tygodniku Powszechnym", "Więzi", "Przeglądzie Politycznym", "Civitas".
Jako politolog specjalizuje się w zagadnieniach regionalnych Europy Środkowo-Wschodniej. Pełni także różne funkcje w czołowych think-tankach Europy. W 2004 r. został ekspertem Centrum im. Adama Smitha. Od kwietnia 2005 r. jest pracownikiem Centre for the New Europe w Brukseli. Współpracuje także z londyńskim Stockholm Network. Od września 2005 pełni funkcję wiceprezesa Fundacji Niepodległości w Warszawie i szefa Instytutu Globalizacji.
Prowadzi własną firmę konsultingową Teluk.net, doradza wiodącym przedsiębiorcom korzystającym z nowych technologii.