Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Chris Guillebeau
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Chris Guillebeau
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.7/6 Opinie: 22
- Stron:
- 344
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Zostało Ci
na świąteczne zamówienie
opcje wysyłki »
Opis
książki
:
Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji
Wystarczy tyle pieniędzy, ile masz. Chris jasno daje do zrozumienia: nie masz już żadnych wymówek. Zacznij od teraz, nie przekładaj niczego na później. Pośpiesz się.
Seth Godin, autor bestsellerów Onepress Wielkie muuu. Nie musisz być perfekcyjny — masz być nadzwyczajny oraz Dołek czyli kiedy brnąć, a kiedy rezygnować
Rób to, co lubisz, a nie będziesz musiał pracować.
przysłowie chińskie
Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że Twoja praca wysysa z Ciebie ostatnie soki? A może Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To świetnie!
Bez względu na to, ile masz pieniędzy — masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To Twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu.
Ta książka stanie się Twoim najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim”. Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. Ten poradnik Cię do tego zainspiruje.
Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce’em i Alexem Mashinskym z Celsiusa. To bardzo aktualna pozycja, napisana w idealnym momencie i wyjątkowo potrzebna!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ― i wciąż się opiera ― ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuje swoim użytkownikom? Ta książka udziela odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące pomarańczowego portalu i podpowiada, jak efektywnie korzystać z proponowanych na nim rozwiązań, by sprzedawać więcej, szybciej i mniejszym kosztem własnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
E-commerce wspierany przez potężną moc sztucznej inteligencji ― to dla wielu właścicieli rodzimych firm internetowych wciąż brzmi jak odległa przyszłość. Może gdzieś tam, w Kalifornii, może u technologicznych gigantów, może Apple, Amazon, a bliżej nas, powiedzmy, Allegro korzysta lub będzie korzystać z chatbotów czy data-driven marketingu. Ale nasza firma do tej pory świetnie sobie radziła, to i dalej będzie sobie radzić z prostym mechanizmem sklepu online i kilkoma osobami obsługi. Marzenie ściętej głowy. Do 2025 roku w Polsce brakować będzie 200 tysięcy specjalistów w dziedzinie AI. I to nie w wielkich korporacjach. Głód programistów potrafiących kodować algorytmy sztucznej inteligencji odczują przede wszystkim firmy mniejsze i średnie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Promocja
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%)
O autorze książki
Chris Guillebeau — przedsiębiorca, podróżnik i autor bestsellerów, który odwiedził wszystkie kraje świata. Jego pierwsza książka, The Art of Non-Conformity, została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków, a druga, Niskobudżetowy startup, osiągnęła status bestsellera New York Timesa oraz Wall Street Journal i sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy na całym świecie. Obserwuj autora na Twitterze (@chrisguillebeau), napisz do niego za pośrednictwem strony internetowej (ChrisGuillebeau.com) lub przywitaj się z nim w wybranej przez siebie poczekalni międzynarodowego lotniska.
Ebooka "Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji (12) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UJRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W świecie, gdzie na każdym kroku twórcy podkreślają wielkość oraz innowacyjność świeżo upieczonych startupów, ciężko jest oprzeć się presji. Jeżeli zakładasz firmę musisz zrobić absolutnie wszystko, żeby przekształcić ją w upragnionego “Jednorożca”🦄. Chris Guillebeau dokładnie wie, że ta koncepcja nie jest idealna dla wszystkich, dlatego postanowił stworzyć elementarz dla osób, którzy chcą zbudować coś, co dla innych ludzi będzie na tyle wartościowe, aby byli skłonni za to zapłacić. Jak zapakować szczęście do pudełka i je sprzedać🧐? “Niskobudżetowy Startup…” podpowie jak w niekonwencjonalny sposób wykorzystywać w mikrofirmie umiejętności nabyte w stałej pracy, jakie ukryte funkcje posiada FAQ, zaproponuje sposoby na pokonanie obiekcji klientów i wzmocnienie Twojej wiarygodności. Jak w każdej wartościowej lekturze, nie zabrakło obalania mitów. Chris Guillebeau kwestionuje koncepcje przyciągania klientów za pomocą niskich cen, zachęca do inwestowania jak najmniejszych kwot, a przy tym jak największego wysiłku. Podkreślając, że “klient nie zawsze ma racje 🤥”, uzasadniaja to tym, że każdemu z nas zdarza się przywiązywać wagę do cech produktów lub usług, które nie powinny mieć aż takiego znaczenia. Jeżeli imponuje Ci filozofia życiowa „nigdy nie mieć szefa, nigdy nie być szefem”, od dawna zastanawiasz się o torowaniu sobie drogi do wolności - ta książka odpowie na prawie na wszystkie twoje pytania na temat tego, jak prawidłowo zbudować mikrofirmę, zaczynając od tego skąd możesz wziąć pomysł, a kończąc na franchisingu własnej działalności (czyli, jak się sklonować dla przyjemności i zysku).
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie AUTOR NIEZNANYRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że twoja praca wysysa z ciebie ostatnie soki? A może twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To świetnie! Bez względu na to, ile masz pieniędzy - masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu. Ta książka stanie się twoim najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces "na swoim". Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. Ten poradnik cię do tego zainspiruje. Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać! Chris Guillebeau jest przedsiębiorcą, podróżnikiem i pisarzem. Od początku swojej zawodowej kariery wybrał samozatrudnienie i realizował różne przedsięwzięcia. Ma specjalny dar przekuwania pomysłów w strumień pieniędzy, które wykorzystuje zarówno na finansowanie swojego pełnego przygód życia, jak i na pomoc innym.
-
Recenzja: poradanomada.comRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na książkę Chrisa natknąłem się w Empiku. Stało się to po ostrym googlowaniu pozycji dotyczących wszystkiego co jest związane z rozpoczęciem budowania własnego biznesu, który chciałem nazywać startupem. To słowo klucz ostatnich lat wdarło się pod polskie strzechy i umysły młodych i tych starszych ludzi, którzy chcą coś zmienić we własnym życiu robiąc biznes z pożytkiem dla innych. Czy to dotyczy nowych technologii, czy innych wartości, które odmienią nasze życie na lepsze. W tym czasie byłem świeżo po szkoleniu w Startup Academy prowadzonym przez dwóch energicznych i obdarzonych niesamowitą dawką wiedzy biznesowej, pozytywnie zakręconych start-upami prowadzących: Tomasza Jabłońskiego i Damiana Strzelczyka.
Nakręcony przez chłopaków wizją stworzenia własnego biznesu bez praktycznie kapitału na start trafiłem w internecie na książkę Chrisa Guillebau, którego nazwiska do dziś nie mogę napisać poprawnie. Chris jest przedsiębiorcą, podróżnikiem, cyfrowym nomadem i pisarzem, który postanowił odwiedzić wszystkie, dosłownie wszystkie kraje istniejące na świecie. Zrobił to w dość krótkim czasie, po czym postanowił się podzielić z innymi swoją historią, zdradzając na blogu szereg praktycznych informacji jak dokonać tak pozornie niemożliwego wyczynu. Chris nie jest bogatym dziedzicem fortuny, której majątek przeznacza na podróże. Zarabia podróżując i robi to dzięki nowoczesnym technologiom czyli laptopowi i dostępowi do internetu. Jest wyśmienitym pisarzem. Nieco gorszym mówcą ( miałem okazję zobaczyć kilka filmików z jego wystąpień m.in. na TED),
ale nie umniejsza to jego talentowi pisarskiemu. Założył blog na którym opisuje jak tego dokonał i pomaga innym wyjawiając tajniki taniego podróżowania oraz zarabiania będąc w podróży, a wierzcie mi że ma setki pomysłów na to jak można zarobić będąc w podróży. Oczywiście każdy z tych pomysłów można realizować nie ruszając się z miejsca. To prawdziwy wzór dla każdego aspirującego Cyfrowego Nomada próbującego stworzyć startup swojego życia ( Life Startup). Chris stworzył też przedsięwzięcia zwane World Domination Summit, w trakcie którego spotykają się kreatywne umysły z całego świata, zachęcone przez autora tej niezwykle interesującej książki do poszukiwania i tworzenia własnych, nowych dróg do wolności duchowej , jak i tej finansowej. Chris napisał już kilka książek, jednak tylko ta ukazała się w polskiej wersji językowej. Angielski tytuł opisywanej książki jest nieco krótszy „ 100$ Startup”. Polscy wydawcy pokusili się o bardziej szczegółowe opisanie zawartości w tytule, tak na wszelki wypadek. Sądząc po treści, to tylko kwestia czasu kiedy ktoś opublikuje kolejne pozycje tego świetnego autora.
Poniżej opisałem w kilku punktach czego się z niej dowiedziałem:
1. Na konkretnych przykładach, że nie potrzebujesz dużo pieniędzy, żeby zacząć własny biznes, a to że masz mało pieniędzy może być nawet zaletą
2. Po lekturze zapragniesz zacząć swój własny startup, a jeżeli nie masz jeszcze pomysłu na to co chcesz robić ta książka pomoże Ci znaleźć biznes i ścieżkę odpowiednią dla Ciebie
3. Chris przeprowadził setki wywiadów z ludźmi, którym udało się zrealizować opisane ze szczegółami przedsięwzięcia z sukcesem, czyli uzyskałem tony inspiracji płynących z konkretnych przykładów
4. Pomaga uzyskać zrozumienie podstawowej prawdy, że ludzie nie chcą uczyć się jak złowić i przygotować rybę i bawić się w jej czyszczenie ( blee) i przygotowanie. Ludzie lubią po prostu przyjść do miłej restauracji i chcą wybrać i zjeść rybę przygotowaną dla nich przez inne osoby. Nasuwa się wniosek, że można ludzi wyręczyć w czynnościach nawet tych nieskomplikowanych, na których wykonanie inni po prostu nie mają czasu i ochoty i w ten sposób zarobić pieniądze dostarczając im wartość w postaci zaoszczędzonego czasu
5. Ta książka jest dla ludzi zainteresowanych stworzeniem i dostarczeniem innym wartości w zamian za wolność.
6. Konwergencja, a więc znalezienie wspólnej przestrzeni, na której spotykają się Twoje pasje i zainteresowania, a z drugiej strony zapotrzebowanie innych ludzi, którzy są gotowi zapłacić za wiedze i pracę dostarczoną przez Ciebie
7. Transformacja umiejętności, a wiec odnalezienie w sobie kombinacji wiedzy i umiejętności z której możesz stworzyć wartość służącą pomaganiu innym. Magiczna formuła pasji, umiejętności i pożytku prowadząca do sukcesu.
8. Dodatkowa i bardzo przydatna wiedza dotycząca tworzenia biznes planu i promowania własnego biznesu
Jest to pierwsza książka, którą bym polecił każdej osobie, która myśli że nie może jej się udać założenie własnego biznesu dopóki nie zdobędzie pokaźnego kapitału na start. Chris G. skutecznie podbuduje i zmotywuje do „ruszenia tyłka” we właściwy kierunku. A więc zapraszam do lektury ! -
Recenzja: Znajdź książkę dla siebie... Monika M. ZielińskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:Zawsze ciekawa jestem książek, które obiecują więcej niż są w stanie zapewnić. Autorzy takich książek zazwyczaj korzystają z bardzo banalnych recept na sukces, które każdy może tak naprawdę znaleźć wewnątrz siebie. Jedyne, co tak naprawdę wystarczy zrobić, to być zaangażowanym i pracować ciężko, oraz nieustannie uczyć się na błędach.Niezwykłe powodzenie, jakim cieszą się tego typu książki, wynika przede wszystkim z tego, że wielu ludzi oczekuje, iż ktoś wskaże im prostą ścieżkę do sukcesu. Dlatego już w tytule autor składa obietnicę życia bez frustracji, która jest przecież bardzo łatwym chwytem marketingowym, na który nabierze się niejeden poszukiwacz sposobu na to "jak zarobić, by się nie narobić".Cóż... książkę czyta się całkiem... interesująco. Jednakże temat jest moim zdaniem przegadany. Uważam, że z 350 stron, spokojnie dałoby się zrobić 50 bez żadnej szkody na treści. Za dużo w niej jest opowiastek inspiracyjnych, które tłumaczą te same zalecenia po 150 razy. Całą książkę można by było streścić jeszcze bardziej, jeśli włączyć w nią filozofię. Treści przedstawione w książce są mieszaniną metody geometrycznej Kartezjusza, postawy życiowej stoików i poglądu na kapitalizm reprezentowanego przez Karola Marksa. Wystarczyłoby opisać problem na kilka stron maszynopisu i dodać kilka wykresów.Książka nie jest zła, ale uważam, że historyjek inspiracyjnych jest zdecydowanie za dużo. Ileż można się inspirować, tym, co ktoś inny osiągnął? Bywa, że kończy się tylko na inspiracji, bo na własne działanie brakuje sił. Dlatego lepiej tego typu książki czytać z... przymrużeniem oka.
-
Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz KiszłoRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Niskobudżetowy startup" Chris Guillebeau - książka, która powinna przeczytać każda osoba szczerze zainteresowana przekuciem pasji w biznes. Nie narzuca konkretnej drogi, ale pokazuje często zupełnie odmienne ścieżki, którymi inni zakładali własną firmę z kilkoma dolarami w kieszeni. Jest tu mnóstwo inspirujących historii, ale ważniejsze są od nich zasady, którymi dzieli się autor. Od pracy zdalnej, po łączenie pasji z biznesem. Chrisowi się udało, więc wie co mówi. To jemu zawdzięczacie na blogu wpis o mikrofirmach, które wcale nie muszą rosnąć, aby dawać właścicielowi poczucie spełnienia.
-
Recenzja: karierapodkontrola.pl Beata Rzepka, 2013-11-12Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dzisiaj książka, która zupełnie niespodziewanie miło mnie zaskoczyła: „Niskobudżetowy startup”.
Autor przebadał za pomocą kwestionariuszy i wywiadów 1500 maleńkich firm, spełniających określone kryteria, a na podstawie wniosków z nich płynących, dokładając do tego również swoje własne doświadczenie – napisał fajną książkę. Nie ze wszystkim w niej zapisanym się zgadzam, ale to niczemu nie przeszkadza. Kilka rzeczy trafiło we mnie jak w masło i choćby z tego powodu uważam ją za wartościową.
Bo wbrew popularnemu hasłu „dajcie im wędkę, nie rybę” – tutaj autor jasno i wyraźnie poleca dawanie ryby. Wbrew temu, co krzyczą pasjonaci, by rozwijać pasję, a pieniądze same się zaczną z tej pasji zarabiać – tutaj dowiadujemy się, że niekoniecznie oddawanie się pasji jest wspaniałym sposobem na biznes. Lansowanie kojarzy ci się wyłącznie z żenadą? Po przeczytaniu tej książki przestanie, bo dowiesz się czym jest lansowanie i zobaczysz, że to nie ma wiele wspólnego z celebryckim pozowaniem na ściance.
„Niskobudżetowy startup” jest napisany dość lekkim, przystępnym językiem, czyta się szybko, chociaż książka jest gruba, jak na poradnik, bo ma ok. 340 stron. Kawał przydatnej treści dla przedsiębiorców, zarówno początkujących, jak i takich z trochę dłuższym stażem. Może trochę frustrować fakt, że dotyczy rynku amerykańskiego. A co za tym idzie – o wiele, wiele większego niż polski. W Polsce pewne pomysły ciężko mi sobie wyobrazić jako odnoszące sukces, w USA natomiast mogą być hitem. Jednak mimo tego sporo można skorzystać z zawartych w książce spostrzeżeń i porad. Mogę z czystym sumieniem polecić. -
Recenzja: trendbiz.pl Marcin PietraszekRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Moje poczucie sukcesu jako przedsiębiorcy wynika z jakości życia, jakie prowadzę, a nie z ilości zarabianych pieniędzy. To ja posiadam firmę, a nie odwrotnie”.
Powyższy cytat pochodzi z książki „Niskobudżetowy startup”, której autorem jest Chris Guillebeau. Ale to nie on wypowiedział te słowa, a jeden z ankietowanych przez niego przedsiębiorców. Wypowiedź ta doskonale obrazuje całą książkę, która choć dotyczy prowadzenia biznesu i zarabiania pieniędzy, to jednak opowiada również o tym, jak robić biznes z pasją i w zgodzie ze sobą, nie naginając się do sztywnych reguł, z jakimi może kojarzyć się twardy biznes.
Tak się składa, że po przeczytaniu tej książki sięgnąłem po polską pozycję „O biznesie w internecie” i przyznaję, że było to niczym twarde lądowanie. Teoretycznie obydwie książki dotyczą tego samego – zarabiania pieniędzy, prowadzenia biznesu, w większości opartego na świecie wirtualnym, ale w praktyce – światy autorów obydwu pozycji nie mają ze sobą prawie nic wspólnego.
W polskiej książce przeczytamy o poszukiwaniu inwestorów, o zatrudnianiu pracowników, o dążeniu do maksymalizacji zysku i celu, jakim jest dążenie do rozwijania firmy, rozumianego jako jej nieustanne powiększanie. To popularne spojrzenie na biznes, a autorzy dostarczają wiele cennych informacji szczególnie dla tych osób, które poszukują vademecum zbierającego w jedną całość wiele rozrzuconych dotychczas informacji.
Przyznaję jednak, że do mnie o wiele bardziej trafia mniej typowe podejście z pierwszej książki. Guillebeau pisze, że wcale nie musisz szukać inwestora, ani dążyć do powiększania swojej firmy. Możesz ustalić taki jej rozmiar, jaki jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni i na tym poprzestać. Jest bardzo prawdopodobne, że jako człowiek wcale nie będziesz szczęśliwszy, zmieniając swój mały startup w ogromną organizację, a niezłe pieniądze możesz zarabiać bez tego.
Autor łączy samodzielne prowadzenia biznesu z takimi pojęciami jak wolność i niezależność. Pokazuje na przykładach, jak być przedsiębiorcą, który nie tylko nie rezygnuje ze swoich pasji, ale właśnie na nich zarabia pieniądze. Przedstawia przykłady przedsiębiorców podróżujących, dla których brak własnego biura nie jest problemem, a udogodnieniem, bo dzięki temu mogą prowadzić swoją działalność z dowolnego miejsca na świecie. Jeszcze kilkanaście lat temu nie było to możliwe, ale dziś internet i urządzenia mobilne dają niesamowite możliwości, z których także Ty możesz skorzystać.
Guillebeau dokładnie opisuje, jak to zrobić. W tej książce jest bardzo dużo konkretów, choć – co ważne – nie zostały one podane w sposób dyrektywny. Autor do niczego nie zmusza, nie mądrzy się, nie twierdzi, że zna rozwiązanie każdego problemu. Zamiast tego sypie przykładami pochodzącymi z przeprowadzonych ankiet i rozmów. Stanowią one dowód na to, że opisane w tej książce pomysły na biznes i jego promocję są naprawdę skuteczne.
Wiele wyniosłem z tej książki i już teraz wiem, że to jeden z niewielu poradników, który naprawdę wpływa na to, w jaki sposób prowadzę swoją firmę. Ta pozycja jest bardzo cenna pod względem merytorycznym, a do tego bardzo lekko napisana.
Czy ma jakieś wady? Tak. W polskich warunkach niektóre pomysły mogłyby się nie sprawdzić. Większość przykładów działalności prowadzonych bez nakładów początkowych, ale przynoszących duże dochody, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i z krajów anglojęzycznych. Jeśli chcesz podobną firmę prowadzić na skalę lokalną, podziel zakładane przychody przez cztery. Ale nawet z takim zastrzeżeniem tę książkę warto przeczytać. Znajdziesz w niej mnóstwo motywacji i cennych wskazówek. Taka książka trafia się jedna na sto. -
Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2013-08-11Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka, którą Wam dziś prezentuję dotyka tematyki coraz bardziej popularnej w naszym ojczystym kraju, czyli startupów. Odnoszę wrażenie, że dzisiaj wszyscy mali przedsiębiorcy robią startupy. To brzmi dumniej, niż rozpoczynanie działalności gospodarczej, czy odpalanie własnej firmy. Moje postrzeganie startupów jest nieco odmienne od takiego „ogólnie przyjętego”. Dla mnie startup to naprawdę innowacyjna inicjatywa biznesowa, której nie było jeszcze na rynku, albo nie było jej w takim jak nasze wydaniu. To zupełnie nowy model biznesowy, a nie zaadoptowany. Książka Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Chrisa Guillebeau właśnie o takich inicjatywach opowiada.
Jestem podatna na inspirujące przykłady, dlatego uwielbiam czytać historie osób, którym się udało przekuć pasje w biznes. Nic na to nie poradzę, że jestem targetem dla takich publikacji. Nie znaczy to jednak, że wierzę, że wystarczy chcieć, a wszystko się jakoś ułoży. Mam realne spojrzenie na świat i wiem, że nie wystarczy dobry pomysł. Najwięksi przedsiębiorcy na świecie rzeczywiście najczęściej zaczynali od dobrego pomysłu, ale zanim osiągnęli sukcesy o jakich pisze się w podręcznikach do zarządzania – włożyli w ich realizację wiele potu i zużyli wiele łez.
Autor książki jest pisarzem i podróżnikiem. Na mocnych stronach swojej osobowości i marzeniach o zwiedzaniu świata oparł swój biznes, który daje mu przychody i pozwala wciąż realizować nowe marzenia i nowe projekty. To wspaniały przykład, że „tak można”. A w ramach jednego ze swoich licznych projektów – http://100startup.com zebrał setki prawdziwych historii powoływania do życia mikro-firm i czerpania z nich zysków. Historie te pochodzą z całego świata, a on je przeanalizował i spisał w niniejszej publikacji. Znajdziemy w niej mnóstwo ludzi, którzy opowiadają o swoich początkach w biznesie, o trudnych chwilach, o ryzykownych decyzjach, o koniecznej zmianie w postrzeganiu świata, o cechach klientów, o odejściu od tradycyjnych metod robienia biznesu, o wyciąganiu wniosków z doświadczeń, o wadze relacji, o planowaniu kolejnych kroków, tworzeniu biznesplanów i wielu innych aspektach ich codzienności. Nie są to w większości przykłady pasywnych biznesów, w których właściciele swoich firm leżą na metaforycznym hamaku i patrzą kątem oka na wznoszące się do nieba słupki sprzedaży. To najczęściej osoby pracujące każdego dnia na jutrzejszy sukces swojego biznesu. Tym bardziej czujemy z nimi pewną bliskość i empatię.
Książka opisuje przykłady ludzi, którzy założyli mikrofilmy (najczęściej jednoosobowe), nie inwestując w przedsięwzięcie dużych pieniędzy i często nie wiedząc na co się porywają na początku swojej drogi. Testują rynek i swoje pomysły do skutku. A skutki są różne, więc próbują kolejnych rozwiązań i kolejnych. I tak aż do momentu odnalezienia satysfakcjonujących opcji. Nie zawsze rozwijają firmy zatrudniając ludzi, albo zakładając kolejne oddziały swoich firm. Często pozostają mikroprzedsiębiorcami zarabiającymi na życie tym, co sprawia im radość i daje finansowe profity.
Książka ma, według mnie, swoje wady i zalety. Do wad należy na pewno to, że w opisywanych przykładach nie ma ani jednego polskiego. Jest bardzo inspirująca, ponieważ pokazuje realia różnych krajów świata (z ogromną przewagą Stanów Zjednoczonych), ale brakuje mi w niej urealnienia niektórych teorii dla rodzimego rynku. Czyta się ją niezwykle lekko, co może znowu oznaczać wadę lub zaletę. Nie stanowi bowiem praktycznego poradnika „jak osiągnąć coś od A do Z”, ale jest raczej przewodnikiem po różnych możliwościach. Zabrakło mi w niej odniesień do Polski i naszych polskich uwarunkowań, a jak wiemy założyć własną firmę w Polsce i np. w Stanach to ogromna różnica. Polecam ją zatem wszystkim, którzy szukają pomysłów, kopniaka na rozpęd, albo po prostu inspirujących opowieści o nieoczywistych biznesach. -
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2013-08-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy ten start-up wystartuje
To najbardziej elektryzujące zaklęcie współczesnego biznesu. Wszyscy je kochają, bo niesie z sobą wielką obietnicę: start-up. Nie musisz mieć pieniędzy, maszyn, kontaktów ani fachowej wiedzy. Bo i tak w krótkim czasie możesz rozkręcić zyskowny biznes. Oto dwie nowe książki, które znów roztaczają przed polskim czytelnikiem ten pachnący słońcem Doliny Krzemowej prospekt.
Każda robi to w swoim stylu. Książka Chrisa Guillebeau jest bardziej czytadłem. W sumie nie ma w niej nic, czego czytelnik obeznany z tego typu literaturą nie znałby już z innych publikacji. Są historie ludzi, którzy do niedawna kisili się w biurowych kubikach i przez głowę im nie przechodziło, że mogą zostać przedsiębiorcami. Ale potem padali ofiarą zwolnień albo orientowali się, że w erze internetu można zgarniać kokosy za robienie tego, co naprawdę się lubi. Autor „Niskobudżetowego start-upu" zajmuje się m.in. podróżowaniem po świecie i gromadzeniem lotniczych mil. Dowiedział się na ich temat wszystkiego (tak przynajmniej twierdzi). Nauczył się wyzyskiwać na swoją korzyść wszelkie pomyłki Unii lotniczych. Jest - jak sam siebie nazywa - podróżniczym ninja albo hakerem. I to jest właśnie jego start-up. Bo on tę wiedzę spisuje i sprzedaje w formie poradników. Nie rozchodzą się one w milionowych nakładach, ale przy założeniu, że nie musi dzielić się zyskami z wydawcą i dystrybutorem, zostaje mu niemała sumka. W sam raz na życie i kolejne podróże.
Autorzy drugiej książki Steve Blank i Bob Dorf piszą o budowaniu start-upu w sposób systematyczny. Ich „Podręcznik" jest gruby, ładnie wydany i solidny. I nietani, bo kosztuje aż 99 zł. Jeśli ktoś na poważnie myśli o budowaniu od podstaw mikroprzedsiębiorstwa, nie będzie to wydatek zbyt wygórowany. Zwłaszcza że „Podręcznik" zawiera całkiem sporo solidnej wiedzy z podstaw zarządzania i marketingu. I bez wątpienia nie jest książką, którą po jednorazowym przeczytaniu odkłada się na półkę.
Zawsze gdy trafiam na kolejne amerykańskie (lub silnie inspirowane amerykańskimi teoriami) publikacje dotyczące start-upów, zastanawiam się, na ile są one faktycznie przydatne początkującym nadwiślańskim przedsiębiorcom. Doceniam potencjał inspiracyjny („I ty możesz to zrobić!"), jaki takie książki zazwyczaj z sobą niosą. Ale zdecydowanie brakuje mi w nich specyficznego polskiego kontekstu. Czyli tego wszystkiego, co sprawia, że nad Wisłą z modelu start-upu skorzystać jednak trudniej niż po drugiej stronie Atlantyku. Dlaczego Bo z pomocą polskiego internetu nadal (i wcale nie jestem pewien, czy to się zmienia na lepsze) bardzo trudno uzyskać efekt skali, który sprawi, że firma będzie miała widoki na przekroczenie sensownego progu rentowności. Znam niestety wiele historii start-upów, które się nie udały. Były stratą czasu, pieniędzy i alternatyw. I chyba byłoby dobrze, gdyby jakaś okołostartupowa publikacja zmierzyła się wreszcie z tym bardzo realnym problemem. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2013-07-15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Poradniki, które od razu sukcesu nie gwarantują, ale - inspirują!
Słowo „start-up" jak i sama forma „zagnieżdżenia się" w biznesie robią coraz większą karierę. Przyspieszyć ją mogą dwa poradniki wydane przez Onepress / Helion.
Podstawa to „Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku" - poradnik przygotowany przez Steve'a Blanka i Boba Dorfa. Jak obydwaj zapewniają i jak łatwo samemu się podczas lektury przekonać, nie jest to książka do poduszki, na jedną, bezsenną noc. To pokaźne dzieło, którego należy zawsze mieć pod ręką zanurzając się w świat biznesu i nie chcąc, by zmienił nam się nieopatrznie w labirynt.
Nie można też traktować poradnika jako „prawd objawionych" i pochłaniać go bezrefleksyjnie. Dobrze jest mieć go na wyciągnięcie ręki, by regularnie lub w przypadku jakichkolwiek komplikacji w rozwoju firmy - móc do niego szybko wrócić. Nawet wtedy, gdy poczujemy smak sukcesu i zaczniemy nabierać wiatru w żagle.
Siostrzana propozycja to „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" -poradnik, który przygotował Chris Guillebeau. I tu znajdujemy mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim".
Dowiadujemy się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. I ten poradnik może od razu tego gwarantuje, ale - jak wcześniejszy - do niego z pewnością inspiruje. -
Recenzja: bizrun.pl Marcin Pietraszek, 2013-06-03Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Chris Guillebeau napisał książkę, którą polecić można każdemu, kto chciałby rozpocząć własną działalność gospodarczą. Kompleksy, że jest się jednoosobową mikrofirmą, można wreszcie odłożyć na bok.
„Niskobudżetowy startup” może sprawić, że swoje pomysły na mały biznes zaczniesz traktować poważniej.
W tej książce jednoosobowa działalność gospodarcza nie jest traktowana niczym gorsza wersja biznesu. Wręcz przeciwnie. W ocenie Chrisa Guillebeau’a działanie w pojedynkę i zarabianie w ten sposób pieniędzy to oznaka podążania za duchem czasów, w przeciwieństwie do tworzenia przestarzałych, skomplikowanych, niewydolnych struktur korporacyjnych.
Dlaczego działalność jednoosobowa jest lepsza? Powód numer jeden: samodzielny przedsiębiorca jest wolny. Bardziej niezależny niż osoba zatrudniona na etacie, czy też prezes zarządu w spółce. Jednoosobowy przedsiębiorca sam decyduje kiedy i co robi, a dzięki nowoczesnym technologiom, może pracować z dowolnego miejsca na świecie.
Jeszcze kilkanaście lat temu samodzielne zarabianie na życie nie było takie łatwe. Do niedawna opcja ciepłej posadki była rzeczywiście atrakcyjną propozycją, a mały biznes kojarzył się przede wszystkim z prowadzeniem małego sklepu, który wiązał ze sobą właściciela jeszcze bardziej niż etat. Wszystko to jednak zmieniło się dzięki internetowi. Dziś można zarabiać małe, średnie lub nawet bardzo duże pieniądze, dysponując laptopem i łączem internetowym.
Trzeba mieć również cenne umiejętności, najlepiej powiązane z pasją, dzięki czemu będziemy mogli zaproponować klientom nowe sposoby na rozwiązywanie ich starych problemów. Nie musimy być jednak mistrzami świata w swojej dziedzinie – kluczem do sukcesu może być np. oryginalne połączenie ze sobą kilku „średnich” umiejętności.
Autor „Niskobudżetowego startupu” krok po kroku pokazuje, jak założyć własną firmę (nie tylko stricte internetową). Posiłkuje się przy tym prawdziwymi przykładami.
Guillebeau podróżując po świecie rozmawiał z wieloma jednoosobowymi przedsiębiorcami, prosił ich również o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. Jeśli z odpowiedzi wynikało, że dana firma odniosła spektakularny sukces dzięki prostym pomysłom właściciela, pogłębiał swój wywiad. Efekty tych szczególnych „badań terenowych” opisał w książce.
„Niskobudżetowy startup” to jedna z najlepszych książek poświęconych przedsiębiorczości, jakie kiedykolwiek czytałem. Wskazówki podawane przez autora są jednocześnie praktyczne i inspirujące. Jeśli więc szukasz czegoś, co da Ci „pozytywnego kopa”, skłaniając do zamiany marzeń o własnej firmie na konkretne działania, ta książka jest dla Ciebie. Ale jeśli już prowadzisz własną działalność i przydałoby Ci się trochę nowego wiatru w żagle, także jej nie pomijaj – Guillebeau podsuwa wiele ciekawych pomysłów dotyczących rozwijania oferty i taniego promowania działalności (w tym „lansowania się”).
Ta książka pomaga przywrócić wiarę w to, że bycie przedsiębiorcą to wspaniała sprawa. Firma może pozwolić przedsiębiorcy na samorealizację i zarabianie pieniędzy, a klientom przynieść satysfakcję dostarczając im produkty i usługi, które rozwiązują ich problemy i wnoszą pozytywną energię w ich życie. -
Recenzja: wykorzystajto.pl Rafał MrózRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dzisiaj skończyłem lekturę książki „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji” Chrisa Guillebeau. Książka zaciekawiła mnie dlatego, bo wcześniej czytałem jego The Art of Non-Conformity i chciałem się dowiedzieć, co takiego chce przekazać w „Niskobudżetowym startupie”. Oto moja opinia na jej temat.
Dla kogo jest ta książka?
Zanim napiszę dla kogo jest ta książka, oto dla kogo z pewnością ona nie jest. Nie polecam jej osobom, które czytały już jakieś bardziej rozległe biznesowe pozycje, bo nie znajdą tutaj tego typu szczegółów „na wysokim poziomie” w kontekście średniej (czy nawet małej) firmy.
Dla kogo jest tak książka? Będzie doskonałą lekturą dla osób, które pracując na etacie dojrzały do momentu, że czas coś zmienić – i nie chodzi tutaj o kolejnego pracodawcę. Poleciłbym ją osobom, które zetknęły się w swojej etatowej pracy (niekoniecznie w korporacji) ze „ścianą” np. nie mogą już awansować, bo w małej rodzinnej firmie wyżej jest tylko szef, albo miejsce zarezerwowane jest dla dzieci szefa.
Sam znam wiele takich przypadków: świetny sprzedawca nie może awansować, zaczyna więc rozwijać własny biznes, w którym też jest sprzedawcą. Ale także właścicielem – i sam decyduje o swoim życiu zawodowym i prywatnym.
Takie osoby często są doskonałym specjalistami w swojej dziedzinie i mają dość pracy „u kogoś”, ale nie wierzą we własne siły. Po lekturze tej książki zdecydowanie nabiorą motywacji. Ale dostaną też sposób jak szybko i tanio przetestować swój pomysł na biznes.
O czym jest ta książka?
Zatrzymam się chwilę przy tytule. Po słowie „startup” spodziewałem się książki o biznesie internetowym. Ale ona wcale nie jest o tym. Mimo, że w zasadzie każdy z opisywanych tam przedsiębiorców używał Sieci do promocji lub sprzedaży, to osoby te reprezentowały różne typy biznesów: freelancing, współpracę, sprzedaż (także internetową) – generalnie to wszystko, co dzisiaj można podpiąć pod mikroprzedsiębiorczość i samozatrudnienie.
Autor opisuje historie różnych osób oraz okoliczności (czasem przypadkowych) w których uruchomili swoją małą firmę. A wybierał te osoby dość pieczołowicie i to stanowi o wartości tej książki. Spośród wielu ankiet i rozmów, które przeprowadził, wybrał takie osoby i biznesy, które spełniają kilka kryteriów np. nie wymagają specjalnej wiedzy czy umiejętności albo nie zatrudniają więcej niż 5 osób i dają przyzwoite dochody.
To istotne, bo chodzi o to, aby pokazać „zwykłą” działalność, a nie mega-biznes, z kredytami, leasingami i pełną księgowością. Na marginesie, poguglowałem trochę za osobami, które autor przedstawia w książce – oraz ich biznesami. Znalazłem wiele z nich, np. firmę z materacami opisaną już na samym wstępie (ale później przytaczaną wiele razy).
Dlatego fajne jest to, że zamiast skupiać się na czymś abstrakcyjnym dla początkującego przedsiębiorcy (czy nawet małej firmy) jak otwieranie oddziałów, zatrudnianie nowych osób do kolejnych działów firmy – autor pokazuje skalę „mikro”. Czyli to, przez co nawet największa firma świata przejść musiała – kiedy właściciel jest jednocześnie szefem, kierowcą, sprzedawcą i magazynierem.
Porady? Instrukcje?
Od strony technicznej osoba poszukująca pomysłu na założenie własnej firmy znajdzie w książce kilka narzędzi, które umożliwią jej szybszą realizację planów np. błyskawiczną (i bardzo motywującą) instrukcję na temat tego jak zacząć natychmiast (dotyczy sprzedaży online, ale to dobry początek), sposób na to, jak skupić się na właściwych celach (bo niestety – jest wiele „przeszkadzaczy”, wiem to z doświadczenia :)), fajny biznesplan (zupełnie inny od tych, które można wyszukać w Sieci albo poznać w szkole) i kilka innych wskazówek (np. czego ludzie pragną najbardziej).
Ta książka nie mówi o tym jak założyć biznes z pieniędzy rodziców (albo dotacji Urzędu Pracy), ale jak można trafić na swoją pasję z której można zrobić biznes – małymi krokami i z bardzo małym budżetem.
Wady?
Tak, znalazłęm dwie wady. Oczywiście to moje subiektywne odczucie. Za dużo jest w niej historii pozytywnych. Oczekiwałbym pokazania jednego lub dwóch przypadków, które się nie powiodły – po to, żeby czytelnik mógł nauczyć się czegoś na cudzych błędach. Pewno to był świadomy wybór, aby umieścić tylko pozytywne wzorce, bo dzięki temu książka ma bardzo inspirującą wymowę.
Ponieważ pisana jest w środowisku „amerykańskim” (choć opisuje doświadczenia przedsiębiorców z różnych krajów) to trochę trąci amerykanizmami – ale nie są zbyt „dokuczliwe” w sensie rzucania się w oczy (przykładem jest tytułowy „startup” który w Polsce kojarzy się w zasadzie wyłącznie z biznesem internetowym).
Ktoś może jej zarzucić, że przykładów jest zbyt wiele i lepiej byłoby rozpisać bardziej szczegółowo tylko kilka z nich – ale wówczas książka straciłaby swój motywacyjny charakter – moim zdaniem to akurat zaleta.
Podsumowanie
Inspirująca książka – i tak należy ją traktować – jako pierwszy drogowskaz, który wyznacza drogę do celu. Inspiruje dlatego, bo pokazuje na przykładach, że pasja prowadzi do sukcesu. Sam jestem zwolennikiem takiego myślenia, bo – zwyczajnie – sam tego doświadczyłem. Książkę wydał Helion, można ją kupić na stronach Onepress (także jako ebook), tam także znajduje się fragment do pobrania.
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future
- Tłumaczenie:
- Anna Kanclerz
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-9492-6, 9788328394926
- Data wydania książki drukowanej :
- 2013-05-20
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9493-3, 9788328394933
- Data wydania ebooka :
- 2013-05-24 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 170193
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » E-biznes
Start-up » Start-up
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie nie tylko do kryptowalut, ale także organizacji i społeczności. Dziś sieć Ethereum zapewnia podstawy techniczne walucie ether, tokenom NFT i zdecentralizowanym autonomicznym organizacjom. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądać przyszłość Ethereum. Może się stać utopią, dystopią i wszystkim, co mieści się między tymi skrajnościami.- Druk
- ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego końca świata, w ramach międzynarodowych zespołów, których członkowie spotykają się via komunikatory i na zebraniach online. I wszystko to potrafi zadziwiająco sprawnie funkcjonować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,69 zł najniższa cena z 30 dni)
32.94 zł
54.90 zł (-40%) -
Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Chcesz by Twoja paczka zdążyła pod choinkę?
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Oceny i opinie klientów: Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Chris Guillebeau (22) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(8)
(7)
(2)
(2)
(3)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie